REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fundusze Europejskie 2021 - nabory i konkursy w styczniu

Fundusze Europejskie 2021 - nabory i konkursy w styczniu
Fundusze Europejskie 2021 - nabory i konkursy w styczniu
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

W styczniu 2021 r. można ubiegać się m.in. o środki unijne na projekty z obszaru innowacji, na działania inwestycyjne, jak również na szkolenia i doradztwo. Portal Funduszy Europejskich Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej zachęca do zapoznania się ze styczniowymi konkursami i sprawdzenia, jakiego rodzaju wsparcie jest oferowane.

Wprowadzenie na rynek wyników prac badawczo-rozwojowych

Mikro, małe lub średnie firmy, które prowadziły lub prowadzą prace badawczo-rozwojowe, lub zleciły wykonanie takich prac mogą liczyć na wsparcie w konkursie „Badania na rynek”.

REKLAMA

REKLAMA

Projekty mogą dotyczyć:
- zakupu maszyn i urządzeń niezbędnych do uruchomienia produkcji nowych produktów,
- zakupu nieruchomości,
- robót budowlanych,
- budowy nowej linii produkcyjnej oraz hal.

Możliwy jest także zakup wartości niematerialnych w formie patentów, licencji, know-how oraz innych praw własności intelektualnej.  

Szczegóły konkursu na stronie PARP 

REKLAMA

Start-upy

W dalszym ciągu trwa konkurs „Rozwój start-upów w Polsce Wschodniej”. Przeznaczony jest on dla mikro- i małych przedsiębiorców, którzy brali udział w pierwszym etapie konkursu z Programu Polska Wschodnia „Platformy startowe dla nowych pomysłów” i pozytywnie zrealizowali swój projekt. Kolejnym krokiem dla nich ma być rozwinięcie działalności – wejście produktu na rynki krajowe i zagraniczne oraz zwiększanie sprzedaży. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Maksymalna kwota dofinansowania to nawet 1 mln złotych. Na co można przeznaczyć te środki? Na zakup usług doradczych lub eksperckich, pensje dla pracowników zaangażowanych w projekt lub promocję swojego przedsięwzięcia.

Wnioski można składać do 30 grudnia 2021 roku.

Szczegóły konkursu na stronie PARP

Dofinansowanie przedsiębiorstw w obszarze szkoleń i doradztwa

Do 12 marca 2021 r. trwa nabór wniosków o dofinansowanie szkoleń i doradztwa dla mikro-, małych, średnich i dużych przedsiębiorstw działających w branżach:

- finansowej,
- IT,
- motoryzacyjnej,
- opieki zdrowotnej i pomocy społecznej,
- odzysku materiałowego surowców,
- żywności wysokiej jakości,
- komunikacji marketingowej,
- telekomunikacji i cyberbezpieczeństwa,
- gospodarki wodno-ściekowej i rekultywacji,
- chemicznej,
- przemysłu lotniczo-kosmicznego,
- handlu oraz
- usług rozwojowych.

Ma to poprawić zarządzanie w firmach, rozwinąć potencjał ich kadr i wesprzeć procesy innowacyjne. Aby skorzystać z powyższych usług, należy zgłosić się do operatora właściwego dla danego sektora.

Szczegóły konkursu na stronie PARP

„Obiady terapeutyczne”. Pomoc osobom starszym

Organizacje zajmujące się rehabilitacją społeczno-zawodową osób z niepełnosprawnościami, w szczególności takie, które prowadzą warsztaty terapii zajęciowej mogą otrzymać dofinansowanie z Programu Wiedza Edukacja Rozwój (POWER).

Konkurs (trwa do 4 lutego 2021 r.) ma za zadanie szersze zastosowanie rozwiązania wypracowanego w jednym z inkubatorów innowacji społecznych przez prowadzących warsztaty terapii zajęciowej (WTZ).  

„Obiady terapeutyczne”, bo tak nazywa się ta innowacja, polega na dostarczaniu zdrowych posiłków osobom starszym wymagającym wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Obiady mają być ą przygotowywane przy zaangażowaniu osób z niepełnosprawnościami uczestniczącymi w warsztatach terapii zajęciowej.

Wnioski mogą składać wszystkie podmioty, które posiadają co najmniej 5-letnie doświadczenie we współpracy z użytkownikami innowacji.

Szczegóły konkursu znajdują się w ogłoszeniu.

Pomoc na start: rozpoczęcie działalności gospodarczej

Od 29 stycznia do 28 lutego w województwie lubelskim będą przyjmowane wnioski na pomoc wszystkim tym, którzy chcą rozpocząć własną działalność gospodarczą.

Jeśli zatem chcesz pomóc innym w rozwijaniu własnych interesów przez:

  • różnego rodzaju szkolenia (indywidualne i grupowe), które pomogą w zdobyciu umiejętności niezbędnych do podjęcia i prowadzenia swojego biznesu,
  • udzielanie innym bezzwrotnego wsparcia finansowego (dotacji) na rozpoczęcie działalności gospodarczej,
  • wsparcie pomostowe w postaci pomocy finansowej,

nie wahaj się.

Wnioski w konkursie mogą składać:

  • jednostki samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, głównie urzędy pracy,
  • organizacje pozarządowe, partnerzy społeczno-gospodarczy,
  • osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub oświatową

Szczegóły konkursu na stronie rpo.lubelskie.pl

Zdrowie i bezpieczeństwo w pracy

Natomiast w województwie śląskim dla przedsiębiorców i instytucji ochrony zdrowia uruchomiony jest i trwa do 24 lutego konkurs na działania, które mają pomóc:

  • we wdrażaniu/uruchamianiu programów ukierunkowanych na eliminowanie zdrowotnych czynników ryzyka w miejscu pracy
  • w przekwalifikowaniu osób starszych pracujących w trudnych warunkach, pozwalające im na zdobycie kwalifikacji do wykonywania takich prac, które będą uwzględniały ich umiejętności i stan zdrowia.

Szczegóły konkursu na stronie rpo.slaskie.pl

Więcej konkursów

To tylko niektóre wybrane przykłady konkursów. Jeśli jesteś zainteresowany, szczegółowe informacje o wszystkich trwających w styczniu naborach znajdziesz poniżej:

- ogólnopolskie programy (XLSX 17 KB)

- regionalne programy (XLSX 40 KB)

Te dane dostępne są również na portalu Funduszy Europejskich, w zakładce „Zobacz ogłoszenia o naborach wniosków”. W znalezieniu oferty odpowiedniej dla Twoich potrzeb pomoże także Wyszukiwarka Dotacji. 

Źródło: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej  - Portal Funduszy Europejskich

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Polecamy: INFORLEX Biznes

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Czy podatek od pustostanów jest zgodny z prawem? Czy gmina może stosować do niezamieszkałego mieszkania wyższą stawkę podatku od nieruchomości?

W Polsce coraz częściej zwraca się uwagę na sytuację, w której mieszkania lub domy pozostają dłuższy czas puste, niezamieszkałe, niesprzedane albo niewynajmowane. W warunkach mocno napiętego rynku mieszkaniowego budzi to poważne pytania o gospodarowanie zasobem mieszkań i o sprawiedliwość obciążeń podatkowych. Właściciele, którzy kupują lokale jako inwestycję, nie wprowadzają ich na rynek najmu ani nie przeznaczają do zamieszkania, lecz trzymają je w nadziei na wzrost wartości. Samorządy coraz częściej zastanawiają się, czy nie powinno się wprowadzić narzędzi fiskalnych, które skłoniłyby właścicieli do aktywnego wykorzystania nieruchomości albo poniesienia wyższego podatku.

To workflow, a nie KSeF, ochroni firmę przed błędami i próbami oszustw. Jak prawidłowo zorganizować pracę i obieg dokumentów w firmie od lutego 2026 roku?

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur to jedna z największych zmian w polskim systemie podatkowym od lat. KSeF nie jest kolejnym kanałem przesyłania faktur, ale całkowicie nowym modelem ich funkcjonowania: od wystawienia, przez doręczenie, aż po obieg i archiwizację.W praktyce oznacza to, że organizacje, które chcą przejść tę zmianę sprawnie i bez chaosu, muszą uporządkować workflow – czyli sposób, w jaki faktura wędruje przez firmę. Z doświadczeń AMODIT wynika, że firmy, które zaczynają od uporządkowania procesów, znacznie szybciej adaptują się do realiów KSeF i popełniają mniej błędów. Poniżej przedstawiamy najważniejsze obszary, które powinny zostać uwzględnione.

Ulga mieszkaniowa w PIT będzie ograniczona tylko do jednej nieruchomości? Co wynika z projektu nowelizacji

Minister Finansów i Gospodarki zamierza istotnie ograniczyć ulgę mieszkaniową w podatku dochodowym od osób fizycznych. Na czym mają polegać te zmiany? W skrócie nie będzie mogła skorzystać z ulgi mieszkaniowej osoba, która jest właścicielem lub współwłaścicielem więcej niż 1 mieszkania. Gotowy jest już projekt nowelizacji ustawy o PIT w tej sprawie ale trudno się spodziewać, że wejdzie w życie od nowego roku, bo projekt jest jeszcze na etapie rządowych prac legislacyjnych. A zgodnie z utrwalonym orzecznictwem Trybunał Konstytucyjny okres minimalny vacatio legis w przypadku podatku PIT nie powinien być krótszy niż jeden miesiąc. Zwłaszcza jeżeli dotyczy zmian niekorzystnych dla podatników jak ta. Czyli zmiany w podatku PIT na przyszły rok można wprowadzić tylko wtedy, gdy nowelizacja została opublikowana w Dzienniku Ustaw przed końcem listopada poprzedniego roku.

Po przekroczeniu 30-krotnosci i zwrocie pracownikowi składek należy przeliczyć i wyrównać zasiłek

Przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS może znacząco wpłynąć na prawidłowe ustalenie podstawy zasiłków chorobowych, opiekuńczych czy macierzyńskich. Wielu pracodawców nie zdaje sobie sprawy, że po korekcie składek konieczne jest również przeliczenie podstawy zasiłkowej i wypłacenie wyrównania. Ekspertka Stowarzyszenia Księgowych w Polsce wyjaśnia, kiedy powstaje taki obowiązek i jak prawidłowo go obliczyć.

REKLAMA

Darmowe e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT: Wszystko, co ważne na temat KSeF i VAT 2026

Nadchodzą ogromne zmiany w rozliczeniach podatkowych. KSeF i VAT 26 to tematy, które już dziś warto zrozumieć i poznać, aby bez stresu przygotować się na nowe obowiązki. Pobierz DARMOWE e-wydanie czasopisma Biuletyn VAT i dowiedz się wszystkiego, co ważne na temat KSeF i VAT 2026.

Wielkie testowanie KSeF na żywym organizmie podatników od lutego 2026 r. Ekspert: To trochę jak skok na bungee ale lina jest dopinana w locie

Eksperci zauważają, że udostępniona przez Ministerstwo Finansów Aplikacja Podatnika KSeF 2.0 zawiera istotne niezgodności z dokumentacją i podręcznikami. To oznacza, że 1 lutego 2026 r. najwięksi podatnicy (jako wystawiający faktury w KSeF) i pozostali (jako odbierający faktury w KSeF) będą musieli pierwszy raz zetknąć się z finalną wersją tego systemu. Ponadto cały czas brakuje najważniejszego rozporządzenia w sprawie zasad korzystania z KSeF. Pojawiają się też wątpliwości co do zgodności polskich przepisów dot. KSeF z przepisami unijnymi. Wniosek - zdaniem wielu ekspertów - jest jeden: nie jesteśmy gotowi na wdrożenie obowiązkowego modelu KSeF w ustalonych wcześniej terminach.

Zmiany w ksh w 2026 r. Koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela, przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji i inne nowości

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

REKLAMA

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA