REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Uproszczenie i elektronizacja procedur administracyjnych w 2015 r.

Subskrybuj nas na Youtube
Uproszczenie i elektronizacja procedur administracyjnych w 2015 r.
Uproszczenie i elektronizacja procedur administracyjnych w 2015 r.

REKLAMA

REKLAMA

Resort gospodarki pracuje nad uproszczeniem i elektronizacją procedur administracyjnych. Proponowane zmiany zakładają, że dokumenty, które mocą ustaw zostaną ujednolicone w skali całego kraju, będą mogły być składane przez internet. Według przedsiębiorców najbardziej przydatną formą deregulacji jest właśnie elektronizacja procedur, dzięki której nie muszą załatwiać spraw osobiście w urzędzie. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od stycznia 2015 r.

Planujemy projekt ustawy, który będzie kontynuacją ustawy przyjętej przez parlament dotyczącej elektronizacji procedur administracyjnych – mówi agencji Newseria Biznes Mariusz Haładyj, wiceminister gospodarki. – Mam nadzieję, że w najbliższym czasie będziemy wychodzili z propozycją drugiej transzy tych procedur, które chcemy zelektronizować i uprościć.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych

25 grudnia tego roku wejdą w życie przepisy, które wprowadzą standaryzację pism i udostępnienie ich w formie elektronicznej. Dokumenty mają być jednakowe w całym kraju. To pierwszy krok do przeprowadzenia pełnej elektronizacji; dzięki temu procedura administracyjna, którą przedsiębiorca obecnie musi załatwiać w urzędzie, wypełniając papierowe formularze lub – w najlepszym razie – drukując je z internetu, będzie mogła być wykonana w całości elektronicznie.

Chodzi o to, żeby za pośrednictwem ePUAP-u można było całą tę procedurę przejść, od złożenia wniosku przez przedsiębiorcę – tłumaczy Mariusz. To jest odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy mówią, że dla nich często elektronizacja jest najlepszą formą deregulacji, bo to ogranicza papierologię i konieczność załatwiania spraw osobiście w urzędzie.

REKLAMA

W najbliższym czasie Sejm zajmie się również czwartą transzą deregulacji, której celem jest ułatwienie przedsiębiorcom prowadzenie biznesu, również poprzez uproszczenie procedur administracyjnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mamy projekt ustawy dotyczący ułatwienia wykonywania działalności gospodarczej, czyli tzw. czwarta ustawa deregulacyjna. Została ona kilka tygodni temu przyjęta przez Radę Ministrów, więc w najbliższym czasie rozpoczniemy proces parlamentarny mówi Mariusz Haładyj.

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na newsletter!

Polecamy: Podatki 2014 - Nowy VAT 500 pytań i odpowiedzi na trudne pytania

Nowa ustawa zawiera m.in. uproszczenia dla portów morskich, np. wydłużenie terminu rozliczania podatku VAT dla podmiotów wiarygodnych dla służb celnych czy ułatwienia procedur celnych. Rozwiązania mają zwiększyć konkurencyjność polskich portów. Ustawa ograniczy również obowiązki informacyjne przedsiębiorców i zredukuje niektóre koszty związane z prowadzeniem działalności, np. przedsiębiorca, który rozpoczyna działalność, nie będzie potrzebował potwierdzenia dokonania zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R, co kosztowało 170 zł.

Uproszczenie rozliczeń VAT dla usług telekomunikacyjnych

Nowe przepisy wejdą w życie od stycznia 2015 r.

Archiwizowanie faktur papierowych w formie elektronicznej

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Thermomix w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy je zna

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych osób prowadzących działalność gospodarczą nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

REKLAMA

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

REKLAMA

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

REKLAMA