REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Pracodawcy czasem wręczają swoim pracownikom prezenty i upominki. Z różnych okazji. Ale zarówno pracodawcy, jak i pracownicy chcą wiedzieć, czym w świetle przepisów jest taki prezent. Czy jest to część wynagrodzenia za pracę, która musi być opodatkowana podatkiem dochodowym i objęta składkami ZUS oraz składką zdrowotną? Czy jest to darowizna opodatkowana podatkiem od spadków i darowizn? Zobaczmy jak odpowiada na te pytania Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w tegorocznych interpretacjach.
Lato to nie tylko czas wyjazdów wakacyjnych i odpoczynku. To również czas ślubów, chrzcin i innych uroczystości rodzinnych. Organizując taką imprezę, mamy sporo wydatków, ale są też przychody. To prezenty od rodziny i gości, często bardzo wartościowe i oczywiście pieniądze w kopertach. Tu pojawia się pytanie, czy nie powinniśmy zgłosić takiego dochodu fiskusowi?
Ile trzeba włożyć do koperty (lub za ile kupić prezent) idąc na wesele? Takie pytanie zadaje sobie co roku spora liczba naszych rodaków. Z badania Santander Consumer Banku wynika, że ok. 18 proc. Polaków przeznaczy na to od 701 do 1000 zł, a 16 proc. zamierza przeznaczyć więcej niż 1 tys. zł.
Prezent dla współpracownika odchodzącego na emeryturę to sympatyczny gest i podziękowanie za dotychczasową wspólną pracę. Ale co kupić? Przygotowaliśmy kilka pomysłów.
REKLAMA
Czy wydatki na prezenty dla kontrahentów mogą być zaliczone w poczet kosztów uzyskania przychodów? Na to pytanie odpowiedział Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 5 kwietnia 2023 r., znak: 0114-KDIP2-1.4010.103.2023.2.KW.
REKLAMA
REKLAMA