| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > Koszty > Kiedy do kosztów > Wydatki na prowadzenie bloga w kosztach

Wydatki na prowadzenie bloga w kosztach

Czy wydatki związane z prowadzeniem bloga i tworzeniem artykułów w nim publikowanych można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? Kluczowe w tym względzie jest wykazanie związku ponoszonych kosztów z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą oraz uzyskiwanym z tej działalności przychodem.

Wydatki na prowadzenie bloga

Interpretacja podatkowa wydawana jest zawsze na indywidualny wniosek i dotyczy wyłącznie podatnika wnioskującego o jej wydanie. Warto jednak śledzić tematykę, która dotyczy naszej działalności, (jeśli sami nie wystąpiliśmy z wnioskiem o wydanie interpretacji indywidualnej) gdyż możemy dowiedzieć się jakie aktualnie stanowisko zajmują organy podatkowe w podobnych sprawach.

Ciekawa dla internetowych twórców może być interpretacja Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z dnia 4 sierpnia 2016 r. TPB1/4511-408/16/MR. Zapytanie dotyczy możliwości zaliczenia wydatków do kosztów uzyskania przychodów z prowadzenia bloga i artykułów w nich publikowanych?

Blog to strona internetowa, na której jej autor wyraża swoje poglądy na dane tematy. Kilkanaście lat temu to blogi to były internetowe pamiętniki, w chwili obecnej to często portale internetowe, które często stają się pomysłem na business. Jakiś czas temu wiele blogerów ucieszyła interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie nr IPPB1/4511-1035/15-2/AM. Zgodnie z nią prowadząc blog można zaliczyć do kosztów wydatki na wyjazdy turystyczne, teatr, kino, czy nawet kosmetyki.

Natomiast we wspomnianej interpretacji Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy wnioskodawca prowadzi już działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu bloga prawniczego – działalność portali internetowych. Natomiast w przyszłości zamierza poszerzyć działalność poprzez prowadzenie bloga lifestylowego. Przychody z tej działalności będą pochodziły z: zamieszczaniu reklam na stronie internetowej, udziale w kampaniach reklamowych, a także pozyskiwaniu reklamodawców oraz udziale w programach partnerskich.

Jakie wydatki na należy ponieść, aby prowadzić blog lifestyle?

Blog ma obejmować tematykę „lifestyle” – czyli moda, podróże, gotowanie, gadżety elektronicznych, motoryzacja, sporty itp. Na blogu autor planuje zamieszczać: recenzje filmów, spektakli teatralnych, koncertów muzycznych i innych, recenzje restauracji, gabinetów kosmetycznych, hoteli, klubów fitness i innych, relacje z wyjazdów turystycznych, testy produktów, porady, wskazówki.

Planowane źródła przychodów to: dzierżawa powierzchni reklamowej, płatne artykuły sponsorowane, czy inne akcje reklamowe. W związku z działalnością gospodarczą polegającą na prowadzeniu bloga zostaną poniesione wydatki takie jak: zakup biletu do kina, teatru, na wystawę, opłacenie kosztów podróży, hotelu, usług gastronomicznych, kosmetyków, elektroniki, wydatki na tłumaczenia i naukę języka angielskiego (blog ma być prowadzony w języku polskim i angielskim), wydatki związane z utrzymaniem strony internetowej, opłata za serwer, oprogramowanie, komputer, wydatki związane z publikacją zdjęć i filmów na blogu czyli zakup aparatu fotograficznego oraz niezbędnych akcesoriów. Zgodnie ze stanowiskiem wnioskodawcy wydatki ponoszone będą w celu napisania interesujących dla czytelników recenzji lub artykułów sponsorowanych.

Polecamy: Opłaty zaliczane do kosztów podatkowych (PDF)

Ile można zarobić prowadząc bloga lifestyle?

Przy okazji wnioskodawca wskazał zarobki  blogerów lifestylowych o oglądalności 10-15 tys. czytelników miesięcznie. Ile można zarobić na blogu? Za pojedynczy wpis polegający na”

- Udostępnieniu Wywiadu z klientem – 2500 + VAT

- Post lokujący produkt czy usługę klienta – 2000 + VAT

- Konkurs angażujący czytelników – 2500 + VAT

- Udostępnienie oznaczonego artykułu sponsorowanego – 2000 + VAT

- Dodatkowo płatne – udostępnienie artykułu na Facebook – 500 + VAT.

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Tagetik

Tagetik, lider oprogramowania wspierającego procesy zarządzania efektywnością organizacji (ang. Corporate Performance Management), powstał we Włoszech (Toskania) w 1986 roku.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK