REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niższe opłaty giełdowe w 2021 roku - wnioski do 20 stycznia

Niższe opłaty giełdowe w 2021 roku - wnioski do 20 stycznia
Niższe opłaty giełdowe w 2021 roku - wnioski do 20 stycznia

REKLAMA

REKLAMA

Do 20 stycznia spółki notowane na głównym parkiecie GPW i rynku NewConnect mogą składać wnioski o obniżenie opłat rocznych za notowanie akcji w 2021 roku. W przypadku utraty przychodów powyżej 50 proc. należność ta może zostać obniżona nawet o 90 proc. To kolejny, w ramach programu „Warto być spółką giełdową”, sposób na wsparcie w czasie pandemii firm pozyskujących kapitał drogą emisji akcji.

Wnioski o obniżenie opłat rocznych za notowanie akcji w 2021 roku

Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zachęca do złożenia wniosku o obniżenie opłat te firmy, które w ciągu trzech pierwszych kwartałów ubiegłego roku odnotowały w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego spadek przychodów o więcej niż 20 proc.

REKLAMA

REKLAMA

„Pandemia koronawirusa w różnoraki sposób wpłynęła na sytuację finansową spółek. Dla jednych był to bardzo ciężki okres, kiedy przychody znacznie spadły i biznes się skurczył, a dla innych był to czas rozwoju. Chodzi tu np. o spółki z sektora produkcji gier, e-commerce czy szeroko rozumianej branży medycznej” – mówi Izabela Olszewska, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Jeżeli spółka znalazła się w tej pierwszej grupie i wykaże spadek przychodów większy niż 20 proc., ale mniejszy lub równy 50 proc., może się ubiegać o 50 proc. obniżenie opłat giełdowych w tym roku. Jeśli spadek przychodów rok do roku był powyżej 50 proc., wtedy ta zniżka sięga 90 proc.

Dodatkowe warunki stanowią: kapitalizacja spółki poniżej miliarda złotych i złożony w terminie raport finansowy za III kwartał 2020 roku.

REKLAMA

„Ten krok to wyraz naszej solidarności ze spółkami, odpowiedzialności giełdy za swoich partnerów biznesowych, klientów” – dodaje Izabela Olszewska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wcześniej, w połowie 2020 roku GPW uruchomiła program „Warto być spółką giełdową”, który będzie realizowany także i w tym roku. Celem projektu jest wsparcie firm, także w dobie pandemii, oraz promowanie pozyskiwania kapitału poprzez rynki GPW.

Program „Warto być spółką giełdową” kierowany jest do emitentów i spółek już notowanych na rynkach giełdowych, jak również przedsiębiorstw, które dopiero rozważają debiut na parkiecie. Oferuje kilka pakietów wsparcia w zakresie: relacji inwestorskich, regulacji, marketingu oraz kwestii biznesowych.

„Chcemy pokazać spółkom, w jaki sposób mogą wykorzystać naszą giełdę i rynek kapitałowy do realizacji swoich strategii post koronawirusowych” – mówi Izabela Olszewska.

W ramach jednego z pakietów wsparcia, w obszarze wspierania relacji inwestorskich, GPW zorganizowała audyt stron internetowych dużej grupy spółek giełdowych. Celem tego działania było sprawdzenie, czy spełniają one wymagania inwestorów instytucjonalnych, w tym zagranicznych. „Wyniki wysłaliśmy do spółek, więc mogły uzupełnić strony o brakujące informacje. Zorganizowaliśmy również szereg webinarów, jeden z nich był poświęcony zagadnieniu komunikacji z inwestorami, sposobowi prezentowania spółki” – mówi Izabela Olszewska.

Nawiązując do aktualnej sytuacji na giełdzie Olszewska nadmieniła, że w drugiej połowie 2020 roku, na parkiecie pojawiły się nowe, ciekawe spółki. „Gwiazdą debiutów w zeszłym roku było Allegro. Był to największy debiut w historii GPW, jak i jeden z największych debiutów w Europie w 2020 roku – mówi Izabela Olszewska. Spółka pozyskała prawie 11 miliardów złotych. - Mieliśmy też wiele innych debiutów, które wskazuję jako >>covid-winners<<, czyli >>zwycięzców biznesowych czasu pandemii koronawirusowej<<. Na przykład na rynku NewConnect pojawiło się wiele firm z sektora gier. Jesteśmy w tej chwili światowym centrum pod względem liczby notowanych producentów gier, prześcignęliśmy już rynki azjatyckie” – dodaje.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS wyjaśnia jak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 r. będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA