REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podsumowanie konferencji BIZNEZ versus FISKUS, FINANSE I PODATKI

Podsumowanie konferencji BIZNEZ versus FISKUS, FINANSE I PODATKI/ fot. Shutterstock
Podsumowanie konferencji BIZNEZ versus FISKUS, FINANSE I PODATKI/ fot. Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 6-7 czerwca 2017 roku w Warszawie odbyła się konferencja BIZNES versus FISKUS, FINANSE i PODATKI. Patronem medialnym wydarzenia był portal Infor.pl.

REKLAMA

REKLAMA

Tematem przewodnim spotkania było wskazanie odpowiedzi na nurtujące przedsiębiorców pytania dotyczące efektywnego i bezpiecznego planowania podatkowego w latach 2017-2018 oraz przekazanie praktycznych wskazówek w najbardziej newralgicznych obszarach prawa podatkowego i finansów.

Było to już drugie, tak kompleksowe spotkanie przedstawicieli biznesu i praktyki (CFO, CEO, prezesi spółek produkcyjnych i usługowych) branży doradczej (consulting prawny, finansowy i podatkowy), instytucji finansowych oraz środowiska akademickiego.

Obok ekspertów z największych firm doradczych i prawniczych oraz środowiska akademickiego, gościliśmy także przedstawicieli Krajowej Izby Doradców Podatkowych oraz Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Organizację Konferencji poprzedziły kilkumiesięczne badania rynkowe oraz liczne rozmowy z ekspertami finansowo-podatkowymi. W wyniku tych działań powstał bogaty i różnorodny program, który został bardzo wysoko oceniony przez uczestników spotkania, co wraz z merytorycznymi dyskusjami stanowiło dodatkowy atut spotkania.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Patronat nad powyższym wydarzeniem objęło ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants), jedna z największych i najszybciej rozwijających się międzynarodowych organizacji zrzeszających specjalistów z zakresu finansów i rachunkowości. Wśród Partnerów znalazły się najważniejsze firmy doradztwa podatkowego, m.in.: Deloitte, EY, Grant Thornton, KPMG, Mazars, MDDP, Opus Trust, PwC, Raczkowski Paruch Sp.k.

Zapraszamy Państwa do zapoznania się z opiniami Uczestników.

Pełen profesjonalizm, świetna obsługa. Godne polecenia.

Kontroler Finansowy, IMMOBEL POLAND Sp. z o.o.

Konferencja została zorganizowana na bardzo wysokim poziomie, w szczególności w kwestii doboru wykładowców. Wartość merytoryczna poszczególnych wykładów bardzo przydatna w pracy zawodowej – konkretnie i rzetelnie omówione zagadnienia. Obsługa od strony organizatora bardzo profesjonalna, a przede wszystkim miła i kulturalna.

Księgowa, Martes Sport Sp. z o.o.

Pod kątem rozważenia objęcia patronatem przyszłych wydarzeń, dobór miejsca i sali bardzo dobry, bardzo dobre materiały, miła i profesjonalna obsługa ze strony przedstawicieli MOVIDA. Wrażenie robi liczba patronów. Interesujący dobór tematyki konferencji. Co do wykładowców – oceniam tylko dwóch, ale część wykładowców znam z innych wydarzeń, zatem dobór ciekawy.

Rzecznik Krajowej Rady Doradców Podatkowych

Konferencja bardzo dobrze zorganizowana, kontakt z organizatorem również świetny.

Księgowa, Alltaxo Katarzyna Mastalska

Bardzo ciekawe, dużo ciekawych informacji. Całość przedsięwzięcia oceniam na 6 (celująco). Uważam, że należy kontynuować takie szkolenia. Jakość usług oraz poziom obsługi i kontakt ze strony pracowników MOVIDA – NIENAGANNE, BARDZO POZYTYWNE, REWELACJA! Jestem bardzo zadowolona i dziękuję za możliwość uczestniczenia w konferencji.

Life Planner, Pramerica TUiR S.A.

Kontakt mailowy z firmą był rzeczowy i szybki. Jestem z niego bardzo zadowolona. Uważam, że dobór miejsca (sali), przygotowane materiały, są na wysokim poziomie.

Konsultant, Prudential Assurance Sp. z o.o.

Bardzo dziękuję za możliwość uczestniczenia w konferencji. Było to naprawdę interesujące wydarzenie, które pozwoliło na wysłuchanie bardzo ciekawych prezentacji podatkowych. Problemu podatkowe zostały przedstawione w sposób profesjonalny i interesujący. Gratuluję wspaniałej organizacji. Obsługa bardzo miła i bardzo dobre przygotowanie techniczne konferencji.

Kontroler Wewnętrzny, Empik S.A.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Obowiązkowy KSeF: faktury z załącznikami już od stycznia 2026 roku

KSeF wchodzi w kolejny etap rozwoju. Już 1 stycznia 2026 roku w e-Urzędzie Skarbowym (eUS) ruszy moduł zgłoszeń umożliwiający przedsiębiorcom deklarowanie chęci wystawiania faktur z załącznikami. To ważna nowość dla firm, które pracują na rozbudowanych danych i potrzebują uzupełniać e-faktury o dodatkowe informacje.

Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie będzie przesunięcia terminów wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młody influencer nie zawsze skorzysta z preferencji podatkowych. Trzeba o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

Do tych transakcji nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF w 2026 r. MFiG wydał nowe rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

REKLAMA

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

11 tys. zł oszczędności na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

REKLAMA

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA