REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiskus nie będzie wszczynał kontroli podatkowych bez zawiadomienia? Ten wyrok WSA w Warszawie może być przełomem

Doradztwo podatkowe dla efektywnego i bezpiecznego biznesu
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie
Przełomowy wyrok WSA: koniec z wszczynaniem kontroli podatkowych bez zawiadomienia?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorcy od lat zmagają się z kontrolami podatkowymi wszczynanymi przez urzędników skarbowych bez uprzedniego zawiadomienia. Czy wydany w kwietniu 2024 r. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie położy kres tej szkodliwej praktyce? Czy informacja o przeciwdziałaniu przestępstwu powinna być uzasadniona? Czy pomimo niedopuszczalności wniesienia sprzeciwu, przedsiębiorcy przysługuje prawo rozpoznania sprawy przez sąd administracyjny? 

rozwiń >

Wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 11 kwietnia 2024 r. może zapoczątkować zmianę w podejściu sądów administracyjnych do arbitralnego wyłączania praw przedsiębiorców przez organy podatkowe w toku prowadzonych kontroli.

REKLAMA

REKLAMA

Wszczynanie kontroli podatkowej bez zawiadomienia - niebagatelny problem dla podatników

Organy podatkowe nagminnie wszczynają i prowadzą kontrole podatkowe u przedsiębiorców z pominięciem niektórych przepisów ustawy Prawo przedsiębiorców (dalej: p.p.) [Ustawa Prawo przedsiębiorców z 6 marca 2018 r., tekst jednolity: Dz.U. z 2024 r. poz. 236.] oraz Ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) [Ustawa Ordynacja podatkowa z 29 sierpnia 1997 r., tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r. poz. 2383.]. To regulacje, które chronią prawa przedsiębiorców-podatników w toku kontroli podatkowej. Ponadto, organy podatkowe arbitralnie wyłączają obowiązujące je ograniczenia, często bez uzasadnienia.

Instytucja sprzeciwu nie działa

Instytucja sprzeciwu na czynności kontrolne jest nieskuteczna. Sprzeciw nie jest dopuszczalny, gdy kontrola jest prowadzona na podstawie przepisów p.p., które umożliwiają jej przeprowadzenie bez zawiadomienia w celu zapobieżenia przestępstwom lub zabezpieczenia dowodów ich popełnienia. Organy podatkowe często wykorzystują te przepisy instrumentalnie, niezależnie od istnienia dowodów na popełnienie czynu zabronionego. Przedsiębiorca nie może wnieść sprzeciwu na:
1) brak zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli, 
2) brak obecności przedsiębiorcy lub osoby przez niego upoważnionej w czasie czynności kontrolnych,
3) prowadzenie w tym samym czasie więcej niż jednej kontroli wobec przedsiębiorcy,
4) przekraczanie dopuszczalnego czasu trwania kontroli podatkowej, które niejednokrotnie jest rażące [art. 59 ust. 2 p.p.]. 

Ważne

Wniesienie sprzeciwu będzie uznane w tych przypadkach za niedopuszczalne przez organy I i II instancji.

A co ze skargą na niedopuszczalność zażalenia?

Skargi do sądów administracyjnych wnoszone w toku kontroli podatkowej na niedopuszczalność zażalenia są zwykle odrzucane lub oddalane. 

Przykładowo:
1) Postanowieniem z 14 marca 2024 r. o sygn. akt VIII SA/Wa 887/23  WSA w Warszawie odrzucił skargę na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Warszawie o niedopuszczalności wniesionego zażalenia. W podobnym stanie faktycznym WSA w Warszawie postanowił dnia 19 października 2023 r. w sprawie o sygn. akt III SA/Wa 1968/23 również o odrzuceniu skargi.

2) Wyrokiem z 3 października 2023 r. o sygn. akt I SA/Gd 466/23 WSA w Gdańsku oddalił skargę na postanowienie Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku w przedmiocie postanowienia Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Gdańsku o niedopuszczalności wniesionego zażalenia.

REKLAMA

Sprawy rozpoznawane były do tej pory na posiedzeniach niejawnych. Sądy argumentują, że organy podatkowe uwzględniają ugruntowaną linię orzeczniczą sądów w zakresie zachowania gwarancji procesowych dla podatnika w toku kontroli podatkowej, gdy organy podatkowe pierwszej instancji stwierdzały niedopuszczalność zażalenia na postanowienia organów kontrolujących, informujące o niedopuszczalności sprzeciwu – wobec podjęcia kontroli na podstawie art. 48 ust. 11 pkt 2 p.p. Dodatkowo wskazują, że postanowienie, na które nie służy zażalenie, można zaskarżyć w odwołaniu od decyzji kończącej etap postępowania w pierwszej instancji. W ocenie sądów administracyjnych subiektywny odbiór podstaw działania organu  w toku kontroli podatkowej nie może podlegać ocenom w proponowanym w skardze trybie. [Wyrok WSA w Gdańsku z dn. 3.10.2023 r., I SA/Gd 466/23] 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowo zarówno organy podatkowe, jak i sądy administracyjne powołują się na uchwałę siedmiu sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z 13 stycznia 2014 r. (sygn. akt. II GPS 3/13), w której (na gruncie poprzednio obowiązującej ustawy o swobodzie działalności gospodarczej) wprost stwierdzono, że na odmowę rozpatrzenia sprzeciwu wniesionego na podstawie art. 84c ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z 2 lipca 2004 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 672 ze zm.) nie przysługuje skarga do sądu administracyjnego. [Uchwała siedmiu sędziów NSA z 13 stycznia 2014 r., o sygn. akt. II GPS 3/13] 

Wyrok Trybunału Konstytucyjnego a uchwała Naczelnego Sądu Administracyjnego

NSA 13 stycznia 2014 r. podjął uchwałę w składzie siedmiu sędziów (sygn. akt. II GPS 3/13), zgodnie z którą na odmowę rozpatrzenia sprzeciwu wniesionego na podstawie art. 84c ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej nie przysługuje skarga do sądu administracyjnego. Jednakże trzy lata później (20 grudnia 2017 r.) Trybunał Konstytucyjny wydał wyrok w sprawie o  sygn. akt SK 37/15, w którym jednoznacznie stwierdził, że art. 3 § 2 pkt 2 p.p.s.a. jest niekonstytucyjny w zakresie, w którym interpretowany jest jako wyłączający możliwość wniesienia skargi do sądu administracyjnego na postanowienie w przedmiocie zażalenia na postanowienie wydane wskutek wniesienia sprzeciwu, o którym mowa w art. 84c ust. 1 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Przełomowe orzeczenie warszawskiego WSA z 11 kwietnia 2024 r.

WSA w Warszawie w wyroku z 11 kwietnia 2024 r. (sygn. III SA/Wa 1954/23) doszedł do wniosków zbieżnych ze stanowiskiem TK i uchylił postanowienie organu kontroli podatkowej o niedopuszczalności wniesionego sprzeciwu, a także postanowienie organu podatkowego drugiej instancji o niedopuszczalności zażalenia na postanowienie o niedopuszczalności wniesionego sprzeciwu. 

Wyrok został wydany na kanwie sprawy, w której organ podatkowy wszczął kontrolę podatkową wobec przedsiębiorcy bez uprzedniego zawiadomienia o zamiarze jej przeprowadzenia
Podatnik pierwszy raz przekroczył próg miliona złotych dochodu i nie złożył w terminie deklaracji podatkowej DSF-1 dotyczącej tzw. „daniny solidarnościowej”, a w rezultacie nieterminowo wpłacił podatek z tego tytułu. Dla organu okoliczności te okazały się wystarczające, aby stwierdzić, iż prowadząc kontrolę podatkową, przeciwdziała czynom zabronionym. W ustnych zasadniczych powodach rozstrzygnięcia opowiedziano się za uprawnieniem sądów administracyjnych do badania legalności postanowień organów podatkowych już na etapie kontroli podatkowej. Sąd administracyjny argumentował, że istnieje potrzeba ochrony jednostki przed arbitralnością orzeczeń władzy publicznej, a w szczególności w zakresie w jakim organy podatkowe wskazują na konieczność kontroli w celu zapobieżenia popełnieniu przestępstwa. 

WSA w Warszawie zwrócił uwagę, że kontrola sądowa organów podatkowych musi być realna, która dokonana po upływie nie raz kilku lat od wszczęcia kontroli podatkowej do wydania ostatecznej decyzji, może okazać się iluzoryczna. Stwierdzono, że weryfikacji podlegają przesłanki z art. 48 ust. 11 pkt 2 p.p. oraz okoliczność czy organ rzeczywiście przeciwdziała popełnieniu przestępstwa, wykroczenia, przestępstwa skarbowego, wykroczenia skarbowego lub działa w celu zabezpieczenia dowodów jego popełnienia. Organ podatkowy nie powinien powoływać się w sposób nieuzasadniony i a priori na przeciwdziałanie popełnienia przestępstwa, gdy okoliczności sprawy i posiadane dowody tego nie potwierdzają. Powyższe odnosi się również do postanowień, które co do zasady mogą być zaskarżone dopiero w odwołaniu od decyzji, ponieważ nie służy na nie zażalenie (art. 237 o.p.), a w szczególności odnoszących się do wniesionego sprzeciwu w toku kontroli podatkowej. W ocenie WSA niezgodna z Konstytucją jest bowiem interpretacja art. 3 § 2 pkt 2 p.p.s.a, w której świetle prawo do kontroli sądowo-administracyjnej postanowień o niedopuszczalności sprzeciwu jest wyłączone. 

Czy można przeciwdziałać wydarzeniom z przeszłości? Wadliwa konstrukcja przepisu art. 48 ust. 11 pkt 2 p.p. 

Poruszany problem instrumentalnego posługiwania się przepisami prawa przedsiębiorców jedynie w celu wyłączenia uprawnień przysługujących przedsiębiorcom w toku kontroli podatkowej nie jest zjawiskiem nowym. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w wyroku z 9 grudnia 2021 r. (sygn. akt I SA/Go 385/21), zwracał uwagę na wadliwą konstrukcję art. 48 ust. 11 pkt 2 p.p. i innych, w którym mowa jest o niezbędności kontroli dla przeciwdziałania popełnieniu czynu zabronionego lub dowodów jego popełnienia. WSA w Gorzowie Wielkopolskim zauważył, że w rozpatrywanej sprawie prowadzenie kontroli w 2020 r. nie mogło przeciwdziałać popełnieniu przestępstwa w zakresie rozliczeń podatkowych za 2018 r., albowiem popełnienie przestępstwa w tym zakresie już by nastąpiło. [zob. Wyrok WSA w Gorzowie Wielkopolskim z 9 grudnia 2021 r. sygn. akt I SA/Go 385/21].

Z tego wyroku można wyciągnąć wniosek, że często nie jest możliwe, aby prowadzona w danym momencie kontrola podatkowa realnie przeciwdziałała popełnieniu przestępstwa. W związku z tym sama konstrukcja przepisu nie pozawala na jego stosowanie, bowiem organ prowadząc kontrolę podatkową w stosunku do przeszłych okresów rozliczeniowych, nie może niczemu już zapobiec, ani przeciwdziałać. Przeciwdziałać można przecież jedynie wydarzeniom, które nastąpią w przyszłości. 

Ważne

Ponadto WSA w Gorzowie Wielkopolskim wskazywał w ww. wyroku z 9 grudnia 2021 r., że wiedza organu o „popełnieniu przestępstwa lub zabezpieczeniu dowodów jego popełnienia” musi istnieć przed datą wszczęcia kontroli, albowiem wówczas organ zawiadamia o zamiarze wszczęcia kontroli lub wszczyna kontrolę bez uprzedniego zawiadomienia, a nie na skutek uzyskania wiedzy po jej przeprowadzeniu.

NSA również zwracał uwagę na ten problem na gruncie kontroli z zakresu ubezpieczeń społecznych prowadzonej z zastosowaniem przepisów ustawy Prawa przedsiębiorców. W wyroku z dnia 18 grudnia 2020 r. (sygn. akt I GSK 1408/20).  NSA wskazał nawet, że niezbędność przeprowadzenia kontroli dla przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia, przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego lub zabezpieczenia dowodów jego popełnienia stanowi przesłankę wyłączenia obowiązku dokonania zawiadomienia o zamiarze jej wszczęcia, jednakże sam fakt prowadzenia postępowania przygotowawczego przez organy ścigania nie świadczy o tym, że „przeprowadzenie kontroli jest niezbędne dla przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa lub wykroczenia, przeciwdziałania popełnieniu przestępstwa skarbowego lub wykroczenia skarbowego lub zabezpieczenia dowodów jego popełnienia”.

Co zmienia kwietniowy wyrok WSA w Warszawie?

Wyrok WSA w Warszawie z 11 kwietnia 2024 r. może ponownie otworzyć dyskusję na temat arbitralnych praktyk organów podatkowych, szczególnie dotyczących ograniczenia stosowania Prawa przedsiębiorców podczas kontroli podatkowej. Niekontrolowane i nieuzasadnione stosowanie przepisów wyłączających gwarancje przedsiębiorców oddala koncepcję kontroli podatkowej jako istotnie łagodniejszej procedury względem kontroli celno-skarbowej i czyni gwarancje dla przedsiębiorców iluzorycznymi. Warto zauważyć, że zgodnie z art. 93 ustawy z 16 listopada 2016 r. o Krajowej Administracji Skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2023 r. poz. 615) do kontroli celno-skarbowej nie mają zastosowania przepisy rozdziału V ustawy Prawo przedsiębiorców.

Truizmem jest stwierdzenie, że kontrola celno-skarbowa powinna być wymierzona w nieprawidłowości rozliczeń podatkowych o dużo cięższym kalibrze, a w szczególności, że powinna służyć zwalczaniu przestępstw podatkowych. Przyzwolenie na arbitralne wyłączanie gwarancji dla przedsiębiorców prowadzi do utraty ratio legis wprowadzonej przez ustawodawcę wielości  procedur kontrolnych. 

Ważne

Artykuł 48 ust. 11 pkt 2 p.p. powinien służyć niezbędnemu zapobieżeniu popełnianiu przestępstw, a nie stanowić instrumentu prawnego wykorzystywanego przez organy do ułatwienia przeprowadzenia kontroli. Częste posługiwanie się w nieuzasadniony sposób tym przepisem prowadzi do jego wypaczenia, ponieważ organy nie przeciwdziałają czynom zabronionym, tylko arbitralnie go wykorzystują. 

Ponadto organy prowadzące kontrolę podatkową nie powinny mieć nieograniczonej możliwości wyłączania ograniczeń w prowadzeniu kontroli. Postanowienia o niedopuszczalności wniesionego sprzeciwu bezwzględnie powinny być poddane kontroli sądowo-administracyjnej. Łatwo wyobrazić sobie sytuację, w której organ instrumentalnie wyłącza przepisy rozdziału V Prawa przedsiębiorców poprzez poinformowanie podatnika, że kontrola podatkowa jest niezbędna do przeciwdziałaniu popełnienia czynu zabronionego, a następnie kontrola nie wykazuje żadnych nieprawidłowości. Wówczas postępowanie podatkowe nie jest wszczynane i nie wystąpi rozstrzygnięcie w postaci decyzji organu podatkowego, od której służyłoby odwołanie, a następnie skarga do sądu administracyjnego. Kontrolowany przedsiębiorca jest wówczas bezzasadnie pozbawiony możliwości weryfikacji legalności działania organów administracji publicznej.    

Należy zgodzić się z WSA w Warszawie, który wskazał, że kontrola sądowo-administracyjna wydanych przez organ podatkowy orzeczeń i podejmowanych przez niego czynności powinna mieć charakter realny, a nie iluzoryczny. Sądy administracyjne często badają legalność postępowania organu po upływie kilku lat od wszczęcia kontroli podatkowej przez pryzmat ustaleń dokonanych w toku kontroli podatkowej i postępowania podatkowego. Pomija się natomiast fakt, że aby przeprowadzić kontrolę w omawianym trybie, organy podatkowe powinny mieć  uzasadnione podejrzenie popełniania przez podatnika czynu zabronionego w momencie wszczęcia kontroli, a nie po jej przeprowadzeniu. 

Na straży sądowej kontroli działalności administracji publicznej

Trafnym podsumowaniem omawianego problemu może być uzasadnienie wyroku NSA z 2 lutego 2023 r. (sygn. akt II OSK 2869/21), w którym podkreślono, że prawo do sądowej kontroli działalności administracji publicznej stanowi jeden z fundamentów demokratycznego porządku prawnego. W świetle art. 184 Konstytucji RP jednostka ma prawo poszukiwania ochrony sądowej wobec bezprawnych, w jej odczuciu, działań administracji publicznej. Ewentualne wątpliwości co do możliwości poddania działań administracji kontroli sądowej należy rozstrzygać na korzyść obywatela. Prawo do sądu nie jest bowiem przywilejem, czy też szczególnym uprawnieniem, ale jedną z podstawowych gwarancji obywatela oraz jest sprzężona z zasadą legalizmu nakazującą organom działania na podstawie i w granicach prawa.

Mateusz Muszyński, Analyst w ENODO Advisors, aplikant adwokacki
Autor specjalizuje się w tematyce postępowań podatkowych, kontroli podatkowych, kontroli celno-skarbowych z zakresu różnych podatków, a także postępowaniach karnoskarbowych.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Kiedy stawki VAT spadną do 22% i 7%? Minister Finansów i Gospodarki wyjaśnia i wskazuje warunki, które muszą być spełnione

Podwyższone o 1 punkt procentowy stawki VAT (23% i 8%) powrócą do poziomu sprzed 1 stycznia 2011 r. (tj. do wysokości 22% i 7%), gdy wydatki na obronność nie przekroczą 3% wartości produktu krajowego brutto - PKB (tj. wyniosą 3% lub mniej PKB). Taką informację przekazał 7 listopada 2025 r. - z upoważnienia Ministra Finansów i Gospodarki - Jarosław Neneman, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską.

KSeF 2026: Czy przepisy podatkowe mogą zmienić treść umów?

Faktura ustrukturyzowana w rozumieniu ustawy o VAT nie nadaje się do roli dokumentu handlowego, którego wystawienie i przyjęcie oraz akceptacją rodzi skutki cywilnoprawne. Przymusowe otrzymanie takiego dokumentu za pośrednictwem KSeF nie może rodzić skutków cywilnoprawnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Składki ZUS od zlecenia - poradnik. Co gdy zleceniobiorca ma kilka umów w tym samym czasie? [przykłady obliczeń]

Rynek pracy dynamicznie się zmienia, a elastyczne formy współpracy stają się coraz bardziej popularne. Jedną z najczęściej wybieranych jest umowa zlecenia, szczególnie wśród osób, które chcą dorobić do etatu, prowadzą działalność gospodarczą lub realizują różnorodne projekty w ramach współpracy z firmami i organizacjami. Jakie składki ZUS trzeba płacić od zleceń?

KRUS do zmiany? Kryzys demograficzny na wsi pogłębia problemy systemu emerytalnego rolników

Depopulacja wsi, starzenie się mieszkańców i malejąca liczba płatników składek prowadzą do coraz większej presji na budżet państwa oraz konieczności pilnej modernizacji systemu KRUS, który – jak podkreślają eksperci – nie odpowiada już realiom współczesnego rolnictwa.

REKLAMA

Odroczenie KSeF? Nowa interpelacja poselska jest już w Sejmie

Planowane obowiązkowe uruchomienie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wywołuje coraz większe napięcia w środowisku przedsiębiorców. Firmy z sektora MŚP alarmują, że system w obecnym kształcie może zagrozić stabilności ich działalności, a eksperci wskazują na liczne braki techniczne i prawne. W obliczu rosnącej presji poseł Bartłomiej Pejo złożył interpelację, domagając się wstrzymania obowiązkowego wdrożenia KSeF i wyjaśnienia ryzyk przez Ministerstwo Finansów.

Poprawa błędnej faktury w KSeF to zawsze konieczność korekty. Szkic faktury, czy portal kontrahenta: producenci oprogramowania widzą problem i proponują rozwiązania

Pomimo, że przepisy już dziś nie pozwalają na anulowanie lub zamianę faktury dostarczonej do nabywcy, podatnicy obawiają się uszczelnienia, jakie przyniesie w tym zakresie KSeF. Skala obaw wyrażanych przez przedsiębiorców oraz reakcje producentów oprogramowania do wystawiania faktur zdają się ujawniać, jak bardzo powszechnym zjawiskiem jest poprawienie faktur bez użycia faktury korygującej.

Konsolidacja sprawozdań finansowych – czy warto przekazać przygotowywanie skonsolidowanych SF firmie outsourcingowej?

Konsolidacja sprawozdań finansowych, czyli przygotowanie skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF), to proces wymagający precyzji, wiedzy i czasu. Wraz ze wzrostem złożoności grup kapitałowych oraz częstymi zmianami regulacyjnymi, coraz więcej przedsiębiorstw staje przed pytaniem: czy proces konsolidacji realizować własnymi siłami, czy powierzyć go zewnętrznym ekspertom?

KSeF obejmie nawet rolników. Ale nie wszystkich

Z sygnałów spływających do redakcji Infor.pl wynika, że podatnicy VAT chyba nie mają entuzjazmu co do przejścia na KSeF. Może się jednak okazać, że nie taki diabeł straszny. I pod koniec 2026 r. większa część przedsiębiorców będzie chwaliła nowe rozwiązanie. Dziś jednak każda grupa zawodowa zwolniona z KSeF jest traktowana jako szczęściarze. I taką grupą są rolnicy. Ale tylko „ryczałtowi” (transakcje dokumentują fakturami VAT RR). Ta kategoria rolników może przystąpić do KSeF dobrowolnie.

REKLAMA

Jaka inflacja w Polsce w latach 2025-2026-2027. Projekcja NBP i prognozy ekspertów

Opublikowana przez Narodowy Bank Polski 7 listopada 2025 r. projekcja inflacji i PKB w Polsce przewiduje, że inflacja CPI w 2025 r. znajdzie się na poziomie 3,7 proc., w 2026 r. wyniesie 2,9 proc., a w 2027 r. spadnie do 2,5 proc.. Natomiast PKB wzrośnie w 2025 r. ok. 3,4 proc., w 2026 r. ok. 3,7 proc., a w 2027 r. ok. 2,6 proc.

Harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej w 2026 roku

Narodowy Bank Polski opublikował harmonogram posiedzeń Rady Polityki Pieniężnej i publikacji opisów dyskusji z posiedzeń decyzyjnych w 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA