REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pracownicy na zwolnieniach lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zaburzenia psychiczne przyczyną zwolnień lekarskich pracowników. Nie jest dobrze - 23,8 mln dni na zwolnieniach
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Zaburzenia psychiczne przyczyną zwolnień lekarskich pracowników. Nie jest dobrze - 23,8 mln dni na zwolnieniach. Pracownicy potrzebują holistycznej opieki!

Zaburzenia psychiczne przyczyną zwolnień lekarskich pracowników

Tylko w roku 2022 wystawiono prawie 1,3 mln zwolnień lekarskich z powodu zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania, co przełożyło się na 23,8 mln dni absencji chorobowej. Kompleksowe podejście do bezpieczeństwa pracowników, uwzględniające aspekty związane z zapewnieniem wsparcia psychologicznego, budowaniem zdrowej kultury organizacyjnej oraz promocją dobrych praktyk z zakresu bezpieczeństwa jest korzystne nie tylko dla pracownika, ale również dla pracodawcy – wskazują eksperci W&W Consulting.

REKLAMA

Potrzebna są narzędzia dla pracodawcy, a nie tylko prawny obowiązek

REKLAMA

Holistyczne podejście do bezpieczeństwa pracy stanowi kluczową innowację, podkreślającą potrzebę kompleksowej opieki nad pracownikami. Chociaż wynika to oczywiście z prawnego obowiązku, to stanowi jednocześnie strategiczne narzędzie, doskonale wpisujące się w aktualne trendy HR i pełniące rolę fundamentu efektywnej organizacji. W takim podejściu bezpieczeństwo przestaje być jedynie serią przepisów i procedur, stając się integralną częścią strategii organizacyjnej. Całokształt działań związanych z bezpieczeństwem pracy obejmuje nie tylko aspekty fizyczne, takie jak eliminacja zagrożeń czy dostarczanie środków ochrony osobistej, ale również aspekty psychospołeczne.

- Wprowadzenie kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa i higieny pracy, to nie tylko spełnienie wymogów prawnych, ale także strategiczna inwestycja w kapitał ludzki. Organizacje, które aktywnie angażują się w zapewnienie holistycznej opieki nad pracownikami, zyskują nie tylko lojalność zatrudnionych, ale również zwiększają efektywność swoich zespołów. Kompleksowość działań z zakresu bezpieczeństwa staje się kluczowym elementem w budowaniu organizacji, gdzie pracownik czuje się nie tylko bezpieczny, ale także doceniony. W takim podejściu BHP przestaje być jedynie serią przepisów i procedur, stając się integralną częścią strategii organizacyjnej – mówi Magdalena Włastowska, Ekspert ds. rozwoju biznesu W&W Consulting.

Aktualnie obok filozofii work-life balance pojawia się zbliżona, a jednak różna work-life integration. O ile ta pierwsza zakłada podział życia na dwie strefy, ta druga stawia bardziej na przenikanie się tych światów. To drugie podejście coraz częściej pojawia się w wyniku wprowadzenia pracy zdalnej i hybrydowej. Holistyczne podejście do bezpieczeństwa pracy uwzględniać powinno także aspekty związane z zapewnieniem wsparcia psychologicznego, budowaniem zdrowej kultury organizacyjnej oraz promocją dobrych praktyk z zakresu bezpieczeństwa, które są wykorzystywane zarówno w środowisku pracy jak i w życiu prywatnym.

Kompleksowa obsługa BHP jako nieodłączny element strategii HR

REKLAMA

- Firmy są zobowiązane do przestrzegania przepisów BHP, gwarantując tym samym warunki pracy zgodne z obowiązującymi przepisami. W świetle tych kwestii, warto zaznaczyć, że Państwowa Inspekcja Pracy planuje przeprowadzić aż 60 tysięcy kontroli w roku 2024. To ambitny plan działań prewencyjnych, który obejmuje różnorodne podmioty, takie jak pracodawcy, przedsiębiorcy i inni uczestnicy środowiska zawodowego. Centralnie koordynowane działania PIP mają na celu skuteczne nadzorowanie i egzekwowanie przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy we wszystkich obszarach działalności gospodarczej, zapewniając tym samym ochronę pracowników oraz zgodność z obowiązującym prawem – dodaje Magdalena Włastowska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kompleksowa obsługa bezpieczeństwa i higieny pracy staje się więc nieodłącznym elementem strategii HR na rok 2024. Spełnianie prawnego obowiązku to jedynie punkt wyjścia – firma, która inwestuje w BHP, inwestuje także w zrównoważony rozwój pracowników i pozytywną kulturę organizacyjną. W dobie dynamicznych zmian biznesowych, organizacje, które traktują BHP jako strategiczne narzędzie, są lepiej przygotowane do wyzwań i osiągają wyższą efektywność.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

REKLAMA

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

ZUS wdraża nowe funkcje aplikacji mobilnej mZUS. Zaświadczenia dot. emerytur, rent i zasiłków. Odwołania, wycofania, załączniki i inne możliwości

Ponad 800 tys. osób ma już aplikację mobilną mZUS. To bardzo prosty i wygodny sposób kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Można w niej sprawdzić stan swojego konta w ZUS, wysłać wnioski o świadczenia dla rodzin i wyliczyć prognozowaną emeryturę. Aplikacja wciąż jest wzbogacana o nowe funkcje i ma coraz więcej użytkowników.

Obligacje skarbowe (oszczędnościowe) - w sierpniu 2025 r. niższe oprocentowanie. Do końca lipca można kupić obligacje z wyższymi odsetkami

Po obniżkach oprocentowania obligacji skarbowych (detalicznych - oszczędnościowych) w maju i czerwcu 2025 r. - w sierpniu kolejny raz w tym roku Ministerstwo Finansów tnie (o 0,25 pkt proc.) odsetki nowych emisji tych obligacji.

43% podatków – tyle naprawdę oddajesz państwu. Nowy raport WEI ujawnia prawdziwe koszty systemu podatkowego w Polsce

Nowy raport Warsaw Enterprise Institute ujawnia, że realne obciążenie podatkowe przeciętnego Polaka wynosi aż 43% dochodu brutto. Choć nominalne stawki wydają się umiarkowane, ukryte składki i daniny skutecznie pomniejszają wypłaty. System jest skomplikowany i kosztowny – również pod względem czasu i wysiłku.

REKLAMA

Pełny kontakt z fiskusem przez aplikację e-Urząd Skarbowy (e-US) w smartfonie. Nie tylko dla osób fizycznych. Jak to działa?

W styczniu 2025 r. Ministerstwo Finansów udostępnił aplikację mobilną e-Urząd Skarbowy (e-US), która zapewnia łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do usług e-Urzędu Skarbowego przez smartfona. Dotychczas z aplikacji mobilnej e-US mogły korzystać tylko osoby fizyczne. Od 25 lipca 2025 r. aplikacja umożliwia również dostęp do konta organizacji w e-US. Dzięki temu organizacje mogą już korzystać z pełnego zakresu usług e-Urzędu Skarbowego w aplikacji mobilnej.

Ustawa o obowiązkowym KSeF uchwalona przez Sejm. Terminy wdrożenia przesądzone

W dniu 25 lipca 2025 r. Sejm uchwalił ustawę wprowadzającą Krajowy System e-Faktur. Zgodnie z nowymi przepisami od 1 lutego 2026 r. firmy o sprzedaży przekraczającej 200 mln zł będą musiały wystawiać faktury za pośrednictwem KSeF. Mniejsze firmy ten obowiązek obejmie od 1 kwietnia 2026 r.

REKLAMA