REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Loteria paragonowa 2015/2016 – co miesiąc samochód i laptopy od Ministra Finansów

loteria paragonowa Ministerstwa Finansów 2015/2016
loteria paragonowa Ministerstwa Finansów 2015/2016

REKLAMA

REKLAMA

W 2015 roku Ministerstwo Finansów ma zorganizować dla wszystkich konsumentów loterię paragonową. Począwszy od maja lub czerwca 2015, co miesiąc losowana byłaby jedna nagroda główna (samochód), a dwa razy w każdym miesiącu nagrody dodatkowe (np. laptopy i tablety). Na nagrody przeznaczone ma być 100 tys. złotych miesięcznie. Akcja ma zachęcić do brania paragonów i tym samym do ograniczania szarej strefy nierejestrowanej (a więc nieopodatkowanej) sprzedaży.

1 października 2015 r. rusza Narodowa Loteria Paragonowa

REKLAMA

Autopromocja

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udzał, jak zarejestrować paragon

Loteria zmniejszy szarą strefę podatkową

Ministerstwo Finansów od kilku lat prowadzi akcję „Weź paragon". Jej celem jest uświadomienie konsumentom, że prosząc o paragon przy zakupach towarów lub usług, wspierają uczciwą konkurencję, jednocześnie zapewniając sobie możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku np. reklamacji. Paragon jest również dowodem uczciwej działalności sprzedawcy, w szczególności rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży.

PIT-Y 2015 (książka + CD)

Narodowa loteria paragonowa (PDF) – bezpłatny e-book

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posłuchaj komentarza eksperta IFK:

Główne przekazy akcji informacyjno-edukacyjnej mają na celu podkreślenie, że biorąc paragon:

- zapewniamy sobie prawo reklamacji,

- wspieramy uczciwą konkurencję,

- ułatwiamy sobie porównanie cen,

- zmniejszamy szarą strefę.

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Akcja ta (edukacja obywateli oraz kontrole sprzedawców) prowadzona jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, przez urzędy kontroli skarbowej, izby oraz urzędy skarbowe w całej Polsce.

Paragon musi zawierać szczegółową nazwę towaru lub usługi

Sankcje za nieewidencjonowanie sprzedaży na kasie fiskalnej

Te same cele (ale w bardziej atrakcyjnej formie) realizować ma loteria paragonowa. Takie loterie były i są organizowane w innych krajach (np. we Włoszech, Grecji, Słowacji, także w Chinach).

Głównym celem jest oczywiście zwiększenie wpływów budżetowych z VAT, dzięki temu, że zmniejszy się ukryty (nie zarejestrowany na kasach fiskalnych) obrót. Minister Finansów wskazuje m.in. że na Słowacji loteria paragonowa przyniosła zauważalnie zwiększone wpływy z VAT.

Jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów pośrednio celem edukacyjnym jest uzyskanie zrozumienia, akceptacji i poparcia dla prowadzonych działań kontrolnych i braku akceptacji społecznej dla podatników działających w szarej strefie, nie ewidencjonujących obrotów.

Loteria będzie skierowana przede wszystkim do odbiorców usług, w którym to segmencie istnieje duże ryzyko nieewidencjonowania sprzedaży.

Jednocześnie organizacja loterii powinna budować przeświadczenie u podatników o bezwzględnej konieczności wystawienia paragonu (ewidencjonowania obrotu za pośrednictwem kasy rejestrującej).

Odsetki 2016 – rewolucyjne zmiany

Deklaracje PIT i CIT wyłącznie przez internet od 2015 roku

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na nasz newsletter

Jak wziąć udział w loterii paragonowej

Ministerstwo utworzy specjalną stronę internetową z formularzem zgłoszeniowym zawierającym dane osobowe osoby zgłaszającej oraz numer paragonu fiskalnego wraz z unikatowym kodem kasy rejestrującej.

W stosunku do osób nieposiadających dostępu do Internetu możliwe byłoby pobieranie formularza zgłoszeniowego bezpośrednio w miejscach dokonania zakupu lub u organizatora loterii.


Co miesiąc samochód, laptopy, tablety i inne nagrody

Loteria wystartuje na wiosnę 2015 roku - prawdopodobnie w maju lub w czerwcu. W każdy miesiącu losowana byłaby jedna nagroda główna – Minister zapowiada, że będzie nią „samochód rodzinny”. Ponadto dwa razy w każdym miesiącu losowane byłyby nagrody dodatkowe – tu Minister Finansów obiecuje sprzęt elektroniczny (np. laptopy i tablety).

Na nagrody przeznaczony ma być 100 tys. złotych miesięcznie. 

Źródło: Pakiet działań podatkowych przyjęty przez Kierownictwo Ministerstwa Finansów w dniu 8 kwietnia 2014 r. - opracowany przez Ministerstwo Finansów w ramach Aktualizacji Programu Konwergencji realizującej założenia Rady UE ds. ekonomicznych i finansowych (ECOFIN) w latach 2014-2017.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA