REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Import odzieży z Chin i innych państw Azji – certyfikaty

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 ChinskiRaport.pl
Serwis umożliwiający weryfikację chińskich firm
Import odzieży z Chin i innych państw Azji – certyfikaty
Import odzieży z Chin i innych państw Azji – certyfikaty

REKLAMA

REKLAMA

Import towarów z Chin lub innych krajów azjatyckich dla wielu przedsiębiorców wydaje się być dobrym pomysłem na biznes, jednak podstawowym pytaniem, które się nasuwa jest: jak zacząć, jakie dokumenty uzyskać? Jak importować, aby przy odprawie celnej nie pojawiły się komplikacje? Odpowiedź na te pytania nie jest prosta, ponieważ różne kategorie importowanych produktów wymagają innych dokumentów i certyfikatów.

Jednym z głównych artykułów sprowadzanych z Chin jest odzież, ponieważ producenci z tego kraju oferują dobrą jakość w konkurencyjnych cenach. W przypadku importu odzieży z Chin na rynek europejski nie ma obowiązku posiadania certyfikatów, jednakże warto zapoznać się z dobrowolnymi certyfikatami, które poświadczą o jakości sprowadzanych produktów.

REKLAMA

REKLAMA

Certyfikaty dla odzieży

  1. OEKO-TEX (Oeko-Tex Standard 100)

Często nazywany także certyfikatem sztandarowym, ponieważ mówi on o jakości produktów tekstylnych i włókienniczych. Ponadto gwarantuje, że dany artykuł jest wolny od szkodliwych substancji, a tym samym jest bezpieczny zarówno dla człowieka jak i środowiska. Potwierdza spełnienie wymagań zawartych w załączniku XVII REACH (włączając stosowanie barwników azowych, niklu itp.), amerykańskich wymagań odnośnie całkowitej zawartości ołowiu w artykułach dla dzieci ICPSIA. Warto także dodać, że certyfikat ten jest jednolity na całym świecie. Wraz z certyfikatem otrzymuje się prawo do nanoszenia specjalnego znaku słowno-graficznego oznaczającego zaufanie do jakości całego produktu.

Aby uzyskać taki certyfikat należy złożyć wniosek do Instytutu Włókiennictwa, który potwierdzi czy dana odzież spełnia wszystkie wymagania i kryteria na podstawie analizy wniosku i przeprowadzonych badań. Jeśli wyniki będą pozytywne to firmie zostaje wydany certyfikat. Warto dodać, że co 3 lata przeprowadzany jest audyt przez przedstawicieli instytutu.

  1. GOTS (Global Organic Textile Standard)

GOTS to standard, certyfikujący wyroby tekstylne, który obejmuje wszystkie etapy produkcji wyrobów z tkanin naturalnych (od surowca poprzez produkt gotowy). Certyfikat ten gwarantuje, że dany produkt nie zawiera żadnych materiałów wytworzonych przy użyciu GMO oraz że włókna, z których wytworzone są tekstylia, są naturalne, a uprawy prowadzone są metodami naturalnymi. Przedsiębiorcy chcący otrzymać taki certyfikat powinni pamiętać o tym, że zobowiązani są do zastosowania oczyszczalni oraz zamkniętego obiegu wody, aby zapewnić odpowiednią gospodarkę wodną. Certyfikat dzieli się na dwie kategorie: organic (ekologiczne) oraz made with (x%) organic (wyprodukowane z procentowym użyciem surowców ekologicznych). Certyfikat wydawany jest na okres jednego roku, a co roku przeprowadzony jest audyt, który sprawdza prawidłowość funkcjonowania firmy.

REKLAMA

  1. OCS (Organic Content Standard)

Kolejny bardzo ważny standard, jeśli chodzi o tekstylia, który weryfikuje zawartość włókien organicznych w produkcie końcowym. Warto dodać, że dotyczy on całego procesu tworzenia produktu (na każdym etapie pozyskiwania muszą być przestrzegane wymogi OCS). Dzieli się on na dwie grupy: OCS Blended (certyfikat przyznawany jest produktom zawierającym min. 5% bawełny organicznej) i OCS 100 (certyfikat przyznawany jest produktom składającym się w 95-100% z bawełny organicznej).

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  1. RCS - Recycled Claim Standard

Innym certyfikatem “eko ubrań” jest RCS, który podobnie jak OCS sprawdza włókna w produkcie końcowym, natomiast on skupia się na włóknach pochodzących z recyklingu. Tutaj również, aby produkt mógł być certyfikowany, każdy etap pozyskiwania musi spełniać wymogi RCS. Co więcej, wymaga także spełnienia wymagań Content Claim Standard (CCS), standardu, który umożliwia śledzenia łańcucha dostaw. Podobnie jak u poprzedników RCS dzieli się na dwa rodzaje: RCS 100 (produkt zawiera 95% lub więcej włókien z recyklingu) i RCS BLENDED (produkt zawiera minimum 5% włókien z recyklingu).

Inne dobrowolne certyfikaty

Oprócz wyżej wymienionych certyfikatów warto dodać, że istnieją jeszcze cztery inne, mniej znane, ale równie ważne standardy, które podwyższają jakość importowanego produktu. Wyróżniamy:

  1. RDS (Responsible Down Standard)

Jest to dobrowolny certyfikat, który sprawdza czy puch i pierze, które znajduje się w produkcie, pochodzi z dobrze traktowanych kaczek i gęsi. Wynika to z coraz bardziej dojrzałej polityki odpowiedzialnego pozyskiwania puchu oraz coraz większego znaczenia praw ochrony zwierząt. Certyfikat RDS kierowany jest do przedsiębiorstw, które w swoich produktach mają produkty pochodzenia zwierzęcego (puchu, piór, wełny, kaszmiru czy skóry). Standard ten obecnie jest coraz bardziej znany na świecie, korzystają z niego między innymi takie marki jak H&M czy Adidas.

  1. GRS (Global Recycled Standard)

Międzynarodowy standard, który certyfikuje włókna pochodzące z recyklingu. Oprócz sprawdzenia pochodzenia włókien, kontroluje także czy podczas recyklingu dbano o środowisko naturalne, warunki socjalne oraz czy zastosowano środki niezagrażające ludziom i otoczeniu.

W celu otrzymania takiego certyfikatu należy spełnić następujące warunki: produkty muszą zawierać minimum 20% włókien z recyklingu, natomiast, aby otrzymać logo GRS wymagane jest 50%. Należy dodać, że certyfikat sprawdza cały łańcuch produkcji, od recyklingu po sprzedaż.

  1. RWS (Responsible Wool Standard)

Certyfikat ten jako standard międzynarodowy sprawdza czy wełna wykorzystywana w produktach pochodzi od owiec, które były traktowane w sposób odpowiedzialny oraz to w jakich warunkach gospodarczych były hodowane. Ponadto dopuszcza tylko humanitarny, zrównoważony i możliwie najmniej stresujący dla zwierząt proces pozyskiwania wełny z żywych osobników.

  1. RMS (Responsible Mohair Standard)

Celem tego standardu jest sprawdzenie czy moher pochodzi z gospodarstw o progresywnym podejściu do zarządzania swoją ziemią oraz od kóz traktowanych w sposób odpowiedzialny.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF od A do Z: słownik najważniejszych pojęć

Przedsiębiorcy od kilku lat żyją w niepewności związanej z reformą w fakturowaniu, jaką jest Krajowy System e-Faktur. Rewolucja w wystawianiu faktur kojarzy im się z drastycznymi zmianami i obowiązkami, których woleliby uniknąć. Czy jednak wystawianie dokumentów w Krajowym Systemie e-Faktur rzeczywiście jest takie skomplikowane? Materiały szkoleniowe, zarówno komercyjne, jak i te opracowywane przez rząd, często napisane są bardzo skomplikowanym, nieprzystępnym językiem, przez co dla wielu osób bywają trudne do przyswojenia. A przecież ważne, żeby definicje były dla wszystkich jasne i zrozumiałe. Poniżej znajduje się wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z reformą.

Thermomix w kosztach? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy, je zna. Prowadzisz działalność gospodarczą? Sprawdź

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

REKLAMA

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

REKLAMA

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA