Kategorie

E-deklaracje

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ministerstwo Finansów informuje, że w roku 2015 możliwe jest składanie następujących korekt deklaracji podatkowych podpisanych danymi autoryzującymi (podpisem elektronicznym nieweryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu):
Dzięki współpracy nawiązanej pomiędzy Ministerstwem Finansów a Latarnikami Polski Cyfrowej, realizatorami projektu POLSKA CYFROWA RÓWNYCH SZANS, osoby z grupy wiekowej 50+ będą mogły uzyskać pomoc w składaniu deklaracji PIT przy użyciu systemu e-Deklaracje. Jeśli zechcą, przy okazji będą miały także okazję nabycia umiejętności realizacji innych e-usług administracji publicznej.
Usługa wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (PFR – Pre-Filed tax Return) została udostępniona podatnikom 16 marca 2015 r. Z usługi mogą skorzystać podatnicy rozliczający się na deklaracji PIT-37. Ministerstwo Finansów poinformowało, że złożono już ponad 650 deklaracji PIT-37 z wykorzystaniem PFR.
Od początku roku do końca lutego płatnicy wysłali za pomocą systemu e-Deklaracje ponad 21 mln deklaracji PIT - poinformowało w czwartek PAP Ministerstwo Finansów. Zdecydowana większość dotyczyła dochodów pracowników oraz pobranych zaliczek na podatek.
Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że wykorzystując formularz interaktywny PDF dostępny na stronie Portalu Podatkowego pod adresem http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje/formularze/upo możliwe jest wykonanie następujących czynności:
Wiceminister finansów Jacek Kapica po raz pierwszy zaprezentował publicznie usługę wstępnie wypełnionego zeznania podatkowego (ang. Pre-filled tax return, PFR), co miało miejsce podczas V Konferencji Państwo 2.0, która odbyła się 25 lutego br. w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Usługa ma być dostępna dla podatników składających zeznania podatkowe na formularzu PIT-37.
W związku z nowelizacją ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych płatnicy podatku PIT oraz podmioty niepełniące funkcji płatnika w tym podatku zostali zobowiązani do przesyłania urzędom skarbowym deklaracji (PIT-4R, PIT-8AR), informacji (PIT-8C, PIT-11, PIT-R, IFT-1, IFT-3) oraz rocznego obliczenia podatku (PIT-40) za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Nowelizacja objęła również Rodzinne ogrody działkowe (ROD).
Przedsiębiorco – jeśli zatrudniasz w swojej firmie powyżej pięciu osób, deklaracje podatkowe za dany rok rozliczeniowy będziesz musiał wysyłać do urzędu skarbowego wyłącznie za pomocą internetu. Od 1 stycznia 2015 r. obowiązuje bowiem znowelizowana ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.
Na początku 2015 r. zaczęły obowiązywać zmiany dotyczące zasad kontaktowania się z organami skarbowymi. Do końca stycznia firmy zatrudniające powyżej pięciu pracowników muszą złożyć część deklaracji podatkowych elektronicznie. Wymaga to wyrobienia kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Uniwersalna Bramka Dokumentów (UBD) to nowy kanał komunikacji elektronicznej dla płatników uruchomiony przez Ministerstwo Finansów od 1 stycznia 2015 r., który ma ułatwić i usprawnić składanie deklaracji drogą elektroniczną. Narzędzie to umożliwia złożenie w ramach jednego dokumentu i jednej transmisji danych do 20 000 PIT-11, PIT-8C, PIT-R, PIT-40 oraz pobranie jednego Urzędowego Poświadczenia Odbioru (UPO) dla całej wysyłki.
Deklaracje i informacje podatkowe przesyłane drogą elektroniczną (tzw. e-deklaracje) nie mogą być podpisywane profilem zaufanym ePUAP i przesyłane za pośrednictwem platformy ePUAP - informuje Ministerstwo Finansów.
Od 1 stycznia 2015 r. wchodzą w życie nowe przepisy dla płatników PIT mające zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2014 r. Aby wiadomość o zmianach dotarła do wszystkich zainteresowanych, Ministerstwo Finansów rozpoczęło 10 grudnia kampanię informacyjną.
Usługa wstępnie wypełnionych zeznań podatkowych (pre-filled tax return – PFR) ruszy w marcu 2015 r. Do jej uruchomienia niezbędne są m.in. nowe regulacje w zakresie składania urzędom skarbowym wybranych formularzy PIT i CIT. Ustawa pozwalająca na natychmiastowe gromadzenie w systemach informatycznych administracji podatkowej danych niezbędnych do wprowadzenia PFR wejdzie w życie 1 stycznia 2015 r. i będzie mieć zastosowanie do dochodów uzyskanych od 1 stycznia 2014 r.
Jak wynika z szacunków PwC, ok. 1/4 przedsiębiorców może nie być gotowa do składania deklaracji CIT w formie elektronicznej wymaganej dla większości firm od początku 2015 roku. W elektronicznych zeznaniach podatnicy i płatnicy podatku CIT (a także PIT) będą musieli bowiem posługiwać się tzw. bezpiecznym podpisem elektronicznym, a tego rozwiązania nie posiada obecnie ok. 25% firm objętych nowymi regulacjami.
Ministerstwo Finansów przypomina o możliwości testowania Uniwersalnej Bramki Dokumentów (UBD) przeznaczonej do przesyłania przez płatników informacji PIT-11, PIT-8C, PIT-R i deklaracji PIT-40 w postaci dokumentów wielopozycyjnych.
Ministerstwo Finansów poinformowało, że konta na Portalu Podatkowym będzie można zakładać dopiero na przełomie marca i kwietnia 2015 r. Początkowo planowano, że przez portal będzie można rozliczać się z fiskusem od sierpnia 2014 r.
Ministerstwo Finansów przygotowało elektroniczną wersję zgłoszenia aktualizacyjnego osoby fizycznej będącej podatnikiem. Chodzi o formularz ZAP-3, który począwszy od 1 lipca 2013 r. można już składać za pomocą systemu e-Deklaracje.