REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, Bilans

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Odpisy aktualizujące należności - ujęcie w bilansie

Niektóre spółki zaniżają odpisy aktualizujące należności lub też próbują uniknąć ich utworzenia. Jednak zgodnie z artykułem 28 ust.1 pkt 2 ustawy o rachunkowości, istnieje obowiązek wyceny należności w kwocie wymaganej zapłaty – trzeba jej dokonać nie rzadziej niż na dzień bilansowy.

Tekst ujednolicony ustawy o rachunkowości

Tekst ujednolicony ustawy o rachunkowości. Wersja aktualna od 2020-03-31 do 2021-02-28

Kto ma podpisać sprawozdanie finansowe, gdy zmieniła się główna księgowa

Czy osoba, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki w styczniu 2013 r., jest zobowiązana do podpisania rocznego sprawozdania finansowego za rok 2012? Samo sprawozdanie finansowe za rok 2012 jest sporządzane już przez nową główną księgową.

Prezydent zapowiada uproszczenie systemu podatkowego

Podczas debaty o "Konkurencyjność mikro, małych i średnich przedsiębiorstw" prezydent Bronisław Komorowski przekonywał, że nadszedł czas na zasadnicze reformy i wprowadzenie nowego ładu gospodarczego. Jednym z elementów tego ładu miałby być prostszy system podatkowy.

Jakich zmian w podatkach oczekują przedsiębiorcy

Prosty i efektywny kredyt podatkowy w podatku dochodowym, uproszczona ewidencja podatkowa dla mikrospółek, zmniejszenie obciążeń podatkowych oraz zmiany w obszarze edukacji i informacji - to tylko niektóre z propozycji wypracowanych przez Radę Podatkową PKPP Lewiatan dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wszystkie rekomendacje znalazły się w specjalnie przygotowanym wydawnictwie „Model podatkowy dla MSP".

Targi dla Mikrobiznesu na SGH

26 lutego 2013 r. w Szkołe Głównej Handlowej w Warszawie odbędą się całodniowe Targi dla Mikrobiznesu. Dzień wcześniej tj. 25 lutego będzie miała miejsce debata pt.: ,,Własny biznes w Polsce. Ocean zysków czy biurokracji?’’.

Co zrobić z kilkugroszowymi zobowiązaniami na dzień bilansowy

Na koniec roku obrotowego na jednym z kont rozrachunków z kontrahentami figuruje saldo 5 groszy (nasze zobowiązanie wobec kontrahenta wynikające z pomyłki w przelewie gotówki w związku z opłaceniem faktury za zakupione materiały). Czy powinniśmy przeksięgować takie saldo w pozostałe przychody operacyjne, czy czekać aż zobowiązanie się przedawni i dopiero wtedy je przeksięgować?

Badanie sprawozdania finansowego - ostatni moment na podjęcie decyzji

O tym kiedy badanie sprawozdania finansowego jest konieczne oraz jak powinno ono przebiegać opowiada ekspert- Marta Cyganik, Dyrektor Działu Usług Księgowych w Baker Tilly Poland.

Limity podatkowe na ten rok

W oparciu o kursy euro na dzień 1 października i na 30 września br. ustala się wiele limitów istotnych dla prowadzących działalność gospodarczą.

Amortyzacja mieszkania przeznaczonego na biuro firmy

Prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu niejednokrotnie decydujemy się na zaliczenie do kosztów podatkowych naszej firmy części wydatków związanych z powierzchnią przeznaczoną na biuro. Nie możemy przy tym zapomnieć o możliwości zaliczenia do kosztów odpisów amortyzacyjnych od części wartości naszego mieszkania.

Mały podatnik PIT, CIT i VAT w 2013 r. oraz limit jednorazowej amortyzacji

W 2013 r. status małego podatnika będą mieli ci podatnicy, których przychody brutto nie przekroczą w 2012 r. kwoty 4 922 000 zł. Natomiast limit jednorazowej amortyzacji w roku 2013 wynosi 205 000 zł.

Wyprzedaż kolekcji na allegro jest opodatkowana VAT

Fiskus ściga allegrowiczów. Zorganizowana i ciągła sprzedaż, nawet przedmiotów kolekcjonerskich, rodzi obowiązek rejestracji działalności gospodarczej oraz zapłaty podatku.

Od 2013 roku kasy fiskalne prawie dla wszystkich

Stosowanie kas fiskalnych będzie od 2013 r. obowiązkowe dla podatników mających obrót przynajmniej 1667 zł miesięcznie (20 tys. zł rocznie).

Różnice inwentaryzacyjne w ujęciu bilansowym i podatkowym

Przeprowadzenie inwentaryzacji na koniec każdego roku obrotowego ma na celu sporządzenie m.in. szczegółowego spisu z natury składników majątkowych i źródeł ich pochodzenia na określony dzień. Za pomocą inwentaryzacji ustalamy stan wszystkich rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych, jak też różnic pomiędzy stanem rzeczywistym stwierdzonym podczas inwentaryzacji, a stanem wynikającym z ewidencji księgowej.

Karta podatkowa jedynie na wniosek

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą może dokonać zmiany formy opodatkowania. Skorzystanie z karty podatkowej przez zarejestrowanego przedsiębiorcę wymaga poinformowania urzędu skarbowego.

Kiedy podatnik może wrócić do zwolnienia podmiotowego z VAT

150 tys. złotych - tyle wynosił w 2011 limit uprawniający do zwolnienia podmiotowego w VAT. Kiedy przedsiębiorca może ponownie skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?

Wartość firmy w ujęciu bilansowym i podatkowym

Zgodnie z art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 29.09.1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r. nr 152, poz. 1223 z późn. zm., dalej: „UoR”), wartość firmy stanowi różnica między ceną nabycia określonej jednostki lub zorganizowanej jej części a niższą od niej wartością godziwą przejętych aktywów netto.

Zamknięcie roku podatkowego w firmie – jak się przygotować?

Podatnik prowadzący Podatkową Książkę Przychodów i Rozchodów (PKPiR) ma obowiązek sporządzić spis z natury zwany także remanentem. Dokument ten wpływa na wartość kosztów danego roku podatkowego i jest wykazywany w rozliczeniu rocznym. Wbrew powszechnej opinii podatnicy prowadzący działalność usługową także muszą taki spis sporządzić. Sporządzenie spisu z natury dla większości podatników przypada na dwa dni w roku - 1 stycznia (lub data rozpoczęcia działalności w trakcie roku) i 31 grudnia.

Jak rozliczyć zakup materiałów, które uległy zniszczeniu (PKPiR)?

W sytuacji gdy materiały uległy zniszczeniu w wyniku zdarzeń losowych w pierwszej kolejności należy sporządzić protokół z uwagi na sytuację, iż materiały uległy zniszczeniu. Następnie należy wystornować kwotę zniszczonych materiałów z kolumny 10 pkpir "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu" i wpisać ją do kolumny 13 pkpir "Pozostałe wydatki". Nie ma obowiązku korygowania odliczonego VAT.

Co oznacza dla spółki powstanie ujemnego kapitału własnego

Czy trzeba podjąć jakieś szczególne kroki, np. ogłosić upadłość, jeśli kapitał (fundusz) własny spółki z o.o. jest ujemny? Co to oznacza dla spółki?

Jak ustalić zmianę stanu produktów

Jak należy ustalać zmianę stanu produktów? Na czym polega zamknięcie kręgu kosztowego?

Bilans z wykonania budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego

Specyfika i złożoność rachunkowości budżetowej znalazła swoje odbicie we wzorze bilansu z wykonania budżetu państwa i budżetów jednostek samorządu terytorialnego. W artykule zaprezentowano zasady formalne i szczegółowe sporządzania tego sprawozdania finansowego, omówiono poszczególne jego pozycje oraz przedstawiono powiązania sald określonych kont księgowych z pozycjami bilansu.

Jak ustalić różnice między wynikiem finansowym a podatkowym

W jaki sposób wykazać w sprawozdaniu finansowym różnice między wynikiem finansowym a podatkowym oraz jak ustalić podstawę opodatkowania?

Jak ująć w bilansie niedostarczone materiały

Jak należy ująć w bilansie opakowania potrzebne do produkcji, które do końca roku nie zostały dostarczone?

Jak ująć w bilansie saldo konta rozliczeń

Fakturę, którą otrzymaliśmy w styczniu tego roku, podzieliłam na koszty 2007 i 2008 roku. Koszty przypadające na ubiegły rok zaksięgowałam w grudniu - strona Wn konta zespołu 4, Ma konto 302 rozliczenie, natomiast w styczniu: strona Ma konta 210 rozrachunki 222VAT i Wn 302 rozliczenie, a także koszty przypadające na 2008 rok Wn konto zespołu 4, Ma konto 302. W związku z tym na koniec grudnia pozostała nierozliczona kwota po stronie Ma konta 302. Gdzie mam ją ująć w pasywach bilansu?

Jak sporządzić bilans oraz rachunek zysków i strat wspólnoty mieszkaniowej

Przepisy nie określają formy sprawozdania finansowego wspólnoty, ani też zakresu informacji, które powinny być przedstawiane członkom wspólnoty. Może to więc być rodzaj raportu, który jednak co roku powinien być sporządzany według tego samego schematu, tak aby zapewnić porównywalność danych.

Jak w bilansie ująć dotację

Na nasz rachunek bankowy otrzymaliśmy dotację, która w połowie ma sfinansować środek trwały w budowie. Koniec prac związanych z budową środka trwałego przewidziany jest na marzec 2008 r. Jak w takim razie w bilansie ująć otrzymaną dotację.

Zasady ewidencji na kontach pozabilansowych

Czy zgodnie z zasadą podwójnego zapisu, księgując na kontach pozabilansowych 980, 996, 998, należy utworzyć nowe konto? Czy może być to np. konto 900-001 dla konta 980 i konto 900-002 dla kont zaangażowania?

Środek trwały używany sezonowo - amortyzacja bilansowa

Środek trwały używany sezonowo - amortyzacja bilansowa. Jesteśmy spółką z o.o., która w maju 2007 r. zakupiła nowy środek trwały. Jednakże z uwagi na specyfikę działalności będziemy go wykorzystywać wyłącznie w okresie letnim. Jak należy dokonywać jego amortyzacji bilansowej?

REKLAMA