REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Token KSeF. W jaki sposób go uzyskać? Jak unieważnić token?

W jaki sposób uzyskać token KSeF?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzi w życie wchodzi od lipca 2024 r. Wraz z tą nowością pojawia się wiele pytań dotyczących logowania do systemu oraz bezpieczeństwa przesyłanych danych. Eksperci tłumaczą działanie sposobu uwierzytelniania, jakim jest token.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, dostęp do KSeF zostanie udzielony osobom fizycznym oraz podmiotom, które przeszły proces uwierzytelnienia w systemie. Jednym z proponowanych przez Ministerstwo Finansów sposobów autoryzacji jest indywidualny token łączący z program użytkowania. Wówczas użytkownik loguje się w swoim programie i nawiązuje połączenie z KSeF bez konieczności dodatkowej autoryzacji.

REKLAMA

REKLAMA

Co to jest token KSeF?

- Osoba, która posiada odpowiednie uprawnienia, będzie mogła wygenerować token w KSeF. Będzie to unikalny ciąg 40 cyfr przypisany do konkretnej organizacji i określonego zakresu uprawnień. Można wygenerować kod służący wyłącznie do wystawiania faktur, inny tylko do przeglądania faktur lub taki, który umożliwia obie te czynności. Token w Krajowym Systemie e-Faktur będzie więc kluczowym elementem zapewniającym bezpieczeństwo i autoryzację przesyłanych danych - mówi Bogdan Zatorski, kierownik ds. analiz biznesowych i wymagań prawnych w Symfonii.

Numer tokena może być zintegrowany z technicznym rozwiązaniem obsługującym KSeF, co pozwoli na automatyczne otwieranie sesji w systemie. Istnieje możliwość wygenerowania wielu takich kodów oraz zarządzania nimi w kontekście dostępu do KSeF.

W jaki sposób uzyskać token KSeF?

Każdy użytkownik Krajowego Systemu e-Faktur, który chce dołączyć swoje oprogramowanie potrzebuje wygenerowania własnego tokena. Aby to zrobić, należy najpierw wejść na stronę internetową Ministerstwa Finansów obsługującą KSeF https://ksef.mf.gov.pl/web/login) i podać numer identyfikacji podatkowej (NIP) firmy, dla której kod będzie generowany.

REKLAMA

Następnie użytkownik ma dwie opcje uwierzytelniania: zaufany profil lub certyfikat kwalifikowany. W przypadku zaufanego profilu można zalogować się bezpośrednio przy użyciu danych użytkownika (nazwa użytkownika i hasło) lub za pomocą jednego z banków. Jeśli wybieramy opcję certyfikatu, konieczne jest posiadanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego w przypadku osoby fizycznej lub kwalifikowanej pieczęci w przypadku podmiotu prawnego. Ta sygnatura sieciowa zawiera numer PESEL lub NIP osoby fizycznej, podczas gdy pieczęć elektroniczna zawiera jedynie dane firmy, nie uwzględniając danych osobowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Po zalogowaniu użytkownik może wybrać opcję "generuj token" w panelu po lewej stronie. Należy nadać mu nazwę i określić uprawnienia.

Sposób uwierzytelniania gwarantuje, że wygenerowany kod jest autoryzowany przez osobę uprawnioną. Od tego momentu aplikacja użytkownika będzie mogła wystawiać i odczytywać faktury w imieniu zarejestrowanego podmiotu, bez żadnych ograniczeń i bez konieczności autoryzacji użytkownika w każdej sesji połączenia z KSeF.

Jak unieważnić token?

Indywidualny kod można unieważnić przechodząc do listy tokenów w aplikacji KSeF. Wystarczy zaznaczyć ten, który ma być wyłączony z użycia, a następnie wybrać opcję "unieważnij". Operację należy potwierdzić.

Warto mieć na uwadze, że token jest bezterminowy i nieograniczony, co oznacza, że nie ma możliwości ograniczenia jego ważności ani przypisania go do konkretnej aplikacji.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Szybszy zwrot VAT po wdrożeniu KSeF. Ale księgowi będą poddani jeszcze większej presji czasu

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: dobrowolna opcja poza przepisami. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

REKLAMA

Można korzystnie i bezpiecznie zrestrukturyzować zadłużenie firmy w 2026 roku. Prawo przewiduje kilka możliwości by uniknąć szybkiej egzekucji

Grudzień to dla wielu przedsiębiorców czas rozliczeń i planów na kolejny rok. To ostatnie okno dla firm z problemami finansowymi, aby zdecydować, czy wejdą w 2026 rok z planem restrukturyzacji, czy z narastającym ryzykiem upadłości. 2025 rok może być w Polsce pierwszym, w którym przekroczona zostanie liczba 5000 restrukturyzacji. Ponadto od sierpnia obowiązują znowelizowane przepisy implementujące tzw. „Dyrektywę drugiej szansy”, które promują restrukturyzację zamiast likwidacji i zmieniają zasady gry dla dłużników i wierzycieli.

JPK VAT - zmiany od 2026 roku: dostosowanie do KSeF i systemu kaucyjnego. Ważne oznaczenia: OFF, BFK, DI

W dniu 12 grudnia 2025 r. Minister Finansów i Gospodarki podpisał nowelizację, nowelizacji z 2023 r. rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług. Rozporządzenie wchodzi w życie 18 grudnia 2025 r. Ale zmiany dotyczą ewidencji JPK_VAT z deklaracją składanych za okresy rozliczeniowe od 1 lutego 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA