REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie assistance dla firm - wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne, medyczne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Beesafe
Ubezpieczenia
Ubezpieczenie assistance dla firm - wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne, medyczne
Ubezpieczenie assistance dla firm - wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne, medyczne

REKLAMA

REKLAMA

Ubezpieczenie assistance dla firm. O assistance słyszy się przeważnie w kontekście domów i mieszkań. Tymczasem z tego rodzaju pomocy w ramach ubezpieczenia mogą korzystać także firmy. Zakres usług obejmuje m.in. wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.

Ubezpieczenia majątkowe dla firm - m.in. usługi assistance

Ubezpieczenia majątkowe dla firm kojarzą się zazwyczaj z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane nieprzewidzianymi zdarzeniami, takimi jak pożar, zalanie czy kradzież. Będąc przedsiębiorcą, warto jednak pamiętać, że w ramach polisy można otrzymać dostęp do usług assistance, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Wsparcie w rodzaju assistance technicznego czy informatycznego ma dla przedsiębiorstwa olbrzymie znaczenie. Często nawet większe, niż w prywatnych domach i mieszkaniach, w których niemal każde ubezpieczenie zawiera assistance.

REKLAMA

Autopromocja

- O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej, niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.

Zakres assistance dla sektora MSP obejmuje kilka obszarów prowadzenia biznesu – od zdrowia i bezpieczeństwa pracowników po kwestie prawne. Poniżej najważniejsze elementy tego rodzaju usług pomocowych.

Wsparcie medyczne

Wypadek w magazynie uszkodził mienie firmy, a przy okazji doprowadził do uszczerbku na zdrowiu pracownika? Przedsiębiorca w ramach polisy może liczyć na pomoc medyczną. Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu bądź pielęgniarki, dostawy leków lub drobnego sprzętu rehabilitacyjnego. Zapłaci również za zorganizowany przez centrum pomocy transport do i z placówki medycznej. W dodatku w sytuacji nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania przedsiębiorca może liczyć m.in. na opiekę po hospitalizacji i organizację rehabilitacji pracownika. Ma także stały dostęp do infolinii medycznej.

Pomoc techniczna i dozór mienia

Różnego rodzaju drobne awarie techniczne zdarzają się w firmach znacznie częściej, niż największe szkody spowodowane zdarzeniami losowymi, np. pożary czy zalania. Dlatego oferowane w ubezpieczeniu assistance, obejmujące interwencje specjalisty, m.in. hydraulika, szklarza czy serwisanta sprzętu biurowego, ma wartość praktyczną. Po stronie zakładu ubezpieczeń leży organizacja i pokrycie kosztów dojazdu oraz robocizny fachowca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód, np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz z Compensy.

Assistance informatyczne

Jednym z obserwowanych skutków pandemii jest intensywna cyfryzacja firm. Z jednej strony to niewątpliwy atut, z drugiej jednak – zagrożenie awarią lub nieprawidłowym działaniem infrastruktury komputerowej. Dlatego w ramach assistance pomoc informatyczna stanowi odrębną usługę. Do najpopularniejszych elementów wsparcia należy pomoc przy usuwaniu wirusów komputerowych i w odzyskiwaniu danych zgromadzonych na urządzeniu. Rozwój narzędzi wirtualnych pozwala na świadczenie części tych usług zdalnie, dzięki czemu pomoc udzielana jest przez całą dobę.

Ubezpieczenie ochrony prawnej

Polisę majątkową firmy można również uzupełnić o ubezpieczenie ochrony prawnej, gwarantujące przedsiębiorcy wsparcie towarzystwa ubezpieczeniowego w postępowaniach sądowych, również karnych (jeśli pracownik popełnił przestępstwo nieumyślnie). W zależności od wariantu, polisa może obejmować udzielenie telefonicznej porady prawnej, ale również powierzenie ubezpieczycielowi organizacji i pokrycie kosztów wynagrodzenia adwokata i reprezentacji firmy przed sądem.

Pomoc informacyjna i concierge

Assistance informacyjny obejmuje możliwość skorzystania przez przedsiębiorcę – za pośrednictwem ubezpieczyciela – z telefonicznej informacji gospodarczej czy infolinii rekrutacyjnej. Szybko otrzymane informacje na tematy m.in. programów pomocowych dla przedsiębiorców, kursów walut czy kwestii świadczeń dla pracowników oszczędzają czas przedsiębiorcy.

- Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.

Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prof. Modzelewski do premiera Tuska: narzucanie wszystkim podatnikom VAT obowiązkowego KSeF i faktur ustrukturyzowanych to nie jest deregulacja gospodarki

W dniu 12 kwietnia br. Ministerstwo Finansów potwierdziło zamiar wdrożenia w 2026 roku obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur i obligatoryjnego stosowania faktur ustrukturyzowanych przez wszystkich podatników VAT. Prof. dr hab. Witold Modzelewski apeluje do Pana Premiera Donalda Tuska: „Wierzę, że jako liberał traktuje Pan potrzebę deregulacji gospodarki zupełnie poważnie. Nie należy ulegać lobbystom, którzy chcą zarobić na dezorganizacji systemu fakturowania. Pomysł faktur ustrukturyzowanych powinien trafić definitywnie do kosza.”

W 2025 r. można przekazać 1,5% podatku rolnego na rzecz dwóch uprawnionych podmiotów

W komunikacie z 16 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2025 roku podatnicy podatku rolnego mogą przekazać 1,5 tego podatku na rzecz Krajowego Związku Rewizyjnego Rolniczych Spółdzielni Produkcyjnych lub OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych. Jakie są warunki tego przekazania?

Roczne zeznanie podatkowe PIT: 15 najczęstszych błędów. Jak ich uniknąć w 2025 roku

Złożenie corocznej deklaracji PIT to podstawowy zakres komunikacji podatnika z administracją skarbową. Warto zadbać, by przebiegła ona w sposób optymalny i nie nastręczała niespodziewanych nieprzyjemności. Dlatego też przedstawiamy zestawienie najczęstszych błędów, przed którymi można się uchronić, korzystając z poniższych podpowiedzi.

7 skutków spadających stóp procentowych. Już w maju 2025 r. RPP zacznie cykl obniżek?

Tańsze i łatwiej dostępne kredyty to tylko część skutków cięć stóp procentowych. Polityka monetarna to miecz obosieczny. W momencie, w którym kredytobiorcy cieszą się z niższych rat, to posiadacze oszczędności mają problem ze znalezieniem solidnie oprocentowanego depozytu. Widmo niższych stóp procentowych oznacza też, że w dół pójść może oprocentowanie detalicznych obligacji skarbowych, a zakup mieszkania na wynajem może znowu odzyskać swój blask.

REKLAMA

Korekta zeznania podatkowego PIT. Jak to zrobić i do kiedy można?

Do końca roku 2030 podatnicy mają prawo składać korekty zeznań PIT za rok 2024. Błędy w deklaracjach podatkowych zdarzają się zarówno na niekorzyść podatnika (np. pominięcie ulgi, o której się nie wiedziało), jak i na niekorzyść fiskusa (np. pominięcie źródła przychodów, o którym się zapomniało). Złożenie korekty zeznania nie wymaga uzasadnienia, a skorygować można nawet taką deklarację, która z upływem 30 kwietnia 2025 r. została bez udziału podatnika automatycznie zatwierdzona w usłudze Twój e-PIT.

Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

REKLAMA

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

Obowiązkowy KSeF - będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

REKLAMA