REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Import odzieży z Chin i innych państw Azji – certyfikaty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 ChinskiRaport.pl
Serwis umożliwiający weryfikację chińskich firm
Import odzieży z Chin i innych państw Azji – certyfikaty
Import odzieży z Chin i innych państw Azji – certyfikaty

REKLAMA

REKLAMA

Import towarów z Chin lub innych krajów azjatyckich dla wielu przedsiębiorców wydaje się być dobrym pomysłem na biznes, jednak podstawowym pytaniem, które się nasuwa jest: jak zacząć, jakie dokumenty uzyskać? Jak importować, aby przy odprawie celnej nie pojawiły się komplikacje? Odpowiedź na te pytania nie jest prosta, ponieważ różne kategorie importowanych produktów wymagają innych dokumentów i certyfikatów.

Jednym z głównych artykułów sprowadzanych z Chin jest odzież, ponieważ producenci z tego kraju oferują dobrą jakość w konkurencyjnych cenach. W przypadku importu odzieży z Chin na rynek europejski nie ma obowiązku posiadania certyfikatów, jednakże warto zapoznać się z dobrowolnymi certyfikatami, które poświadczą o jakości sprowadzanych produktów.

REKLAMA

Autopromocja

Certyfikaty dla odzieży

  1. OEKO-TEX (Oeko-Tex Standard 100)

REKLAMA

Często nazywany także certyfikatem sztandarowym, ponieważ mówi on o jakości produktów tekstylnych i włókienniczych. Ponadto gwarantuje, że dany artykuł jest wolny od szkodliwych substancji, a tym samym jest bezpieczny zarówno dla człowieka jak i środowiska. Potwierdza spełnienie wymagań zawartych w załączniku XVII REACH (włączając stosowanie barwników azowych, niklu itp.), amerykańskich wymagań odnośnie całkowitej zawartości ołowiu w artykułach dla dzieci ICPSIA. Warto także dodać, że certyfikat ten jest jednolity na całym świecie. Wraz z certyfikatem otrzymuje się prawo do nanoszenia specjalnego znaku słowno-graficznego oznaczającego zaufanie do jakości całego produktu.

Aby uzyskać taki certyfikat należy złożyć wniosek do Instytutu Włókiennictwa, który potwierdzi czy dana odzież spełnia wszystkie wymagania i kryteria na podstawie analizy wniosku i przeprowadzonych badań. Jeśli wyniki będą pozytywne to firmie zostaje wydany certyfikat. Warto dodać, że co 3 lata przeprowadzany jest audyt przez przedstawicieli instytutu.

  1. GOTS (Global Organic Textile Standard)

GOTS to standard, certyfikujący wyroby tekstylne, który obejmuje wszystkie etapy produkcji wyrobów z tkanin naturalnych (od surowca poprzez produkt gotowy). Certyfikat ten gwarantuje, że dany produkt nie zawiera żadnych materiałów wytworzonych przy użyciu GMO oraz że włókna, z których wytworzone są tekstylia, są naturalne, a uprawy prowadzone są metodami naturalnymi. Przedsiębiorcy chcący otrzymać taki certyfikat powinni pamiętać o tym, że zobowiązani są do zastosowania oczyszczalni oraz zamkniętego obiegu wody, aby zapewnić odpowiednią gospodarkę wodną. Certyfikat dzieli się na dwie kategorie: organic (ekologiczne) oraz made with (x%) organic (wyprodukowane z procentowym użyciem surowców ekologicznych). Certyfikat wydawany jest na okres jednego roku, a co roku przeprowadzony jest audyt, który sprawdza prawidłowość funkcjonowania firmy.

  1. OCS (Organic Content Standard)

Kolejny bardzo ważny standard, jeśli chodzi o tekstylia, który weryfikuje zawartość włókien organicznych w produkcie końcowym. Warto dodać, że dotyczy on całego procesu tworzenia produktu (na każdym etapie pozyskiwania muszą być przestrzegane wymogi OCS). Dzieli się on na dwie grupy: OCS Blended (certyfikat przyznawany jest produktom zawierającym min. 5% bawełny organicznej) i OCS 100 (certyfikat przyznawany jest produktom składającym się w 95-100% z bawełny organicznej).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. RCS - Recycled Claim Standard

Innym certyfikatem “eko ubrań” jest RCS, który podobnie jak OCS sprawdza włókna w produkcie końcowym, natomiast on skupia się na włóknach pochodzących z recyklingu. Tutaj również, aby produkt mógł być certyfikowany, każdy etap pozyskiwania musi spełniać wymogi RCS. Co więcej, wymaga także spełnienia wymagań Content Claim Standard (CCS), standardu, który umożliwia śledzenia łańcucha dostaw. Podobnie jak u poprzedników RCS dzieli się na dwa rodzaje: RCS 100 (produkt zawiera 95% lub więcej włókien z recyklingu) i RCS BLENDED (produkt zawiera minimum 5% włókien z recyklingu).

Inne dobrowolne certyfikaty

Oprócz wyżej wymienionych certyfikatów warto dodać, że istnieją jeszcze cztery inne, mniej znane, ale równie ważne standardy, które podwyższają jakość importowanego produktu. Wyróżniamy:

  1. RDS (Responsible Down Standard)

Jest to dobrowolny certyfikat, który sprawdza czy puch i pierze, które znajduje się w produkcie, pochodzi z dobrze traktowanych kaczek i gęsi. Wynika to z coraz bardziej dojrzałej polityki odpowiedzialnego pozyskiwania puchu oraz coraz większego znaczenia praw ochrony zwierząt. Certyfikat RDS kierowany jest do przedsiębiorstw, które w swoich produktach mają produkty pochodzenia zwierzęcego (puchu, piór, wełny, kaszmiru czy skóry). Standard ten obecnie jest coraz bardziej znany na świecie, korzystają z niego między innymi takie marki jak H&M czy Adidas.

  1. GRS (Global Recycled Standard)

Międzynarodowy standard, który certyfikuje włókna pochodzące z recyklingu. Oprócz sprawdzenia pochodzenia włókien, kontroluje także czy podczas recyklingu dbano o środowisko naturalne, warunki socjalne oraz czy zastosowano środki niezagrażające ludziom i otoczeniu.

W celu otrzymania takiego certyfikatu należy spełnić następujące warunki: produkty muszą zawierać minimum 20% włókien z recyklingu, natomiast, aby otrzymać logo GRS wymagane jest 50%. Należy dodać, że certyfikat sprawdza cały łańcuch produkcji, od recyklingu po sprzedaż.

  1. RWS (Responsible Wool Standard)

Certyfikat ten jako standard międzynarodowy sprawdza czy wełna wykorzystywana w produktach pochodzi od owiec, które były traktowane w sposób odpowiedzialny oraz to w jakich warunkach gospodarczych były hodowane. Ponadto dopuszcza tylko humanitarny, zrównoważony i możliwie najmniej stresujący dla zwierząt proces pozyskiwania wełny z żywych osobników.

  1. RMS (Responsible Mohair Standard)

Celem tego standardu jest sprawdzenie czy moher pochodzi z gospodarstw o progresywnym podejściu do zarządzania swoją ziemią oraz od kóz traktowanych w sposób odpowiedzialny.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2026: Koniec z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

REKLAMA

Kiedy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy? – Stan legislacyjny i wyzwania przed przedsiębiorcami

11 kwietnia 2025 roku na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy dotyczący obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który reguluje wdrożenie tego systemu w Polsce. Choć przepisy nie zostały jeszcze ostatecznie zatwierdzone, większość kluczowych kwestii jest już znana, co daje przedsiębiorcom czas na rozpoczęcie przygotowań do nadchodzących zmian.

Dlaczego dokumentacja pochodzenia towarów to filar bezpiecznego handlu międzynarodowego?

Brak odpowiedniej dokumentacji pochodzenia towarów może kosztować firmę czas, pieniądze i reputację. Dowiedz się, jak poprawnie i skutecznie prowadzić dokumentację, by uniknąć kar, ułatwić odprawy celne i zabezpieczyć interesy swojej firmy w handlu międzynarodowym.

Podatek od prezentów komunijnych. Są 3 limity kwotowe: 5733 zł (osoby spoza rodziny), 27 090 zł (dalsza rodzina), 36 120 zł (najbliższa rodzina)

Mamy maj, a więc i sezon komunijny – czas uroczystości, rodzinnych spotkań i… (często bardzo drogich) prezentów. Ale czy wręczone dzieciom upominki mogą wiązać się z obowiązkiem podatkowym? Wyjaśniamy, kiedy komunijny prezent staje się darowizną, którą trzeba zgłosić fiskusowi.

Webinar: KSeF – na co warto przygotować firmę? + certyfikat gwarantowany

Ekspert wyjaśni, jak przygotować firmę na nadchodzący obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur i oraz na co zwrócić uwagę, aby proces przejścia na nowy system fakturowania przebiegł sprawnie i bez zbędnych trudności. Każdy z uczestników webinaru otrzyma certyfikat, dostęp do retransmisji oraz materiały dodatkowe.

REKLAMA

Obowiązkowego KSeF można uniknąć. Jest na to kilka sposobów. M.in. uzyskanie statusu podatnika zagranicznego działającego w Polsce wyłącznie na podstawie rejestracji

Obowiązkowy model Krajowego Systemu e-Faktur nie będzie obowiązywał zagraniczne firmy działające jako podatnicy VAT na polskim rynku wyłącznie na podstawie rejestracji. Profesor Witold Modzelewski pyta dlaczego wprowadza się taki przywilej dla zagranicznych konkurentów polskich firm. Wskazuje ponadto kilka innych legalnych sposobów uniknięcia obowiązkowego KSeF, wynikających z projektu nowych przepisów.

Naliczanie odsetek za zwłokę a czas trwania kontroli podatkowej, celno-skarbowej lub postępowania podatkowego – zmiany w Ordynacji podatkowej jeszcze w 2025 r.

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej, która ma m.in. na celu zmobilizowanie organów podatkowych do zakończenia kontroli podatkowej i kontroli celno-skarbowej w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia jej wszczęcia. Jeżeli to się nie stanie, to nie będzie można podatnikowi naliczyć odsetek od zaległości podatkowych (odsetek za zwłokę) stwierdzonych w toku kontroli.

REKLAMA