REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łańcuch wartości talentów w firmie

EY
Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne.
Łańcuch wartości talentów w firmie /Fot. Fotolia
Łańcuch wartości talentów w firmie /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Holistyczne podejście do zarządzania pracownikami, połączone z zaawansowanymi technologiami oraz świeżym spojrzeniem na strukturę organizacyjną, przestrzeń biurową i kulturę korporacyjną tworzą łańcuch wartości talentów. Czy w Twojej firmie łańcuch wartości talentów to słabe ogniwo?

REKLAMA

REKLAMA

Analiza EY „Czy Twój łańcuch wartości talentów jest najsłabszym ogniwem w czasach przełomowych innowacji?" wskazuje, że aby utrzymać lub zdobyć pozycję konkurencyjną na rynku, organizacje muszą stale oceniać swoje strategie. Jest to szczególnie istotne dla biznesów, które powstały w wyniku podziałów lub połączeń oraz takich przechodzących transformację. Aby wykrzesać jak najwięcej z takiego biznesu trzeba bowiem umiejętnie połączyć i wykorzystać ogniwa łańcucha wartości.

Zmiany rynkowe wymagają także nowego podejścia do najbardziej istotnego zasobu – ludzi, ponieważ to od ich zaangażowania zależy „być albo nie być” każdego biznesowego planu. Dzisiaj kawiarnie często stają się miejscami pracy, a boty – współpracownikami. Automatyzacja procesów stwarza nowe możliwości, a oprogramowanie oparte na danych dostarcza nowych, niedostępnych dotychczas informacji. Ponadto ważną rolę odgrywa dominująca generacja – dziś Millenialsi, którzy mają inne oczekiwania wobec kariery zawodowej, stają się dominującą na rynku siłą roboczą. Często jednak w zarządzaniu talentami  firmy stosują praktyki oparte na doświadczeniach z przeszłości, a nie te biorące pod uwagę przyszłość. Odpowiedzią na wyzwania rynku pracy są wg EY trzy kluczowe ogniwa łańcucha wartości talentów: warstwa strukturalna, kultura organizacyjna oraz technologia.

Warstwa strukturalna: organizacja, zarządzanie talentami i ład wewnętrzny

Wiodące przedsiębiorstwa tworzą sprzyjające struktury i znajdują odpowiedniejsze miejsce w organizacji dla swoich talentów, co przybliża je do realizacji założonej strategii. Nie da się tego osiągnąć bez wsparcia ze strony zespołów HR. Niestety, często w procesie transformacji lub w trakcie transakcji, struktury i zakresy odpowiedzialności zanikają i przestają wspierać realizację celów.

REKLAMA

Jak wskazuje Eliza Skotnicka, Senior Manager w zespole People Advisory Services EY - Mimo wielu wyzwań, trzeba się wtedy znaleźć czas na refleksję i odpowiedź sobie na pytania: Czy moi utalentowani pracownicy na pewno pracują na rynkach, które wciąż mają potencjał wzrostowy? Czy i jak organizacja wspiera rozwój kierownictwa i talentów tak, aby byli oni wyposażeni w praktyczne narzędzia do realizacji celów biznesowych? Czy organizacja wspiera i tworzy kulturę innowacji? Czy po tej zmianie organizacyjnej już przyszedł czas by pomyśleć o nowych metodach pozyskiwania talentów? Mam tu na myśli uelastycznienie struktur zatrudnienia i otwarcie się, np. na talenty spoza organizacji i tzw. otwartą innowację.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jan Kasprzycki- Rosikoń, Associate Partner w EY Crowdsourcing, dodaje - Nowoczesne organizacje aspirujące do miana liderów rynkowych, muszą uświadomić sobie, że bez względu na to, jak silnym jest się biznesem, większość utalentowanych i kreatywnych ludzi niestety pracuje poza naszymi strukturami, być może dla kogoś innego. Firmy i zarządzający, którzy znajdą motywację i sposób by ich zaangażować, wyprzedzą konkurencję. Z pomocą przychodzi tutaj tzw. otwarta innowacja, teraz dostępna także w Polsce na platformie Innowatorów MillionYou, rozwiązania technologicznego opracowanego przez EY Crowdsourcing. Dzięki platformie i metodologii angażowania pomagamy firmom i markom w atrakcyjny dla nich sposób pozyskiwać zmotywowane talenty i trafne „insighty”, również te konsumenckie, od grup docelowych - uzupełnia Jan Kasprzycki-Rosikoń, dodając - Światy: HR, business unitów, działów innowacji, sprzedaży i marketingu przenikają się. Platforma to pomost między firmami a społeczeństwem.

Kultura organizacyjna: zespół, efektywność i wspólny cel

Po zakończeniu transformacji czy transakcji osoby wywodzące się oryginalnie ze zmienianej organizacji mogą odczuwać niepewność  co do swojej przyszłości w firmie. Dlatego tak ważne są szkolenia podwyższające lub zmieniające ich kwalifikacje. Pokazanie celu i zapewnienie nowych zadań, jak i przeszkolenie do nowych ról pozwala osiągnąć korzystne efekty – przedsiębiorstwa znajdujące się w najwyższym kwartylu zaangażowania pracowników są o 22% bardziej rentowne niż firmy z najniższego kwartylu.

Które obszary są kluczowe? Mobilność, elastyczność, wspólny cel i efektywność. Należy pamiętać, że mobilność, choć oznacza wyzwania, jest kluczowa w zglobalizowanej gospodarce, a pracownicy, którymi coraz częściej są millenialsi, cenią sobie elastyczność zatrudnienia. Organizacje nakierowane na osiągnięcie konkretnego wspólnego celu są w stanie przyciągnąć bardziej zmotywowanych pracowników. Do pomiaru efektywności zespołów zaś niezbędna jest analityka, pozyskiwana poprzez indywidualne oceny pracownicze / feedbacki, jak również za pomocą bardziej anonimowych narzędzi oceny 360 stopni.

INFORAKADEMIA poleca: Kadry dla księgowych

Technologia

Zdecydowanie za dużo przedsiębiorstw, szczególnie tych powstałych po połączeniach, działa w oparciu o przestarzałe lub niedostosowane systemy komputerowe. Jeśli zmiana systemów nie jest przeprowadzana całościowo, wówczas technologia może powodować nowe, nieznane dotąd problemy. Warto wskazać, że 82% millenialsów jako powód rezygnacji z pracy podaje przestarzałe technologie.

Nowe narzędzia technologiczne obejmują śledzenie działań pracowników konieczne do codziennego funkcjonowania organizacji, platformy oparte na danych, które pozwalają prowadzić biznes oparty na konkretach, a nie przypuszczeniach. Funkcje HR mogą być pomocne w zmianie strategii biznesowych, pod warunkiem, że dysponują odpowiednimi narzędziami – w tym zaawansowaną analityką. Automatyzacja natomiast pozwala obniżyć koszty działalności.

Źródło: EY

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie ma mowy o przesunięciu terminu wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA