REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Akcyza, Import

Wyższa kwota wolna od podatku w PIT od 2022 roku. Czy da się ją sfinansować zmianami w akcyzie?

Czy poprzez generalne porządki w podatku akcyzowym można zrównoważyć ubytek wpływów budżetowych wynikający z istotnego podwyższenia kwoty wolnej w podatku dochodowym od osób fizycznych do 30 tys. zł? Pyta … i odpowiada twierdząco profesor Witold Modzelewski.

Nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych - nowe wzory deklaracji od 1 lipca 2021 r.

Nowe wzory deklaracji akcyzowych. Ministerstwo Finansów przygotowało nowe wzory uproszczonych deklaracji akcyzowych związanych z nabyciem wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych (AKC-UA i AKC-UAKZ). Stanowią one załącznik do projektu rozporządzenia opublikowanego 7 kwietnia 2021 r. na stronie Rządowego Centrum Legislacji. Projekt rozporządzenia jest aktualnie poddawany uzgodnieniom międzyresortowym, opiniowaniu i konsultacjom publicznym. Nowe wzory mają wejść w życie od 1 lipca 2021 r.

Przedłużenie ważności znaków akcyzy dla wyrobów spirytusowych

Akcyza na wyroby spirytusowe. Ważność znaków akcyzy naniesionych na wyroby spirytusowe przed 1 stycznia 2019 r. zostanie przedłużona do końca 2021 r. - przewiduje projekt rozporządzenia przygotowanego przez resort finansów.

Ewidencja i dokumentacje akcyzowe - zmiany od 1 maja 2021 r.

Ewidencja i dokumentacje akcyzowe. Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej przygotował projekt rozporządzenia w sprawie ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych i znaków akcyzy. Według resortu finansów zmiany z jednaj strony ułatwią działalność firm związaną z wyrobami akcyzowymi, ale z drugiej ich kontrolę przez fiskusa. Projekt rozporządzenia jest aktualnie poddawany uzgodnieniom międzyresortowym, opiniowaniu i konsultacjom publicznym. Rozporządzenie ma wejść w życie 1 maja 2021 r.

REKLAMA

Akcyza od samochodów - nowa deklaracja uproszczona AKC-US od 1 lipca 2021 r.

Deklaracja AKC-US od 1 lipca 2021 r. Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej przygotował projekt rozporządzenia w sprawie wzoru deklaracji uproszczonej w sprawie podatku akcyzowego od samochodów osobowych. Rozporządzenie to określi od 1 lipca 2021 r. wzór deklaracji AKC-US, który zastąpi obecny wzór deklaracji AKC-U/S. Projekt rozporządzenia jest aktualnie poddawany uzgodnieniom międzyresortowym, opiniowaniu i konsultacjom publicznym.

Zmiany w prawie celnym dotyczące decyzji importowych

Prawo celne. Usprawnienia wydawania decyzji dotyczących naliczania należności celnych i podatkowych oraz opłaty paliwowej i opłaty emisyjnej w związku z importem towarów - to jeden z celów nowelizacji ustawy - Prawo celne.

Podatkowe i celne aspekty Brexitu – na co powinni zwrócić uwagę przedsiębiorcy?

Brexit, czyli definitywne wyjście Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej rodzi po stronie firm handlujących z brytyjskimi kontrahentami nowe problemy i obowiązki. Obecnie nie mamy już do czynienia z transakcjami wewnątrzwspólnotowymi, ale importem i eksportem towaru. Niewątpliwie wzrasta zatem liczba formalności i urzędowych wymogów, których należy dopełnić celem prawidłowego rozliczenia VAT oraz należności celnych, a znaczące konsekwencje wystąpią także na gruncie podatków dochodowych.

Pakiet akcyzowy od 1 maja 2021 r.

Pakiet akcyzowy zawiera szereg przepisów mających uszczelnić system. Zmiany mają wejść w życie 1 maja 2021 r. Nad nowelą trwają prace parlamentarne.

REKLAMA

Brexit. Celne deklaracje importowe i kontrole produktów

Brexit - kontrola towarów importowanych z UE. Brytyjski rząd ogłosił, że ponownie opóźni - tym razem o sześć miesięcy - wprowadzenie kontroli niektórych towarów importowanych z Unii Europejskiej, aby dać firmom więcej czasu na przygotowanie się w sytuacji trwającej pandemii koronawirusa.

Jak wysokość akcyzy na paliwa wpływa na ich ceny?

Akcyza na paliwa. Według resortu finansów ewentualna obniżka akcyzy na paliwa nie oznacza obniżki cen paliw w detalu.

Zmiany w akcyzie od 1 maja 2021 r.

Akcyza 2021 - zmiany. Sejm uchwalił 25 lutego 2021 r. nowelizację ustawy o podatku akcyzowym razem z poprawkami rekomendowanymi przez komisję finansów publicznych. Jedna z nich przewiduje przesunięcie terminu wejścia w życie noweli z 1 kwietnia na 1 maja tego roku. Rozwiązania zawarte w noweli mają uszczelnić rynek obrotu skażonym alkoholem etylowym, wyrobami energetycznymi czy suszem tytoniowym, a także wyeliminować nieprawidłowości w opodatkowaniu samochodów osobowych.

Prawo celne - jakie zmiany w procedurach celnych?

Prawo celne. Sejm uchwalił nowelizację Prawa celnego, której celem jest m.in. usprawnienie wydawania decyzji dotyczących należności importowych oraz wprowadzenia rozwiązań w zakresie identyfikacji cudzoziemców do celów podatkowych

Obowiązkowa rejestracja do nowego Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych (CRPA). Od 1 lutego do 30 czerwca 2021 roku wszystkie podmioty płacące podatek akcyzowy, na mocy ustawy z 10 grudnia 2020 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, zobowiązane są do rejestracji w nowym Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych, który ma zastąpić dotychczasowo działające rejestry prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych. Celem utworzenia Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych, prowadzonego przez Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Poznaniu, jest zwiększenie bezpieczeństwa w obrocie wyrobami akcyzowymi oraz odciążenie urzędów skarbowych.

Zmiany w podatkach, które weszły w życie z początkiem 2021 r.

Z dniem 1 stycznia 2021 roku zaczęło obowiązywać szereg zmian w prawie podatkowym. Najwięcej z nich dotyczy kwestii podatku dochodowego. Wiele nowych zasad wprowadzono jednak także w przepisach regulujących rozliczenia w zakresie podatku VAT.

Zmiany w procedurach celnych i akcyzowych – rewolucja czy pozorne ułatwienia?

Duże zmiany w procedurach celnych i akcyzowych – długo oczekiwana rewolucja czy pozorne ułatwienia dla przedsiębiorców?

Zmiany w Prawie celnym i regulacjach hazardowych

Zmiany w Prawie celnym i regulacjach hazardowych. Usprawnienie wydawania decyzji dotyczących należności importowych czy skrócenie procedur wpisywania nielegalnych stron z hazardem do specjalnego rejestru - takie rozwiązania przewiduje projekt noweli Prawa celnego.

Akcyza od e-papierosów i wyrobów nowatorskich - MF otwarte na zmiany

Akcyza od e-papierosów i wyrobów nowatorskich. W drugim kwartale 2021 r. w Ministerstwie Finansów prace rozpocznie Forum Opodatkowania Wyrobów Akcyzowych - poinformował 11 lutego resort finansów. Na pierwszym spotkaniu MF chce wrócić do konsultacji z branżą e-papierosów oraz produktów nowatorskich. "Wobec obecnych dyskusji chcemy jak najszybciej powrócić do konsultacji społecznych z branżą, aby odpowiedzieć na wskazywane przez nią potrzeby. W ten sposób chcemy opracować najbezpieczniejsze rozwiązania, najlepiej reprezentujące interesy polskiego rynku wyrobów nowatorskich, e-papierosów oraz tradycyjnych wyrobów tytoniowych" - powiedział wiceminister finansów Jan Sarnowski. Efektem tych prac mają być propozycje rozwiązań możliwych do zaprezentowania na poziomie unijnym, uwzględniających optykę i doświadczenia wszystkich podmiotów.

Obowiązek podatkowy w VAT - zasady szczególne

Obowiązek podatkowy w VAT. Zasadą ogólną w podatku od towarów i usług jest to, że obowiązek podatkowy powstaje w dacie dostawy towarów lub wykonania usługi. Przepisy o podatku od towarów i usług przewidują wyjątki od zasady ogólnej, wskazując szczególne zasady powstawania obowiązku podatkowego. Moment powstania obowiązku podatkowego jest jednym z elementów konstrukcyjnych ustawy o VAT i jest to element niezbędny do prawidłowego rozliczenia podatku za dany okres. Sytuację komplikuje dodatkowo szereg wyjątków od zasady ogólnej, a w wielu wypadkach może być przyczyną sporów z fiskusem.

Przywileje akcyzowe producentów podgrzewaczy tytoniu

Akcyza od podgrzewaczy tytoniu. W Polsce tylko 17 proc. w cenie paczki popularnych podgrzewaczy tytoniu stanowią podatki (VAT i akcyza), podczas gdy w przypadku papierosów tradycyjnych jest to 80 proc. – wskazują eksperci podatkowi z kancelarii Parulski i Wspólnicy. Ich zdaniem, należy pójść śladem większości krajów Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii, które podniosły stawki akcyzy na tzw. papierosy do podgrzewania do wysokości co najmniej 40-60 proc. stawki na zwykłe papierosy.

Zmiany w akcyzie od 1 lutego 2021 r.

Zmiany w akcyzie od 1 lutego 2021 r. Nowe regulacje dotyczące podatku akcyzowego uszczelnią system tego podatku, wzrośnie też bezpieczeństwo obrotu wyrobami akcyzowymi - uważa dyrektorka departamentu podatku akcyzowego w Ministerstwie Finansów Maria Rutka.

Powstaje elektroniczny Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych

Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych, który zastąpi 44 papierowe rejestry akcyzowe prowadzone przez naczelników urzędów skarbowych właściwych w sprawach akcyzy, to jedno z rozwiązań wchodzącej w życie w dniu 1 lutego nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym.

Mienie przesiedleńcze - zwolnienie z cła i podatków

Na czym polegają zwolnienia celne dotyczące tzw. mienia przesiedleńczego? Czym jest mienie przesiedleńcze? Jakie mienie przesiedleńcze nie jest zwolnione z cła? Jakie są warunki zwolnienia mienia przesiedleńczego z należności celnych przywozowych? Na czym polegają warunki posiadania i używania mienia przez 6 miesięcy w miejscu poprzedniego zamieszkania? Warunek nieprzerwanego zamieszkiwania poza Unią Europejską przez 12 miesięcy - jak udokumentować? Jak udowodnić przeniesienie miejsca zamieszkania do Polski? Jak liczony jest 12-miesięczny termin na przywóz mienia? Jak rozumieć warunek nieodstępowania mienia przesiedleńczego? Jakich formalności celnych trzeba dopełnić? Samochód osobowy jako mienie przesiedleńcze - formalności celne. Mienie przesiedleńcze a Brexit. Zwolnienia podatkowe (z VAT i akcyzy) dla mienia przesiedleńczego.

Akcyza na papierosy - obowiazek przesłania informacji do 1 lutego 2021 r.

Akcyza na papierosy. Obowiązek przekazania informacji o papierosach i tytoniu do palenia za 2020 roku do 1 lutego 2021 roku.

Akcyza od podgrzewaczy tytoniu 2021 - czy nastąpi podwyżka stawek?

Z jednej paczki papierosów trafia do budżetu państwa ponad 9 zł podatku akcyzowego. W przypadku podgrzewaczy do tytoniu jest to natomiast niecałe 2 zł, przy porównywalnej cenie obu produktów wynoszącej około 14 zł za 20 sztuk – wyliczyli eksperci z Instytutu Studiów Podatkowych. Resort sprawiedliwości chce zrewidować tę stawkę i zaproponował autopoprawkę do projektu nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, którą Sejm zajmie się 20 stycznia. Jak szacuje ISP, urealnienie akcyzy na nowatorskie wyroby tytoniowe do poziomu około 50–60 proc. opodatkowania tradycyjnych papierosów mogłoby już w tym roku zapewnić około 1 mld zł dodatkowych wpływów do budżetu państwa.

Stawki akcyzy na nowatorskie wyroby tytoniowe

Stawki akcyzy na nowatorskie wyroby tytoniowe. Czy potrzebne są zmiany stawek akcyz na papierosy i wyroby nowatorskie? Czy konieczne jest ujednolicenie stawek opodatkowania wyrobów tytoniowych?

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych - obowiązek rejestracji, przepisy przejściowe

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych ma zostać uruchomiony 1 lutego 2021 r. Zastąpi on dotychczasowe papierowe rejestry akcyzowe prowadzone obecnie przez urzędy skarbowe. Które podmioty obejmuje obowiązek rejestracji w Centralnym Rejestrze Podmiotów Akcyzowych? Jakie przepisy przejściowe przewidział ustawodawca?

Monitorowanie dostaw wyrobów akcyzowych - zmiany od 1 lutego 2021 r.

Monitorowanie dostaw wyrobów akcyzowych zostanie uproszczone. Chodzi m.in. o zasady monitorowania dostaw wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie. Nowe regulacje wejdą w życie 1 lutego 2021 r.

Pakiet Slim VAT od 1 stycznia 2021 r.

Pakiet Slim VAT, który wprowadza rozwiązania dotyczące uproszczenia rozliczania podatku VAT, został podpisany przez rezydenta. Nowe regulacje, z wyjątkiem niektórych przepisów, wchodzą w życie 1 stycznia 2021 r.

Mniej formalności przy zakupie węgla zwolnionego z akcyzy

Zakup węgla zwolnionego z akcyzy. Ustawodawca zmienił na czas COVID-19 warunki stosowania niektórych zwolnień z akcyzy poprzez podniesienie z 200 kg do 2 ton limitu, w ramach którego finalny nabywca węgla (kupując paliwo jednorazowo) nie musi składać oświadczenia o jego przeznaczeniu.

Zmiany w monitorowaniu dostaw niektórych wyrobów akcyzowych od 1 lutego 2021 r.

Monitorowanie dostaw niektórych wyrobów akcyzowych zostanie uproszczone. Tak zakłada nowela ustawy o akcyzie. Zmiany mają wejść w życie 1 lutego 2021 r.

Brexit. Od 2021 r. handel z Wielką Brytanią jak z państwami spoza UE

Brexit. Handel z Wielką Brytanią jak z państwami spoza UE. Od 1 stycznia 2021 r. służby celne państw członkowskich Unii Europejskiej, w procedurze eksportu i importu z Wielką Brytanią, będą stosować takie przepisy jak wobec krajów trzecich, czyli nie będących członkami UE.

Zmiany w ustawie o akcyzie od 1 lutego 2021 r.

Zmiany w akcyzie dotyczące m.in. uproszczenia zasad monitorowania dostaw niektórych wyrobów akcyzowych. Takie rozwiązanie zakłada projekt nowelizacji ustawy o akcyzie przyjęty przez Sejm. Nowe regulacje mają wejść w życie 1 lutego 2021 r.

Eksport i import w UE, cła i opłaty w handlu międzynarodowym - portal Access2Markets Komisji Europejskiej

Komisja Europejska uruchomiła portal internetowy Access2Markets informujący m.in. o opłatach i cłach w handlu zagranicznym. Ma on pomóc małym i średnim firmom w działalności poza granicami UE.

Czy na rynku e-papierosów wystąpi szara strefa podatkowa?

Możliwa jest szara strefa na rynku e-papierosów czy tzw. wyrobów nowatorskich, ale Krajowa Administracja Skarbowa jest przygotowana na jej zwalczanie - mówiła PAP Maria Rutka z Ministerstwa Finansów. Zaznaczyła, że np. przemyt wyrobów nowatorskich do Polski nie ma ekonomicznego uzasadnienia.

Zmiany w prawie celnym dotyczące decyzji celnych i podatkowych

Usprawnienie procesu wydawania decyzji w sprawie wymiaru należności celnych i podatkowych z tytułu importu - przewiduje projekt nowelizacji ustawy Prawo celne oraz niektórych innych.

Określenie wartości celnej towarów – wyroki TSUE i wytyczne Komisji Europejskiej budzą wątpliwości importerów

Określenie wartości celnej importowanych towarów, od której zależy wysokość należności celnych oraz VAT z tytułu importu to podstawowy obowiązek zgłaszających nabycie towarów spoza Unii Europejskiej. Ostatnie rozstrzygnięcia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej dotyczące uwzględniania przy jej kalkulacji wartości dodatkowych świadczeń związanych z nabywanymi towarami wzbudziły niepewność u przedsiębiorców, jeśli chodzi o prawidłowość dotychczasowych rozliczeń. Nowe wytyczne Komisji Europejskiej skomplikowały z kolei import towarów obejmujący także sprzedaż lokalną w składzie celnym, nie jest bowiem jasne, która transakcja w łańcuchu ma być podstawą kalkulacji cła według metody ceny transakcyjnej.

Brexit. Zmiany w handlu między Wielką Brytanią a Unią Europejską

Z powodu Brexitu, 12 czerwca 2020 r. rząd ogłosił wprowadzenie nowych kontroli granicznych w imporcie z Unią Europejską do Wielkiej Brytanii, która będzie wprowadzana etapami, a odprawy celne na towary, które nie są kontrolowane, mogą być opóźnione do 30 czerwca 2021 r. Poniżej przedstawiamy informacje ze strony HMRC, w jaki sposób mogą Państwo przygotować swoją firmę do handlu z UE od 1 stycznia 2021 r.

Podstawowe zasady ustalania wartości celnej w imporcie

Wartość celna jest jednym z kluczowych elementów wymiaru cła. Podstawą ustalenia wartości celnej jest co do zasady wartość transakcyjna. Metoda wartości transakcyjnej jest główną i najczęściej stosowaną w praktyce metodą ustalania wartości celnej. Czym jest wartość transakcyjna? Jakie są alternatywne metody ustalania wartości celnej?

Zwolnienia z obowiązku oznaczania znakami akcyzy 2021/2022

Ustawodawca wprowadził zmiany dotyczące zwolnień z obowiązku oznaczania znakami akcyzy niektórych grup wyrobów akcyzowych. Jakie są nowe terminy zwolnień, a także jakie zwolnienia pozostały bez zmian?

Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych od 1 lutego 2021 r. Co czeka podatników?

Utworzenie elektronicznego Centralnego Rejestru Podmiotów Akcyzowych przewiduje projekt nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym, nad którym trwają obecnie prace parlamentarne. Centralny Rejestr Podmiotów Akcyzowych, który ma zostać uruchomiony 1 lutego 2021 r., zastąpi 44 papierowe rejestry akcyzowe prowadzone obecnie przez urzędy skarbowe.

Zwrot akcyzy za paliwo rolnicze w 2021 r.

Stawka zwrotu akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej w 2021 r. wynosić będzie 1 zł na 1 litr oleju. Kto może ubiegać się o zwrot akcyzy za paliwo rolnicze? Jak złożyć wniosek i w jakim terminie? Jak obliczyć wysokość zwrotu?

Akcyza na płyny do e-papierosów 25 razy niższa niż na tradycyjne papierosy

Od 1 października 2020 r. producenci płynów do e-papierosów oraz podgrzewaczy tytoniu płacą akcyzę od swoich produktów. Ministerstwo Finansów ustaliło stawkę akcyzy na 0,55 zł za 1 ml płynu do e-papierosów oraz około 305,39 zł za kg tytoniu w przypadku podgrzewaczy. Wkłady z płynami do e-papierosów są produktami opodatkowanymi najniżej spośród wszystkich na rynku. Ich producentami są międzynarodowe koncerny tytoniowe. Producenci wkładów z płynami do e-papierosów płacą nawet 25-krotnie niższą akcyzę niż producenci papierosów i 5-krotnie niższą niż producenci podgrzewaczy tytoniu. Najwyższą akcyzę płacą producenci podgrzewaczy tytoniu (1,95 zł) oraz małe i średnie polskie firmy, produkujące płyny do e-papierosów do tzw. systemów otwartych (2,31 zł).

Akcyza na podgrzewacze tytoniu 5 razy niższa niż na tradycyjne papierosy

Nowatorskie wyroby tytoniowe są w Polsce opodatkowane pięciokrotnie niższą stawką akcyzy niż papierosy tradycyjne, a to może zniekształcać rynek – podkreślili eksperci podczas debaty zorganizowanej przez Business Centre Club. Ich zdaniem potrzebne jest urealnienie stawki akcyzy na nowatorskie wyroby i wprowadzenie planu, który określi kierunek polityki akcyzowej dla branży tytoniowej w kilkuletniej perspektywie. Eksperci wskazują, że te działania pozwoliłyby zwiększyć wpływy z akcyzy do budżetu państwa o ok. 1 mld zł rocznie.

Sprzęt ochronny i medyczny zwolniony z cła i VAT do 30 kwietnia 2021 r.

Zwolnienie z cła i VAT sprzętu ochronnego i medycznego przywożonego do Polski (np. maseczek, przyłbic, kombinezonów ochronnych, respiratorów) będzie obowiązywało do 30 kwietnia 2021 r. Zadecydowała o tym 28 października 2020 r. Komisja Europejska (KE) z uwagi na stale utrzymujące się zapotrzebowanie na ten sprzęt niezbędny przy zwalczaniu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2, wywołującego chorobę COVID-19.

Zwolnienie z akcyzy małych browarów - usługowy rozlew piwa wyłączony z limitu produkcji

Zwolnienie z akcyzy małych browarów (produkujących do 200 000 hl piwa rocznie), nie będzie obejmowało piwa rozlanego usługowo przez podatnika produkującego piwo w ramach tego limitu. Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej przygotował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego, który zawiera tą zmianę. Ponadto nowe przepisy precyzować mają, że podatnicy dokonujący wyłącznie usługowego rozlewu piwa nie korzystają ze zwolnienia dla małych browarów.

Zwolnienie z akcyzy dla producentów lekarstw - KE kieruje sprawę przeciw Polsce do TSUE

Komisja Europejska podjęła decyzję o skierowaniu do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej sprawy przeciw Polsce w związku z niedostosowaniem do prawa UE polskich przepisów ws. zwolnienia z podatku akcyzowego importowanego alkoholu używanego do produkcji lekarstw.

Monitorowanie dostaw wyrobów akcyzowych - zmiany od lutego 2021 r.

Rada Ministrów przyjęła 28 października 2020 r. projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra finansów, funduszy i polityki regionalnej. Wprowadzone zmiany uproszczą zasady monitorowania wyrobów akcyzowych (e-DD). Powstanie centralna, elektroniczna rejestracja podmiotów akcyzowych. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 lutego 2021 r.

Zapotrzebowanie na banderole akcyzowe będzie można złożyć elektronicznie

Dokumenty umożliwiające otrzymanie znaków akcyzy będzie można złożyć elektroniczne, wprowadzony zostanie też nowy wzór banderol na płyn do e-papierosów - przewiduje opublikowany w poniedziałek projekt rozporządzenia.

Nowe zwolnienia z akcyzy od 22 października 2020 r.

Od 22 października 2020 r. zwolnione z podatku akcyzowego zostały wyroby tytoniowe, płyn do papierosów elektronicznych, wyroby nowatorskie oraz susz tytoniowy, przeznaczane do badań naukowych lub badań dotyczących jakości produktu.

Pobór akcyzy. Informacja o papierosach i tytoniu do palenia do 9 listopada 2020 r.

Ministerstwo Finansów przypomina o obowiązku przekazania informacji o papierosach i tytoniu do palenia znajdujących się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy za 10 miesięcy 2020 roku, w terminie do dnia 9 listopada 2020 roku.

REKLAMA