REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać księgowość dla spółki limited

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Firma w Anglii Limited
Kancelaria księgowa
Księgowość dla spółki limited /Fot. Fotolia
Księgowość dla spółki limited /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Usługi księgowe, to nie tylko wprowadzenie kilku danych finansowych spółki i kliknięcie przycisku “wyślij”. Na księgowych spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo spółki. Nie warto zatem decydować się na pierwszą lepszą firmę, którą znajdziesz w internecie. Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem firmy do Anglii lub już posiadasz spółkę, z tego artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę przy wyborze księgowego w UK.

Spółka limited

Spółka limited to spółka kapitałowa posiadająca własną osobowość prawną. W skrócie można uznać ją za odpowiednik polskiej spółki z ograniczona odpowiedzialnością, zatem wymagane jest prowadzenie pełnej księgowości. Jednak bez obaw, nie jest to tak skomplikowane jak w przypadku polskiej firmy, jednak warto zwrócić uwagę na kilka ważnych faktów.

REKLAMA

REKLAMA

Wykształcenie księgowych

Aby sprawy księgowe firmy spoczęły w odpowiednich rękach, trzeba zatroszczyć się o to czy osoby odpowiedzialne za jej rozliczenie zdobyły wykształcenie w kraju, w którym założona jest firma. W przeciwieństwie do takich zawodów jak informatyk, czy lekarz księgowy nie może pracować w innym kraju niż ten, którego dyplomem może się pochwalić. Wynika to z prostego faktu: przepisy prawne różnią się w każdym kraju na świecie.

Porada numer 1: Księgowy rozliczający Twoją firmę powinien legitymować się wykształceniem zdobytym w Wielkiej Brytanii.

Siedziba firmy

Siedziba kancelarii księgowej powinna znajdować się w Wielkiej Brytanii. I nie chodzi tylko o adres rejestracyjny, ale miejsce w którym przebywają pracownicy rozliczający firmy. Trudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy księgowi nie mogą na bieżąco reagować na finansowe sprawy spółki, jak np. Spotkania z urzędnikami czy uzupełnienie dokumentacji, nie mówiąc o bardziej ekstremalnych sprawach jak ewentualne kontrole. Aby nie narażać klientów na nieprzyjemności i kary, księgowy muszą przebywać w kraju gdzie firma jest rozliczana. W tym wypadku w Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

Porada numer 2: Księgowi muszą przebywać w Wielkiej Brytanii. Sytuacja, w której nie mogą szybko kontaktować się z urzędem, może być dla firmy niebezpieczna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Doświadczenia

Nie oszukujmy się, doświadczenie pracowników firmy jest czymś absolutnie koniecznym. Pozwoli, to uniknąć wielu nieprzyjemności w trakcie prowadzenia działalności oraz zaoszczędzić sporo czasu. Każdy przedsiębiorca powinien skupić się na rozwijaniu biznesu bez obaw czy za kilka lat urząd nie dopatrzy się błędów w rozliczeniu firmy narażając ją na straty.

Porada numer 3: Korzystaj z usług firm legitymujących się wieloletnim doświadczeniem na rynku brytyjskim.

Opinie

Niezadowolony klient zostawi swoją opinię aż dziesięć razy częściej niż zadowolony. Nie oznacza, to jednak, że powinieneś odpuścić badanie opinii o firmie, z którą rozmawiasz. Warto zapoznać się z tym co mówią klienci, aby w przyszłości uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności.

Porada numer 4: Zapoznaj się z opiniami o firmie, której chcesz powierzyć księgowość.

Troska o bezpieczeństwo klient

Marzysz o płaceniu niższych podatków czy ZUS? Zatem nic dziwnego, że chcesz przenieść firmę do Anglii. Jednak czy faktycznie możesz przenieść działalność za granicę i legalnie rozliczać podatki poza Polską? Czasem po prostu nie da się tego zrobić, o czym powinieneś zostać poinformowany zanim zdecydujesz się zapłacić za spółkę limited.

Porada numer 5: Poproś o ofertę kilku księgowych, gdyż może okazać się, że Twoja firma nie może zostać bezpiecznie przeniesiona do UK.

Marcin Gawlik
CEO and Founder - Firma w Anglii ltd.

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2019/2020

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czy pracodawca może obowiązkowo wysłać pracownika na zaległy urlop wypoczynkowy? Przepisy, orzeczenia sądów i stanowisko PIP

To dość częsta i wywołująca sporo wątpliwości sytuacja. Pracownik ma zaległy urlop ale nie wypełnia wniosków urlopowych i „chomikuje” ten urlop na przyszłość. Na różne nieprzewidziane sytuacje. Dla pracodawcy to kłopot, bo może być w niektórych sytuacjach ukarany za to grzywną przez Państwową Inspekcję Pracy od 1 tys. do 30 tys. zł (art. 282 § 1 pkt 2 kodeksu pracy). A ponadto pracodawca może być zobowiązany do tworzenia tzw. rezerw (tak naprawdę są to bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów) w bilansie na o wynagrodzenia za czas urlopu zaległego (niewykorzystanego w terminie). Czy zatem pracodawca może zmusić (tj. skutecznie skłonić metodami zgodnymi z prawem) pracownika do wykorzystania urlopu lub zaległego urlopu z poprzedniego roku? Przecież urlop to uprawnienie pracownika i jest udzielany na wniosek pracownika.

Które faktury nie zostaną objęte KSeF?

Krajowy System e-Faktur to jedna z największych reform ostatnich lat. W 2026 roku każdy przedsiębiorca co do zasady będzie musiał wystawiać faktury ustrukturyzowane właśnie w KSeF. Celem jest uszczelnienie systemu VAT, łatwiejsza kontrola rozliczeń i automatyzacja obiegu dokumentów. Jednak nie wszystkie dokumenty sprzedażowe zostaną objęte obowiązkiem. Ustawodawca przewidział szereg wyłączeń i okresów przejściowych, które mają ułatwić podatnikom dostosowanie się do rewolucji w fakturowaniu.

Nowe faktury elektroniczne w 2026 r. Prof. Modzelewski: art. 106nda ust. 3 ustawy o VAT nakłada niewykonalne obowiązki i jest sprzeczny z prawem UE

Nowe faktury elektroniczne, o których mowa w art. 106nf, 106nh, 106nda i 106nha ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (ustawa o VAT), które będą w przyszłym roku wystawione zgodnie z wzorem faktury ustrukturyzowanej, budzą wśród podatników najwięcej wątpliwości – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

KSeF 2026: Tylko 4 miesiące na przygotowanie. Czego wymagać od dostawców oprogramowania? Kto powinien mieć dostęp do systemu?

Od 1 lutego 2026 roku w Polsce zacznie obowiązywać obligatoryjne fakturowanie elektroniczne z wykorzystaniem faktur ustrukturyzowanych wprowadzonych do ustawy o podatku VAT. Najpierw dotyczyć to będzie największych podatników (przekroczone 200 mln zł obrotów brutto w 2024 r.), a od 1 kwietnia 2026 r. - pozostałych. Oznacza to, że wymiana faktur pomiędzy przedsiębiorcami będzie musiała odbywać się za pośrednictwem Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Zmiany w VAT: rozliczanie importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej

W dniu 17 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o podatku od towarów i usług, będący częścią pakietu deregulacyjnego. Jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów nowelizacja ta jest konieczna, bowiem po wprowadzeniu od czerwca br. nowego systemu celnego AIS/IMPORT PLUS, niektóre firmy posiadające pozwolenie na stosowanie zgłoszenia uproszczonego i stosujące to uproszczenie zostałyby de facto pozbawione możliwości rozliczania podatku VAT z tytułu importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej. Dzięki nowym przepisom ci przedsiębiorcy będą mogli nadal rozliczać podatek VAT z tytułu importu towarów bezpośrednio w deklaracji podatkowej.

Ulga B+R na wakacjach. O czym należy pamiętać przy ewidencji czasu pracy w czasie nieobecności pracowników?

Ulga na działalność badawczo-rozwojową (ulga B+R) to jeden z najistotniejszych i najbardziej przystępnych instrumentów wspierających finansowanie innowacji w Polsce. Ta preferencja podatkowa umożliwia przedsiębiorcom odliczenie od podstawy opodatkowania kosztów poniesionych na działania badawczo-rozwojowe nawet na poziomie 200%. W praktyce oznacza to możliwość odzyskania wydatków ponoszonych m.in. na wynagrodzenia pracowników zaangażowanych w prace B+R. Jednak dużym wyzwaniem pozostaje prawidłowe ewidencjonowanie czasu pracy osób zaangażowanych w takie projekty.

Od kiedy KSeF: co to za system faktur, co warto wiedzieć? Dla kogo będzie obowiązkowy w 2026 roku?

No i staje przed nami nowe wyzwanie. Nadchodzi koniec tradycyjnego modelu księgowości. Od 1 lutego 2026 r. największe podmioty będą musiały wystartować z wystawianiem faktur przez KSeF. Natomiast wszyscy odbiorcy będą musieli za pośrednictwem KSeF te faktury odbierać. Dla kogo w 2026 r. system KSeF będzie obowiązkowy?

Konsekwencje dla łańcucha dostaw przez zamknięcie kolejowego przejścia granicznego w Małaszewiczach w związku z manewrami Zapad-2025

Polska zdecydowała o czasowym zamknięciu kolejowych przejść granicznych z Białorusią, w tym kluczowego węzła w Małaszewiczach. Powodem są zakrojone na szeroką skalę rosyjsko-białoruskie manewry wojskowe Zapad-2025. Decyzja ta, choć motywowana względami bezpieczeństwa, rodzi poważne skutki gospodarcze i logistyczne, uderzając w europejsko-azjatyckie łańcuchy dostaw.

REKLAMA

KSeF a JDG – rewolucja w fakturach dla jednoosobowych działalności

Krajowy System e-Faktur (KSeF) to największa zmiana dla firm od lat. Do tej pory dla wielu przedsiębiorców prowadzących jednoosobowe działalności gospodarcze (JDG) faktura była prostym dokumentem np. wystawianym w Wordzie, Excelu czy nawet odręcznie. W 2026 roku ta rzeczywistość diametralnie się zmieni. Faktura będzie musiała być wystawiona w formie ustrukturyzowanej i przekazana do centralnego systemu Ministerstwa Finansów.

Liczne zmiany w podatkach PIT i CIT od 2026 r: nowe definicje ustawowe, ulga mieszkaniowa, amortyzacja, programy lojalnościowe, zbywanie nieruchomości, estoński CIT, IP Box

Na stronach Rządowego Centrum Legislacji został opublikowany 16 września 2025 r. projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten, nad którym pracuje Ministerstwo Finansów, ma na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Zmiany mają wejść w życie od początku 2026 roku.

REKLAMA