IFK poleca: System Informacji Telefonicznej ułatwi obsługę podatników
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
5 sierpnia br. uruchomiony został nowy System Informacji Telefonicznej, który ułatwi obsługę podatników i pracowników urzędów skarbowych. Uruchomienie systemu jest związane z modernizacją infolinii Krajowej Informacji Podatkowej i jest jednym z elementów zmian w Administracji Podatkowej przewidzianych w Systemie Obsługi i Wsparcia Podatnika oraz Koncepcji rozwoju Krajowej Informacji Podatkowej realizowanych przez Ministerstwo Finansów.
Nowy system polepszy jakość obsługi podatników korzystających z usług infolinii Krajowej Informacji Podatkowej, głównie dzięki optymalizacji wykorzystania dotychczasowych zasobów oraz większej wydajności i efektywności systemu. Widocznym efektem dla podatników jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem.
Zmiany w Administracji Podatkowej 2015/2016
W okresie natężonego ruchu, związanego np. z terminem płatności podatku podatnicy zwracali uwagę na długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii. Nowy system pozwoli obsłużyć 600 jednoczesnych połączeń telefonicznych, zamiast dotychczasowych 220. Według statystyk z ostatnich 5 lat, odnotowano 30 mln takich połączeń, a nowe, wydajniejsze rozwiązanie pozwoli obsłużyć ich znaczenie więcej.
Zwiększona przepustowość infolinii Krajowej Informacji Podatkowej pozwala na obsługę większej ilości jednoczesnych rozmów telefonicznych, w tym zapytań pracowników urzędów skarbowych. W kolejnym etapie podatnicy uzyskają możliwość zadawania pytań poprzez formularz udostępniony na Portalu Podatkowym. Następnym krokiem będzie możliwość skorzystania z chatu dostępnego na Portalu Podatkowym.
System Informacji Telefonicznej umożliwi także obsługę podatnika w ramach komunikacji wielokanałowej, poprzez: telefon, e-mail i chat.
Polecamy produkt: 50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online
Niewątpliwą zaletą wdrożonego systemu jest także możliwość analizowania natężenia ruchu.
REKLAMA
Nowatorskim elementem wdrożenia jest zastosowanie nowoczesnej technologii biometrycznej weryfikacji głosu osoby dzwoniącej, która może w przyszłości umożliwić podatnikom automatyczny dostęp do swoich indywidualnych informacji. Metoda ta pozwoli na szybsze i bezpieczniejsze uwierzytelnienie podatnika w przypadku udzielenia informacji podatkowych dotyczących jego indywidualnych danych.
Korzystanie z metody biometrycznej dla uwierzytelnienia będzie dobrowolne zarówno dla pracowników urzędów skarbowych, jak i podatników. Dzięki skróceniu do kilkunastu sekund czasu uwierzytelnienia oraz bezpieczeństwie i wygodzie skorzystają z niej na pewno ci użytkownicy, którym będzie zależało na szybszej obsłudze.
Podatnicy mogą kontaktować się z infolinią Krajowej Informacji Podatkowej, dzwoniąc na dotychczasowe numery: 801 055 055, z telefonów komórkowych 22 330 03 30; z zagranicy +48 22 330 03 30.
Źródło: Ministerstwo Finansów
Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat