REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać księgowość dla spółki limited

Firma w Anglii Limited
Kancelaria księgowa
Księgowość dla spółki limited /Fot. Fotolia
Księgowość dla spółki limited /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Usługi księgowe, to nie tylko wprowadzenie kilku danych finansowych spółki i kliknięcie przycisku “wyślij”. Na księgowych spoczywa odpowiedzialność za bezpieczeństwo spółki. Nie warto zatem decydować się na pierwszą lepszą firmę, którą znajdziesz w internecie. Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem firmy do Anglii lub już posiadasz spółkę, z tego artykułu dowiesz się na co zwrócić uwagę przy wyborze księgowego w UK.

Spółka limited

Spółka limited to spółka kapitałowa posiadająca własną osobowość prawną. W skrócie można uznać ją za odpowiednik polskiej spółki z ograniczona odpowiedzialnością, zatem wymagane jest prowadzenie pełnej księgowości. Jednak bez obaw, nie jest to tak skomplikowane jak w przypadku polskiej firmy, jednak warto zwrócić uwagę na kilka ważnych faktów.

REKLAMA

Autopromocja

Wykształcenie księgowych

Aby sprawy księgowe firmy spoczęły w odpowiednich rękach, trzeba zatroszczyć się o to czy osoby odpowiedzialne za jej rozliczenie zdobyły wykształcenie w kraju, w którym założona jest firma. W przeciwieństwie do takich zawodów jak informatyk, czy lekarz księgowy nie może pracować w innym kraju niż ten, którego dyplomem może się pochwalić. Wynika to z prostego faktu: przepisy prawne różnią się w każdym kraju na świecie.

Porada numer 1: Księgowy rozliczający Twoją firmę powinien legitymować się wykształceniem zdobytym w Wielkiej Brytanii.

Siedziba firmy

Siedziba kancelarii księgowej powinna znajdować się w Wielkiej Brytanii. I nie chodzi tylko o adres rejestracyjny, ale miejsce w którym przebywają pracownicy rozliczający firmy. Trudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy księgowi nie mogą na bieżąco reagować na finansowe sprawy spółki, jak np. Spotkania z urzędnikami czy uzupełnienie dokumentacji, nie mówiąc o bardziej ekstremalnych sprawach jak ewentualne kontrole. Aby nie narażać klientów na nieprzyjemności i kary, księgowy muszą przebywać w kraju gdzie firma jest rozliczana. W tym wypadku w Wielkiej Brytanii.

Porada numer 2: Księgowi muszą przebywać w Wielkiej Brytanii. Sytuacja, w której nie mogą szybko kontaktować się z urzędem, może być dla firmy niebezpieczna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Doświadczenia

Nie oszukujmy się, doświadczenie pracowników firmy jest czymś absolutnie koniecznym. Pozwoli, to uniknąć wielu nieprzyjemności w trakcie prowadzenia działalności oraz zaoszczędzić sporo czasu. Każdy przedsiębiorca powinien skupić się na rozwijaniu biznesu bez obaw czy za kilka lat urząd nie dopatrzy się błędów w rozliczeniu firmy narażając ją na straty.

Porada numer 3: Korzystaj z usług firm legitymujących się wieloletnim doświadczeniem na rynku brytyjskim.

Opinie

Niezadowolony klient zostawi swoją opinię aż dziesięć razy częściej niż zadowolony. Nie oznacza, to jednak, że powinieneś odpuścić badanie opinii o firmie, z którą rozmawiasz. Warto zapoznać się z tym co mówią klienci, aby w przyszłości uniknąć niepotrzebnych nieprzyjemności.

Porada numer 4: Zapoznaj się z opiniami o firmie, której chcesz powierzyć księgowość.

Troska o bezpieczeństwo klient

Marzysz o płaceniu niższych podatków czy ZUS? Zatem nic dziwnego, że chcesz przenieść firmę do Anglii. Jednak czy faktycznie możesz przenieść działalność za granicę i legalnie rozliczać podatki poza Polską? Czasem po prostu nie da się tego zrobić, o czym powinieneś zostać poinformowany zanim zdecydujesz się zapłacić za spółkę limited.

Porada numer 5: Poproś o ofertę kilku księgowych, gdyż może okazać się, że Twoja firma nie może zostać bezpiecznie przeniesiona do UK.

Marcin Gawlik
CEO and Founder - Firma w Anglii ltd.

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów 2019/2020

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA