REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Certyfikat rezydencji podatkowej spółki limited

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Firma w Anglii Limited
Kancelaria księgowa
Rezydencja podatkowa, spółka limited, CFR
Rezydencja podatkowa, spółka limited, CFR
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Chcąc skutecznie przeprowadzić optymalizację podatkową - czyli zgodny z prawem proces obniżenia zobowiązań podatkowych – dla transakcji transgranicznych, bardzo ważne będzie zaopatrzenie się w dokument zwany certyfikatem rezydencji podatkowej. Oto czym jest ten dokument oraz dlaczego jest tak istotny.

Czym jest certyfikat rezydencji podatkowej?

Certyfikat rezydencji podatkowej, określany także skrótem CFR (od nazwy angielskiej Certificate of fiscial residence) jest dokumentem określającym miejsce rezydencji podatkowej podmiotu zobligowanego do odprowadzenia właściwych podatków. Miejscem tym jest kraj wystawiający ów certyfikat – oznacza to, że właśnie w nim trzeba opłacić należne podatki.

REKLAMA

Autopromocja

Certyfikat ma dwie wersje:

CFR 1 -  potwierdza on miejsce zamieszkania osoby fizycznej lub siedziby firmy właściwym dla celów podatkowych

CFR 2 -  jest zaświadczeniem o miejscu zamieszkania na terenie Polski podmiotu (osoby fizycznej) osiągającego przychody z tytułu oszczędności

Do czego potrzebny jest CFR?

Certyfikat pozwala (jak już wspomniano), na skuteczne przeprowadzanie procedury optymalizacji podatkowej w przypadku transakcji międzynarodowych. Uściślając, umożliwia on na właściwe obliczenie tzw. „podatku u źródła” (...podatku pobieranego w przypadku płatności transgranicznych, w których podmiot otrzymujący przychód (podatnik) ma inną rezydencję podatkową niż podmiot dokonujący wypłaty (rezydent w kraju położenia źródła przychodu...), zapobiegając sytuacji podwójnego opodatkowania, poprzez opodatkowanie dochodu tylko w jednym z państw, pomiędzy którymi przeprowadzane są transakcje.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najważniejsze informacje dotyczące rezydencji podatkowej w UK

Zasady uzyskania rezydencji podatkowej na terenie Wielkiej Brytanii określa Konwencja o zapobieganiu podwójnego opodatkowania zawarte między Polską a Wielką Brytanią właśnie. Zgodnie z jej postanowieniami, miejscem rezydencji podatkowej spółki (ponieważ o niej jest teraz mowa) jest kraj w którym została ona zarejestrowana, w którym znajduje się jej zarząd, bądź też „zachodzi inne kryterium o podobnym charakterze”.

Co jednak, jeżeli spółka ma siedziby w dwóch krajach (w Polsce i UK)? Wtedy przyjmuje się, że główna siedziba firmy, a zatem miejsce jej rezydencji podatkowej znajduje się tam, gdzie podejmowane są kluczowe decyzje dotyczące jej funkcjonowania. To ważna informacja pozwalająca na uniknięcie nieprzyjemnych pomyłek. Trzeba pamiętać, że jeśli nawet firma została zarejestrowana w UK, ale jej zarząd pozostaje na terenie Polski, niemożliwe będzie uzyskanie certyfikatu rezydencji podatkowej w Wielkiej Brytanii.

Jeżeli certyfikat rezydencji podatkowej w Zjednoczonym Królestwie chce otrzymać osoba fizyczna, konieczne jest aby przebywała na jego terenie co najmniej 183 dni w roku.

Jak otrzymać CFR w Wielkiej Brytanii?

Organem właściwym dla wydania CFR jest  HM Revenue & Customs, a sama procedura jest wyjątkowo prosta, ponieważ należy jedynie wypełnić odpowiedni formularz zamieszczony na stronach internetowych urzędu. Czas oczekiwania na certyfikat to 30 dni roboczych.

Data ważności CFR

Ubiegając się o otrzymanie CFR, należy pamiętać o tym, aby określić jego termin ważności (jest to dokument czasowy). Jeżeli termin ów nie jest określony, ważność CFR wygasa po 12 miesiącach. Konieczne jest więc uzyskanie nowego certyfikatu.

Informacje dodatkowe

Nie istnieje jedna, powszechna forma CFR; każdy kraj przyjmuje swój własny wzór. Wzór, który jednak zawiera takie informacje jak:

- datę wystawienia

- odniesienie do umowy przeciwdziałającej podwójnemu opodatkowaniu

- cel wydania CFR

- adres zamieszkania osoby fizycznej bądź siedziby firmy ubiegającej się o CFR

- nazwę instytucji uprawnionej do wydania certyfikatu

Certyfikat rezydencji podatkowej nie może zostać zastąpiony przez żaden inny dokument, dlatego posiadanie go jest niezbędne dla uniknięcia podwójnego opodatkowania w przypadku przeprowadzania transakcji międzynarodowych.

Możliwa jest także sytuacja, w której HMRC odmawia wydania CFR. Wtedy dobrze jest zasięgnąć pomocy wyspecjalizowanej firmy doradczej.

Firma w Anglii

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

2 miliony firm czeka na podpis prezydenta. Stawką jest niższa składka zdrowotna

To może być przełom dla mikroprzedsiębiorców: Rada Przedsiębiorców apeluje do Andrzeja Dudy o podpisanie ustawy, która ulży milionom firm dotkniętym Polskim Ładem. "To test, czy naprawdę zależy nam na polskich firmach" – mówią organizatorzy pikiety zaplanowanej na 6 maja.

Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje skutków błędów w deklaracjach podatkowych. Ochrona dopiero po wykupieniu rozszerzonej polisy OC

Księgowi w biurach rachunkowych mają coraz mniej czasu na złożenie deklaracji podatkowych swoich klientów – termin składania m.in. PIT-36, PIT-37 i PIT-28 mija 30 kwietnia. Pod presją czasu księgowym zdarzają się pomyłki, np. błędne rozliczenie ulg, nieuwzględnienie wszystkich przychodów czy pomyłki w zaliczkach na podatek. W jednej z takich spraw nieprawidłowe wykazanie zaliczek w PIT-36L zakończyło się naliczonymi przez Urząd Skarbowy odsetkami w wysokości ponad 7000 zł. Obowiązkowe ubezpieczenie OC księgowych nie obejmuje błędów w deklaracjach podatkowych – ochronę zapewnia dopiero wykupienie rozszerzonej polisy.

Rewolucja płacowa w całej UE od 2026 r. Pracodawcy będą musieli ujawniać kwoty wynagrodzenia pracownikom i kandydatom do pracy

Wynagrodzenia przestaną być tematem tabu. Od czerwca 2026 roku pracodawcy będą mieli obowiązek ujawniania informacji o płacach, zarówno kandydatom do pracy, jak i zatrudnionym pracownikom. Czy to koniec nierówności i początek nowego rozdania na rynku pracy?

REKLAMA

Firmy ignorują KSeF? Tylko 5 tys. podmiotów gotowych na rewolucję e-fakturowania

Choć obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur wejdzie w życie za 9 miesięcy, zaledwie 5230 firm zdecydowało się na dobrowolne wdrożenie systemu. Eksperci biją na alarm – to ostatni moment na przygotowania. Firmy nie tylko ryzykują chaos, ale też muszą zmierzyć się z brakiem środowiska testowego, napiętym harmonogramem i rosnącą liczbą innych zmian w przepisach.

Spółka komandytowa bez VAT od dywidendy – ważna interpretacja skarbówki

Dywidenda wypłacana komplementariuszowi nie podlega VAT – potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Oznacza to, że spółki komandytowe, w których wspólnicy prowadzą sprawy spółki bez wynagrodzenia, nie muszą obawiać się dodatkowego obciążenia podatkowego. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców poszukujących efektywnych i bezpiecznych rozwiązań podatkowych.

Fiskus wlepi kary za niezapłacony podatek od sprzedaży ubrań i zabawek w internecie? MF analizuje informacje o 300 tys. osób i podmiotów handlujących na platformach internetowych

Operatorzy platform, za pośrednictwem których dokonywane są transakcje w internecie, przekazali MF dane ponad 177 tys. osób fizycznych i 115 tys. podmiotów – poinformowała PAP rzeczniczka szefa KAS Justyna Pasieczyńska. Dane te są teraz analizowane.

Katastrofa fakturowa w 2026 roku? Kto odważy się wdrożyć obowiązek stosowania KSeF i faktur ustrukturyzowanych?

Niedawno opublikowano kolejną wersję projektu „nowelizacji nowelizacji” ustaw na temat faktur ustrukturyzowanych i KSeF, które mają być niezwłocznie uchwalone. Ich jakość woła o pomstę do nieba. Co prawda zaproponowane zmiany świadczą o tym, że twórcy przepisów chcą pozostawić tym, którzy połapią się w tych zawiłościach, jakieś możliwości unikania tej katastrofy, zachowując fakturowanie w dotychczasowej formie przynajmniej do końca 2026 r. Pytanie, tylko po co to całe zamieszanie i dezorganizacja obrotu gospodarczego – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Jak nie zbankrutować na IT: inteligentne monitorowanie i optymalizacja kosztowa środowiska informatycznego. Praktyczny przewodnik po narzędziach i strategiach monitorowania

W dzisiejszej erze cyfrowej, środowisko IT stało się krwiobiegiem każdej nowoczesnej organizacji. Od prostych sieci biurowych po rozbudowane infrastruktury chmurowe, złożoność systemów informatycznych stale rośnie. Zarządzanie tak rozległym i dynamicznym ekosystemem to nie lada wyzwanie, wymagające nie tylko dogłębnej wiedzy technicznej, ale przede wszystkim strategicznego podejścia i dostępu do odpowiednich narzędzi. Wyobraźcie sobie ciągłą potrzebę monitorowania wydajności kluczowych aplikacji, dbałości o bezpieczeństwo wrażliwych danych, sprawnego rozwiązywania problemów zgłaszanych przez użytkowników, a jednocześnie planowania przyszłych inwestycji i optymalizacji kosztów. To tylko wierzchołek góry lodowej codziennych obowiązków zespołów IT i kadry managerskiej. W obliczu tej złożoności, poleganie wyłącznie na intuicji czy reaktywnym podejściu do problemów staje się niewystarczające. Kluczem do sukcesu jest proaktywne zarządzanie, oparte na solidnych danych i inteligentnych systemach, które nie tylko informują o bieżącym stanie, ale również pomagają przewidywać przyszłe wyzwania i podejmować mądre decyzje.

Wojna celna USA - Chiny. Jak może się bronić Państwo Środka: 2 scenariusze. Świat (też Stany Zjednoczone) nie może się obejść bez chińskiej produkcji

Chiny mogą przekierować towary nadal objęte nowymi, wysokimi cłami USA przez gospodarki i porty azjatyckie lub (a raczej równolegle) przekierować sprzedaż dotychczas kierowaną do USA na inne rynki - prognozują eksperci Allianz Trade. Bardziej prawdopodobna jest przewaga drugiego scenariusza – tak było podczas pierwszej wojny handlowej prezydenta Trumpa, co obecnie oznaczać będzie m.in. 6% rokroczny wzrost importu z Chin do UE (ale też do innych krajów) w ciągu trzech najbliższych lat. Branża, która nie korzysta z żadnych wyłączeń w wojnie celnej – odzież i tekstylia może odczuć ją w największym stopniu na swoich marżach.

REKLAMA