REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Akcyza na samochody 2013 / 2014

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
akcyza na samochody, akcyza samochodowa, akcyza za samochód 2013 / 2014
akcyza na samochody, akcyza samochodowa, akcyza za samochód 2013 / 2014
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Sprowadzane z zagranicy samochody osobowe klasyfikowane do kodu CN 8703 (nowe i używane) obciążone są m.in. akcyzą (3,1% od aut o pojemności silnika do 2 litrów, 18,6% powyżej 2 litrów). Minister Finansów udzielił obszernych wyjaśnień jak kwalifikować samochód jako osobowy. Wyjaśnienia te pozostają aktualne również w 2014 roku.

Przewodnik po zmianach przepisów 2015/2016 dla firm

REKLAMA

Na podstawie art. 100 ust. 1 ustawy z 6 grudnia 2008 r.o podatku akcyzowym  (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11, z późn. zm.) w przypadku samochodu osobowego  przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

- import,

- nabycie wewnątrzwspólnotowe  oraz

- pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego  niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jako, że akcyzie podlegają samochody osobowe (oprócz np. kolekcjonerskich), niezmiernie ważną kwestią są kryteria kwalifikowania samochodu jako osobowego.

500 pytań o VAT odpowiedzi na trudne pytania z interpretacjami Ministerstwa Finansów (PDF)

Zmiany w akcyzie od 2015 roku


O uznaniu danego pojazdu za samochód osobowy w rozumieniu  ustawy o podatku akcyzowym decyduje jego klasyfikacja taryfowa do pozycji CN  8703.

Stawki akcyzy w 2014 roku

Samochody kolekcjonerskie – bez akcyzy i cła, z niższym VAT

Akcyza 2013 – droższe papierosy i inne zmiany

Akcyza od samochodów – pośrednictwo przy sprzedaży

Prawidłowej klasyfikacji dokonuje się zgodnie z ogólnymi regułami interpretacji nomenklatury scalonej w brzmieniu nadanym rozporządzeniem  Komisji (UE) nr 1006/2011 z dnia 27 września 2011 r. zmieniającym załącznik do  rozporządzenia Rady (EWG) nr 2658/87 w sprawie nomenklatury taryfowej i  statystycznej oraz w sprawie wspólnej taryfy celnej (Dz. Urz. WE L Nr 282 z 28 października 2011 r.).

W myśl reguły 1 ogólnych reguł interpretacji nomenklatury  scalonej klasyfikacji towarów należy dokonywać zgodnie z brzmieniem pozycji i  uwag do sekcji i działów.

Chcesz otrzymywać więcej aktualnych informacji? Zapisz się na newsletter!

Natomiast zgodnie z brzmieniem pozycji 8703 obejmuje ona: „Pojazdy silnikowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo  do przewozu osób (inne niż te objęte pozycją 8702), włącznie z samochodami  osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi”.  

Zatem o klasyfikacji samochodu do pozycji 8703 decyduje jego zasadnicze przeznaczenie do przewozu osób.  

Dlaczego samochód osobowy bywa ciężarowym i na odwrót

Kto płaci akcyzę od samochodu sprowadzonego z zagranicy?

Zgodnie z ww. przepisami o tym czy samochód jest ciężarowy czy osobowy decyduje jego stan techniczny. Jak informuje Izba Celna w Kielcach samochód ciężarowy nie może mieć np. tylnych siedzeń,  pasów bezpieczeństwa  i innych udogodnień typowych dla wyposażenia pojazdu osobowego. Samo wymontowanie  tylnego rzędu siedzeń nie zwalnia  z zapłacenia akcyzy. Obecność  pasów,  szyb,  klamek,  uchwytów, wentylacji,  otworów  w podłodze na umocowanie foteli,  decyduje o klasyfikacji  pojazdu jako osobowy. Celnicy  szukają w internecie ofert sprzedaży takich pojazdów i sprawdzają, czy sprzedający zapłacił akcyzę.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Obliczanie akcyzy od samochodów

Wartość samochodu w walucie obcej x kurs EUR z dnia powstania obowiązku podatkowego wykazać w pełnych złotych , w ten sposób, że końcówkę kwoty wynoszącą mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówkę kwoty wynoszącą 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych i w zależności pojemności silnika pomnożyć przez stawkę akcyzy.

Stawki podatku akcyzowego:
3,1% - samochody osobowe o pojemności silnika do 2000 cm3 ;
18,6 % - samochody osobowe o pojemności silnika powyżej 2000 cm3 .

Przykład wyliczenia (np. dla samochodu z roku 1993 o poj. silnika do 2000 cm3 i wartości 1000 eur):

Wyliczenie podstawy opodatkowania:
1000 eur x 4,5266 = 4526,6 zł po zaokrągleniu = 4527 zł.

Wyliczenie kwoty podatku akcyzowego do zapłaty:
4527 zł x 3,1% =140,34 zł po zaokrągleniu = 140 zł
Kwota 140 zł jest kwotą akcyzy.

Wyliczoną kwotę podstawy opodatkowania oraz akcyzy należy wykazać w pełnych złotych, w ten sposób, że końcówkę kwoty wynoszącą mniej niż 50 groszy pomija się, a końcówkę kwoty wynoszącą 50 i więcej groszy podwyższa się do pełnych złotych.

Źródło: Izba Celna w Opolu

Zakup samochodu dla firmy - VAT i akcyza

Jak uzyskać zaświadczenie VAT-25

Jak ustalić przeznaczenie samochodu

REKLAMA

Zdaniem organów podatkowych i Ministra Finansów bez wyczerpującej oceny całego zebranego w sprawie materiału dowodowego  nie jest możliwe rozstrzygnięcie o zasadniczym przeznaczeniu pojazdu  samochodowego, a co za tym  idzie, dokonanie jego prawidłowej klasyfikacji  taryfowej (tak też uważa Naczelny Sąd Administracyjny – zob. wyrok z 20 kwietnia 2007 r.,  sygn. akt I GSK 1361/06).  

Zasadnicze przeznaczenie do przewozu osób bądź towarów ustalane jest przy  tym na podstawie ogólnego wyglądu i ogółu cech samochodu (por. wyrok ETS z 6  grudnia 2007 r. w sprawie C-486/06).  

Nie chodzi tu o subiektywne przekonanie czy nawet sposób faktycznego  użytkowania konkretnego pojazdu, które zwłaszcza w przypadku samochodów  osobowo-towarowych może być podwójne, lecz o obiektywne cechy samochodu  pozwalające na stwierdzenie jego zasadniczego przeznaczenia, a więc głównego, dominującego charakteru.

Zdaniem Ministra Finansów szczególnie istotne w tym względzie jest przeznaczenie określonego pojazdu przez producenta, który tworzy konstrukcję danego pojazdu – zgodnie z odpowiednimi przepisami i normami w tym zakresie, odpowiadającą jego przeznaczeniu.

REKLAMA

Z kolei użytkownicy samochodów, decydując  o sposobie korzystania z nich, mogą dokonywać określonych przeróbek wnętrza, dostosowując je w ten sposób do indywidualnych potrzeb użytkowych, co zasadniczo nie zmienia jednak konstrukcyjnego przeznaczenia tych samochodów.  

Zasady te wynikają również z treści wyjaśnień do taryfy celnej – not  wyjaśniających do zharmonizowanego systemu oznaczania i kodowania towarów  stanowiących załącznik do obwieszczenia ministra finansów z dnia 1 czerwca  2006 r. w sprawie wyjaśnień do taryfy celnej (M. P. Nr 86, poz. 880), które  zawierają określone cechy charakteryzujące pojazd, pomocne przy określaniu  zasadniczego przeznaczenia samochodu.  

VAN-y, SUV-y i pick-upy

Klasyfikacja pewnych  pojazdów mechanicznych objętych pozycją CN 8703 jest wyznaczana przez pewne cechy, które wskazują, że  te pojazdy są głównie przeznaczone do przewozu osób niż do transportu towarów.  

Cechy te są szczególnie pomocne przy określaniu klasyfikacji pojazdów  mechanicznych, których masa brutto nie przekracza 5 ton, które posiadają pojedynczą zamkniętą przestrzeń wewnątrz dla kierowcy i zawierają inną przestrzeń dla pasażerów, którą można wykorzystać do transportu zarówno osób, jak i towarów. 

Do tej kategorii pojazdów mechanicznych włączone są pojazdy  powszechnie znane jako wielozadaniowe, np. pojazdy typu VAN, SUV-y (Sports  Utility Vehicles), niektóre pojazdy typu pick-up.  

Akcyza od samochodów typu pick-up

Pojazdy objęte pozycją CN 8703 posiadają następujące cechy:  

a) obecność stałych siedzeń z wyposażeniem bezpieczeństwa dla każdej osoby (np. pasy bezpieczeństwa lub punkty kotwiące oraz wyposażenie do  zainstalowania pasów bezpieczeństwa) lub obecność stałych punktów kotwiących i  wyposażenia do zainstalowania siedzeń i wyposażenia bezpieczeństwa w  przestrzeni tylnej za przestrzenią dla kierowcy i przednich pasażerów; takie  siedzenia mogą być zamocowane na stałe, składane, zdejmowane z punktów  kotwiących lub składające się;  

b) obecność tylnych okien wzdłuż dwóch bocznych paneli;  

c) obecność przesuwnych, wahadłowych lub podnoszonych drzwi (jedne lub  więcej) z oknami na bocznych panelach lub z tyłu;  

d) brak stałego panelu lub przegrody pomiędzy przestrzenią dla kierowcy i  przednimi pasażerami a przestrzenią tylną, która może być używana do przewozu  zarówno osób, jak i towarów;  

e) obecność cech komfortowych oraz wykończenia wnętrza i wyposażenia w  całym wnętrzu pojazdu, które kojarzone są z przestrzenią pojazdu dla pasażerów  (np. dywaniki, wentylacja, oświetlenie wnętrza, popielniczki).  

W pozycji 8703 określenie „samochody osobowo-towarowe” oznacza pojazdy  przeznaczone do przewozu najwyżej 9 osób (wraz z kierowcą), których wnętrze  może być  używane bez zmiany konstrukcji do przewozu zarówno osób, jak  i towarów.


Istota sprawy sprowadza się więc do określenia klasyfikacji przedmiotowego  samochodu do odpowiedniego kodu nomenklatury scalonej, w tym w  szczególności do istotnego, z punktu widzenia kodu 8703 zasadniczego przeznaczenia samochodu – do przewozu osób.

Ustalenie zasadniczego  przeznaczenia samochodu powinno się odbywać w oparciu o całokształt  okoliczności dotyczących przedmiotowego samochodu.

Klasyfikacji pojazdów  silnikowych dokonuje się indywidualnie w każdym przypadku, gdyż każdy pojazd  może się różnić od innego, zbudowanego na  tym samym nadwoziu co może  skutkować odmienną klasyfikacja taryfową.  

Kasy fiskalne 2015 / 2016 – zwolnienia

Nowe wzory deklaracji i informacji PIT 2014 / 2015

Umowy zlecenia 2014 / 2015 – składki ZUS

Homologacja nie decyduje

W kontekście świadectw homologacji, klasyfikujących niektóre pojazdy w świetle przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym z dnia 2 czerwca  2005 r. (Dz. U. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) jako pojazdy ciężarowe (N1)  wskazać należy, iż świadectwo homologacji wydawane jest jedynie dla celów  związanych z rejestracją pojazdu.

Według orzecznictwa sądów administracyjnych  świadectwo homologacji, które nawiązuje do podziału na pojazdy ciężarowe i  osobowe nie może stanowić dokumentu przesądzającego przy dokonywaniu  kwalifikacji pojazdu do określonego kodu CN (np. wyrok WSA w Olsztynie z dnia  30 czerwca 2011 r., sygn. akt I SA/Ol 383/11).

Zdaniem Ministra Finansów z punktu widzenia postępowania  podatkowego w podatku akcyzowym  świadectwo homologacji nie przesądza  ostatecznie o przeznaczeniu pojazdu, bowiem powinno być ono ustalane na podstawie całości okoliczności sprawy.

Dokument ten jest jednym z dowodów,  który jest brany pod uwagę przy dokonywaniu klasyfikacji, ale z pewnością nie ma  on rozstrzygającego znaczenia. Dla celów poboru  akcyzy istotna jest tylko  klasyfikacja dokonywana w oparciu o  przepisy klasyfikacyjne scalonej  nomenklatury taryfowej.  

Metody klasyfikacji pojazdów do odpowiednich  kodów nomenklatury scalonej

Organy celne ustalając klasyfikację taryfową towaru opierają się na obowiązujących ww. przepisach prawa. Przepisy regulujące kwestie klasyfikacji  stosowane są nie tylko dla czynności podlegających opodatkowaniu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, ale także w innych państwach członkowskich Unii  Europejskiej.  

Wskaźniki i stawki

Kalkulatory

Aktywne druki i formularze

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Opinia urzędu statystycznego – nie jest wiążąca

Zgodnie z komunikatem prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania informacji dotyczących standardów  klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje dany samochód do danego kodu CN i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania tego  samochodu.  

W przypadku trudności w ustaleniu właściwego kodu podmiot możne zgłosić się do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego  w  Łodzi przy ul. Suwalskiej 29 z wnioskiem o wydanie informacji w zakresie obowiązujących standardów klasyfikacyjnych.

Opinia statystyczna może być pomocna w zakresie ustalenia kodu CN pojazdu, lecz nie ma charakteru wiążącego gdyż nie posiada zarówno waloru decyzji  wydawanej przez dyrektora Izby Celnej w Warszawie określanej jako wiążąca  informacja taryfowa ani decyzji, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 29  sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z póżn.  zm.).  

Zatem mimo że opinie  urzędu statystycznego mogą w świetle przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r.  Ordynacja podatkowa stanowić dowód w sprawie, to organ podatkowy w  postępowaniu podatkowym powinien stosować jedną z podstawowych zasad  postępowania dowodowego, jaką jest zasada swobodnej oceny dowodów.

Zgodnie  z art. 191 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, organ  podatkowy ocenia na podstawie zebranego materiału dowodowego, czy dana  okoliczność została udowodniona. 

Klasyfikacje organów statystyki publicznej, zawierające klasyfikacje standardów i nomenklatur statystycznych, nie są formalnie wiążące zarówno dla organów podatkowych, jak i dla podatników  (postanowienie Naczelnego Sądu Administracyjnego w składzie 7 sędziów NSA z  dnia 20 listopada 2006 r., sygn. akt. II FPS 3/06).  

W kontekście poruszonej w interpelacji poselskiej sprawy pewnego importera samochodów Minister Finansów uznał, że Naczelnik Urzędu Celnego w Toruniu prawidłowo dokonał klasyfikacji przedmiotowych pojazdów -  zarówno w oparciu o wskazane przepisy ustawy o podatku akcyzowym, jak i o ogólne reguły interpretacji nomenklatury scalonej oraz wyjaśnienia do taryfy  celnej.  

Porównanie cech pojazdów, które wykazują pojazdy klasyfikowane do kodu  8703 z cechami pojazdów według kodu 8704, i odniesienie tego na grunt  przedmiotowych spraw pozwoliło na stwierdzenie,  że sporne pojazdy powinny  zostać zaklasyfikowane do kodu 8703. Mogą one wprawdzie służyć do przewozu  towarów, jednak zasadniczą ich funkcją jest przewóz osób i są tak przystosowane,  posiadają cechy charakterystyczne dla takich pojazdów. Fakt, iż przedmiotowe  pojazdy posiadają przestrzeń ładunkową, zwiększa ich zastosowanie także do  przewozu towarów (jest to funkcja dodatkowa, uzupełniająca, ale nie dominująca).  

Klasyfikując pojazdy organy celne dokonują ich oceny z punktu widzenia cech głównych, przeważających, a nie uzupełniających.  

Źródło: Odpowiedź Jacka Kapicy - podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów z września 2012 r. na interpelację poselską nr 8444/12.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Faktura handlowa nie będzie jednocześnie fakturą ustrukturyzowaną. Dodatkowe obowiązki podatników VAT

Po wejściu w życie zmian w ustawie o VAT wdrażających model obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) wielu podatników może mieć problem (i dodatkowe obowiązki) wynikające z faktu, że faktura ustrukturyzowana nie może pełnić funkcji faktury handlowej – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. Co powinni zrobić podatnicy VAT, którzy zdecydują się na wystawianie faktur handlowych nie będących fakturami VAT?

System kaucyjny a VAT: Objaśnienia MF dotyczące rozliczeń podatników i płatników w związku z nowymi zasadami obrotu opakowaniami

Objaśnienia MF mają na celu pokazanie, jak w praktyce stosować przepisy ustawy o VAT w odniesieniu do czynności wykonywanych przez podatników i płatników uczestniczących w systemie kaucyjnym. Nowe reguły prawne wynikają z wprowadzenia obowiązku pobierania kaucji przy sprzedaży wybranych opakowań jednorazowych i wielokrotnego użytku. System ten umożliwia konsumentom zwrot opakowań lub odpadów opakowaniowych w dowolnym punkcie zbiórki, bez konieczności przedstawiania dowodu zakupu.

Błąd w fakturze w KSeF? Ministerstwo Finansów ostrzega: tak tego nie poprawisz!

Wystawienie faktury na błędnego nabywcę może mieć poważne konsekwencje – i nie da się tego naprawić zwykłą korektą NIP. Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że w KSeF konieczne jest wystawienie faktury korygującej do zera oraz zupełnie nowej faktury z prawidłowymi danymi. Inaczej dokument trafi do... zupełnie obcej firmy.

Ustawa o KSeF opublikowana w Dzienniku Ustaw. Ważne zmiany i nowe funkcjonalności dla przedsiębiorców!

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowelizację wprowadzającą Krajowy System e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorców czekają ważne zmiany – nowe terminy wdrożenia, dodatkowe funkcjonalności systemu, a także skrócony czas zwrotu VAT. Sprawdź, co dokładnie przewiduje ustawa i jak przygotować się do obowiązkowego KSeF!

REKLAMA

„Towar w drodze mimo kontroli” – kiedy urząd celny może zwolnić przesyłkę wcześniej?

W obrocie towarowym czas to pieniądz. Dlatego przedsiębiorcy chętnie korzystają z możliwości, jakie daje art. 194 ust. 1 Unijnego Kodeksu Celnego (UKC) – przepis pozwalający zwolnić towar do obrotu, nawet jeśli weryfikacja w urzędzie celno-skarbowym wciąż trwa. Brzmi jak wyjątek od reguły? Tak jest, ale w praktyce może być to realne ułatwienie, pod warunkiem, że spełnione są ściśle określone warunki i złożony wniosek do UCS.

KSeF 2.0 coraz bliżej: Ministerstwo Finansów ujawnia plan wdrożenia. Oto najważniejsze terminy!

KSeF 2.0 od 30 września zastąpi obecną wersję środowiska testowego KSeF 1.0 - informuje Ministerstwo Finansów. Dotychczasowi użytkownicy wersji produkcyjnej KSeF 1.0 nadal mogą z niej korzystać, aż do 26 stycznia 2026. To jest kolejny krok do wprowadzenia obligatoryjnego Krajowego Systemu e-Faktur.

Wydatki marketingowe dealerów a koszty podatkowe - spór rozstrzygnięty na korzyść podatników

Rozliczenie kosztów działań marketingowych przez dealerów samochodowych może stanowić problem na gruncie prawa podatkowego. Szczególne wątpliwości budzą wydatki poniesione w ramach programów motywacyjnych dystrybutorów, które mają na celu uzyskanie bonusów jakościowych. Kluczowym problemem interpretacyjnym jest rozgraniczenie między kosztami uzyskania przychodów, a wydatkami na reprezentację, które zgodnie z przepisami ustawy o CIT nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych. Orzecznictwo sądów administracyjnych pokazuje jednak, że organy podatkowe często błędnie kwalifikują tego typu wydatki, nie uwzględniając ich rzeczywistego celu gospodarczego i związku z osiąganymi przychodami.

Każda faktura VAT w 2026 r. obowiązkowo wystawiana aż w sześciu formach. Będzie ryzyko powstania wielu oryginałów tej samej faktury

Ustawa z dnia 5 sierpnia 2025 r. nowelizująca ustawę o VAT w zakresie obowiązkowego modelu KSeF została już podpisana przez Prezydenta RP i musimy jeszcze poczekać na rozporządzenia wykonawcze, gdzie m.in. uregulowane będą szczegóły informatyczne (kody, certyfikaty). Ale to nie koniec – musi się jeszcze pojawić oprogramowanie interfejsowe, a zwłaszcza jego „specyfikacja”. Ile będziemy na to czekać? Nie wiadomo. Ale czas płynie. Wiemy dziś, że obok dwóch faktur w postaci tradycyjnej (papierowe lub elektroniczne), pojawiają się w tych przepisach aż cztery nowe formy - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Self-billing w KSeF jako nowe możliwości dla zagranicznych podmiotów

Wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) budzi wiele pytań wśród polskich podatników, ale coraz częściej także wśród podmiotów zagranicznych działających w Polsce i rozliczających tu VAT. Jednym z kluczowych zagadnień – rzadko poruszanych publicznie – jest możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych w formule self-billingu przez podmioty nieposiadające siedziby w Polsce. Czy KSeF przewiduje taką opcję? Jakie warunki muszą zostać spełnione i z jakimi wyzwaniami trzeba się liczyć?

Certyfikaty KSeF – ostatni dzwonek dla firm! Bez nich fiskus zablokuje faktury

Od listopada 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli wnioskować o certyfikaty KSeF. Brak tego dokumentu od 2026 r. może oznaczać paraliż wystawiania faktur. A od 2027 r. system nie uzna już żadnej innej metody logowania.

REKLAMA