REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień

e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień
e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało 21 lutego 2020 r., że w pierwszym tygodniu sezonu PIT-owego 2020 (tj. w ciągu 6 dni od 15 lutego) złożono prawie 850 tys. e-PITów za 2019 rok. W tym czasie założono prawie 140 tys. nowych Profili Zaufanych, które są najwygodniejszym sposobem logowania do usługi Twój e-PIT. A 23 lutego minister finansów poinformował, że "Liczba deklaracji podatkowych za 2019 r. złożonych za pośrednictwem usługi Twój e-PIT przekroczyła milion."

Wszystko już jest jasne, a dla wielu jest już nawet po sprawie. Od 15 lutego 2020 r. w usłudze Twój e-PIT każdy może sprawdzić swoje, przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową, zeznania podatkowe za 2019 r. Niemal 850 tysięcy osób złożyło już swoje e-PITy. Wielu z nich skorzystało przy tym z profilu zaufanego (PZ)!

Z Profilem Zaufanym najwygodniej

Bo PZ to najwygodniejszy i najszybszy sposób na sprawdzenie swojego zeznania podatkowego.

- To świetny czas dla profilu zaufanego. Tylko przez ostatnich sześć dni założyło go niemal 140 tysięcy osób. W sumie korzysta z niego niemal 5 200 000 Polaków. Rok temu było ich niemal 2,5 miliona mniej – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

W dniu kiedy e-PITy pojawiły się na stronie www.podatki.gov.pl, czyli w sobotę 15 lutego, dokładnie 16 750 osób założyło sobie profil zaufany. W niedzielę (16 lutego) zdecydowało się na to kolejnych 20 393 Polaków. Najwięcej, bo 31 028 osób, zrobiło to w poniedziałek (17 lutego). We wtorek (18 lutego) – 26 078, w środę (19 lutego) – 23 211, a wczoraj – 29 714 osób. Suma: 138 174 nowych profili zaufanych w sześć dni. Czekamy na kolejne!

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W ubiegłym roku przez pierwsze sześć dni od opublikowania e-PITów profil zaufany założyły dokładnie 135 084 osoby. Korzystają z niego do dziś. PZ jest bowiem ważny przez 3 lata i nie ma potrzeby zakładania go co roku.

Dwa sposoby logowania do e-PITa

Jeśli jeszcze nie sprawdziliście swoich e-PITów powinniście wiedzieć, że sposoby na zalogowanie się do systemu Ministerstwa Finansów są dwa.

REKLAMA

Jeden to oczywiście profil zaufany. Kilka kliknięć i widzicie swoje rozliczenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Drugi wymaga większego zaangażowania. Jeśli nie PZ to: PESEL (lub NIP i data urodzenia), jedna z kwot przychodu z dowolnej informacji od pracodawcy/płatnika (np. z PIT-11 za 2019 r.), kwota przychodu z deklaracji za 2018 r., a później potwierdzenie kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z deklaracji za 2018 r. Tak, wszystkie te kwoty musicie mieć pod ręką, by się zalogować bez profilu zaufanego. Sami widzicie, że warto go założyć. A jak to zrobić?

Najszybsza droga to założenie PZ przez bankowość elektroniczną. Wystarczy, że macie konto w jednym z banków, które dają taką możliwość (PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, platforma Envelo), a cała procedura ograniczy się do wypełnienia krótkiego internetowego formularza.

Druga opcja to wypełnienie formularza na stronie www.pz.gov.pl, a później potwierdzenie swojego profilu zaufanego w jednym z ponad 1500 punktów potwierdzających. W Waszej okolicy na pewno działa taki punkt. To np. poczta, czy urząd gminy. Dla ułatwienia – tutaj znajdziesz ich pełną listę.

Polecamy: PIT 2020. Komentarz

Nie tylko podatki

Aby ułatwić Wam zakładanie profilu zaufanego, wraz z Michałem Czerneckim - ambasadorem naszej kampanii „e-Polak potrafi!”, przygotowaliśmy specjalny instruktaż. Koniecznie go obejrzyjcie, a sami się przekonacie, że to nic trudnego.

- Możliwość szybkiego sprawdzenia swojego e-PITu to tylko jedna z wielu korzyści posiadania profilu zaufanego. PZ to także najprostszy sposób zalogowania się do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, Internetowego Konta Pacjenta, a przede wszystkim korzystania z usług e-administracji – wylicza minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Mając profil zaufany od ręki złożymy wniosek o dowód osobisty, zgłosimy narodziny dziecka, sprawdzimy punkty karne, a nawet zameldujemy się. A wszystko to bez konieczności wizyty w jakimkolwiek urzędzie. Przez internet - dodaje szef MC.

Załóż profil zaufany już dziś! e-Polak potrafi!

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie będzie przesunięcia terminów wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

Do tych transakcji nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF w 2026 r. MFiG wydał nowe rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

11 tys. zł oszczędności na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA