| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > CIT > CIT > Koszty > Wydatki na organizację imprez jubileuszowych – czy są kosztami podatkowymi

Wydatki na organizację imprez jubileuszowych – czy są kosztami podatkowymi

Spółka organizuje cyklicznie imprezy okolicznościowe (jubileuszowe). Ponosi w związku z tym szereg wydatków: na wynajęcie obiektu, oprawę artystyczną, ochronę i opiekę medyczną, obsługę techniczną, materiały promocyjno-reklamowe, catering itp. Czy wydatki te mogą stanowić koszty uzyskania przychodów?

Odpowiedź KIP:

Odpowiedź wymaga rozstrzygnięcia, czy koszty imprezy jubileuszowej stanowią koszty reprezentacji (reprezentacja to przedstawicielstwo, reprezentowanie czyichś interesów, występowanie w czyimś imieniu) czy też są wydatkami reklamowo-promocyjnymi, zachęcającymi do zakupu towarów lub usług, mającymi na celu zwrócenie uwagi na producenta.

Firmowa impreza integracyjna a koszty uzyskania przychodów

Poniesione w celu uzyskania przychodów wydatki o charakterze reklamowo-promocyjnym mogą stanowić koszty uzyskania, podczas gdy wydatki o charakterze reprezentacyjnym wyłączone są z kosztów podatkowych na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT.

Imprezy zakładowe bez VAT

Zasadniczo można przyjąć, że jeśli wstęp na imprezę jubileuszową jest „otwarty” oraz celem organizacji imprezy jest promocja marki firmy i jej produktów, to wydatki na organizację takiej imprezy mogą stanowić koszty uzyskania przychodów, gdyż będą to wydatki o charakterze reklamowo-promocyjnym.

Przez imprezę otwartą należy rozumieć imprezę, w której mogą wziąć udział nie tylko pracownicy firmy i zaproszeni goście, ale również osoby trzecie (np. wszyscy mieszkańcy gminy, osoby przyjezdne).

Wydatki na alkohol nie są kosztem uzyskania przychodu

Promowanie marki i produktów firmy może być natomiast przykładowo realizowane poprzez zorganizowanie prezentacji o spółce degustacji jej produktów, zamieszczenie na obiekcie, w którym odbywa się impreza - banerów reklamowych, rozdawanie uczestnikom imprezy różnego rodzaju firmowych materiałów reklamowych.

Jeśli natomiast impreza jest organizowana dla ograniczonego grona osób w postaci przyjęcia np. dla wybranych pracowników i zaproszonych kontrahentów, to będzie to wskazywało na to, że uroczystość ma charakter reprezentacyjny.

reklama

Narzędzia księgowego

Partner merytoryczny

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Fedorowska

psycholog, mediator. Kancelaria Mediacyjna „Primum Consensus”.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »