REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać księgowość dla spółki limited

Firma w Anglii Limited
Kancelaria księgowa
Księgowość dla spółki limited /Fot. Fotolia
Księgowość dla spółki limited /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Usługi księgowe, to nie tylko wprowadzenie kilku danych finansowych spółki i kliknięcie przycisku “wyślij”. Na księgowych spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo spółki. Nie warto zatem decydować się na pierwszą lepszą firmę, którą znajdziesz w internecie. Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem firmy do Anglii lub już posiadasz spółkę, z tego artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę przy wyborze księgowego w UK.

Spółka limited

Spółka limited to spółka kapitałowa posiadająca własną osobowość prawną. W skrócie można uznać ją za odpowiednik polskiej spółki z ograniczona odpowiedzialnością, zatem wymagane jest prowadzenie pełnej księgowości. Jednak bez obaw, nie jest to tak skomplikowane jak w przypadku polskiej firmy, jednak warto zwrócić uwagę na kilka ważnych faktów.

REKLAMA

Autopromocja

Wykształcenie księgowych

Aby sprawy księgowe firmy spoczęły w odpowiednich rękach, trzeba zatroszczyć się o to czy osoby odpowiedzialne za jej rozliczenie zdobyły wykształcenie w kraju, w którym założona jest firma. W przeciwieństwie do takich zawodów jak informatyk, czy lekarz księgowy nie może pracować w innym kraju niż ten, którego dyplomem może się pochwalić. Wynika to z prostego faktu: przepisy prawne różnią się w każdym kraju na świecie.

Porada numer 1: Księgowy rozliczający Twoją firmę powinien legitymować się wykształceniem zdobytym w Wielkiej Brytanii.

Siedziba firmy

Siedziba kancelarii księgowej powinna znajdować się w Wielkiej Brytanii. I nie chodzi tylko o adres rejestracyjny, ale miejsce w którym przebywają pracownicy rozliczający firmy. Trudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy księgowi nie mogą na bieżąco reagować na finansowe sprawy spółki, jak np. Spotkania z urzędnikami czy uzupełnienie dokumentacji, nie mówiąc o bardziej ekstremalnych sprawach jak ewentualne kontrole. Aby nie narażać klientów na nieprzyjemności i kary, księgowy muszą przebywać w kraju gdzie firma jest rozliczana. W tym wypadku w Wielkiej Brytanii.

Porada numer 2: Księgowi muszą przebywać w Wielkiej Brytanii. Sytuacja, w której nie mogą szybko kontaktować się z urzędem, może być dla firmy niebezpieczna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Doświadczenia

Nie oszukujmy się, doświadczenie pracowników firmy jest czymś absolutnie koniecznym. Pozwoli, to uniknąć wielu nieprzyjemności w trakcie prowadzenia działalności oraz zaoszczędzić sporo czasu. Każdy przedsiębiorca powinien skupić się na rozwijaniu biznesu bez obaw czy za kilka lat urząd nie dopatrzy się błędów w rozliczeniu firmy narażając ją na straty.

Porada numer 3: Korzystaj z usług firm legitymujących się wieloletnim doświadczeniem na rynku brytyjskim.

Opinie

Niezadowolony klient zostawi swoją opinię aż dziesięć razy częściej niż zadowolony. Nie oznacza, to jednak, że powinieneś odpuścić badanie opinii o firmie, z którą rozmawiasz. Warto zapoznać się z tym co mówią klienci, aby w przyszłości uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności.

Porada numer 4: Zapoznaj się z opiniami o firmie, której chcesz powierzyć księgowość.

Troska o bezpieczeństwo klient

Marzysz o płaceniu niższych podatków czy ZUS? Zatem nic dziwnego, że chcesz przenieść firmę do Anglii. Jednak czy faktycznie możesz przenieść działalność za granicę i legalnie rozliczać podatki poza Polską? Czasem po prostu nie da się tego zrobić, o czym powinieneś zostać poinformowany zanim zdecydujesz się zapłacić za spółkę limited.

Porada numer 5: Poproś o ofertę kilku księgowych, gdyż może okazać się, że Twoja firma nie może zostać bezpiecznie przeniesiona do UK.

Marcin Gawlik
CEO and Founder - Firma w Anglii ltd.

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2019/2020

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Działalność gospodarcza osoby z niepełnosprawnością. Refundacja PFRON, zwolnienie ze składki zdrowotnej

Osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, które prowadzą własną działalność gospodarczą, mają możliwość skorzystania z różnych ulg i form pomocy. Ich zakres i wysokość zależy od stopnia posiadanego orzeczenia o niepełnosprawności oraz ewentualnego prawa do renty. Poniżej przedstawione zostały informacje na temat najpowszechniejszych form wsparcia – w zakresie składki zdrowotnej oraz refundacji składek społecznych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (dalej PFRON). Kwestia zwolnienia z obowiązku opłacania składki zdrowotnej opisana została z uwzględnieniem prawa przedsiębiorcy do renty.

Zmiana formy opodatkowania w 2025 r. Do kiedy i jak może to zrobić przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą?

Początek każdego roku kalendarzowego to dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą okazja do analizy wyniku finansowego firmy. Czasami okazuje się, że stosowany dotąd sposób rozliczeń przestał być opłacalny lub nie sprawdził się. Zbyt niskie przychody, przekroczenie obowiązujących limitów czy też zmiana skali działalności skłaniają do poszukiwania nowych rozwiązań. Wyjaśniamy, jak zmienić formę opodatkowania działalności gospodarczej.

Uwaga! Twój e-mail do urzędu może być nieważny. Ministerstwo Finansów wyjaśnia pułapkę e-Doręczeń

Czy twoje pismo do urzędu faktycznie dotarło na czas? Ministerstwo Finansów ostrzega: liczy się data nadania, a nie potwierdzenie odbioru! Sprawdź, jak uniknąć kosztownych konsekwencji przy wysyłce dokumentów drogą elektroniczną.

Cyfrowy obieg dokumentów do podpisu w małych i dużych firmach

Nowoczesny obieg dokumentów do podpisu to przyszłość Twojej firmy. Eliminuje opóźnienia, ogranicza ryzyko błędów i gwarantuje bezpieczeństwo danych. Wprowadź cyfrowe rozwiązania i przekonaj się, jak wiele możesz zyskać.

REKLAMA

Funkcjonariusz z III grupą inwalidzką (niezdolny do służby ale zdolny do pracy). Czy ma prawo do podatkowej ulgi rehabilitacyjnej?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji podatkowej uznał, że funkcjonariusze służb mundurowych, którym przyznano III grupę inwalidztwa (obejmującą zdolnych do pracy ale niezdolnych do służby) - nie mają prawa do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej.

Kompas Konkurencyjności dla UE – ogólniki i brak konkretnych działań. Stanowisko PIPC

W dniu 29 stycznia 2025 r. Komisja Europejska przedstawiła „Kompas Konkurencyjności dla UE”. Jest to pierwsza inicjatywa nowej Komisji Europejskiej, która ustanawia konkurencyjność jako jedną z nadrzędnych zasad działania UE na czas trwania obecnej kadencji (2024-2029). Poniżej prezentujemy stanowisko Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego dotyczące ww. dokumentu Komisji Europejskiej.

Ulga termomodernizacyjna 2025: Co nowego w przepisach dla podatników?

Ulga termomodernizacyjna po zmianach. Od początku 2025 roku właściciele lub współwłaściciele domów jednorodzinnych mogą skorzystać z ulgi termomodernizacyjnej także w przypadku zakupu i montażu magazynów energii. Jest to kolejna forma wsparcia rozwoju energetyki odnawialnej i zwiększenia opłacalności instalacji prosumenckich.

Uwaga na fałszywe e-maile na temat konieczności dokonania korekty PIT

Ministerstwo Finansów poinformowało, że pojawiły się fałszywe wiadomości podszywające się pod Krajową Administrację Skarbową (KAS) zawierające miedzy innymi informacje o konieczności dokonania korekty PIT-17.

REKLAMA

WIBOR zostanie zastąpiony przez POLSTR - nowy wskaźnik referencyjny. Od kiedy?

POLSTR – tak będzie nazywał się nowy wskaźnik referencyjny, który zastąpi WIBOR. Taką decyzję podjął 30 stycznia 2025 r. Komitet Sterujący Narodowej Grupy Roboczej ds. wskaźników referencyjnych.

Sądy masowo popierają przedsiębiorców w sporze o Mały ZUS Plus

Sądy Okręgowe w całej Polsce wydały ponad 60 wyroków zgodnych z interpretacją Rzecznika MŚP, uznając, że przedsiębiorcy mogą ponownie skorzystać z Małego ZUS Plus po dwóch latach przerwy. ZUS stoi na stanowisku, że okres ten powinien wynosić trzy lata. Spór trwa, a część spraw trafia do Sądu Najwyższego.

REKLAMA