Jesteśmy jednostką państwową. Komisja powołana do oceny przydatności składników majątkowych zaliczyła pewien zestaw komputerowy do likwidacji, ale z wyłączeniem drukarki, która należała do tego zestawu. Problem w tym, że cały zestaw był wprowadzony na konto 011 w jednej wartości. Na podstawie jakiego dokumentu dokonać likwidacji? Jaką wartość należy zdjąć z konta 011, skoro drukarka będzie wykorzystywana dalej? Czy drukarka ma zostać na koncie 011, czy może należy ją przenieść na konto 013 albo na ilościówkę? Nadmieniam, że sprzęt ten jest w 100% umorzony.
Prowadzę usługi gastronomiczne, m.in. sprzedaż piwa. Muszę założyć kasę fiskalną. Czy na każdy gatunek piwa muszę ustalić inny kod, czy może być jeden - piwo duże, bez względu na gatunek, kosztuje tyle samo. Czy na wydruku może być zapis „PIWO”, czy musi być „PIWO LECH”, „PIWO ŻYWIEC”?