Dowolnej wartości kalendarze opatrzone logo firmy można przekazywać w ramach reklamy, nie naliczając VAT do końca bieżącego roku. Jednak ulegnie to zmianie jeżeli zostanie przyjęta nowelizacja ustawy VAT. Wówczas nie będzie wystarczało, aby materiał spełniał definicję drukowanego materiału reklamowego lub informacyjnego. Aby nie płacić podatku, przedsiębiorcy będą mogli skorzystać jedynie ze zwolnienia dla prezentów małej wartości, przy czym będą musieli zwracać uwagę na ich wartość, która nie będzie mogła przekraczać 10zł.
Wydatki na reklamę i promocję produktów lub usług w mediach (internet, gazety, czasopisma, telewizja, radio, gazetki reklamowe) są kosztem podatkowym. Brak jest możliwości bezpośredniego powiązania kosztu reklamy z uzyskanym przychodem stąd koszty te mają charakter pośredni. Zatem można zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia (dacie zaksięgowania jako koszt).
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na wykonywaniu usług takich jak tynkowanie (45.41.Z), malowanie, (45.44.A) i wykonywanie wykończeniowych robót budowlanych (45.45.Z). Od wykonywanych przychodów płacę podatek w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Czy osiągnięte przeze mnie przychody ze świadczenia usług takich jak malowanie, tynkowanie, roboty wykończeniowe powinienem opodatkować ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5% czy 5,5%?