REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień

Subskrybuj nas na Youtube
e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień
e-PIT 2020 - rekordowy pierwszy tydzień

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało 21 lutego 2020 r., że w pierwszym tygodniu sezonu PIT-owego 2020 (tj. w ciągu 6 dni od 15 lutego) złożono prawie 850 tys. e-PITów za 2019 rok. W tym czasie założono prawie 140 tys. nowych Profili Zaufanych, które są najwygodniejszym sposobem logowania do usługi Twój e-PIT. A 23 lutego minister finansów poinformował, że "Liczba deklaracji podatkowych za 2019 r. złożonych za pośrednictwem usługi Twój e-PIT przekroczyła milion."

Wszystko już jest jasne, a dla wielu jest już nawet po sprawie. Od 15 lutego 2020 r. w usłudze Twój e-PIT każdy może sprawdzić swoje, przygotowane przez Krajową Administrację Skarbową, zeznania podatkowe za 2019 r. Niemal 850 tysięcy osób złożyło już swoje e-PITy. Wielu z nich skorzystało przy tym z profilu zaufanego (PZ)!

Z Profilem Zaufanym najwygodniej

Bo PZ to najwygodniejszy i najszybszy sposób na sprawdzenie swojego zeznania podatkowego.

- To świetny czas dla profilu zaufanego. Tylko przez ostatnich sześć dni założyło go niemal 140 tysięcy osób. W sumie korzysta z niego niemal 5 200 000 Polaków. Rok temu było ich niemal 2,5 miliona mniej – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

W dniu kiedy e-PITy pojawiły się na stronie www.podatki.gov.pl, czyli w sobotę 15 lutego, dokładnie 16 750 osób założyło sobie profil zaufany. W niedzielę (16 lutego) zdecydowało się na to kolejnych 20 393 Polaków. Najwięcej, bo 31 028 osób, zrobiło to w poniedziałek (17 lutego). We wtorek (18 lutego) – 26 078, w środę (19 lutego) – 23 211, a wczoraj – 29 714 osób. Suma: 138 174 nowych profili zaufanych w sześć dni. Czekamy na kolejne!

REKLAMA

Autopromocja

W ubiegłym roku przez pierwsze sześć dni od opublikowania e-PITów profil zaufany założyły dokładnie 135 084 osoby. Korzystają z niego do dziś. PZ jest bowiem ważny przez 3 lata i nie ma potrzeby zakładania go co roku.

Dwa sposoby logowania do e-PITa

Jeśli jeszcze nie sprawdziliście swoich e-PITów powinniście wiedzieć, że sposoby na zalogowanie się do systemu Ministerstwa Finansów są dwa.

Jeden to oczywiście profil zaufany. Kilka kliknięć i widzicie swoje rozliczenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Drugi wymaga większego zaangażowania. Jeśli nie PZ to: PESEL (lub NIP i data urodzenia), jedna z kwot przychodu z dowolnej informacji od pracodawcy/płatnika (np. z PIT-11 za 2019 r.), kwota przychodu z deklaracji za 2018 r., a później potwierdzenie kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z deklaracji za 2018 r. Tak, wszystkie te kwoty musicie mieć pod ręką, by się zalogować bez profilu zaufanego. Sami widzicie, że warto go założyć. A jak to zrobić?

Najszybsza droga to założenie PZ przez bankowość elektroniczną. Wystarczy, że macie konto w jednym z banków, które dają taką możliwość (PKO Bank Polski SA, Santander, Bank Pekao, mBank, ING Bank Śląski, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, platforma Envelo), a cała procedura ograniczy się do wypełnienia krótkiego internetowego formularza.

Druga opcja to wypełnienie formularza na stronie www.pz.gov.pl, a później potwierdzenie swojego profilu zaufanego w jednym z ponad 1500 punktów potwierdzających. W Waszej okolicy na pewno działa taki punkt. To np. poczta, czy urząd gminy. Dla ułatwienia – tutaj znajdziesz ich pełną listę.

Polecamy: PIT 2020. Komentarz

Nie tylko podatki

Aby ułatwić Wam zakładanie profilu zaufanego, wraz z Michałem Czerneckim - ambasadorem naszej kampanii „e-Polak potrafi!”, przygotowaliśmy specjalny instruktaż. Koniecznie go obejrzyjcie, a sami się przekonacie, że to nic trudnego.

- Możliwość szybkiego sprawdzenia swojego e-PITu to tylko jedna z wielu korzyści posiadania profilu zaufanego. PZ to także najprostszy sposób zalogowania się do Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, Internetowego Konta Pacjenta, a przede wszystkim korzystania z usług e-administracji – wylicza minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Mając profil zaufany od ręki złożymy wniosek o dowód osobisty, zgłosimy narodziny dziecka, sprawdzimy punkty karne, a nawet zameldujemy się. A wszystko to bez konieczności wizyty w jakimkolwiek urzędzie. Przez internet - dodaje szef MC.

Załóż profil zaufany już dziś! e-Polak potrafi!

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak legalnie wypłacić pieniądze ze spółki z o.o. Zasady i skutki podatkowe. Adwokat omawia wszystkie najważniejsze sposoby

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to popularna forma prowadzenia biznesu w Polsce, ceniona za ograniczenie ryzyka osobistego wspólników. Niesie ona jednak ze sobą szczególną cechę – tzw. podwójne opodatkowanie zysków. Oznacza to, że najpierw sama spółka płaci podatek CIT od swojego dochodu (9% lub 19%), a następnie, gdy zysk jest wypłacany wspólnikom, wspólnik musi zapłacić podatek dochodowy PIT od otrzymanych środków. Dla wielu początkujących przedsiębiorców jest to duże zaskoczenie, ponieważ w jednoosobowej działalności gospodarczej można swobodnie dysponować zyskiem i płaci się podatek tylko raz. W spółce z o.o. majątek spółki jest odrębny od majątku prywatnego właścicieli, więc każda wypłata pieniędzy ze spółki na rzecz wspólnika lub członka zarządu musi mieć podstawę prawną. Poniżej przedstawiamy wszystkie legalne metody „wyjęcia” środków ze spółki z o.o., wraz z krótkim omówieniem zasad ich stosowania oraz konsekwencji podatkowych i ewentualnych ryzyk.

Odpowiedzialność członków zarządu za długi i niezapłacone podatki spółki z o.o. Kiedy powstaje i jakie są sankcje? Jak ograniczyć ryzyko?

W świadomości wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że założenie spółki z o.o. jest swoistym „bezpiecznikiem” – że prowadząc działalność w tej formie, nie odpowiadają oni osobiście za zobowiązania. I rzeczywiście – to spółka, jako osoba prawna, ponosi odpowiedzialność za swoje długi. Jednak ta zasada ma wyjątki. Najważniejszym z nich jest art. 299 Kodeksu spółek handlowych (k.s.h.), który otwiera drogę do pociągnięcia członków zarządu do odpowiedzialności osobistej za zobowiązania spółki.

Zakładanie spółki z o.o. w 2025 roku. Adwokat wyjaśnia jak to zrobić krok po kroku i bez błędów

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pozostaje jednym z najczęściej wybieranych modeli prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W 2025 roku proces rejestracji jest w pełni cyfrowy, a pozorne uproszczenie procedury sprawia, że wielu przedsiębiorców zakłada spółki „od ręki”, nie przewidując potencjalnych konsekwencji. Niestety, błędy popełnione na starcie mogą skutkować realnymi problemami organizacyjnymi, podatkowymi i prawnymi, które ujawniają się dopiero po miesiącach – lub latach.

Faktury ustrukturyzowanej nie da się obiektywnie (w sensie prawnym) użyć ani udostępnić poza KSeF. Co zatem będzie przedmiotem opisu i dekretacji jako dowód księgowy?

Nie da się w sensie prawnym „użyć faktury ustrukturyzowanej poza KSeF” oraz jej „udostępnić” w innej formie niż poprzez bezpośredni dostęp do KSeF – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF 2026: Ministerstwo Finansów publikuje harmonogram, dokumentację API KSeF 2.0 oraz strukturę logiczną FA(3)

W dniu 30 czerwca 2025 r. Ministerstwo Finansów opublikowało szczegółową dokumentację techniczną w zakresie implementacji Krajowego Systemu e-Faktur z narzędziami wspierającymi integrację. Od dziś firmy oraz dostawcy oprogramowania do wystawiania faktur mogą rozpocząć przygotowania do wdrożenia systemu w środowisku testowym. Materiały są dostępne pod adresem: ksef.podatki.gov.pl/ksef-na-okres-obligatoryjny/wsparcie-dla-integratorow. W przypadku pytań w zakresie udostępnionej dokumentacji API KSeF 2.0 Ministerstwo Finansów prosi o kontakt za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego: ksef.podatki.gov.pl/formularz.

Załączniki w KSeF tylko dla wybranych? Nowa funkcja może wykluczyć małych przedsiębiorców

Nowa funkcja w Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF) pozwala na dodawanie załączników do faktur, ale wyłącznie w ściśle określonej formie i po wcześniejszym zgłoszeniu. Eksperci ostrzegają, że rozwiązanie dostępne będzie głównie dla dużych firm, a mali przedsiębiorcy mogą zostać z dodatkowymi obowiązkami i bez realnej możliwości skorzystania z tej opcji.

Kontrola podatkowa - fiskus ma 98% skuteczności. Adwokat radzi jak się przygotować i ograniczyć ryzyko kary

Choć liczba kontroli podatkowych w Polsce od 2023 roku spada, ich skuteczność jest wyższa niż kiedykolwiek. W 2024 roku aż 98,1% kontroli podatkowych oraz 94% kontroli celno-skarbowych zakończyło się wykryciem nieprawidłowości. Urzędy skarbowe, dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych takich jak STIR, JPK czy big data, trafnie typują podmioty do weryfikacji, skupiając się na firmach obecnych na rynku i rzeczywiście dostępnych dla egzekucji zobowiązań. W efekcie kontrola może spotkać każdego podatnika, który nieświadomie popełnił błąd lub padł ofiarą nieuczciwego kontrahenta.

Rewolucja w podatkach i inwestycjach! Sejm przegłosował pakiet deregulacyjny – VAT do 240 tys. zł, łatwiejszy dostęp do kapitału dla MŚP

Sejm uchwalił przełomowy pakiet ustaw deregulacyjnych. Wyższy limit zwolnienia z VAT (do 240 tys. zł), tańszy dostęp do kapitału dla małych firm, koniec obowiązkowego pośrednictwa inwestycyjnego przy ofertach do 1 mln euro i uproszczenia w kontrolach celno-skarbowych – wszystko to z myślą o przedsiębiorcach i podatnikach. Sprawdź, co się zmienia od 2026 roku!

REKLAMA

Sejm zdecydował. Fundamentalna zmiana w ustawie o podatku od spadków i darowizn

Sejm uchwalił właśnie nowelizację ustawy o podatku od spadków i darowizn. Celem nowych regulacji jest ograniczenie obowiązków biurokratycznych m.in. przy sprzedaży rzeczy uzyskanych w drodze spadku.

Fiskus przegrał przez własny błąd. Podatnik uniknął 84 tys. zł podatku, bo urzędnicy nie znali terminu przedawnienia

Fundacja wygrała przed WSA w Gliwicach spór o 84 tys. zł podatku, bo fiskus nie zdążył przed upływem terminu przedawnienia. Kontrola trwała ponad 5 lat, a urzędnicy nie przestrzegali procedur. Sprawa pokazuje, że przepisy podatkowe działają w obie strony – także na korzyść podatnika.

REKLAMA