REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, Koszty uzyskania przychodu

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Skomplikowane przepisy podatkowe utrudniają biznes

Gospodarka w Polsce rozwija się stabilnie, ale skomplikowane przepisy podatkowe utrudniają pracę przedsiębiorcom - tak ocenia Tony Housh, członek zarządu Amerykańskiej Izby Handlowej w Polsce.

Warsztaty dla młodych przedsiębiorców

Pod koniec stycznia odbędą się już po raz trzeci warsztaty i wykłady dla młodych przedsiębiorców. Tym razem w Gdańsku w Hotelu Mercure. Słuchacze otrzymają szereg użytecznych i praktycznych informacji na temat prowadzenia firmy, księgowości, czy działań marketingowych. A nawet tego, dlaczego myśląc o własnym biznesie warto pamiętać o Google? Zapisy już trwają. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Preferencje podatkowe dla firm w 2014 r.

W roku 2014 więcej firm może korzystać z preferencji podatkowych. W tym roku obowiązują bowiem wyższe limity podatkowe, które warunkują m.in. status małego podatnika, czy możliwość rozliczenia się ryczałtem.

Jak założyć i prowadzić firmę?

Założenie jednoosobowej firmy wydaje się obecnie dość proste. Przede wszystkim konieczny jest dobry pomysł, biznesplan, rozpoznanie rynku. Zanim jednak rozpocznie się prowadzenie działalność trzeba podjąć kilka decyzji o charakterze księgowym i wypełnić niezbędne dokumenty.

Bezpłatne warsztaty i wykłady dla młodych przedsiębiorców

Już w grudniu w centrum konferencyjnym Blue Tower, odbędą się bezpłatne warsztaty i wykłady dla młodych przedsiębiorców. Słuchacze otrzymają szereg użytecznych i praktycznych informacji na temat prowadzenia firmy, księgowości, czy działań marketingowych. A nawet tego, dlaczego myśląc o własnym biznesie warto pamiętać o Google? Zapisy już trwają. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Bezpłatne warsztaty dla młodych przedsiębiorców

Już pod koniec października, w Centrum Konferencyjnym OSiR w Warszawie, odbędą się bezpłatne warsztaty i wykłady dla młodych przedsiębiorców. Słuchacze otrzymają szereg użytecznych i praktycznych informacji na temat prowadzenia firmy, księgowości, czy działań marketingowych. Zapisy już trwają. Patronat medialny nad warsztatami objął portal Infor.pl

Procedura zawieszenia działalności gospodarczej

Procedura zawieszenia działalności gospodarczej jest alternatywą dla całkowitej likwidacji firmy. Każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEIDG) może skorzystać z możliwości zawieszenie działalności.

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej dla mikrospółek

Ministerstwo Finansów pracuje nad wprowadzenie uproszczeń w zakresie sprawozdawczości finansowej dla najmniejszych spółek (tzw. mikrospółek). Zmiany pozwolą na sporządzanie przez te spółki znacznie skróconego sprawozdania finansowego składającego się jedynie z podstawowych informacji w bilansie i rachunku zysków i strat.

Zasiłek macierzyński dla przedsiębiorcy - jak uzyskać?

Osoby prowadzące działalność gospodarczą mogą uzyskać zasiłek macierzyński, o ile opłacają ubezpieczenie chorobowe. Czas trwania zasiłku oraz sposób obliczania jego kwoty są wówczas takie same, jak dla osób pracujących na etacie. Ważne jednak jest to, że przedsiębiorca może nadal prowadzić działalność gospodarczą w trakcie pobierania świadczeń z ZUS-u.

Seminarium dla biur rachunkowych "Controlling dla MŚP - koszty pod kontrolą"

Zapraszamy na bezpłatne seminarium “Controlling dla MŚP – koszty pod kontrolą”, które odbędzie się 4 czerwca br. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Seminarium skierowane jest do kadry menadżerskiej, księgowych oraz biur rachunkowych. Uczestnicy będą mogli zapoznać się z najnowszymi wyzwaniami związanymi z controllingiem finansowym w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Prezydent zapowiada uproszczenie systemu podatkowego

Podczas debaty o "Konkurencyjność mikro, małych i średnich przedsiębiorstw" prezydent Bronisław Komorowski przekonywał, że nadszedł czas na zasadnicze reformy i wprowadzenie nowego ładu gospodarczego. Jednym z elementów tego ładu miałby być prostszy system podatkowy.

Jakich zmian w podatkach oczekują przedsiębiorcy

Prosty i efektywny kredyt podatkowy w podatku dochodowym, uproszczona ewidencja podatkowa dla mikrospółek, zmniejszenie obciążeń podatkowych oraz zmiany w obszarze edukacji i informacji - to tylko niektóre z propozycji wypracowanych przez Radę Podatkową PKPP Lewiatan dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wszystkie rekomendacje znalazły się w specjalnie przygotowanym wydawnictwie „Model podatkowy dla MSP".

Targi dla Mikrobiznesu na SGH

26 lutego 2013 r. w Szkołe Głównej Handlowej w Warszawie odbędą się całodniowe Targi dla Mikrobiznesu. Dzień wcześniej tj. 25 lutego będzie miała miejsce debata pt.: ,,Własny biznes w Polsce. Ocean zysków czy biurokracji?’’.

Co grozi za niewłaściwe koszty uzyskania przychodu?

Przedsiębiorcy rozliczający podatek dochodowy na zasadach ogólnych lub liniowo dążą do generowania jak najwyższych kosztów, aby uzyskać jak najniższą kwotę podatku. Takie działania mogą jednak prowadzić do ujmowania w kosztach wydatków, które nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodu. Jakie są tego konsekwencje?

Limity podatkowe na ten rok

W oparciu o kursy euro na dzień 1 października i na 30 września br. ustala się wiele limitów istotnych dla prowadzących działalność gospodarczą.

Amortyzacja mieszkania przeznaczonego na biuro firmy

Prowadząc działalność gospodarczą we własnym mieszkaniu niejednokrotnie decydujemy się na zaliczenie do kosztów podatkowych naszej firmy części wydatków związanych z powierzchnią przeznaczoną na biuro. Nie możemy przy tym zapomnieć o możliwości zaliczenia do kosztów odpisów amortyzacyjnych od części wartości naszego mieszkania.

Mały podatnik PIT, CIT i VAT w 2013 r. oraz limit jednorazowej amortyzacji

W 2013 r. status małego podatnika będą mieli ci podatnicy, których przychody brutto nie przekroczą w 2012 r. kwoty 4 922 000 zł. Natomiast limit jednorazowej amortyzacji w roku 2013 wynosi 205 000 zł.

Wyprzedaż kolekcji na allegro jest opodatkowana VAT

Fiskus ściga allegrowiczów. Zorganizowana i ciągła sprzedaż, nawet przedmiotów kolekcjonerskich, rodzi obowiązek rejestracji działalności gospodarczej oraz zapłaty podatku.

Od 2013 roku kasy fiskalne prawie dla wszystkich

Stosowanie kas fiskalnych będzie od 2013 r. obowiązkowe dla podatników mających obrót przynajmniej 1667 zł miesięcznie (20 tys. zł rocznie).

Karta podatkowa jedynie na wniosek

Przedsiębiorca, który prowadzi działalność gospodarczą może dokonać zmiany formy opodatkowania. Skorzystanie z karty podatkowej przez zarejestrowanego przedsiębiorcę wymaga poinformowania urzędu skarbowego.

Kiedy podatnik może wrócić do zwolnienia podmiotowego z VAT

150 tys. złotych - tyle wynosił w 2011 limit uprawniający do zwolnienia podmiotowego w VAT. Kiedy przedsiębiorca może ponownie skorzystać ze zwolnienia podmiotowego VAT?

Zamknięcie roku podatkowego w firmie – jak się przygotować?

Podatnik prowadzący Podatkową Książkę Przychodów i Rozchodów (PKPiR) ma obowiązek sporządzić spis z natury zwany także remanentem. Dokument ten wpływa na wartość kosztów danego roku podatkowego i jest wykazywany w rozliczeniu rocznym. Wbrew powszechnej opinii podatnicy prowadzący działalność usługową także muszą taki spis sporządzić. Sporządzenie spisu z natury dla większości podatników przypada na dwa dni w roku - 1 stycznia (lub data rozpoczęcia działalności w trakcie roku) i 31 grudnia.

Jak rozliczyć zakup materiałów, które uległy zniszczeniu (PKPiR)?

W sytuacji gdy materiały uległy zniszczeniu w wyniku zdarzeń losowych w pierwszej kolejności należy sporządzić protokół z uwagi na sytuację, iż materiały uległy zniszczeniu. Następnie należy wystornować kwotę zniszczonych materiałów z kolumny 10 pkpir "Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu" i wpisać ją do kolumny 13 pkpir "Pozostałe wydatki". Nie ma obowiązku korygowania odliczonego VAT.

Kiedy twórcy należą się 50% koszty uzyskania przychodu

W przypadku osoby, która uzyskuje przychody z tytułu wykonywania usług na podstawie umowy o dzieło, przysługują zgodnie z przepisem art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy o PIT koszty uzyskania przychodów w wysokości 20% uzyskanego przychodu. Inaczej jest traktowana sprawa kosztów uzyskania przychodów twórców i autorów w przypadku uzyskiwania przychodów z tytułu wykonywania usług na podstawie umów o dzieło.

Koszty uzyskania przychodów bezpośrednie i pośrednie

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, za wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych albo art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Koszt rachunkowy i koszt podatkowy to nie to samo

Podejmując decyzję o rozpoczęciu prowadzenia działalności gospodarczej, kierujemy się przekonaniem, że realizowane działania doprowadzą do osiągnięcia zysku.  Zanim jednak na naszym rachunku bankowym zaobserwujemy kolejne wpłaty, musimy wypłacać, pożyczać, kupować. Już od początku prowadzenia biznesu, pojawiają się więc koszty. Towarzyszą one nam stale, przez cały okres działania firmy.

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych art. 22-23

Ustawa o PIT 2022 - Rozdział 4: Koszty uzyskania przychodu. Tekst jednolity - stan na 1 kwietnia 2022 roku.

Wydatki związane z najmem samochodu - czy można je zaliczyć do kosztów podatkowych?

Prowadzę działalność w zakresie promocji i handlu kosmetykami. W pracy wykorzystuję samochód osobowy marki Opel Astra combi, który wynajmuję od producenta kosmetyków. Co miesiąc opłacam z tego tytułu czynsz. Jestem również zobowiązana do ponoszenia kosztów związanych z eksploatacją samochodu. Czy mogę zaliczyć do kosztów całość ponoszonych wydatków?

Wydatki na szkolenie członków rady nadzorczej - czy mogą być kosztem podatkowym?

Spółka z o.o. sfinansowała dwóm członkom rady nadzorczej szkolenie w zakresie controllingu i rachunkowości. Czy wydatek ten, ze względu na przedmiot szkolenia, może zostać zaliczony do kosztów spółki? W jaki sposób nakłady na szkolenie powinni opodatkować członkowie rady nadzorczej?

REKLAMA