| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Rachunkowość > Amortyzacja > Jak dokonać amortyzacji samochodu metodą liniową

Jak dokonać amortyzacji samochodu metodą liniową

W porównaniu z innymi dostępnymi metodami amortyzacji, amortyzacja liniowa uchodzi za metodę najprostszą. Stosowanie liniowej metody amortyzacji oznacza, że przedsiębiorca decyduje się na powolny proces zaliczenia zakupu np. samochodu do kosztów uzyskania przychodów.


Przykład:

W maju przedsiębiorca nabył samochód dostawczy o wartości początkowej 150 000 zł. Stawka amortyzacji wynosi wedle Wykazu rocznych stawek amortyzacyjnych 20%. Tabela amortyzacji tego pojazdu będzie wyglądać następująco:

 

 

Okres amortyzowania

Obliczenie odpisu amortyzacyjnego

Odpis amortyzacyjny

Skumulowane odpisy

Wartość netto środka trwałego na koniec okresu

2013 (VI-XVII)

(20% x 150.000) x (7/12) = 17.500

17.500 zł

17.500 zł

132.500 zł

2014

20% x 150.000 = 30.000

30.000 zł

47.500 zł

102.500 zł

2015

20% x 150.000 = 30.000

30.000 zł

77.500 zł

72.500 zł

2016

20% x 150.000 = 30.000

30.000 zł

107.500 zł

42.500 zł

2017

20% x 150.000 = 30.000

30.000 zł

137.500 zł

12.500 zł

2018 (I-V)

(20% x 150.000) x (5/12) = 12.500

12.500 zł

150.000zł

0 zł

 

Zwrot kosztów opłaty pocztowej nie podlega VAT

Jak zaewidencjonować w pkpir fakturę za leasing

Czy można zastosować 50 proc. koszty uzyskania przychodów do premii

Katarzyna Miazek, Katarzyna Więsik

 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK