REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niższa produktywność pracowników w wyniku natłoku informacji

Subskrybuj nas na Youtube
Niższa produktywność pracowników w wyniku natłoku informacji
Niższa produktywność pracowników w wyniku natłoku informacji
fot.Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Pracownicy przytłoczeni zbyt dużą ilością informacji są mniej produktywni - tak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku ”.

Natłok informacji i pozostawanie w kontakcie ze środowiskiem pracy przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu przytłaczają pracowników i obniżają ich produktywność – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku ”. Aż 66 proc. menadżerów uczestniczących w badaniu uznało, że pracownicy obarczeni zbyt dużą liczbą komunikatów i informacji są problemem, z którym trzeba będzie się zmierzyć w najbliższej przyszłości. Niestety, aż 44 proc. respondentów przyznało, że obecnie nie są gotowi stawić czoła temu wyzwaniu.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

Badanie Deloitte przeprowadzono wśród ponad 2,5 tys. liderów biznesu z 94 krajów świata, w tym również z Polski. Respondenci wskazali na dwanaście trendów, które wpływają i będą wpływać na podejmowanie decyzji biznesowych. Jednym z nich było obarczenie pracowników zbyt dużą ilością informacji.  

Stały dostęp do skrzynki pocztowej i natłok wiadomości, z którymi należy się zapoznać, powodują, że pracownicy nie mają czasu na rzeczywiste i efektywne zaangażowanie w pracę. Jest to poważny problem dla przedsiębiorstwa, jednak z naszego badania wynika, że prawie sześciu na dziesięciu (57 proc.) respondentów, twierdzi, że ich organizacje są słabe, jeżeli chodzi o pomoc pracownikom w zarządzaniu harmonogramem działań oraz przepływem informacji. Skutkiem tych trudności może być znaczny spadek produktywności pracowników” – mówi Magdalena Jończak, Dyrektor zarządzająca praktyką Human Capital w Dziale Konsultingu Deloitte Polska.

Rola komunikacji wewnętrznej w firmach i organizacjach

Victoria Woollaston w artykule o częstotliwości korzystania z urządzeń mobilnych, oszacowała, że pracownicy sprawdzają pocztę przeciętnie aż do 150 razy dziennie . Eksperci Deloitte oszacowali, że zakładając średnie wynagrodzenie $30 na godzinę, dla firm zatrudniających 1 000 pracowników, koszt godziny, kiedy pracownik nie jest zaangażowany w pracę, przekracza $10 milionów rocznie. Jednak pomimo tego, większość przedsiębiorstw nie wie jak sprawić, aby informacje były łatwe do znalezienia. Z badania Deloitte wynika, że w rzeczywistości 72 proc. pracowników zadeklarowało, że nadal nie może znaleźć w systemach informatycznych ich firm potrzebnych informacji, przez co tracą czas na ich szukanie. Dlatego istotne jest, by działy HR podejmowały działania, które będą stanowić przeciwwagę dla sposobów komunikacji, które przytłaczają pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Podatki 2014 - Nowy VAT 500 pytań i odpowiedzi na trudne pytania

„Firmy powinny dążyć do tego, by środowisko pracy było mniej złożone i skomplikowane, stworzyć bardziej elastyczne standardy pracy oraz pokazać menedżerom i pracownikom jak ustalać priorytety dla swoich działań. Jedną ze strategii, jaką firmy stosują, aby pomóc pracownikom, jest tworzenie mniejszych, bardziej sprawnych zespołów projektowych. Inne sposoby to możliwe do wyegzekwowania wytyczne dotyczące wysyłania wiadomości e-mail, organizacji spotkań i podróży służbowych oraz szkolenia pracowników w tych dziedzinach. Wiele czasu można zaoszczędzić po prostu ograniczając czas trwania spotkań do 30 minut czy stosując ograniczenia opcji „cc” i „odpowiedz wszystkim” w wiadomościach e-mail” – mówi Natalia Pisarek, Starszy Konsultant w zespole Human Capital w Deloitte Polska.

Efektywność pracy a kolory pomieszczeń

Eksperci Deloitte zwracają jednak uwagę na zmianę, która się dokonała. Historycznie, zarządzanie czasem i informacją było postrzegane, jako prywatny problem pracownika, z którym powinien poradzić sobie sam. Teraz, pomimo braku przygotowania ze strony pracodawców, by aktywnie radzić sobie z tym zagadnieniem, traktuje się tę kwestię jako wspólny problem, wymagający działania ze strony firmy. Coraz częściej pracodawcy postrzegają pracownika przytłoczonego zbyt dużą liczbą informacji jak wyzwanie biznesowe i wyzwanie z zakresu zarządzania wydajnością. To o tyle istotne, że z badań Julian Birkinshaw oraz Jordan Cohen wynika, że pracownicy marnują aż 41 proc. swojego czasu na rzeczy, które przynoszą małą satysfakcję osobistą i nie pomagają im wykonywać ich pracy.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM


Informacje o badaniu:

Raport „Global Human Capital Trends 2014. Engaging the 21st-century workforce” został opublikowany przez Deloitte USA w marcu br.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Deloitte

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA