REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa funkcja w e-Urzędzie Skarbowym: Raport podatnika. Jakie informacje można otrzymać?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowa funkcja w e-Urzędzie Skarbowym: Raport podatnika. Jakie informacje można otrzymać?
Nowa funkcja w e-Urzędzie Skarbowym: Raport podatnika. Jakie informacje można otrzymać?

REKLAMA

REKLAMA

W komunikacie z 10 października 2024 r. Ministerstwo Finansów poinformowało o wprowadzeniu nowej funkcjonalności w e-Urzędzie Skarbowym – Raportu podatnika. Czym jest ten raport, który dotyczy przedsiębiorców i organizacji? Jakie informacje zawiera?

Jakie informacje w Raporcie podatnika

Raport podatnika to szczegółowe zestawienie zawierające:
1) dane identyfikacyjne i adresowe podatnika, w tym formę opodatkowania, przy czym Ministerstwo Finansów wskazuje, że będzie to informacja o formie opodatkowania za rok ubiegły. Czyli w Raporcie w roku 2024 będzie informacja o wybranej formie opodatkowania za rok 2023. Jeśli na Raporcie podatnika pojawią się dwie formy opodatkowania - trzeba skontaktować się z urzędem skarbowym, aby wyjaśnić sprawę.

2) informacje o wystąpieniu ewentualnych zaległości podatkowych,
3) informacje o prowadzonym postępowaniu egzekucyjnym,
4) szczegóły dotyczące prawidłowości w zakresie zaliczek i deklaracji podatkowych; 
Sekcja "Deklaracje" zawiera informacje o wykrytych błędach rachunkowych w złożonych deklaracjach. Informuje, czy podatnik złożył wszystkie wymagane deklaracje i czy są one poprawne pod względem rachunkowym. Wskazuje również brakujące deklaracje oraz te z nieprawidłowościami, podając kod formularza i okres rozliczeniowy.
MF informuje, że Sekcja "Zaliczki" zostanie wyświetlona, gdy system przeanalizuje wpłaty zaliczek i stwierdzi, że wymagają one weryfikacji przez podatnika. Określi, którą deklarację i za jaki okres należy zweryfikować.

5) dane o rachunkach bankowych; 
Sekcja "Rachunki bankowe" prezentuje mikrorachunek podatkowy oraz zgłoszone przez podatnika rachunki do zwrotu nadpłaty i pozostałe rachunki.

6) wykaz pełnomocników i ich uprawnienia; 
Sekcja "Pełnomocnicy" prezentuje listę pełnomocników ogólnych (PPO-1) zaznaczając, który z nich jest wskazany do doręczeń oraz pełnomocników do podpisywania deklaracji elektronicznych (UPL-1).

7) informacje o przynależności do grupy VAT lub kapitałowej.

Ministerstwo Finansów informuje, że Raport podatnika ma charakter wyłącznie informacyjny i może nie uwzględniać wszystkich posiadanych danych przez Krajową Administrację Skarbową.

REKLAMA

Autopromocja
Ważne

Wygenerowany Raport jest ważny do północy tego samego dnia, bez aktualizacji w ciągu dnia. Raport wygenerowany pierwszy raz danego dnia jest kasowany o północy.

Dla kogo jest przeznaczony Raport

Na początku Raport podatnika dotyczy przedsiębiorców i organizacji. Jednak Ministerstwo Finansów deklaruje, że przy pozytywnym odbiorze tej usługi udostępni ją także osobom nieprowadzącym działalności gospodarczej.

Jak wygenerować Raport

Raport można łatwo wygenerować przez zalogowanie się na własne konto w e-Urzędzie Skarbowym lub jako użytkownik konta organizacji. Raport otrzymać można także od pracownika urzędu skarbowego na wcześniej złożony wniosek podczas osobistej wizyty.

Raport podatnika może wygenerować użytkownik konta organizacji (UKO), logując się na własne konto w e-Urzędzie Skarbowym, po przelogowaniu na konto organizacji w e-Urzędzie Skarbowym.

W jakiej formie jest generowany Raport

W pierwszej kolejności jako plik pdf. A już niedługo w e-Urzędzie Skarbowym Raport będzie prezentowany w formie graficznej – tzw. kafli. 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ulga na ekspansję

Ulga na ekspansję to jedno z rozwiązań podatkowych, które miało na celu wsparcie przedsiębiorców w pozyskiwaniu nowych rynków poprzez możliwość zaliczenia do kosztów wydatków na reklamę nowych produktów oraz udział w targach. Przepisy w tym zakresie budzą jednak liczne wątpliwości interpretacyjne, zwłaszcza w odniesieniu do podmiotów, które nie wytwarzają fizycznie produktów, lecz jedynie sprzedają je pod własną marką.

Czy można sprzedać środek trwały w czasie zawieszenia działalności gospodarczej.? Jak rozliczyć podatki od tej sprzedaży?

Wielu przedsiębiorców, którzy decydują się na zawieszenie działalności gospodarczej, zastanawia się, jak prawidłowo rozliczyć sprzedaż środków trwałych. Często pojawiają się pytania, czy w trakcie zawieszenia można sprzedać firmowy majątek i czy od takiej transakcji należy odprowadzić podatek. Wbrew pozorom, sprawa nie jest skomplikowana.

CFO w firmie – dlaczego warto go docenić, zwłaszcza w sytuacji kryzysowej

O roli dyrektorów finansowych w zarządzaniu kryzysowym na przykładzie sytuacji, w jakiej znalazły się międzynarodowe organizacje pozarządowe – pisze Jarosław Czubacki, Head of Finance w Fundacji Save the Children Polska.

KSeF tuż za rogiem! Księgowi mówią jasno: za zgodność e-faktur odpowiadać będą przedsiębiorcy

KSeF już jest na horyzoncie. Przedsiębiorcy wciąż jednak zwlekają z przygotowaniami do e-faktur, licząc na pomoc księgowych z biur rachunkowych. Tymczasem to oni sami będą odpowiadać za zgodność z nowymi przepisami. Jak dobrze przygotować firmę i uniknąć kosztownych potknięć? Sprawdź, co zrobić już teraz.

REKLAMA

Umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania między Polską a Wielką Brytanią – kompendium wiedzy dla polskich rezydentów podatkowych

W erze globalnej mobilności zawodowej i kapitałowej coraz więcej Polaków uzyskuje dochody z zagranicy. Najczęściej chodzi o Wielką Brytanię – kraj, który od lat przyciąga naszych obywateli do pracy, prowadzenia działalności gospodarczej czy inwestowania. W takim kontekście kluczowa staje się znajomość zasad opodatkowania dochodów uzyskiwanych w UK przez osoby będące polskimi rezydentami podatkowymi.

Prof. W. Modzelewski: VAT unijny to największe zagrożenie dla uczciwych podatników. Trzeba zrezygnować z pozornych działań uszczelniających i napisać od nowa ustawę o VAT

Powoli ale skutecznie przebija się do świadomości podatników diagnoza, że VAT unijny, wprowadzony w Polsce w 2004 r., był od początku nieznaną w historii pułapką zastawioną nie tylko na nasze państwo, lecz również na dziesiątki tysięcy naiwnych i uczciwych podatników, którzy mieli być (i są nadal) ofiarami tego eksperymentu – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ordynacja podatkowa - MF szykuje liczne zmiany od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR i wiele innych nowości w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

REKLAMA

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

REKLAMA