REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym

Kasa fiskalna w sklepie internetowym
Kasa fiskalna w sklepie internetowym
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Aktualnie obowiązujące przepisy nie nakazują wszystkim sklepom internetowym obowiązkowej rejestracji sprzedaży przy pomocy urządzeń fiskalnych. Zwolnienie z tego obowiązku odbywa się w jasno określonych przypadkach. Zobacz, czy dotyczą one twojego biznesu.

Podatnicy prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych bez działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych powinni rejestrować ją na urządzeniach fiskalnych. Obecnie mają oni do wyboru kasy offline z elektroniczną kopią paragonu oraz kasy online na stałe podłączone do Centralnego Repozytorium Kas. Podstawowym wyjątkiem, który zwalnia z obowiązku ich posiadania, jest roczny limit obrotów osiągnięty w poprzednim roku podatkowym.
–  W 2020 roku limit ten nie zmienił się i nadal wynosi 20 tysięcy złotych. Jeśli rozpoczęliśmy działalność w trakcie roku, wartość ta ustalana jest proporcjonalnie i ulega obniżeniu. Te przepisy dotyczą także sklepów internetowych, chociaż zgodnie z prawem mogą one korzystać również z innych udogodnień – mówi Paweł Gacuta, właściciel Białostockiego Centrum Kas Fiskalnych.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 2018 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących wymienia szereg warunków, jakie należy spełnić, aby uniknąć zakupu kasy. Można je streścić w kilku punktach:
1) Dostawa towarów odbywa się wyłącznie w systemie wysyłkowym – za pośrednictwem firmy kurierskiej lub poczty. Tutaj jednak ważna uwaga: jeśli przewidujemy opcję “odbioru osobistego”, np. w siedzibie firmy, musimy taką sprzedaż zarejestrować na kasie fiskalnej.
2) Klient dokonuje zapłaty przez bank, pocztę lub spółdzielczą kasę oszczędnościowo-kredytową. Analogicznie do punktu pierwszego – nie ma opcji osobistego przekazania pieniędzy.
3) W dokumencie sprzedażowym jasno określimy, co sprzedaliśmy i kto zakupił towar.
4) Nasz sklep nie zajmuje się sprzedażą m.in. silników i części do silników, wód toaletowych i perfum, tytoniu i alkoholu, sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, sprzętu fotograficznego wyrobów z metali szlachetnych czy zapisanych i niezapisanych nośników danych cyfrowych i analogowych.

Pełna lista wyłączeń znajduje się w paragrafie 4 Rozporządzenia.

Kasa fiskalna w sklepie internetowym – którą wybrać?

Jeśli nie mieścimy się w limicie obrotów lub nie spełniamy warunków zwolnień opisanych w Rozporządzeniu, każdą sprzedaż musimy rejestrować na urządzeniu fiskalnym. Jaką kasę wybrać?

REKLAMA

Obecnie najkorzystniejszą opcją jest zakup kasy fiskalnej online. Od stycznia tego roku do ich użytkowania są już zobowiązane pierwsze podmioty, jednak za kilka lat wszyscy podatnicy prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych bez działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, będą musieli je posiadać. Jeśli więc myślimy o swoim biznesie perspektywicznie, warto od razu zakupić urządzenie ze stałym podłączeniem do Centralnego Repozytorium Kas – przekonuje przedstawiciel Białostockiego Centrum Kas Fiskalnych.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nabycie kasy fiskalnej online wiąże się ponadto z szeregiem udogodnień. Podatnik nie musi zgłaszać w urzędzie skarbowym nowego urządzenia i uzyskiwać numeru identyfikacyjnego, ma także większą pewność bezpieczeństwa danych czy prawidłowości swojej pracy. Może również skorzystać z ulgi na zakup kasy.
 – Od maja 2019 r. ulga na zakup urządzenia fiskalnego wynosi maksymalnie 700 zł. Co ważne, dostępna jest ona wyłącznie dla osób decydujących się na kasę online. To jeden z ważniejszych argumentów przemawiających do podatnika – podsumowuje Paweł Gacuta z BCKF.  

Ceny kas fiskalnych online zaczynają się od 1249 zł. Od niedawna istnieje także możliwość dzierżawy kasy. Decydując się na druga opcję, w kwocie miesięcznej opłaty otrzymujemy nie tylko samo urządzenie, ale także cały pakiet innych usług, m.in. szkolenie, programowanie, obowiązkowe przeglądy serwisowe, wsparcie techniczne czy formalności względem Urzędu Skarbowego. Koszt dzierżawy w BCKF wynosi od 120 zł netto miesięcznie.

Polecamy: INFORLEX Biuro Rachunkowe - Wszystko o zmianach w prawie i podatkach. Teraz 14 dni ZA DARMO!

Polecamy: Biuletyn VAT

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Budżet państwa 2026: inflacja, PKB, dochody (podatki), wydatki, deficyt i dług publiczny

W dniu 5 grudnia 2025 r. Sejm przyjął ustawę budżetową na 2026 rok. Ministerstwo Finansów informuje, że w przyszłym roku wg. prognoz przyjętych do projektu ustawy budżetowej na 2026 r. produkt krajowy brutto (PKB) wzrośnie realnie o 3,5%, inflacja średnioroczna wyniesie 3,0%, a stopa bezrobocia ukształtuje się na koniec roku na poziomie 5,0%.

Rozliczenie kryptowalut za 2025 r. Najczęstsze błędy, które mogą kosztować Cię fortunę

Inwestujesz w kryptowaluty, handlujesz na giełdach albo płacisz nimi za usługi? Uwaga – nawet jeśli nie osiągnąłeś zysku, możesz mieć obowiązek złożenia PIT-38. Polskie przepisy dotyczące walut wirtualnych są precyzyjne, ale pełne pułapek: niewłaściwe udokumentowanie kosztów, błędne ustalenie dochodu czy brak rejestracji działalności mogą skończyć się karami i wysokimi dopłatami podatkowymi. Sprawdź, jak bezpiecznie rozliczyć krypto w 2025 r. i uniknąć kosztownych błędów przed skarbówką.

KSeF w ogniu krytyki. ZPP ostrzega przed ryzykiem dla firm i żąda odsunięcia terminu wdrożenia

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców alarmuje, że wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur w obecnym kształcie może poważnie zagrozić działalności wielu firm, szczególnie tych z sektora MŚP. Choć organizacja popiera cyfryzację rozliczeń podatkowych, wskazuje na liczne ryzyka techniczne, organizacyjne oraz naruszenia ochrony danych. ZPP domaga się przesunięcia terminu wdrożenia KSeF i dopracowania systemu, zanim stanie się on obowiązkowy.

KSeF wchodzi w życie w 2026 r. Przewodnik dla przedsiębiorców i księgowych

Od 2026 r. przedsiębiorcy będą zobowiązani do wystawiania i odbierania faktur w KSeF. Wdrożenie systemu wymaga dostosowania procedur oraz przeszkolenia osób odpowiedzialnych za rozliczenia. Właściwe przygotowanie ułatwiają kursy online Krajowej Izby Księgowych, które krok po kroku wyjaśniają zasady pracy w KSeF. W artykule omawiamy, czym jest KSeF, co się zmieni i jaki kurs wybrać.

REKLAMA

Rok 2026 r.: w KSeF pojawią się dokumenty, które będą udawać faktury VAT, czyli „faktury widmo”

Dla części czytelników tytuł niniejszego artykułu może być szokujący, ale problem ten sygnalizują co bardziej dociekliwi księgowi. Idzie o co najmniej dwa masowe zdarzenia, które będą mieć miejsce w 2026 roku i latach następnych – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Fundacje rodzinne w Polsce: stabilizacja podatkowa, czy dalsza niepewność po wecie Prezydenta? Jakie zasady opodatkowania w 2026 roku?

Weto Prezydenta RP do nowelizacji przepisów podatkowych dotyczących fundacji rodzinnych wywołało falę dyskusji w środowisku doradców. Brak zmian oznacza, że w 2026 roku fundacje rodzinne będą podlegać dotychczasowym zasadom opodatkowania. Czy taka decyzja zapewni wyczekiwaną stabilność, czy wręcz przeciwnie – pogłębi niepewność prawną wokół kluczowego instrumentu sukcesyjnego?

KAS wprowadza generowanie tokenów w KSeF 2.0 – ważne terminy, ostrzeżenia i zmiany dla przedsiębiorców

Krajowa Administracja Skarbowa zapowiada nową funkcjonalność w Module Certyfikatów i Uprawnień, która pozwoli przedsiębiorcom generować tokeny potrzebne do uwierzytelniania w KSeF 2.0. KAS wskazuje kluczowe terminy, różnice między tokenami KSeF 1.0 i 2.0 oraz ostrzega przed cyberoszustami wyłudzającymi dane.

Koniec roku podatkowego 2025 w księgowości: najważniejsze obowiązki i terminy

Koniec roku podatkowego to dla przedsiębiorców moment podsumowań i analizy wyników finansowych. Zanim jednak przyjdzie czas na wyciąganie wniosków, należy zmierzyć się z corocznymi obowiązkami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej. Choć formalnie rok podatkowy dla prowadzących jednoosobową działalność pokrywa się z rokiem kalendarzowym, już teraz warto przygotować się do jego zamknięcia i uporządkować sprawy księgowe oraz podatkowe.

REKLAMA

SKwP: Księgowi i biura rachunkowe nie odpowiadają za wdrożenie i stosowanie KSeF w firmach, ani za prawidłowe wystawianie i odbieranie e-faktur

W piśmie z 1 grudnia 2025 r. do Ministra Finansów i Gospodarki, Prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce dr hab. Stanisław Hońko zaapelował, aby oficjalne przekazy Ministerstwa Finansów i KAS promujące KSeF zawierały jasny komunikat, że podatnicy, a nie księgowi i biura rachunkowe, są odpowiedzialni za wdrożenie i funkcjonowanie KSeF. Zdaniem SKwP, księgowi ani biura rachunkowe nie odpowiadają w szczególności za prawidłowe wystawianie i odbieranie faktur elektronicznych, ani błędy systemów informatycznych KAS. Prezes SKwP wskazał również na brak wszystkich niezbędnych przepisów i niemożność pełnego przetestowania systemów informatycznych.

List do władzy w sprawie KSeF w 2026 roku. Prof. Modzelewski: Dajcie podatnikom prawo rezygnacji z obowiązku stosowania KSeF przy wystawianiu i odbieraniu faktur

Profesor Witold Modzelewski apeluje do Ministra Finansów i Gospodarki oraz całego rządu, aby w roku 2026 dać wszystkim wystawcom i adresatom faktur VAT możliwość rezygnacji z obowiązku wystawiania i otrzymywania faktur przy pomocy KSeF.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA