REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Umowa sponsoringu, Sponsoring

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ulga CSR (sponsoringowa) - kryterium niezarobkowej działalności

Niezarobkowa działalność podmiotu sponsorowanego jest głównym kryterium dla zastosowania ulgi dla wspierających sport, kulturę i edukację (ulga sponsoringowa, ulga CSR). Jak trzeba oceniać charakter działalności podmiotu sponsorowanego?

Ulga sponsoringowa w CIT - wydatki na rzecz klubu sportowego w związku z umową sponsoringową

W przypadku spełniania warunków celowości wydatków ponoszonych przez podatnika na rzecz klubu sportowego w związku z umową sponsoringową, spółka ta będzie mogła zastosować ulgę, o której mowa w art. 18ee ust. 1 pkt. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Fakt prowadzenia klubu sportowego w formie spółki akcyjnej nie będzie stał na przeszkodzie do zastosowania takiej ulgi oraz brak jest konieczności prowadzenia szczegółowej analizy wydatkowania środków, które są pozyskiwane przez klub sportowy w ramach tej współpracy. Takie stanowisko potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 17 października 2022 r., znak: 0114-KDIP2-2.4010.40.2022.2.KW.

Ulga sponsoringowa - niejasne przepisy i ograniczony zakres

Ograniczony zakres możliwości tzw. ulgi sponsoringowej powoduje, że korzysta z niej niewiele firm - uważa dyrektor Centrum Myśli Podatkowej Uczelni Łazarskiego prof. Adam Mariański. Propozycję zmian w uldze przedstawiono w Łodzi podczas Tygodnia Odpowiedzialności Kulturalnej Biznesu.

Ulga podatkowa na sponsoring - PIT, CIT, koszty

Ulga na sponsoring w podatkach dochodowych obowiązuje od początku 2022 roku. Jak działa ulga sponsoringowa? Czy wydatki na sponsoring muszą spełniać ogólne kryteria kosztów podatkowych? Czy trzeba zawrzeć umowę sponsoringu, by skorzystać z ulgi? Jak rozliczyć ulgę na sponsoring?

Ulga sponsoringowa, czyli dodatkowe 50% kosztów uzyskania przychodu

Ulga sponsoringowa jest preferencją, która pojawiła się w obu ustawach o podatku dochodowym od początku 2022 roku. Jak podkreślali legislatorzy rozwiązanie miało stanowić formę zachęty podatkowej, mającej na celu wsparcie określonych dziedzin życia społeczno–gospodarczego.

Ulga na sponsoring w PIT i CIT (Polski Ład)

Polski Ład to również zachęta podatkowa dla przedsiębiorców, którzy angażują się w działalność społecznie pożyteczną (CSR) i wspierają działalność sportową, kulturalną, szkolnictwo wyższe oraz naukę, i w ten sposób wspierają rozwój lokalnych społeczności. Firmy mogą odliczać 100 proc. kosztów uzyskania przychodów, oraz – w ramach dodatkowej ulgi sponsoringowej– zyskują możliwość odliczenia dodatkowych 50 proc. kosztów.

Ulga sponsoringowa (ulga CSR) od 2022 roku

Od 2022 r. podatnicy PIT i CIT mogą korzystać z nowej ulgi podatkowej dla firm ponoszących wydatki na sponsoring lub, szerzej, w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu (z ang. Corporate Social Responsibility - CSR).

Ulga sponsoringowa - nawet 100 mln oszczędności dla firm

Ulga sponsoringowa. Nawet 100 mln zł będą mogły zaoszczędzić w przyszłym roku firmy, które zechcą skorzystać z tzw. ulgi sponsoringowej, czyli wesprzeć instytucje kultury, uczelnie czy sport - poinformował wiceminister resortu finansów Jan Sarnowski.

Polski Ład. Ulga podatkowa dla firm wspierających sport i kulturę

Ulga podatkowa dla firm wspierających sport i kulturę. Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu poinformowało, że przedsiębiorcy zyskają od 2022 roku możliwość dodatkowego odliczenia kosztów poniesionych na działalność sportową i kulturalną. Chodzi o tzw. ulgę sponsoringową, która została przewidziana w ustawie o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw, uchwalonej przez Sejm i przekazanej do Senatu. Ma stanowić zachętę dla przedsiębiorców do współpracy z instytucjami kultury czy klubami sportowymi, a tym ostatnim ułatwić pozyskiwanie dodatkowych środków na działalność.

Reklama musi być wyraźnie oznaczona - UOKiK sprawdza influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.

Ulga podatkowa na sponsoring

Ulga sponsoringowa. Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział wprowadzenie ulgi sponsoringowej dla przedsiębiorców. "Mój rząd chce związać ze sobą aspekty - biznesowy i sportowy, naukowy i kulturalny - z pożytkiem dla przedsiębiorców, sportowców, naukowców i artystów" - napisał w mediach społecznościowych.

Umowa sponsoringu jako koszt podatkowy

W celu rozreklamowania firmy wielu przedsiębiorców decyduje się na zawarcie umowy sponsoringu. Czy polskie przepisy podatkowe przewidują możliwość zakwalifikowania umowy sponsoringu jako koszt podatkowy przedsiębiorcy?

Umowa sponsoringu – skutki podatkowe

Pojęcie sponsoringu nie jest uregulowane przepisami podatkowymi ani przepisami kodeksu cywilnego. Istota i cechy sponsoringu zostały określone przez praktykę gospodarczą. Jak rozliczyć podatkowo sponsoring w podatkach dochodowych i VAT?

Sponsoring – opodatkowanie i rozliczanie VAT

Zasady opodatkowania i rozliczania umowy sponsoringu w podatku od towarów i usług przedstawiają eksperci z ECDDP Sp. z o.o.

REKLAMA