REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Interpretacje podatkowe, PIT - rozliczenia

Sprzedaż premiowa dotyczy też akcji promocyjnych związanych ze świadczeniem usług

Od 1 stycznia 2015 r. z przepisów ustawy o PIT jednoznacznie wynika, że przepisy dotyczące sprzedaży premiowej dotyczą zarówno sprzedaży towarów, jak i świadczenia usług. W poprzednim stanie prawnym nie było to jasno sprecyzowane, w wyniku czego dochodziło do sporów podatników z władzami skarbowymi. 17 lipca 2015 r. NSA wydał wyrok, w którym potwierdził, że również przed zmianą przepisów, art. 21 ust 1 pkt 68 ustawy o PIT miał zastosowanie do akcji promocyjnych organizowanych w związku ze świadczeniem usług. Jest to kolejny wyrok NSA potwierdzający to stanowisko.

Nieodpłatne udostępnienie mieszkania służbowego pracownikom – skutki w PIT

Bezpłatne udostępnienie pracownikom mieszkania służbowego wynajętego przez spółkę wyłącznie do celów służbowych nie spowoduje po ich stronie obowiązku naliczenia PIT.

Od kiedy obowiązuje milcząca interpretacja? Nie wiadomo

Podatnicy, którzy nie otrzymali od fiskusa odpowiedzi na swój wniosek, nie wiedzą, czy są objęci ochroną. Jeśli chcą z niej skorzystać, to powinni wystąpić o stosowne zaświadczenie.

Za interpretację zapłacisz przelewem

Od 1 lipca 2015 r. zrezygnowano z obsługi kasowej opłat od wniosków za wydanie interpretacji. Opłaty będzie można wnieść przekazem pocztowym lub przelewem na właściwy rachunek Biura Krajowej Informacji Podatkowej. Wysokość opłaty nie uległa zmianie. Nadal wynosi ona 40 zł od każdego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego będącego przedmiotem wniosku.

REKLAMA

Karty podarunkowe – obowiązek podatkowy w PIT i VAT

Karty podarunkowe, bony podarunkowe czy vouchery zastępują środki pieniężne, za które nabywa się towary bądź usługi. Same w sobie nie zaspokajają one potrzeb konsumenta, dopiero ich realizacja wiąże się z nabyciem towaru czy usługi. Często przedsiębiorcy zastanawiają się czy sprzedaż kart podarunkowych stanowi przychód firmy oraz czy podlega pod opodatkowanie podatkiem VAT. Przede wszystkim należy tutaj odpowiedzieć sobie na pytanie o moment powstania obowiązku podatkowego.

Kiedy prezes nie zapłaci PIT od korzystania samochodu służbowego

Przejazdy Prezesa Zarządu samochodem służbowym z miejsca zamieszkania do miejsca wykonywania pracy i w kierunku odwrotnym – o ile nie służą one osobistym celom Prezesa lecz odbywają się w ramach realizacji powierzonej funkcji – nie stanowią nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zatem wartości tego świadczenia nie można zaliczyć do przychodu Prezesa w ramach działalności wykonywanej osobiście.

IFK poleca: Jak sfinansować wzrost kwoty wolnej od podatku

Prawdopodobnie wkrótce do Sejmu trafi prezydencki projekt ustawy przewidujący podniesienie kwoty wolnej od podatku do 8 tys. zł. Dzięki jego ewentualnemu wprowadzeniu w życie każdy podatnik (z nielicznymi wyjątkami) zyskałby dodatkowo 74 zł miesięcznie. Konieczne jest jednak również znalezienie źródeł finansowania tej propozycji, bowiem jej wdrożenie wiązałoby się z ograniczeniem wpływów do budżetu centralnego, jednostek samorządu terytorialnego oraz NFZ o ok. 20 mld zł rocznie.

Wspieranie aktywności fizycznej pracowników bez podatku

Ubiegłoroczna decyzja Trybunału Konstytucyjnego oraz zmiany interpretacji podatkowych, dokonywane w ostatnim czasie przez Ministerstwo Finansów, powodują, że pracodawcy mogą śmielej inwestować zarówno w zdrowie zatrudnionych, jak i w ich integrację. Do niedawna wiele firm rezygnowało z takich działań, obawiając się z konieczności mozolnego szacowania uzyskanego przez pracowników przychodu z tego tytułu.

REKLAMA

Zmiany w Ordynacji podatkowej od 1 stycznia 2016 r.

Rządowa nowelizacja Ordynacji podatkowej zakłada m.in. wprowadzenie pełnomocnictw ogólnych w postępowaniu podatkowym, zwiększenie rozpiętości stawek odsetek za zwłokę oraz wyznaczenie jednego wiodącego urzędu do postępowania w sprawach powiązanych podmiotów. Nowe regulacje w większości wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

Pracodawca finansuje okulistę i okulary – pracownik nie płaci PIT

W sytuacji, gdy pracownik zwróci się z prośbą do pracodawcy o skierowanie na badania przed upływem terminu badania okresowego wskazanego przez lekarza w związku z pogorszeniem się wzroku, a lekarz potwierdzi pogorszenie się wzroku i konieczność wymiany dotychczas stosowanych okularów na inne, wówczas refundacja kosztów zakupu nowych okularów będzie stanowiła przychód pracownika ze stosunku pracy, objęty zwolnieniem od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11 ustawy o PIT. Co więcej, nie będzie w tej sytuacji przychodem pracownika wartość usługi medycznej (badań okulistycznych) sfinansowanej przez pracodawcę.

Umorzenie opłaty za przetrzymanie zbiorów bibliotecznych bez PIT – MF zmienia interpretacje

W 2015 r. pojawiły się interpretacje Ministra Finansów, zmieniające z urzędu niekorzystne dla podatników interpretacje indywidualne Dyrektorów Izb Skarbowych w zakresie obowiązku wystawienia czytelnikowi przez bibliotekę formularza PIT-8C z powodu umorzenia opłaty za przetrzymanie zbiorów bibliotecznych. W opinii Ministra umorzenie opłaty nie wiąże się z powstaniem przychodu po stronie beneficjenta, w związku z czym nie ma konieczności dokumentowania tego faktu dla celów podatkowych.

Wyżywienie w trakcie podróży służbowej - rozliczenie PIT

Bezpłatne wyżywienie w podróży służbowej to żaden przychód dla pracownika – twierdzą sądy i eksperci. Urzędy nadal jednak żądają daniny od nadwyżki ponad limity zwolnienia z PIT. To kolejna odsłona wojny o nieodpłatne świadczenia. Podatnicy nieustannie analizują skutki ubiegłorocznego wyroku Trybunału Konstytucyjnego. I wyciągają kolejne wnioski. Tym razem – w kwestii zwrotu wydatków na wyżywienie w trakcie podróży służbowej.

Obowiązek wystawienia informacji PIT-8C w sytuacji braku danych podatnika

Uzyskanie przez podatników dochodów m.in. w postaci przychodów z kapitałów pieniężnych wymaga dla celów podatkowych udokumentowania za pomocą informacji PIT-8C. Zdarzają się jednak sytuacje, w których nie jest to możliwe, np. ze względu na brak danych odbiorcy. Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach wydał 5 czerwca 2015 r. interpretację indywidualną, w której wyjaśnił, jak należy postępować w takich przypadkach.

IFK poleca: Dochód z opcji menadżerskich będzie podlegał PIT

Dochód pracownika uzyskany z opcji menadżerskich będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej prawa podatkowego z 15 kwietnia 2015 r. o sygnaturze nr IBPB-2-2/4511-5/15/MM.

Jakie konsekwencje wiążą się z niezapłaceniem niedopłaty w PIT

Jeżeli podatnik rozliczający PIT doliczył się niedopłaty podatku, różnicę powinien zwrócić fiskusowi – nawet jeśli różnica jest niewielka. Od niezapłaconej w terminie nadpłaty liczą się odsetki. Najbardziej upartym w niereagowaniu zapłaty grozi wszczęcie postępowania egzekucyjnego.

IFK poleca: Nieuregulowanie niedopłaty z PIT grozi zajęciem majątku

O zaległość podatkową fiskus będzie się upominać – przez telefon, mail lub śląc wezwania na piśmie. Do zaległości podatkowych należy też kwota nieuregulowanego rocznego PIT-a za 2014 r. Dłużnym podatnikom od maja liczy się odsetki. Najbardziej upartym w niereagowaniu na wezwania do zapłaty grozi wszczęcie postępowania egzekucyjnego.

IFK poleca: Za interpretację zapłacisz przelewem

Od 1 lipca 2015 r. zrezygnowano z obsługi kasowej opłat od wniosków za wydanie interpretacji. Opłaty będzie można wnieść przekazem pocztowym lub przelewem na właściwy rachunek Biura Krajowej Informacji Podatkowej. Wysokość opłaty nie uległa zmianie. Nadal wynosi ona 40 zł od każdego stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego będącego przedmiotem wniosku.

Można kupić mieszkanie za granicą, by nie zapłacić PIT w Polsce

Jeżeli przychód uzyskany ze sprzedaży nieruchomości przeznaczony zostanie w okresie dwóch lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie czyli do końca 2016 r., na nabycie udziału w nieruchomości – budynku mieszkalnym – położonej we Francji w celu zamieszkania w nim po zakupie, to uzyskany dochód korzystał będzie ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Zmiany w Ordynacji podatkowej upraszczające procedury podatkowe od 1 stycznia 2016 r.

Uproszczenie procedur podatkowych, informatyzacja procedur oraz uszczelnienie systemu poboru podatków - to najważniejsze cele uchwalonych zmian w Ordynacji podatkowej. Ustawa zakłada m.in. informatyzację sprawdzania dokumentacji księgowej. Większość przyjętych zmian miałaby wejść w życie 1 stycznia 2016 r.

Sejm doprecyzował zasady przekazywania 1 proc. PIT dla OPP

Doprecyzowanie zasady przekazywania 1 proc. podatku dochodowego Organizacjom Pożytku Publicznego i utworzenie Funduszu Wspierania OPP - przewiduje uchwalona w czwartek 9 lipca 2015 r. przez Sejm nowelizacja ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.

Podział majątku między małżonkami bez PIT

Podział majątku wspólnego, nawet jeśli był on wykorzystywany w działalności gospodarczej przez jedno lub oboje małżonków, nie rodzi skutków podatkowych – wynika z interpretacji podatkowej. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stosuje się bowiem do przychodów wynikających z takiego podziału.

IFK poleca: Kiedy zwrot nadpłaty z PIT

Stan realizacji zwrotu nadpłaty PIT-a za 2014 r. można sprawdzić w internecie. Fiskus na rozliczenie rocznych zeznań złożonych przez podatników w terminie ma czas do końca lipca. Inaczej będzie w przypadku deklaracji skorygowanych, zadłużonych u państwa podatników lub niskiej kwoty zwrotu.

Nowy wzór wniosku o interpretację podatkową (ORD-IN i ORD-IN/A) od 1 lipca 2015 r.

Od 1 lipca 2015 r. obowiązują nowe wzory wniosku o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego ORD_IN i załącznika do tego wniosku ORD-IN/A i

IFK poleca: Potrzebna interpretacja ogólna w sprawie odsetek karnych

Urzędnicy fiskusa uparcie zaliczają odsetki karne, uzyskiwane przez podatników, do kategorii przychodów z innych źródeł. Ale kiedy podatnicy kierują sprawy do sądu, fiskus regularnie przegrywa. Czas najwyższy, aby Minister Finansów uregulował ten problem, publikując interpretację ogólną, która bierze pod uwagę linię orzecznictwa sądowego.

Odszkodowanie wypłacone za granicą a PIT

Odszkodowanie wypłacone za granicą polskiej osobie fizycznej z tytułu czynu niedozwolonego nie zawsze jest wolne od podatku dochodowego od osób fizycznych.

Specjalizacja rzeczowa biur Krajowej Informacji Podatkowej

Ministerstwo Finansów zdecydowało się odejść od modelu właściwości miejscowej na rzecz specjalizacji rzeczowej organów upoważnionych do wydawania interpretacji. Specjalizacja biur Krajowej Informacji Podatkowej polega na tym, że wyznaczone biura będą udzielać informacji telefonicznych i interpretacji podatkowych w wybranych podatkach.

IFK poleca: Nowe zasady składania wniosków o interpretacje

Minister Finansów zmienił reguły składania wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych. Od 1 lipca zmianie uległa właściwość organów ze względu na rodzaj spraw, którymi będą się zajmowały. Zmienia się również wzór wniosku o wydanie interpretacji (ORD-IN z załącznikiem ORD-IN/A) oraz sposób uiszczania opłat.

Zasady składania wniosków o interpretacje podatkowe od 1 lipca 2015 r.

Od początku lipca br. zmianie ulegają zasady wydawania interpretacji indywidualnych prawa podatkowego w zakresie właściwości miejscowych organów wydających interpretacje oraz wzory wniosków o wydanie indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego. Od tej daty wszystkie wnioski powinny być sporządzane zgodnie z nowym wzorem formularza oraz kierowane do Dyrektora Izby Skarbowej właściwego nie tylko ze względu na siedzibę wnioskodawcy ale również właściwego rzeczowo.

Od 1 lipca 2015 r. wnioski o interpretację indywidualną trzeba wysłać na inne adresy

Specjalizacja izb skarbowych wchodzi w życiu już w przyszłą środę. Będzie też nowy wzór wniosku o interpretację indywidualną, zaś opłaty za wnioski będzie można wnosić wyłącznie przelewem. Podatnicy swoje wątpliwości z zakresu prawa podatkowego od 1 lipca 2015 r. będą kierować do kilku izb.

Ulgi kredytowe bez podatku dochodowego

Z dniem 23 czerwca 2015 roku weszło w życie Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 maja 2015 roku w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatku dochodowego od osób prawnych od niektórych dochodów (przychodów) podatników podatku dochodowego od osób fizycznych oraz podatników podatku dochodowego od osób prawnych (Dz. U. poz. 766). Poniżej przedstawiamy krótkie omówienie do nowego rozporządzenia.

IFK poleca: Zmiany w interpretacjach pogorszą pozycję podatnika

W projekcie nowelizacji Ordynacji podatkowej przewidziano liczne zmiany dotyczące ważnej dla podatników instytucji interpretacji przepisów prawa podatkowego, stosowanej w celu ograniczenia ryzyk podatkowych. Część zmian wypełnia założenia przyjęte przez Projektodawcę co do uproszczenia stosowania procedur podatkowych, jednak są i takie, które zmierzają do znacznego zmniejszenia znaczenia instytucji interpretacji indywidualnej. Wśród nich znalazły się zmiany, które zdecydowanie pogorszą pozycję podatnika i uniemożliwią uzyskanie interpretacji indywidualnej zgodnej z prawem, a różnej ze stanowiskiem Ministra Finansów.

Kapica: Rozpoczęliśmy prace nad strategią administracji podatkowej

Resort finansów pracuje nad strategią, która ujednolici interpretacje podatkowe i usprawni rozliczanie podatników z fiskusem.

Nowe zasady składania wniosków o interpretacje indywidualne

Minister Finansów zmienił reguły składania wniosków o wydanie interpretacji indywidualnych. Zmianie uległa właściwość organów ze względu na rodzaj spraw, którymi będą się zajmowały (VAT, PDOP, PDOF i inne).

Usługi komorników sądowych objęte VAT od października 2015 r.

Tak wynika z interpretacji ogólnej Ministra Finansów, opublikowanej na stronach resortu. Tym samym zmianie ulega interpretacja ogólna z lipca 2004 roku, wg której usługi komornicze zwolnione były z VAT. Szykuje się więc wielka zmiana dla komorników oraz dla tych, którzy z ich usług korzystają. Za te usługi trzeba będzie płacić cenę podwyższoną o VAT.

Odziedziczenia mieszkania po małżonku to nie nabycie wg ustawy o PIT

Odziedziczenie części mieszkania objętego małżeńską wspólnością majątkową po śmierci małżonka nie jest nabyciem pod względem podatkowym – zdecydował Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy. A to oznacza, że urzędy skarbowe nie mogą traktować daty nabycia spadku po współmałżonku w taki sam sposób, jakby była to data zakupu mieszkania czy nieruchomości. Zatem sprzedaż takiego mieszkania nie będzie w większości przypadków opodatkowana PIT, bo 5 lat od nabycia nie trzeba liczyć od daty nabycia spadku.

PIT od przychodu z prywatnego używania samochodu służbowego rozlicza się z dołu

Pracownicy użytkujący samochody służbowe uzyskują przychód, który musi rozliczyć pracodawca. Powinien to zrobić za okres, w którym przychód powstał, a więc w którym pracownik miał auto do dyspozycji. A podatek trzeba odprowadzić do urzędy skarbowego do 20 dnia miesiąca przypadającego po miesiącu, w którym powstał przychód.

Nowy system obsługi i wsparcia podatnika w urzędach skarbowych w 2016 r.

W 2016 roku czeka nas wiele zmian w urzędach skarbowych. Ministerstwo Finansów zapowiada lepszą obsługę podatników i jednolite interpretacje podatkowe. Natomiast na dodatkową pomoc asystenta podatnika będą mogły liczyć m.in. osoby rozpoczynające działalność gospodarczą.

KE żąda od Polski informacji w zakresie praktyki wydawania interpretacji podatkowych

Komisja Europejska wezwała polskie władze, by w ciągu miesiąca przekazały informacje dotyczące praktyk podatkowych. Jeżeli Polska tego nie uczyni, KE może skierować skargę do Trybunału Sprawiedliwości UE. Chodzi o informacje, których Komisja potrzebuje, by zbadać, czy stosowana przez państwa UE interpretacja prawa podatkowego w indywidualnych przypadkach, np. dotycząca poszczególnych firm, nie stanowi formy pomocy publicznej, naruszającej unijne zasady konkurencji.

Podniesienie kwoty wolnej w PIT do 8 tys. zł - analiza skutków budżetowych

Wzrost kwoty wolnej od podatku do 8 tys. zł - jak chce prezydent elekt Andrzej Duda - to koszt ok. 21,5 mld zł. Mniej więcej tyle, ile roczne wpływy z CIT. Państwo nie zaoszczędzi takiej kwoty, nikt nie odważy się podnieść danin, a ściągalności podatków nie da się poprawić z dnia na dzień. Jednak pieniędzy na znaczącą podwyżkę kwoty wolnej w PIT starczyłoby, gdyby państwo zlikwidowało oszustwa w VAT. Poza tym znaczna część pieniędzy uzyskanych przez podatników wskutek podniesienia kwoty wolnej wróciłaby zapewne do budżetu państwa w postaci podatków obrotowych: VAT i akcyzy.

Kolejne trzy miesiące na wydanie ponownej interpretacji podatkowej

Organ wydający interpretację podatkową zgodnie z art. 14d oraz art. 14o § 1 Ordynacji podatkowej w zw. z art. 286 § 2 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, uzyskuje ponownie trzymiesięczny termin do wydania interpretacji (sporządzenia jej i podpisania), liczony od dnia doręczenia temu organowi akt administracyjnych tej sprawy przez sąd administracyjny.

Niższa dieta pracownicza z powodu wyżywienia zawartego w cenie noclegu

Pracownik, który odbywa podróże służbowe krajowe i zagraniczne, obejmujące noclegi w hotelach, które w cenę za nocleg wliczają obligatoryjnie śniadanie, jest zobowiązany do odprowadzenia podatku dochodowego z tytułu otrzymywania takich śniadań. Wartość takiego śniadania pomniejsza wysokość diety przekazywanej pracownikowi przez pracodawcę na czas podróży służbowej, która jest wolna od podatku. Dzieje się tak także wtedy, gdy pracownik z przyczyn od siebie niezależnych, nie skorzystał faktycznie z hotelowych usług wyżywieniowych.

Kiedy otrzymam zwrot podatku z rozliczenia rocznego PIT

Z końcem kwietnia mija termin składania rocznych zeznań podatkowych za rok poprzedni. Lipiec natomiast jest ostatnim miesiącem, w którym co do zasady, podatnicy powinni otrzymać zwrot nadpłaconego podatku. Termin ten może być różny w zależności od występującego o zwrot.

IFK poleca: Nowy wniosek ORD-IN

Od 1 lipca 2015 r. będzie obowiązywał nowy wzór wniosku o wydawanie interpretacji podatkowej ORD-IN. Zmiany mają przede wszystkim na celu dostosowanie wzoru wniosku do zmian w zakresie właściwości organów upoważnionych do wydawania interpretacji.

Nieujawnione źródła przychodów a PIT - orzecznictwo

Wbrew zaleceniom Trybunału Konstytucyjnego kolejni sędziowie nie zgadzają się na stosowanie artykułu o nieujawnionych źródłach dochodów. Mimo że wciąż on obowiązuje - formalnie do początku 2016 roku. Sędziowie uznają, że prawo dzieli w ten sposób obywateli na dwie kategorie, a państwo ma obowiązek równego ich traktowania.

Szybszy zwrot nadpłaty dla rodzin wielodzietnych

W ubiegłym roku Ministerstwo Finansów zadeklarowało możliwość szybszego zwrotu nadpłaconego podatku dochodowego od osób fizycznych dla rodzin wielodzietnych (posiadaczy Karty Dużej Rodziny) - w terminie 30 dni, a nie w terminie 3 miesięcy (przy rozliczeniu drogą elektroniczną). Czy rzeczywiście, mimo braku regulacji prawnych w tym zakresie, zwrot nadpłaty w krótszym terminie jest realizowany?

Sejm chce doprecyzować zasady przekazywania OPP 1 proc. PIT

Uregulowanie zasady przekazywania 1 proc. podatku dochodowego oraz utworzenie Funduszu Wspierania Organizacji Pożytku Publicznego - przewiduje komisyjny projekt zmian w ustawie, którym na najbliższym, rozpoczynającym się 26 maja 2015 r. posiedzeniu zajmie się Sejm.

Przetwory z własnej uprawy lub hodowli - opodatkowanie PIT

Ustawa z 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw porządkuje formalny status (oraz opodatkowanie) osób, które zajmują się działalnością polegającą na przetwarzaniu w sposób inny niż przemysłowy i sprzedaży produktów rolnych pochodzących z własnej uprawy lub hodowli np. pieczywa, wędlin, dżemów. Rozwiązania w niej zawarte wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2016 r.

IFK poleca: Interpretacje podatkowe na nowych zasadach

Minister Finansów podpisał dwa rozporządzenia zmieniające zasady wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego. Zmiany wejdą w życie 1 lipca 2015 r. Zmieni się również wzór wniosku o wydanie interpretacji oraz sposób uiszczania opłat.

Wydawanie interpretacji przepisów prawa podatkowego - zmiany 2015

Minister Finansów podpisał dwa rozporządzenia zmieniające zasady wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego. Zmiany wejdą w życie 1 lipca 2015 r. Zmieni się również wzór wniosku o wydanie interpretacji oraz sposób uiszczania opłat.

Zasada in dubio pro tributario już teraz?

Zaproponowana przez prezydenta zasada rozstrzygania wątpliwości na korzyść podatnika (in dubio pro tributario), po doprecyzowaniu, może znaleźć się w noweli Ordynacji podatkowej - mówi PAP szef MF Mateusz Szczurek. Projektem zmian w Ordynacji we wtorek 19 maja 2015 r. zajmie się rząd; w Sejmie są już projekty prezydenta i Senatu.

REKLAMA