REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki, Zaległości podatkowe

Kiedy urząd może wszcząć postępowanie podatkowe po kontroli podatkowej

W tytułowej kwestii Minister Finansów wydał 12 lutego 2009 r. interpretację ogólną. Dotyczy ona również zasad liczenia obniżonych odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych.

Minister Finansów wyjaśnił jak liczyć odsetki i kiedy można wszcząć postępowanie podatkowe po kontroli podatkowej

Minister Finansów wydał 12 lutego 2009 r. interpretację ogólną w sprawie zasad liczenia obniżonych odsetek za zwłokę od zaległości podatkowych. Interpretacja ta dotyczy również zasad wszczęcia postępowania podatkowego po zakończonej kontroli podatkowej.

Rozliczamy dochody ze sprzedaży udziałów i akcji na PIT-38

Tylko indywidualnie i odrębnie od innych dochodów można rozliczyć dochody ze sprzedaży papierów wartościowych poza działalnością gospodarczą uzyskane w danym roku kalendarzowym. Służy do tego PIT-38. Trzeba to zrobić do końca kwietnia następnego roku.

Oddałeś krew - skorzystaj z ulgi

Podatnicy, którzy w 2008 roku oddali honorowo krew, mają prawo w zeznaniu rocznym skorzystać ze specjalnej ulgi na krew. Odliczeniu od dochodu podlega ekwiwalent za oddaną krew. Odliczenie nie może przekroczyć 6 proc. dochodu.

REKLAMA

Rozliczamy się indywidualnie na PIT-37

Jest to najpopularniejszy formularz, na którym składamy zeznanie roczne. Wypełniamy go wtedy, gdy dochody osiągaliśmy wyłącznie za pośrednictwem płatników (czyli m.in. z umowy o pracę, umowy zlecenia bądź o dzieło, renty czy emerytury) a jednocześnie np. chcemy rozliczyć się wspólnie z małżonkiem bądź skorzystać z ulg podatkowych. Nie możemy wypełniać PIT-37 jeżeli osiągaliśmy w okresie rozliczeniowym dochody z działalności gospodarczej lub z działów specjalnych produkcji rolnej opodatkowanych według skali. Możemy wypełnić ten PIT jeżeli nie mamy obowiązku powiększyć naszych dochodów o dochody małoletnich dzieci oraz gdy nie zamierzamy odliczać strat z lat ubiegłych.

Ile mam czasu na złożenie SD-Z2

Dostałem darowiznę od matki oraz spadek po dziadku. Ile mam czasu na złożenie wypełnionego druku SD-Z2? Jakie są warunki skorzystania ze zwolnienia podatkowego w moim przypadku?

Kto i kiedy może rozliczyć się wspólnie z dzieckiem

Osoby samotnie wychowujące dzieci mogą skorzystać z możliwości wspólnego opodatkowania dochodów.

Skala podatkowa - PIT-y 2008

Nie tak łatwo znaleźć w przepisach obowiązującą skalę podatkową. Ustawodawca umieścił je w przepisach przejściowych do nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

REKLAMA

Jak odjąć diety od przychodów uzyskanych za granicą

Jak uzyskać rozłożenie podatku na raty

Mam kłopoty finansowe i  w związku z tym wystąpiłem do urzędu skarbowego rozłożenie na raty zaległości podatkowej. Czy urząd może mi odmówić ?

Jak zapłacić podatek - jak wypełnić przekaz lub przelew

Podpowiadamy jak wypełnić przekaz i przelew płacąc podatek. Przedstawiamy wzory formularza wpłaty gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego przygotowane przez Ministra Finansów.

Jak rozliczyć przychody z innych źródeł

Przychody z tytułu, którego nie można dopasować do podstawowych kategorii przychodów nie musi oznaczać, że nie zapłacimy podatku dochodowego. W przypadku osiągnięcia takiego nietypowego przychodu trzeba sprawdzić, czy należy do przychodów „z innych źródeł”, o których mowa w art. 20 ustawy o PIT.

Jak radzić sobie w postępowaniu podatkowym - PORADNIK

W ramach tego postępowania następuje określenie wysokości Twojego podatku. Trzeba znać swoje prawa i obowiązki w postępowaniu podatkowym. Opłaca się też wiedzieć czego możemy wymagać od urzędu skarbowego.

Podatek od czynności cywilnoprawnych bez tajemnic - PORADNIK

Podatek od czynności cywilnoprawnych (PCC) zapłacimy przy umowie sprzedaży i pożyczki. Również ustanowienie hipoteki czy założenie spółki sprawią, że trzeba będzie uiścić PCC. Jak to zrobić ?

Wszczęcie egzekucji administracyjnej

Jeżeli podatnik nie zapłacił podatku, najpierw organ podatkowy wyśle mu pisemne upomnienie. W piśmie tym wezwie do zapłaty zaległego podatku wraz z odsetkami za zwłokę i kosztami upomnienia. W wezwaniu organ podatkowy pouczy ponadto podatnika, iż nieuregulowanie zaległości w terminie 7 dni od dnia otrzymania upomnienia, spowoduje skierowanie sprawy do postępowania egzekucyjnego.

Skarga na czynności egzekucyjne

W trakcie postępowania egzekucyjnego dłużnik ma prawo złożyć skargę na czynności egzekucyjne oraz skargę na przewlekłość postępowania egzekucyjnego.

Wyłączenie rzeczy lub prawa majątkowego spod egzekucji

Organ egzekucyjny może dokonać zajęcia rzeczy lub praw majątkowych osobie, która nie jest dłużnikiem. W takim przypadku osoba ta ma prawo wystąpić z wnioskiem do organu prowadzącego egzekucję o wyłączenie spod egzekucji.

Procedura egzekucyjna

Warto zapoznać się z prawami i obowiązkami podatnika w toku egzekucji. Poniżej prezentujemy zasadnicze kwestie przydatne podatnikom.

Jak przeżyć egzekucję (zaległości podatkowych) - PORADNIK

Nie zapłaciłeś podatków i wykryła to kontrola fiskusa? W takiej sytuacji możesz mieć niemal 100% pewność, że czeka Cię tzw. egzekucja administracyjna. Możesz oczywiście zapłacić zaległy podatek z własnej woli. Ale jeżeli tego nie uczynisz naczelnik właściwego urzędu skarbowego (działający w tym przypadku jako organ egzekucyjny) podejmie wszelkie prawem dozwolone czynności w celu wyegzekwowania tych należności.

Jak małżonkowie odzyskują VAT za materiały budowlane?

Przepisy umożliwiające zwrot VAT za materiały budowlane, przyznają tę możliwość wspólnie małżonkom. Tego typu konstrukcja budzi jednak pewne wątpliwości- zwłaszcza jeśli małżonek skorzystał z ulgi przed wstąpieniem w związek, lub kiedy małżonkowie znajdują się w separacji, lub są po rozwodzie. Niniejsza porada pozwoli odnaleźć się w niejasnych normach.

W jakich sytuacjach nie trzeba składać rocznego PIT - PITy

Nie zawsze trzeba składać PIT roczny od uzyskanych w ciągu roku dochodów. Nie ma obowiązku składania zeznania od przychodów zwolnionych i od których zaniechano poboru podatku oraz opodatkowanych ryczałtowo.

W jakich sytuacjach nie trzeba składać rocznego PIT

Nie zawsze trzeba składać PIT roczny od uzyskanych w ciągu roku dochodów. Nie ma obowiązku składania zeznania od przychodów zwolnionych i od których zaniechano poboru podatku oraz opodatkowanych ryczałtowo.

Skala podatkowa - PITy 2007

Nie tak łatwo znaleźć w przepisach obowiązującą skalę podatkową. Ustawodawca umieścił je ostatnio w przepisach przejściowych do nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Wypłata dywidendy - jak rozliczyć?

Opodatkowanie dywidendy. Spółka A z o.o. zamierza wypłacić dywidendę za 2006 r. Wspólnikami spółki są spółka B z o.o. posiadająca 16% udziałów, spółka C z o.o. posiadająca 14% udziałów, spółka D z o.o. posiadająca 9% udziałów oraz osoba fizyczna posiadająca 61% udziałów. Jak powinna być opodatkowana ta dywidenda? Czy i kiedy wspólnicy mogą odliczyć podatek od dywidendy?

Nie można doliczyć VAT do taksy notarialnej

Adwokaci mogą udzielając pomocy prawnej powiększyć swoje wynagrodzenie o VAT. Możliwości takiej nie mają notariusze. Ich wynagrodzenie zawiera już podatek.

REKLAMA