| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > PIT > Ulgi i odliczenia > Ulga internetowa – kto powinien poczekać do rozliczenia za 2013 rok

Ulga internetowa – kto powinien poczekać do rozliczenia za 2013 rok

Rozliczając dochody uzyskane w 2012 r. podatnicy mogą po raz ostatni skorzystać z ulgi internetowej na dotychczasowych zasadach. W niektórych przypadkach opłacalna może być jednak rezygnacja z ulgi w tym roku, aby zachować prawo do niej na dwa następne lata. Odliczyć można zarówno internet w domu, jak również ten mobilny w smartfonie, czy tablecie.

Koszt uzyskania przychodu czy ulga?

W przypadku przedsiębiorców trzeba pamiętać, że gdy korzystają z internetu na potrzeby prowadzonej działalności i robią to w celu uzyskania przychodu zamiast odliczać limitowaną kwotę od dochodu, mogą całość wydatków zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu, co będzie znacznie bardziej korzystne.

Jeśli jednak z internetu korzystają tylko na potrzeby prywatne, to wydatków takich nie zaliczą do kosztów, ale mają możliwość odliczenia ich od dochodu. W takim przypadku obowiązują ich takie same zasady, jak wszystkich innych podatników.

Weź fakturę lub rachunek

Wydatki na internet można rozliczać nie tylko na podstawie faktur ale też innych dokumentów. Ważne jest, żeby był to dokument imienny i żeby potwierdzał faktyczne poniesienie wydatku, a nie samo zamówienie usługi. Co to oznacza w praktyce? W przypadku dokonywania płatności przelewem bankowym do udokumentowania wydatków można zachować jego potwierdzenie.

Trzeba jednak zwrócić uwagę na informacje znajdujące się np. na fakturze w przypadku pakietu usług. Wykupując internet w pakiecie z innymi usługami np. telefonem, telewizją, na fakturze (lub innym dokumencie) konieczne jest wyszczególnienie opłaty za korzystanie z internetu. Tylko wtedy podatnik może skorzystać z ulgi internetowej.

Dokument potwierdzający dokonanie płatności za korzystanie z sieci musi zawierać co najmniej:

  1. dane nabywcy usługi (w przypadku małżonków dane każdego z nich),
  2. dane sprzedającego usługę,
  3. rodzaj usługi,
  4. cenę (kwotę brutto – razem z VAT),
  5. adnotację o zapłaceniu lub potwierdzenie przelewu.

Jeśli wzięta wcześniej faktura gdzieś zaginęła, to można wystąpić o duplikat. Wystarczy w tym celu skontaktować się ze sprzedającym i złożyć wniosek. Nie musi on mieć żadnej szczególnej formy. Wskażmy tylko sprzedawcy dane, które pozwolą mu zidentyfikować nabywcę i usługę.

Katarzyna Rola-Stężycka, Tax Care

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Anna Wieczorek

Adwokat, autorka bloga DEWELOPERSKI.com

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »