REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IFK poleca: System Informacji Telefonicznej ułatwi obsługę podatników

Subskrybuj nas na Youtube
System Informacji Telefonicznej ułatwi obsługę podatników
System Informacji Telefonicznej ułatwi obsługę podatników
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Ułatwienie obsługi podatników i pracowników administracji podatkowej, krótszy czas oczekiwania na połączenie z pracownikiem Krajowej Informacji Podatkowej, lepsza jakość oferowanych usług infolinii, możliwość kontaktu za pośrednictwem telefonu, e-mail i czatu – to tylko niektóre, spośród wielu korzyści, jakie daje obywatelom nowo wdrożony System Informacji Telefonicznej w biurach KIP.

REKLAMA

REKLAMA

5 sierpnia br. uruchomiony został nowy System Informacji Telefonicznej, który ułatwi obsługę podatników i pracowników urzędów skarbowych. Uruchomienie systemu jest związane z modernizacją infolinii Krajowej Informacji Podatkowej i jest jednym z elementów zmian w Administracji Podatkowej przewidzianych w Systemie Obsługi i Wsparcia Podatnika oraz Koncepcji rozwoju Krajowej Informacji Podatkowej realizowanych przez Ministerstwo Finansów.

Nowy system polepszy jakość obsługi podatników korzystających z usług infolinii Krajowej Informacji Podatkowej, głównie dzięki optymalizacji wykorzystania dotychczasowych zasobów oraz większej wydajności i efektywności systemu. Widocznym efektem dla podatników jest skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę z konsultantem.

Zmiany w Administracji Podatkowej 2015/2016

REKLAMA

W okresie natężonego ruchu, związanego np. z terminem płatności podatku podatnicy zwracali uwagę na długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem infolinii. Nowy system pozwoli obsłużyć 600 jednoczesnych połączeń telefonicznych, zamiast dotychczasowych 220. Według statystyk z ostatnich 5 lat, odnotowano 30 mln takich połączeń, a nowe, wydajniejsze rozwiązanie pozwoli obsłużyć ich znaczenie więcej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zwiększona przepustowość infolinii Krajowej Informacji Podatkowej pozwala na obsługę większej ilości jednoczesnych rozmów telefonicznych, w tym zapytań pracowników urzędów skarbowych. W kolejnym etapie podatnicy uzyskają możliwość zadawania pytań poprzez formularz udostępniony na Portalu Podatkowym. Następnym krokiem będzie możliwość skorzystania z chatu dostępnego na Portalu Podatkowym.

System Informacji Telefonicznej umożliwi także obsługę podatnika w ramach komunikacji wielokanałowej, poprzez: telefon, e-mail i chat.

Polecamy produkt: 50 Ściąg Księgowego z aktualizacją online

Niewątpliwą zaletą wdrożonego systemu jest także  możliwość analizowania natężenia ruchu.

Nowatorskim elementem wdrożenia jest zastosowanie nowoczesnej technologii biometrycznej weryfikacji głosu osoby dzwoniącej, która może w przyszłości umożliwić podatnikom automatyczny dostęp do swoich indywidualnych informacji. Metoda ta pozwoli na szybsze i bezpieczniejsze uwierzytelnienie podatnika w przypadku udzielenia informacji podatkowych dotyczących jego indywidualnych danych.

Korzystanie z metody biometrycznej dla uwierzytelnienia będzie dobrowolne zarówno dla pracowników urzędów skarbowych, jak i podatników. Dzięki skróceniu do kilkunastu sekund czasu uwierzytelnienia oraz bezpieczeństwie i wygodzie skorzystają z niej na pewno ci użytkownicy, którym będzie zależało na szybszej obsłudze.

Podatnicy mogą kontaktować się z infolinią Krajowej Informacji Podatkowej, dzwoniąc na dotychczasowe numery: 801 055 055, z telefonów komórkowych 22 330 03 30; z zagranicy +48 22 330 03 30.

Źródło: Ministerstwo Finansów

Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: InforFK

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

REKLAMA

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

Pieniądze dla dziecka: Ile razy można dać bez podatku? Jest jeden kluczowy warunek przy darowiznach

Pieniądze dziecku bez podatku można przekazać wielokrotnie, gdyż nie jest istotne ile razy, ale trzeba uważać, aby po przekroczeniu limitu kwoty wolnej od podatku od darowizn dokonać niezbędnych formalności urzędowych. Sprawdź, jakie aktualnie obowiązują kwoty wolne od podatku.

REKLAMA