REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma w Anglii – korzyści podatkowe

Firma w Anglii Limited
Kancelaria księgowa
Firma w Anglii – korzyści podatkowe /Fot. Fotolia
Firma w Anglii – korzyści podatkowe /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Obowiązek zapłaty różnego rodzaju podatków jest ściśle i stale związany z każdą legalną formą zarabiania pieniędzy. Oczywiście ilość samych podatków oraz ich wysokość zależy od tego, jakie decyzje podjęły władze konkretnej jurysdykcji. Kiedy jednak przedsiębiorca bądź pracownik najemny uznają, że w danym państwie obowiązek podatkowy staje się zbyt uciążliwy, może podjąć działania nazywane optymalizacją podatkową – całkowicie legalne procedury zmierzające do obniżenia, a w pewnych przypadkach nawet likwidacji zobowiązań podatkowych (uwaga, optymalizacji podatkowej nie wolno mylić z unikaniem opodatkowania, które jest niezgodne z prawem).

Jedną z metod optymalizacji jest przeniesienie działalności gospodarczej do jurysdykcji oferującej korzystniejsze rozwiązania podatkowe, chociażby do Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

Autopromocja

Korzyści podatkowe oferowane przez brytyjskie prawo.

Bez wątpienia jednym z największych „wabików” przyciągających biznes do Zjednoczonego Królestwa jest obowiązująca tam bardzo wysoka kwota wolna od podatku (stale zwiększana). Obecnie wynosi ona 125000 GBP, czyli w przeliczeniu na złotówki około 60000 zł! To w porównaniu z kwotą obowiązująca w naszym kraju suma wręcz ogromna; polski biznesmen zapłaci podatki, jeżeli jego dochody przekroczą 8000 zł (choć w pewnych warunkach ta kwota jest jeszcze niższa: 3091zł, 1zł lub nie ma jej wcale!).

Nie bez znaczenia jest także prostota przepisów i wyraźnie progi podatkowe; są zaledwie trzy:

- dochód w przedziale 12500 – 37500 GBP - podatek 20%

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- dochód w przedziale 37500 – 150000 GBP - podatek 40%

- dochód wyższy niż 150000 GBP - podatek 45%

Łatwo zapamiętać i nie trzeba przeprowadzać żadnych skomplikowanych obliczeń.

Optymalizacja podatkowa w Zjednoczonym Królestwie może także przybrać formę wypłaty wynagrodzeń w formie dywidend lub pensji dyrektorskich, podlegających jeszcze niższemu opodatkowaniu.

W Wielkiej Brytanii obowiązuje stosunkowo niewysoki CIT, wynoszący 19%.

Bardzo atrakcyjnie jawi się sprawa podatku VAT; obowiązek rejestracji firmy jako płatnika tego podatku pojawia się wtedy, kiedy obroty przedsiębiorstwa przekroczą 82000 GBP. Do tego momentu nie trzeba przejmować się formalnościami związanymi z VAT-em.

W kwestii składek na ubezpieczenia społeczne, Brytyjczycy opracowali rozwiązanie, o którym polski przedsiębiorca może co najwyżej pomarzyć. Otóż składki odprowadzane są dopiero wtedy, kiedy firma osiąga odpowiedni dochód – 8788 GBP. Jest to o wiele rozsądniejsze od rozwiązania polskiego, nakazującego zapłatę nawet kiedy firma przynosi straty.

REKLAMA

Mimo że przepisy podatkowe Wielkiej Brytanii są stosunkowo proste i przejrzyste, początkujący biznesmen ma aż 21 miesięcy na ich opanowanie, ponieważ po tym czasie od rozpoczęcia pracy jest zobowiązany do złożenia pierwszego rozliczenia podatkowego. Takie rozwiązanie znacząco zmniejsza ryzyko popełnienia błędu.

Korzyści podatkowych nie można rozpatrywać jedynie przez pryzmat ich wysokości, ale należy spojrzeć na sprawę całościowo; nie bez znaczenia jest bowiem nastawienie urzędników w stosunku do płatników podatków, czyli przedsiębiorców. Wielka Brytania może poszczycić się tym, że urzędnik traktuje biznesmena bardziej jako partnera niż potencjalnego przestępcę podatkowego. Ma to wyraz chociażby w formie kontroli skarbowych, odbywających się rzadko (mniej więcej raz na 5 lat), nie angażują szefa przedsiębiorstwa, ponieważ urząd kontaktuje się z księgowymi, a co najważniejsze, zdarzające się niejasności lub błędy nie wywołują od razu dotkliwych kar, ale pytania odnośnie kwestii niejasnych i prośby co do naprawy ewentualnych nieprawidłowości. Brytyjski przedsiębiorca naprawdę musi się postarać, żeby urząd nałożył na niego karę; a już na pewno za nieprawidłowo opłacane podatki.

Polecamy: Oferta specjalna: Pakiet książek – Nowa matryca stawek VAT Towary i Usługi z programem INFORLEX PKWiU + CN, stawki VAT i WIS na 2 m-ce

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny transferowe: Recharakteryzacja – kiedy i kogo dotyczy

Podatnicy, którzy co roku stają przed obowiązkami z zakresu cen transferowych w ostatnim czasie coraz częściej mogą usłyszeć ostrzeżenie przed recharakteryzacją. Co tak naprawdę oznacza to pojęcie i czy dotyczyć może każdego podatnika?

Przełomowy wyrok SN: Naczelna Izba Aptekarska może być traktowana jak przedsiębiorca

Czy samorząd zawodowy może działać jak przedsiębiorca? Sąd Najwyższy uznał, że w przypadku Naczelnej Izby Aptekarskiej to możliwe. Wyrok zapadł w sprawie sporu z siecią aptek Gemini, dotyczącego ochrony dóbr osobistych i nieuczciwej konkurencji. Sprawa wraca do ponownego rozpatrzenia, a decyzja SN może mieć dalekosiężne konsekwencje dla funkcjonowania organizacji samorządowych.

Nowa luka w VAT od 2025 r. Prof. Modzelewski: to błąd podstawowy, daje możliwość nieograniczonych zwrotów; konieczna szybka nowelizacja

Najnowsza nowelizacja ustawy o VAT, obowiązująca od początku 2025 roku, wprowadza w Polsce nieznaną w całej ponad trzydziestoletniej historii tego podatku lukę umożliwiającą nieograniczony zwrot tego podatku – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Każdy podatnik wykonujący czynności w sensie prawnym poza terytorium kraju, które w Polsce byłyby zwolnione od tego podatku, uzyska z tego tytułu od początku roku zwrot podatku naliczonego - dodaje Profesor.

Faktura korygująca - do kiedy można wystawić (termin graniczny)

Na przedawnienie zobowiązania podatkowego nie wpływa wystawienie przez podatnika faktury korygującej, również zwiększającej. Korekta faktury nie kreuje bowiem obowiązku podatkowego, gdyż odnosi się do faktury pierwotnej, która odzwierciedla zdarzenie powodujące powstanie obowiązku podatkowego. Nie ma więc żadnych podstaw prawnych, by w przypadku korekty faktury początek 5-letniego terminu przedawnienia zobowiązania podatkowego wiązać z datą korekty faktury, a nie ze zdarzeniem powodującym powstanie obowiązku podatkowego. Dlatego po upływie 5-letniego terminu przedawnienia nie istnieje możliwość wystawiania przez podatników faktur korygujących.

REKLAMA

Fałszowanie faktur: jakie skutki w VAT dla kupującego i sprzedawcy. Faktury puste, wystawione przez osoby nieuprawnione, bez wiedzy i zgody podatnika

Odpowiedzialność podatników VAT za „puste” lub nierzetelne faktury wywołuje od dłuższego czasu spore kontrowersje, szczególnie gdy wystawcą był pracownik. Po korzystnym wyroku TSUE pracodawca może uwolnić się od obowiązku zapłaty VAT wynikającego z faktur wystawionych przez nieuczciwych pracowników. Wymaga to jednak od niego dochowania należytej staranności przy kontrolowaniu poczynań pracowników. NSA w wyroku z 3 września 2024 r. (sygn. akt I FSK 1212/18) uznał, że pracodawca nie dochował staranności, skoro proceder trwał przez dłuższy okres (ponad 3 lata).

ZUS wycofuje decyzje i umarza postępowania wobec przedsiębiorców. Skuteczna interwencja Rzecznika MŚP

Dzięki interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców ZUS wycofał błędne decyzje oraz umorzył postępowania wobec przedsiębiorców korzystających z ulgi „Mały ZUS Plus”. To ważne zwycięstwo w walce o sprawiedliwe traktowanie firm.

Księgowi nie muszą się bać sztucznej inteligencji – AI jako konkurenta do miejsc pracy. Wystarczy, że postawią na rozwój pewnych swoich kompetencji, jakich

Niemal wszyscy są zgodni, iż w księgowości sztuczna inteligencja nie ma szans z ludzkim ekspertem w budowaniu relacji z klientem, kreatywności czy w negocjacjach. I na takie tak zwane kompetencje miękkie powinni stawiać księgowi w swoim rozwoju i edukacji.

Podatek od ogrodzenia w 2025 r. Ministerstwo Finansów objaśnia kto nie musi płacić podatku od płotu nawet, gdy prowadzi firmę

Ministerstwo Finansów w komunikacie z 19 stycznia 2025 r. poinformowało, że wszelkie informacje pojawiające się w przestrzeni publicznej i powielane przez media na temat wprowadzenia nowego obciążenia w postaci podatku od ogrodzeń należy uznać za wprowadzające w błąd.

REKLAMA

Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Wyślesz skutecznie pismo do urzędu i sądu w ostatnim dniu terminu nie tylko Pocztą Polską. Nowelizacja ordynacji podatkowej, kpa i kpc już w Sejmie

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu lub sądu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

REKLAMA