REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łatwo wyślesz PIT przez internet bez e-podpisu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Pozostało jeszcze 7 tygodni, by wypełnić i złożyć PIT za 2010 rok. Można to zrobić drogą elektroniczną nawet bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego.

Ostatnim dniem, w którym będziemy mogli rozliczyć się terminowo z fiskusem za 2010 rok jest 2 maja 2011 r. (30 kwietnia przypada bowiem w sobotę).

REKLAMA

Autopromocja

Najprostszym i zarazem najwygodniejszym sposobem złożenia zeznania jest droga elektroniczna.

Deklaracja złożona przez internet, to oszczędność czasu i pieniędzy. Ale nie tylko.

Formularze interaktywne umożliwiają też wypełnienie deklaracji wraz z obliczeniem należnego podatku oraz uwzględnieniem ulg np. internetowej, na dzieci.

Jaki PIT drogą elektroniczną

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie za pośrednictwa internetu można składać następujące deklaracje podatkowe: 

PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-16A, PIT-19A za 2010 r. oraz wniosek PIT-16 . Warto wspomnieć, że w tym roku, drogą elektroniczną podatnik może złożyć również korektę zeznania podatkowego za lata wcześniejsze.

Obecnie możliwe jest złożenie korekt następujących deklaracji:
• PIT-36, PIT-36L, PIT-37,PIT-38, PIT-39 za rok 2010
• PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 za rok 2009
• PIT-37 za rok 2008.

Szczegóły internetowego rozliczenia PIT

Przyjazny formularz

Procedura składania zeznania podatkowego za pośrednictwem internetu jest na prawdę prosta. Wystarczy ściągnąć ze strony www.e-deklaracje.gov.pl, z zakładki „do pobrania” aplikację desktopową e-Deklaracje.

Przyjazny dla użytkownika interfejs pozwoli wypełnić wszystkie kwestie formalne. Ponadto arkusz, do którego podatnik wprowadza dane jest bardzo dokładnie opisany. Wystarczy najechać kursorem myszki na wybraną komórkę, aby dowiedzieć się jakiego typu dane należy do niej wprowadzić.

Zachowaj potwierdzenie

REKLAMA

Po uzupełnieniu wszystkich danych formularz należy wysłać. Na koniec należy pobrać „urzędowe poświadczenie odbioru (UPO)” oraz zachować je (wydrukować lub zapisać na komputerze), ponieważ jest ono dowodem złożenia deklaracji, traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.

Szczegółowe wskazówki, jak wypełnić zeznanie podatkowe za pomocą systemu e-Deklaracje można znaleźć w trzyczęściowym poradniku filmowym zamieszczonym na stronie Ministerstwa Finansów. 

Bez podpisu elektronicznego

Aplikacja e-Deklaracje umożliwia wysłanie zeznania podatkowego bez potrzeby posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Weryfikacja tożsamości podatnika odbywa się poprzez podanie NIP-u, danych personalnych oraz kwoty przychodu wykazanej w zeznaniu rocznym za 2009 r.

Dlatego przed wypełnieniem formularza trzeba znaleźć rozliczenie za 2009 rok. Kwota przychodu wskazana w zeznaniu za 2009 r., stanowi rodzaj gwarancji autentyczności wypełnionego formularza.

Możliwość ta jest przewidziana dla podatników opodatkowujących swoje dochody w sposób indywidualny, wspólnie z małżonkiem, a także w sposób przeznaczony dla osób samotnie wychowujących dzieci.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

Warto tutaj podkreślić, że zeznania podatkowe o wysokości uzyskanego dochodu lub poniesionej straty (PIT-37, PIT-36) składane wspólnie z małżonkiem nie wymagają złożenia przez drugiego z małżonków pełnomocnictwa (UPL-1).

Joanna Szlęzak-Matusewicz, Tax Care
Elżbieta Węcławik, Tax Care

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktury ustrukturyzowanej nie da się obiektywnie (w sensie prawnym) użyć ani udostępnić poza KSeF. Co zatem będzie przedmiotem opisu i dekretacji jako dowód księgowy?

Nie da się w sensie prawnym „użyć faktury ustrukturyzowanej poza KSeF” oraz jej „udostępnić” w innej formie niż poprzez bezpośredni dostęp do KSeF – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF 2026: Ministerstwo Finansów publikuje harmonogram, dokumentację API KSeF 2.0 oraz strukturę logiczną FA(3)

W dniu 30 czerwca 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało szczegółową dokumentację techniczną w zakresie implementacji Krajowego Systemu e-Faktur z narzędziami wspierającymi integrację. Od dziś firmy oraz dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur mogą rozpocząć przygotowania do wdrożenia systemu w środowisku testowym. Materiały są dostępne pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/ksef-na-okres-obligatoryjny/wsparcie-dla-integratorow. W przypadku pytań w zakresie udostępnionej dokumentacji API KSeF 2.0 Ministerstwo Finansów prosi o kontakt za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Załączniki w KSeF tylko dla wybranych? Nowa funkcja może wykluczyć małych przedsiębiorców

Nowa funkcja w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) pozwala na dodawanie załączników do faktur, ale wyłącznie w ściśle określonej formie i po wcześniejszym zgłoszeniu. Eksperci ostrzegają, że rozwiązanie dostępne będzie głównie dla dużych firm, a mali przedsiębiorcy mogą zostać z dodatkowymi obowiązkami i bez realnej możliwości skorzystania z tej opcji.

Kontrola podatkowa - fiskus ma 98% skuteczności. Adwokat radzi jak się przygotować i ograniczyć ryzyko kary

Choć liczba kontroli podatkowych w Polsce od 2023 roku spada, ich skuteczność jest wyższa niż kiedykolwiek. W 2024 roku aż 98,1% kontroli podatkowych oraz 94% kontroli celno-skarbowych zakończyło się wykryciem nieprawidłowości. Urzędy skarbowe, dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych takich jak STIR, JPK czy big data, trafnie typują podmioty do weryfikacji, skupiając się na firmach obecnych na rynku i rzeczywiście dostępnych dla egzekucji zobowiązań. W efekcie kontrola może spotkać każdego podatnika, który nieświadomie popełnił błąd lub padł ofiarą nieuczciwego kontrahenta.

REKLAMA

Rewolucja w podatkach i inwestycjach! Sejm przegłosował pakiet deregulacyjny – VAT do 240 tys. zł, łatwiejszy dostęp do kapitału dla MŚP

Sejm uchwalił przełomowy pakiet ustaw deregulacyjnych. Wyższy limit zwolnienia z VAT (do 240 tys. zł), tańszy dostęp do kapitału dla małych firm, koniec obowiązkowego pośrednictwa inwestycyjnego przy ofertach do 1 mln euro i uproszczenia w kontrolach celno-skarbowych – wszystko to z myślą o przedsiębiorcach i podatnikach. Sprawdź, co się zmienia od 2026 roku!

Sejm zdecydował. Fundamentalna zmiana w ustawie o podatku od spadków i darowizn

Sejm uchwalił właśnie nowelizację ustawy o podatku od spadków i darowizn. Celem nowych regulacji jest ograniczenie obowiązków biurokratycznych m.in. przy sprzedaży rzeczy uzyskanych w drodze spadku.

Fiskus przegrał przez własny błąd. Podatnik uniknął 84 tys. zł podatku, bo urzędnicy nie znali terminu przedawnienia

Fundacja wygrała przed WSA w Gliwicach spór o 84 tys. zł podatku, bo fiskus nie zdążył przed upływem terminu przedawnienia. Kontrola trwała ponad 5 lat, a urzędnicy nie przestrzegali procedur. Sprawa pokazuje, że przepisy podatkowe działają w obie strony – także na korzyść podatnika.

W 2026 r. wdrożenie obowiązkowego KSeF - czy pamiętamy o VIDA? Czym jest VIDA i jakie zmiany wprowadza?

W 2026 roku wdrożymy w końcu w Polsce Krajowy System e-Faktur (KSeF) w wersji obowiązkowej. Prace nad KSeF trwają od wielu lat. Na początku tych prac Polska była w awangardzie państw unijnych pod względem e-fakturowania, wyprzedzaliśmy rozmachem i pomysłem inne państwa, jedni z pierwszych wnioskowaliśmy w 2021 r. o pozwolenie na obowiązkowy KSeF dla wszystkich podatników i transakcji. Administracja utknęła jednak w realizacji swojego pomysłu, reszta jest historią. W międzyczasie pojawiły się nowe, niezwykle istotne okoliczności, a więc VIDA (VAT in the Digital Age). Pojawia się zatem fundamentalne pytanie: czy obecne wdrożenie KSeF nie powinno już dziś uwzględniać przyszłych wymogów VIDA?

REKLAMA

Minister finansów zapowiada nowy podatek: W kogo uderzy?

Ministerstwo Finansów pracuje nad podatkiem dotyczącym odsetek od rezerwy obowiązkowej utrzymywanej przez banki w Narodowym Banku Polskim - poinformował minister finansów Andrzej Domański. Dodał, że przychody do budżetu w 2026 r. z tego tytułu mogłyby sięgnąć 1,5-2 mld zł.

Zwrot VAT: Tylko organ I instancji może przedłużyć termin – przełomowy wyrok WSA

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi orzekł, że termin zwrotu VAT może zostać przedłużony wyłącznie przez organ I instancji i tylko w trakcie trwającego postępowania. Przedłużenie nie jest dopuszczalne po uchyleniu decyzji i przekazaniu sprawy do ponownego rozpatrzenia.

REKLAMA