| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Kasy fiskalne > Loteria paragonowa 2015/2016 – co miesiąc samochód i laptopy od Ministra Finansów

Loteria paragonowa 2015/2016 – co miesiąc samochód i laptopy od Ministra Finansów

W 2015 roku Ministerstwo Finansów ma zorganizować dla wszystkich konsumentów loterię paragonową. Począwszy od maja lub czerwca 2015, co miesiąc losowana byłaby jedna nagroda główna (samochód), a dwa razy w każdym miesiącu nagrody dodatkowe (np. laptopy i tablety). Na nagrody przeznaczone ma być 100 tys. złotych miesięcznie. Akcja ma zachęcić do brania paragonów i tym samym do ograniczania szarej strefy nierejestrowanej (a więc nieopodatkowanej) sprzedaży.

1 października 2015 r. rusza Narodowa Loteria Paragonowa

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udzał, jak zarejestrować paragon

Loteria zmniejszy szarą strefę podatkową

Ministerstwo Finansów od kilku lat prowadzi akcję „Weź paragon". Jej celem jest uświadomienie konsumentom, że prosząc o paragon przy zakupach towarów lub usług, wspierają uczciwą konkurencję, jednocześnie zapewniając sobie możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku np. reklamacji. Paragon jest również dowodem uczciwej działalności sprzedawcy, w szczególności rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży.

PIT-Y 2015 (książka + CD)

Narodowa loteria paragonowa (PDF) – bezpłatny e-book

Posłuchaj komentarza eksperta IFK:

Główne przekazy akcji informacyjno-edukacyjnej mają na celu podkreślenie, że biorąc paragon:

- zapewniamy sobie prawo reklamacji,

- wspieramy uczciwą konkurencję,

- ułatwiamy sobie porównanie cen,

- zmniejszamy szarą strefę.

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Akcja ta (edukacja obywateli oraz kontrole sprzedawców) prowadzona jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, przez urzędy kontroli skarbowej, izby oraz urzędy skarbowe w całej Polsce.

Paragon musi zawierać szczegółową nazwę towaru lub usługi

Sankcje za nieewidencjonowanie sprzedaży na kasie fiskalnej

Te same cele (ale w bardziej atrakcyjnej formie) realizować ma loteria paragonowa. Takie loterie były i są organizowane w innych krajach (np. we Włoszech, Grecji, Słowacji, także w Chinach).

Głównym celem jest oczywiście zwiększenie wpływów budżetowych z VAT, dzięki temu, że zmniejszy się ukryty (nie zarejestrowany na kasach fiskalnych) obrót. Minister Finansów wskazuje m.in. że na Słowacji loteria paragonowa przyniosła zauważalnie zwiększone wpływy z VAT.

Jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów pośrednio celem edukacyjnym jest uzyskanie zrozumienia, akceptacji i poparcia dla prowadzonych działań kontrolnych i braku akceptacji społecznej dla podatników działających w szarej strefie, nie ewidencjonujących obrotów.

Loteria będzie skierowana przede wszystkim do odbiorców usług, w którym to segmencie istnieje duże ryzyko nieewidencjonowania sprzedaży.

Jednocześnie organizacja loterii powinna budować przeświadczenie u podatników o bezwzględnej konieczności wystawienia paragonu (ewidencjonowania obrotu za pośrednictwem kasy rejestrującej).

Odsetki 2016 – rewolucyjne zmiany

Deklaracje PIT i CIT wyłącznie przez internet od 2015 roku

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na nasz newsletter

Jak wziąć udział w loterii paragonowej

Ministerstwo utworzy specjalną stronę internetową z formularzem zgłoszeniowym zawierającym dane osobowe osoby zgłaszającej oraz numer paragonu fiskalnego wraz z unikatowym kodem kasy rejestrującej.

W stosunku do osób nieposiadających dostępu do Internetu możliwe byłoby pobieranie formularza zgłoszeniowego bezpośrednio w miejscach dokonania zakupu lub u organizatora loterii.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Kosy

Ekspert, trener, konsultant, wykładowca uniwersytecki. Absolwent Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej. Doradztwem w zarządzaniu zasobami ludzkimi zajmuje się od ponad 15 lat, realizując różnorodne projekty z zakresu HR. Ma za sobą długoletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych firmach doradczych: Capgemini Ernst & Young, SHL Ireland, Hudson Global Resources, PWC. Zrealizował różnorodne projekty dla wiodących organizacji działających w Polsce, Irlandii, Wielkiej Brytanii i Szwajcarii (m.in. Accenture, Aer Rianta, AIB, Bank of Ireland, Dairygold, Lafarge, Oriflame, Sulzer, Ulster Bank). Autor artykułów publikowanych w Serwis HR, Personel i Zarządzanie oraz Rzeczpospolitej, a także pozycji naukowych i książkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »