REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Opłaty 2016, Opłata reklamowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Opłata reklamowa w 2024 r. Kto, kiedy i ile płaci?

Opłata reklamowa pobierana jest od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej - w 2024 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 3,62 zł dziennie, natomiast górna stawka części zmiennej to 0,33 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Stawki podatków i opłat lokalnych 2024 - tabele

Maksymalne stawki podatków i opłat lokalnych na 2024 rok zebrane w tabelach. Zobacz, jakich kwot nie może przekraczać podatek od nieruchomości, podatek od środków transportowych, opłata od posiadania psa, opłata reklamowa, opłata targowa i opłata klimatyczna (miejscowa i uzdrowiskowa), uchwalane przez Twoją gminę.

Wysokość opłaty reklamowej w 2022 r.

Opłata reklamowa w 2022 r. Ustawodawca określił górną granicę stawki części stałej opłaty reklamowej oraz stawki części zmiennej opłaty reklamowej na przyszły rok. Jakie wartości kwotowe stawek maksymalnych opłaty reklamowej obowiązują na 2022 r.?

Stawki podatków i opłat lokalnych w 2022 r.

Górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2022 roku, z uwagi na wyższy wskaźnik inflacji, ulegną podwyższeniu w stosunku do roku obecnego. Jakie wartości kwotowe będą miały stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2022 r.?

150 uwag do projektu dotyczącego podatku od reklam

Podatek od reklam (składka od reklam). Ministerstwo Finansów analizuje 150 uwag do projektu dotyczącego podatku od reklam, które wpłynęły do 16 lutego; cały czas trwają prekonsultacje projektu - wynika z informacji resortu finansów.

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2020 r.

Ministerstwo Finansów określiło wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2020 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2020 roku będą wyższe w porównaniu z 2019 rokiem o 1,8 proc.

Wysokość opłaty targowej w 2019 r.

W drodze uchwały rady poszczególnych gmin mogą wprowadzać opłatę targową. Opłata ta nie może jednak przekroczyć ustawowego progu, który jest określany dla każdego kolejnego roku w zależności od wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych. Dla roku 2019 stawka opłaty targowej nie może przekroczyć 778,20 zł dziennie.

Opłata reklamowa w 2019 roku

Gminy mogą wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata składała się z części stałej i części zmiennej – w 2019 roku stawka części stałej może wynosić maksymalnie 2,54 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,22 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

Stawki maksymalne podatków i opłat lokalnych w 2019 r.

Resort finansów określił wysokość stawek maksymalnych podatków i opłat lokalnych jakie będą obowiązywać w 2019 roku. Nowe stawki dotyczą podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów oraz opłaty reklamowej. Z uwagi na wzrost cen towarów i usług stawki maksymalne w 2019 roku będą wyższe w porównaniu z 2018 rokiem o 1,6%.

Gminy wprowadzają opłatę reklamową

Przepisy wprowadzające opłatę reklamową pojawiły się jeszcze w 2015 roku, ale do tej pory gminy jej nie pobierały, ze względu na brak odpowiednich uchwał rad gmin dotyczących zasad umieszczania reklam w przestrzeni publicznej. W ostatnich miesiącach obserwujemy jednak wzrost aktywności gmin w podejmowaniu takich uchwał, w związku z czym opłata reklamowa powoli zaczyn być faktem. Pierwsze uchwały dotyczące póki co zasad umieszczania reklam weszły już w życie, a kolejne gminy (w tym Warszawa) poczyniły kroki mające na celu ich wprowadzenie. Gminy, który będą posiadać takie uchwały będą mogły wprowadzić opłatę reklamową.

Wyższe opłaty za pobór wód powierzchniowych i podziemnych od 2017 roku

Rząd pracuje nad nowym Prawem wodnym, w którym od 2017 roku mają pojawić się wyższe stawki opłat za pobór wód powierzchniowych i podziemnych. Jak powiedział PAP szef Komitetu Stałego Rady Ministrów Henryk Kowalczyk, opłaty te będą zdecydowanie niższe od tych zaproponowanych w pierwszym projekcie nowego Prawa wodnego. Propozycje nowych, znacznie wyższych niż obowiązujące obecnie opłat wzbudziły protesty m.in. hodowców ryb oraz rolników.

Opłata reklamowa – gminy maja problem z kodeksami reklamowymi

Ustawy krajobrazowa obowiązuje od 11 września 2015 roku ale gminy wciąż nie spieszą się z przygotowywaniem i wprowadzaniem w życie tzw. kodeksów reklamowych, które miały uporządkować chaos w przestrzeni publicznej i dać podstawę do pobierania opłat reklamowych. Nowe przepisy zostały zaskarżone do Trybunału Konstytucyjnego i wciąż czekają na jego opinię. Jeśli TK uzna je za sprzeczne z Ustawą zasadniczą stworzone na podstawie wadliwego prawa kodeksy mogą stać się bezużyteczne i obrócić się przeciwko gminom, jako podstawa do dochodzenia odszkodowań, zwrotu kar i opłat reklamowych.

Opłaty i kary za wycięcie drzew i krzewów w 2016 roku

Osoby planujące wycinkę drzew i krzewów na swojej posesji powinny wiedzieć jakie maksymalne stawki opłat za usunięcie drzew i krzewów za zezwoleniem gminy obowiązują w 2016 roku. Warto wiedzieć, że kary za wycinkę drzew i krzewów bez zezwolenia są 2 razy większe od opłat.

Opłata reklamowa 2016 - stawki, podatnicy, przedmiot opodatkowania

Od 2016 r. wszystkie gminy mogą w Polsce mogą pobierać opłatę reklamową od tablic i urządzeń reklamowych - o ile podejmą stosowne uchwały w tym zakresie. Sprawdźmy zatem kto, kiedy i ile powinien płacić w ramach tej opłaty.

IFK poleca: Jednolite opłaty za kopie lub odpisy dokumentów od 2016 roku

Od 1 stycznia 2016 r. we wszystkich urzędach skarbowych na terenie całego kraju obowiązują jednolite opłaty za sporządzenie kopii lub odpisu dokumentów. Wysokość tych opłat określił Minister Finansów w rozporządzeniu. Dzięki temu podatnicy poniosą jednakowe opłaty za tego samego rodzaju czynności, a nie opłaty ustalane dowolnie w poszczególnych urzędach.

Opłaty za czynności adwokackie i radcowskie 2016

Z początkiem 2016 roku po raz pierwszy od kilkunastu lat w sposób istotny zmieniły się w Polsce opłaty za czynności adwokackie i radcowskie. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że od 1 stycznia 2016 r. wzrosły one dwukrotnie. Nowe regulacje dotyczą także kwot, które w razie przegrania procesu dłużnik będzie musiał zapłacić wierzycielowi tytułem zwrotu kosztów wynagrodzenia prawnika.

Opłata audiowizualna od 2016 roku - finansowanie mediów publicznych z PIT, CIT i KRUS

Prawdopodobnie w styczniu 2016 r. do Sejmu trafi projekt ustawy o misji i strukturze mediów publicznych, a za kilka miesięcy projekt ustawy o ich finansowaniu - poinformował PAP 16 grudnia 2015 r. Krzysztof Czabański, wiceminister kultury odpowiedzialny za reformę mediów. Obecny abonament RTV miałaby zastąpić opłata audiowizualna ponoszona przez wszystkich podatników. Ma ona wynosić ok. 10 zł miesięcznie.

Opłaty lokalne w 2016 r.

Prezentujemy maksymalne stawki opłat lokalnych, jakie będą obowiązywały w roku 2016, wraz z wyłączeniami i zwolnieniami. Chodzi o stawki opłaty targowej, opłaty miejscowej, opłaty uzdrowiskowej, opłaty od posiadania psów i opłaty reklamowej.

Abonament za RTV w 2016 roku - wyższe opłaty za telewizor i radio

Od 1 stycznia 2016 roku rosną opłaty abonamentowe za używanie odbiorników radiowych i telewizyjnych. Za używanie telewizora (lub radia i telewizora) przez cały 2016 rok trzeba uiścić opłatę w wysokości 245,15 zł (jeżeli płacimy jednorazowo za cały rok). W 2015 roku opłata ta wynosiła 232,20 zł. Osoby, które ukończyły 75 lat nie muszą już składać oświadczenia uprawniającego do zwolnienia z opłaty abonamentowej. Osoby fizyczne uiszczają miesięcznie jedną opłatę (radiową lub radiowo-telewizyjną) niezależnie od liczby używanych odbiorników w gospodarstwie domowym lub w samochodzie.

Wpływy z opłaty reklamowej będą dochodem gminy

Środki uzyskane z opłaty reklamowej, którą gminy od 11 września br. mogą wprowadzać w drodze uchwały, mają być dochodem gmin - takie rozwiązanie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, którego pierwsze czytanie odbyło się w Sejmie.

IFK poleca: Od dziś podatek od reklamy

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa weszła w życie 11 września 2015 r.

IFK poleca: Od 11 września 2015 r. nowa opłata lokalna

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.

IFK poleca: Wkrótce opłata od reklamy

Właściciele nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe, mogą zostać zobowiązani do uiszczania nowej opłaty lokalnej, tzw. opłaty reklamowej. Wprowadzająca nowe obowiązki ustawa wejdzie w życie 11 września 2015 r.

Opłata reklamowa

Od 11 września 2015 r. gminy będą mogły wprowadzać opłatę reklamową od właścicieli nieruchomości, na których są umieszczone tablice reklamowe lub urządzenia reklamowe. Opłata będzie składała się z części stałej i części zmiennej - stawka części stałej to maksymalnie 2,50 zł dziennie, natomiast stawka części zmiennej nie będzie mogła przekroczyć 0,20 zł od 1 m2 pola powierzchni tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego służących ekspozycji reklamy dziennie.

REKLAMA