REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie assistance dla firm - wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne, medyczne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beesafe
Ubezpieczenia
Ubezpieczenie assistance dla firm - wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne, medyczne
Ubezpieczenie assistance dla firm - wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne, medyczne

REKLAMA

REKLAMA

Ubezpieczenie assistance dla firm. O assistance słyszy się przeważnie w kontekście domów i mieszkań. Tymczasem z tego rodzaju pomocy w ramach ubezpieczenia mogą korzystać także firmy. Zakres usług obejmuje m.in. wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.

Ubezpieczenia majątkowe dla firm - m.in. usługi assistance

Ubezpieczenia majątkowe dla firm kojarzą się zazwyczaj z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane nieprzewidzianymi zdarzeniami, takimi jak pożar, zalanie czy kradzież. Będąc przedsiębiorcą, warto jednak pamiętać, że w ramach polisy można otrzymać dostęp do usług assistance, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Wsparcie w rodzaju assistance technicznego czy informatycznego ma dla przedsiębiorstwa olbrzymie znaczenie. Często nawet większe, niż w prywatnych domach i mieszkaniach, w których niemal każde ubezpieczenie zawiera assistance.

REKLAMA

REKLAMA

- O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej, niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Zakres assistance dla sektora MSP obejmuje kilka obszarów prowadzenia biznesu – od zdrowia i bezpieczeństwa pracowników po kwestie prawne. Poniżej najważniejsze elementy tego rodzaju usług pomocowych.

Wsparcie medyczne

Wypadek w magazynie uszkodził mienie firmy, a przy okazji doprowadził do uszczerbku na zdrowiu pracownika? Przedsiębiorca w ramach polisy może liczyć na pomoc medyczną. Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu bądź pielęgniarki, dostawy leków lub drobnego sprzętu rehabilitacyjnego. Zapłaci również za zorganizowany przez centrum pomocy transport do i z placówki medycznej. W dodatku w sytuacji nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania przedsiębiorca może liczyć m.in. na opiekę po hospitalizacji i organizację rehabilitacji pracownika. Ma także stały dostęp do infolinii medycznej.

Pomoc techniczna i dozór mienia

REKLAMA

Różnego rodzaju drobne awarie techniczne zdarzają się w firmach znacznie częściej, niż największe szkody spowodowane zdarzeniami losowymi, np. pożary czy zalania. Dlatego oferowane w ubezpieczeniu assistance, obejmujące interwencje specjalisty, m.in. hydraulika, szklarza czy serwisanta sprzętu biurowego, ma wartość praktyczną. Po stronie zakładu ubezpieczeń leży organizacja i pokrycie kosztów dojazdu oraz robocizny fachowca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód, np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz z Compensy.

Assistance informatyczne

Jednym z obserwowanych skutków pandemii jest intensywna cyfryzacja firm. Z jednej strony to niewątpliwy atut, z drugiej jednak – zagrożenie awarią lub nieprawidłowym działaniem infrastruktury komputerowej. Dlatego w ramach assistance pomoc informatyczna stanowi odrębną usługę. Do najpopularniejszych elementów wsparcia należy pomoc przy usuwaniu wirusów komputerowych i w odzyskiwaniu danych zgromadzonych na urządzeniu. Rozwój narzędzi wirtualnych pozwala na świadczenie części tych usług zdalnie, dzięki czemu pomoc udzielana jest przez całą dobę.

Ubezpieczenie ochrony prawnej

Polisę majątkową firmy można również uzupełnić o ubezpieczenie ochrony prawnej, gwarantujące przedsiębiorcy wsparcie towarzystwa ubezpieczeniowego w postępowaniach sądowych, również karnych (jeśli pracownik popełnił przestępstwo nieumyślnie). W zależności od wariantu, polisa może obejmować udzielenie telefonicznej porady prawnej, ale również powierzenie ubezpieczycielowi organizacji i pokrycie kosztów wynagrodzenia adwokata i reprezentacji firmy przed sądem.

Pomoc informacyjna i concierge

Assistance informacyjny obejmuje możliwość skorzystania przez przedsiębiorcę – za pośrednictwem ubezpieczyciela – z telefonicznej informacji gospodarczej czy infolinii rekrutacyjnej. Szybko otrzymane informacje na tematy m.in. programów pomocowych dla przedsiębiorców, kursów walut czy kwestii świadczeń dla pracowników oszczędzają czas przedsiębiorcy.

- Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.

Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
PKWiU 2025 - będzie nowa klasyfikacja statystyczna wyrobów i usług

W wykazie prac legislacyjnych rządu opublikowano niedawno Projekt rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Nowa PKWiU 2025 zastąpi obecnie obowiązującą PKWiU 2015.

Bezpłatny webinar: Rozliczanie branży budowlanej i deweloperskiej. Jak uniknąć najczęstszych błędów?

Branża budowlana i deweloperska to sektory, w których każdy szczegół w rozliczeniach finansowych ma znaczenie, a konsekwencje popełnianych błędów mogą być daleko idące. Zarówno w księgach rachunkowych, jak i w rozliczeniach podatkowych precyzyjna klasyfikacja realizowanych prac jest kluczowa.

Usługi dietetyczne są zwolnione z VAT. Ale nie te świadczone na rzecz osób zdrowych. Dlaczego?

Usługi dietetyczne, które nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego (związanego z celem medycznym), w szeregu przypadków nie mogą również korzystać ze zwolnienia podmiotowego (limit obrotów do 200 000 zł rocznie). Oznacza to, że dietetycy świadczący usługi doradztwa w zakresie dietetyki (konsultacji indywidualnych) opodatkowane VAT muszą zarejestrować się jako czynni podatnicy VAT, niezależnie od wysokości swoich obrotów i doliczać do ceny swoich usług netto podatek VAT w stawce 23%. Problem w tym, że wiele usług dietetyków ma charakter złożony (szkolenia z zakresu diet, podawanie w internecie pakietów diet dla osób zaliczanych do określonych kategorii wiekowych itp). Dlaczego usługi dietetyków świadczone na rzecz osób zdrowych nie korzystają ze zwolnienia z VAT wyjaśnił WSA w Gliwicach w wyroku z 29 stycznia 2025 r.

Niższe grzywny za niektóre przestępstwa skarbowe od 2026 roku. Nowelizacja Kks i Ordynacji podatkowej przyjęta przez rząd

W dniu 27 maja 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny skarbowy (kks) oraz ustawy - Ordynacja podatkowa, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu uproszczenie administracyjnych obowiązków podatkowych oraz złagodzenie kar za przestępstwa skarbowe, które nie powodują bezpośrednich strat w podatkach.

REKLAMA

JPK_KR_PD już nadchodzi – nowy obowiązek dla podatników CIT. Czy Twoja firma jest gotowa?

Nowy plik JPK_KR_PD to nie tylko kolejne wymaganie fiskusa, ale prawdziwa rewolucja w raportowaniu księgowym. Od 2025 roku obowiązek ten obejmie duże firmy, od 2026 – podmioty zobowiązane do przesyłania ewidencji JPK VAT, a od kolejnego roku – pozostałych podatników CIT. Zmiany w planie kont, nowe struktury danych, testy, audyty – przygotowań jest sporo, a czasu coraz mniej. Zobacz, co musisz zrobić, by nie obudzić się z ręką w księgowym chaosie.

Kiedy członek rodziny współpracujący przy rodzinnym biznesie musi być zgłoszony do ZUS?

Ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych nakłada obowiązek zgłoszenia do ZUS i odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne osób współpracujących z osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność i z szeroko rozumianymi zleceniobiorcami. Podobnie czyni ustawa o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych w zakresie ubezpieczenia zdrowotnego. Analizy wymaga zatem, kto spełnia definicję takiej osoby współpracującej i czy jej sytuacja uzależniona jest od formy tej współpracy - umownej bądź bezumownej. Spory z ZUS w przedmiocie obowiązku objęcia osób współpracujących ubezpieczeniami społecznymi trafiają aż do Sądu Najwyższego, warto więc wziąć pod uwagę również aktualne orzecznictwo w tej materii.

Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (ELO). Co muszą wiedzieć przewoźnicy? Uproszczenie procedur dla kierowców

ELO to cyfrowe rozwiązanie, które usprawni proces odprawy celnej na granicy między Francją a Wielką Brytanią. Jest to francuski odpowiednik GMR - system będzie wymagać utworzenia jednej elektronicznej „koperty logistycznej” dla każdego pojazdu, zawierającej wszystkie niezbędne dane celne oraz deklaracje bezpieczeństwa.

Stracił rodzinę w wypadku i miał zapłacić zaległy podatek. WSA kontra skarbówka

Mimo że jako dziecko stracił całą rodzinę w tragicznym wypadku, a wypłacone mu po latach odszkodowanie miało choć częściowo złagodzić tę krzywdę, organy skarbowe domagały się od Huberta zapłaty blisko 150 tys. zł podatku od odsetek. Sprawa trafiła aż do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który uznał stanowisko fiskusa za niesprawiedliwe. Teraz Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie przyznał rację Rzecznikowi Praw Obywatelskich i uchylił decyzje skarbówki — choć wyrok wciąż nie jest prawomocny.

REKLAMA

Opłata skarbowa od pełnomocnictwa - zmiany od 2025 roku

Krajowa Informacja Skarbowa przypomniała w komunikacie, że od 1 stycznia 2025 r. zmianie uległy przepisy regulujące zasady wnoszenia opłaty skarbowej od pełnomocnictw składanych w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.

Jak Ministerstwo Finansów liczy lukę VAT? Metodą odgórną (top – down)

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 22 maja 2025 r., że metoda liczenia luki VAT od lat pozostaje niezmienna a jej opis jest opublikowany na stronie resortu. Luka VAT liczona jest względem VAT w ujęciu rachunków narodowych publikowanych przez GUS, tj. w ujęciu memoriałowym, w którym dochody ujmowane są za okres od lutego do stycznia kolejnego roku. Szacunki luki VAT dla lat 2022-2023, pomimo uwzględnienia wpływu istotnych zmian systemowych (m.in. tarcze antyinflacyjne, rekompensaty energetyczne) wskazują na znaczący wzrost luki względem poprzedzających ich lat. W 2023 roku luka VAT wynosiła 13,5%. Obecne szacunki wskazują na zmniejszenie się luki VAT w Polsce w 2024 r. do 6,9%.

REKLAMA