REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Międzynarodowy finał CIMA 2015 Global Business Challenge

Międzynarodowy finał CIMA 2015 Global Business Challenge
Międzynarodowy finał CIMA 2015 Global Business Challenge
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 3-7 sierpnia odbędzie się globalny finał konkursu dla studentów, którzy swoją przyszłość wiążą z branżą rachunkowości zarządczej. Rozstrzygnięcie rywalizacji, zorganizowanej przez Instytut CIMA (Chartered Institute of Management Accountants), rozegra się w tym roku w Warszawie, a wezmą w nim udział reprezentanci 26 krajów i regionów świata. Czteroosobowe drużyny, składające się ze studentów studiów licencjackich – zwycięzcy lokalnych finałów – zaprezentują swoje umiejętności analizy ekonomicznej, zdolności prezentacyjne i językowe. Ich występy będzie oceniać międzynarodowe jury, w którego skład wejdą przedstawiciele m.in. holdingu Barclays, Shell, Deloitte, Unilever czy Infosys BPO Poland.

REKLAMA

Autopromocja

Podczas finału przyszli specjaliści rachunkowości zarządczej zaprezentują biznesowe studium przypadku, które mieli już okazję analizować podczas lokalnych zmagań. Drużyny, które zdaniem jury najlepiej zaprezentują swoją wizję rozwiązania problemów spółki z branży naftowej i gazowej, zostaną zakwalifikowane do dalszego etapu konkursu. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z bardziej szczegółowymi danymi dotyczącymi marki i pogłębić przygotowane wcześniej opracowanie. Przed finalistami wyjątkowo trudne zadanie – wypracowując rekomendacje dla fikcyjnego zarządu będą musieli brać pod uwagę uwarunkowania nie tylko finansowe. Jak się bowiem okazuje, na funkcjonowanie spółki i jej pozycję wpływają również niepokoje społeczne.

Globalne Zasady Rachunkowości Zarządczej

To, który zespół najlepiej poradzi sobie z zadaniem ocenią m.in. Deepesh Lad, COO Asia, Barclays; Doug Alexander, Executive Vice President of Finance Operations, Shell; Robert Jasiński, Executive Director of Business Controlling, PKN ORLEN S.A.; Anna Tumidajewicz, F&A Practice Delivery Manager, Infosys BPO Poland; Krzysztof Pniewski, Partner Consulting, Deloitte i Naomi Smith, Head of Public Policy, CIMA.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Do międzynarodowego finału CIMA 2015 Global Business Challenge dostali się najlepsi i najbardziej ambitni studenci zainteresowani zagadnieniem rachunkowości zarządczej. To osoby, które wykazują się nie tylko wyjątkowymi umiejętnościami analitycznymi, ale również kompetencjami miękkimi. Duże zainteresowanie konkursem świadczy też o tym, że wyznawane przez CIMA zasady etyczne są dziś w branży wyjątkowo poszukiwane. Być może oznacza to, że wyciągnęliśmy wnioski z kryzysu ekonomicznego z 2008 roku, którego przyczyną, pośród wielu innych, były nieodpowiedzialne postawy finansowych decydentów – komentuje Jakub Bejnarowicz, Szef CIMA w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy produkt: 50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

W międzynarodowym finale konkursu Polskę reprezentować będzie drużyna Case Blitzkrieg ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, która zdobyła pierwsze miejsce podczas krajowych eliminacji GBC.

Więcej informacji na stronie: www.cimaglobal.com/gbc

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Autopromocja
Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA
Założony w 1919 roku Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants) jest czołową i jednocześnie największą organizacją zrzeszającą specjalistów z dziedziny rachunkowości zarządczej, liczącą ponad 227 000 członków i studentów w 179 krajach.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/10
Zeznanie PIT-37 za 2022 r. można złożyć w terminie do:
30 kwietnia 2023 r. (niedziela)
2 maja 2023 r. (wtorek)
4 maja 2023 r. (czwartek)
29 kwietnia 2023 r. (sobota)
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przechowywanie dokumentów w firmie. Przepisy i zasady zarządzania dokumentacją

Średniej wielkości firma gromadzi olbrzymie ilości dokumentacji. W każdym przedsiębiorstwie są to dokumenty o charakterze ogólnym, ale też szereg dokumentów właściwych dla profilu działalności danej firmy. Niezależnie od ich ilości, dokumenty muszą być odpowiednio zarządzane, co wiąże się ze stworzeniem warunków do ich przechowywania, właściwym ich archiwizowaniem, niszczeniem, a w razie potrzeby digitalizacją. Sprawne zarządzanie dokumentami w firmie pozwala na szybki dostęp do potrzebnych informacji, co w konsekwencji wspiera procesy decyzyjne i operacyjne w przedsiębiorstwie. Konieczność właściwego zorganizowania dokumentacji wynika jednak nie tylko z potrzeby utrzymania porządku czy zredukowania czasu potrzebnego na poszukiwanie dokumentów, ale też z przepisów prawnych. 

Do 15 mln zł pożyczki dla mikro i małych firm na inwestycje. Stałe oprocentowanie 2% lub 1,5%

Bank Ochrony Środowiska uruchomił pod koniec września 2024 r. kolejny nabór wniosków o preferencyjne pożyczki unijne w województwie lubelskim. Nowa oferta BOŚ jest, tym razem, skierowana do mikro i małych przedsiębiorstw oraz spółek komunalnych. Pożyczki będzie można wykorzystać na zwiększenie efektywności energetycznej firm.

Post-importowe kontrole celno skarbowe

W ostatnim czasie rośnie skuteczność kontroli celno skarbowych, a w tym kontrole post-importowe i post-eksportowe związane z obrotem międzynarodowym towarów. Pomagają w tym przepisy, które nakładają dodatkowe wymagania na eksporterów i importerów, takie jak środowiskowe, środki ochrony rynku, a w tym postępowania antydumpingowe czy antysubsydyjne, czy związane z sytuacją na świecie jak sankcje.

Przedsiębiorca ma konkretne korzyści finansowe z zatrudnienia studenta. Ekspert pokazuje jakie

Stały wzrost kosztów pracy sprawia, że przedsiębiorcy poszukują rozwiązań, które umożliwią im oszczędności w tym zakresie. Jednym z chętniej stosowanych pomysłów jest zatrudnianie studentów. Podpowiadamy, dlaczego warto zatrudniać młode osoby i jakie korzyści dla przedsiębiorcy to przyniesie.

REKLAMA

Zwrotu wydatków poniesionych na zakup kas rejestrujących dla przedsiębiorców na terenach objętych powodzią. Limity są dwa, co z pewnością jest nowością

Pojawił się projekt o w sprawie odliczania lub zwrotu wydatków poniesionych na zakup kas rejestrujących dla przedsiębiorców na terenach objętych powodzią. Limity są dwa, co z pewnością jest "nowością" - pisze na platformie X doradca podatkowy Piotr Juszczyk.

Dochody ze sprzedaży ŚT i WNiP nie będą podstawą do obliczenia składki zdrowotnej. To wszystkie zmiany w tej składce od 2025 roku?

Dochody ze sprzedaży środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych nie będą uwzględniane w wyliczeniu wysokości składki zdrowotnej dla osób rozliczających się na zasadach ogólnych przy zastosowaniu skali podatkowej, dla osób rozliczających się w formie podatku liniowego oraz ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Takie zmiany przewiduje przygotowywany w Ministerstwie Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

Jak przygotować się do JPK_KR_PD? Cyfryzacja rozliczania podatku dochodowego opłaci się wszystkim?

Podatki dochodowe stanowią istotną część dochodów budżetu państwa. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy 2024 roku - jak podało Ministerstwo Finansów - do budżetu państwa wpłynęło z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) 58,75 miliarda złotych, a z podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) 41,7 miliarda złotych. Od 2025 roku pierwsze firmy staną przed nowymi wyzwaniami związanymi z wprowadzeniem JPK_KR_PD. Choć nowe regulacje nakładają na firmy dodatkowe obowiązki, eksperci wskazują, że cyfryzacja systemu podatkowego może przynieść liczne korzyści, zarówno przedsiębiorcom, jak również dla skarbu państwa poprzez uszczelnienie systemu rozliczeniowego. 

Nowa (trzecia) wersja przepisów o podatku od nieruchomości. Wątpliwości dotyczące choćby transformatorów dalej pozostają

Podatek od nieruchomości przechodzi kolejne modyfikacje. Właśnie opublikowano trzecią wersję projektu ustawy, która ma na celu jego usprawnienie. Chociaż wprowadzone zmiany nie są rewolucyjne, to i tym razem podatnicy i doradcy podatkowi muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami.

REKLAMA

Naruszenia prawa w Ministerstwie Finansów można zgłaszać nawet anonimowo. Minister określił procedurę przyjmowania i rozpatrywania zgłoszeń

Od 25 września 2024 r. obowiązuje zarządzenie Ministra Finansów z 18 września 2024 r. w sprawie procedury dokonywania zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Ministerstwie Finansów. Celem tej procedury jest realizacja obowiązku wynikającego z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Ta nowa procedura rozszerza zakres przedmiotowy zgłoszeń oraz wprowadza możliwość anonimowego informowania o nieprawidłowościach. 

Prof. Modzelewski: firma doradcza faktycznie rządzi polityką podatkową w Polsce. Wieloletni faktyczny wakat na ulicy Świętokrzyskiej

Od prawie piętnastu lat resort finansów korzysta z usług doradczych (chyba nie za darmo) co najmniej jednej „międzynarodowej” czyli anglosaskiej firmy doradczej, która faktycznie rządzi polityką podatkową – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Zdaniem Profesora Modzelewskiego, to jeden z objawów "faktycznego wakatu" na stanowisku ministra finansów.

REKLAMA