REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwrot podatku z Belgii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zwrot podatku z Belgii /Ghent (Belgia) /sxc
Zwrot podatku z Belgii /Ghent (Belgia) /sxc

REKLAMA

REKLAMA

Zwrot nadpłaconego podatku z Belgii przysługuje każdemu, kto legalnie pracował na terenie Belgii, a pracodawca odprowadzał zaliczki na podatek do belgijskiego Urzędu Skarbowego (Federale Overheidsdienst).

REKLAMA

Autopromocja

Istnieje możliwość rozliczenia się z podatku z Belgii do 3 lat podatkowych wstecz, a więc od 1. stycznia 2017 roku można rozliczyć się za lata 2014, 2015, 2016.

REKLAMA

Każdy pracownik po zakończeniu pracy powinien otrzymać od swojego pracodawcy kartę podatkową (Loonfiche), wydawaną do kwietnia kolejnego roku. Dokumentami zastępczymi dla karty podatkowej może być roczne zestawienie płacowe (Individuele rekening) lub otrzymane comiesięczne paski wypłat (Loonbrief, Loonbon, Fiche de Salaire, Bulletin de Paie). Jeśli pracodawców było więcej, to dana osoba powinna otrzymać analogiczną ilość Loonfiche.

Procedura rozliczeniowa rozpoczyna się na przełomie września i października, gdzie belgijski Urząd Skarbowy wysyła do swoich podatników formularze rozliczeniowe. Osoby zameldowane i przebywające na terenie Belgii otrzymują druk Personeel Belasting. W Belgii można rozliczać się w dwóch terminach, do końca czerwca oraz października. Termin rozliczenia jest uzależniony od sytuacji danej osoby.

Możliwość odzyskania pełnego zwrotu podatku ma miejsce, gdy dochody podatnika nie przekraczają kwoty wolnej od podatku (za rok podatkowy 2016 wynosi 7420 €), a  dochody z Belgii stanowią minimum 75% dochodów ogólnych z wszystkich krajów. W pozostałych przypadkach sytuacja nie jest już taka oczywista.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na decyzję odnośnie zwrotu podatku z Belgii czeka się 2-6 miesięcy od momentu złożenia deklaracji podatkowej. Okres oczekiwania na zwrot podatku może zostać w pewnych przypadkach wydłużony, jeżeli są wątpliwości w rozliczeniu.

Wysokość zwrotu podatku z urzędu zależy od wielu czynników, między innymi od wysokości uzyskanych zarobków, składek odprowadzonych przez pracodawcę a także odprowadzonego podatku, miejsca pracy, czy też od sytuacji rodzinnej. W większości przypadków posiadanie meldunku w Belgii jest warunkiem do otrzymania ulg podatkowych.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

W Belgii istnieje obowiązek rozliczenia z małżonkiem. Jest to kraj prorodzinny, więc największe korzyści przynosi wspólne rozliczenie oraz wykorzystanie ulgi na dzieci. Można w ten sposób podwyższyć kwotę wolną od podatku i odzyskać pełny zwrot wpłaconej kwoty, nawet w przypadku wyższych zarobków. Ulga małżeńska przysługuje małżonkom pracującym w Belgii, którzy mają niskie dochody lub nie mają ich w ogóle. Wysokość ulgi uzależniona jest od dochodów partnera, im większy ma dochód , tym mniej ulgi może otrzymać. Niektórym zawodom przysługują również specjalne odliczenia.

Tax-Pol
Firma Tax-Pol jest jedną z najdłużej działających firm na rynku, zajmujących się odzyskiwaniem podatku z pracy za granicą. Naszą działalność rozpoczęliśmy w 2001 roku.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będzie likwidacja JPK VAT? Prof. Modzelewski: nieoficjalnie mówi się o redukcji obowiązków

Od samego początku (można sprawdzić) byłem krytykiem wprowadzenia powszechnych „jotpeków”, czyli zmuszania ogółu podatników do systematycznego wysyłania urzędom skarbowym ich ewidencji podatkowych. Po co zaśmiecać archiwa tych organów bilionami zbędnych informacji, do których nigdy nie sięgnie i nie można ich racjonalnie zinterpretować?

Księgowi nie spodziewają się w najbliższej przyszłości wielkich rewolucji w wynagrodzeniu i systemie swojej pracy

Co księgowi naprawdę myślą o kondycji swojej branży? Ukazał się pierwszy w Polsce barometr nastrojów księgowych. Jak oceniają oni miniony rok, czego oczekują po 2025. Odpowiedzi badanych księgowych pokazują prawdziwy obraz branży.

Zasada wielokrotności opodatkowania wyrobów akcyzowych w przypadku wtórnego obowiązku podatkowego a zmiana podatkowego przeznaczenia wyrobu akcyzowego

Istotnym problemem prawnym i praktycznym jest możliwość wielokrotnego opodatkowania tego samego wyrobu akcyzowego na etapie wtórnego obowiązku podatkowego (zwanego również obowiązkiem podatkowym drugiego stopnia.) – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Ulga na ekspansje a koszty marketingowe – jak szeroki jest katalog wydatków?

Niedawna interpretacja podatkowa (sygn. 0111-KDIB2-1.4010.66.2025.2.ED) dla producenta opakowań z tworzyw sztucznych rozstrzyga tę kwestię, wskazując, które wydatki targowe i promocyjne podlegają odliczeniu, a które - mimo argumentacji podatnika - pozostają poza zakresem ulgi. Organ zastosował ścisłą wykładnię językową, potwierdzając kwalifikowalność jedynie części ponoszonych przez przedsiębiorców kosztów.

REKLAMA

KSeF 2026: Pożegnanie z papierowymi fakturami. Jak przygotować się na rewolucję w rozliczeniach VAT i uniknąć kar i problemów z fiskusem [branża TSL]

Niecały rok dzieli podatników VAT (w tym branżę transportową) od księgowej rewolucji. Ministerstwo Finansów potwierdziło w komunikacie z kwietnia 2025 r., że początek 2026 roku to ostateczny termin wejścia w życie Krajowego Systemu e-Faktur dla większości przedsiębiorców. Oznacza to, że już niedługo sektor TSL, zdominowany przez rozliczenia papierowe, musi stać się cyfrowy. To wyzwanie zwłaszcza dla spedycji, które rozliczają się z wieloma podmiotami równocześnie. Jak przygotować się do wdrożenia KSeF, by uniknąć problemów i kar?

Co myślą księgowi o przyszłości swojej branży? Barometr nastrojów księgowych 2025 ujawnia kulisy rynku

Czy zawód księgowego przechodzi kryzys, czy może ewoluuje w stronę większego znaczenia strategicznego? Nowo opublikowany Barometr nastrojów księgowych 2025 to pierwsze tego typu badanie w Polsce, które w kompleksowy sposób analizuje wyzwania, emocje i kierunki rozwoju zawodu księgowego.

Zmiany w opodatkowaniu fundacji rodzinnych prawdopodobnie od 2026 r. Koniec obecnych korzyści? Co planuje Ministerstwo Finansów?

Fundacje rodzinne miały być długo oczekiwanym narzędziem sukcesji i ochrony majątku polskich przedsiębiorców. W Polsce działa około 800 tysięcy firm rodzinnych, które odpowiadają za nawet 20% PKB. To właśnie dla nich fundacje miały stać się mechanizmem zapewniającym ciągłość, bezpieczeństwo i porządek w zarządzaniu majątkiem. Choć ich konstrukcja budzi zainteresowanie i daje realne korzyści, to już po dwóch latach funkcjonowania szykują się poważne zmiany prawne. O ich konsekwencjach mówi adwokat Michał Pomorski, specjalista w zakresie prawa podatkowego z kancelarii Pomorski Tax Legal Finance.

Korygowałeś deklaracje podatkowe po otrzymaniu subwencji z PFR? Możesz być bezpodstawnie pozwany – sprawdź, co zrobić w takiej sytuacji

Wśród ponad 16 tys. pozwów, które Polski Fundusz Rozwoju (PFR) złożył przeciwko przedsiębiorcom w ramach programu „Tarcza Finansowa”, około 2700 dotyczy firm (wg danych z 2023 r.), które po złożeniu wniosku o subwencję dokonały korekty deklaracji podatkowych.

REKLAMA

KSeF: zbliżająca się zmiana, która nie wybaczy opóźnień

Wprowadzenie obowiązku KSeF jest nie tylko kwestią spełnienia wymogów – to zmiana, która ma bezpośredni wpływ na funkcjonowanie działów finansowych i księgowych. W przypadku dużych organizacji proces przygotowań jest złożony i wymaga dokładnego planowania.

Kiedy Krajowy System e-Faktur stanie się obowiązkowy? – Stan legislacyjny i wyzwania przed przedsiębiorcami

11 kwietnia 2025 roku na stronie Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt ustawy dotyczący obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), który reguluje wdrożenie tego systemu w Polsce. Choć przepisy nie zostały jeszcze ostatecznie zatwierdzone, większość kluczowych kwestii jest już znana, co daje przedsiębiorcom czas na rozpoczęcie przygotowań do nadchodzących zmian.

REKLAMA