REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Likwidacja, Spółki kapitałowe

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ubezpieczenie OC - zarząd spółek kapitałowych

Podstawowym zadaniem ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) członków zarządu, zwanego również D&O (ang. Directors and Officers), jest ochrona ubezpieczeniowa osób odpowiedzialnych za funkcjonowanie spółki z tytułu zobowiązań spowodowanych błędnymi decyzjami.

Spółka działająca w specjalnej strefie ekonomicznej może być członkiem podatkowej grupy kapitałowej

Naczelny Sąd Administracyjny wydał orzeczenie, w którym uznał, że spółka prowadząca działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, może być członkiem podatkowej grupy kapitałowej (PGK). Jest to precedensowy i niezwykle korzystny dla podatników wyrok.

Wydatki na doradztwo związane z podniesieniem kapitału zakładowego

Wydatki spółki kapitałowej poniesione na usługi doradztwa finansowego, związanego z pozyskaniem inwestorów i podniesieniem kapitału zakładowego mogą być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów.

Usługi likwidacji szkód wykonywane w imieniu i na rzecz zakładu ubezpieczeń – kiedy podlegają opodatkowaniu VAT

Obowiązek opodatkowania VAT usług dotyczących wstępnej likwidacji szkód, likwidacji szkód majątkowych oraz komunikacyjnych, wykonywanych na rzecz i w imieniu zakładu ubezpieczeń, zależy przede wszystkim od określenia, czy dana usługa jest usługą ubezpieczeniową lub stanowi odrębną całość, która jest niezbędna i właściwa dla świadczenia usługi ubezpieczenia.

PIT od sprzedaży nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej

Podatnik prowadził działalność gospodarczą, ramach której wykorzystywał wybudowany na własnym gruncie budynek. Nieruchomości zostały wpisane do ewidencji środków trwałych i dokonywano od nich odpisów amortyzacyjnych. W związku z likwidacją działalności zamierza sprzedać nieruchomość. Jakie konsekwencje w podatku dochodowym rodzi sprzedaż nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej?

Samochód w likwidacyjnym spisie z natury

Czynny podatnik VAT wykorzystywał w prowadzonej działalności gospodarczej samochód osobowy, przy nabyciu którego (w sierpniu 2011 r.) przysługiwało mu ograniczone prawo do odliczenia podatku naliczonego w wysokości 60%, nie więcej niż 6.000 zł. Obecnie (w listopadzie 2011 r.) - podatnik likwiduje działalność gospodarczą. Czy w spisie z natury, o którym mowa w art. 14 ustawy o VAT należy uwzględnić przedmiotowy samochód?

Jak dokumentować wypłatę wynagrodzeń nierezydentom?


Z dniem 1 stycznia 2011 r. ustawodawca wprowadził dodatkowe obwarowania warunkujące możliwość skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania wypłacanych na rzecz nierezydentów odsetek i należności licencyjnych. Co prawda samo zwolnienie wejdzie w życie z dniem 1 lipca 2013 r., jednakże na obecną chwilę spełnienie przesłanek jego zastosowania uprawnia płatników do zastosowania obniżonej 5% stawki podatku.

O czym należy wiedzieć tworząc oddział spółki zagranicznej

Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej, oddział to wyodrębniona i samodzielna organizacyjnie część działalności gospodarczej, wykonywana przez przedsiębiorcę poza jego siedzibą lub poza głównym miejscem wykonywania działalności.

Jak zaewidencjonować likwidację środka trwałego

W ewidencji środków trwałych prowadzonej przez naszą firmę znajdują się środki trwałe, których stan uniemożliwia ich dalszą eksploatację. Jak prawidłowo przeprowadzić likwidację tych środków trwałych? Jak zaewidencjonować to zdarzenie w księgach rachunkowych?

Likwidacja działalności gospodarczej opodatkowanej w formie zryczałtowanej

Przy likwidacji działalności opodatkowanej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych przedsiębiorca zobowiązany jest do sporządzenia remanentu likwidacyjnego (spisu z natury).

Jakie obowiązki podatkowe wiążą się z likwidacją spółki z o.o.?

W znaczeniu prawnym likwidacja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością polega na tym, że taka spółka prawa handlowego przestaje być samodzielnym uczestnikiem obrotu gospodarczego prowadzonego między przedsiębiorcami i dodatkowo prowadzi do utraty osobowości prawnej.

Zasada nienaruszalności kapitału zakładowego w spółce z o.o.

Kapitał zakładowy spółki z o.o. został utworzony z udziałów wspólników wniesionych w postaci środków pieniężnych. Czy można wydatkować te środki na cele związane z działalnością spółki, czy też konieczne jest przechowywanie ich w kasie lub w banku w pełnej wartości?

Co oznacza dla spółki powstanie ujemnego kapitału własnego

Czy trzeba podjąć jakieś szczególne kroki, np. ogłosić upadłość, jeśli kapitał (fundusz) własny spółki z o.o. jest ujemny? Co to oznacza dla spółki?

Prawidłowa likwidacja zestawu komputerowego bez drukarki

Jesteśmy jednostką państwową. Komisja powołana do oceny przydatności składników majątkowych zaliczyła pewien zestaw komputerowy do likwidacji, ale z wyłączeniem drukarki, która należała do tego zestawu. Problem w tym, że cały zestaw był wprowadzony na konto 011 w jednej wartości. Na podstawie jakiego dokumentu dokonać likwidacji? Jaką wartość należy zdjąć z konta 011, skoro drukarka będzie wykorzystywana dalej? Czy drukarka ma zostać na koncie 011, czy może należy ją przenieść na konto 013 albo na ilościówkę? Nadmieniam, że sprzęt ten jest w 100% umorzony.

Likwidacja spółki z o.o. na podstawie decyzji wspólników

Czy proces likwidacji spółki z o.o. musi być zgłoszony w KRS? Czy może wystarczy sporządzić protokół likwidacji już po sprzedaży materiału i wykazać dwa konta "Rachunek bankowy" i "Kapitał własny". Spółka nie ma środków trwałych, spłaciła wszystkie swoje zobowiązania, nie ma też należności. Bez zgłoszenia do KRS procedura byłaby krótsza.

Jak prawidłowo przeprowadzić likwidację środków trwałych

Środki trwałe używane są w każdym profilu działalności, ale największe znaczenie mają w jednostkach prowadzących działalność wytwórczą. Z biegiem czasu ulegają one zużyciu lub zniszczeniu. W związku z brakiem celowości dalszego używania jednostka powinna dokonać likwidacji środka trwałego.

Jak sporządzić zestawienie zmian w kapitale własnym

W 2002 r. do ustawy o rachunkowości wprowadzono - jako element sprawozdania finansowego - zestawienie zmian w kapitale (funduszu) własnym. Ten element sprawozdania sporządzają jednostki podlegające obligatoryjnemu badaniu i publikowaniu swoich sprawozdań finansowych.

REKLAMA