Kategorie

Faktura zaliczkowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odliczenie VAT a faktura zaliczkowa. Faktura zaliczkowa wystawiana jest w związku z rozliczeniem otrzymanych zaliczek dotyczących dostawy towarów lub świadczenia usług mających nastąpić w przyszłości. W przypadku gdy zaliczka nie obejmuje całości zapłaty konieczne jest wystawienie dodatkowej faktury końcowej.
Wpłaciliśmy zaliczkę w wysokości 7500 zł na poczet zakupu towarów handlowych. Czy należy skorygować VAT odliczony z tytułu wpłaconej zaliczki, jeżeli nie doszło do dostawy zaliczkowanych towarów ani do zwrotu zaliczki? Nie mamy faktury korygującej. Kontrahent nie zwrócił jeszcze zaliczki.
Podatnik wystawił fakturę VAT pro forma, która następnie została zapłacona w 100%. Część towaru została dostarczona w tym samym miesiącu, w którym opłacono fakturę pro forma, a druga część w następnym miesiącu. Czy podatnik powinien wystawić fakturę zaliczkową tylko na kwotę za towary, które zostały dostarczone w następnym miesiącu?
Podatnik wystawia fakturę zaliczkową dotyczącą usługi. Zgodnie z art. 106f ustawy o VAT jest zobowiązany do wskazania na tej fakturze wartości umowy. Jednak w momencie wystawienia faktury zaliczkowej nie jest znana jej ostateczna wartość. Jaką wartość wykazać w takim przypadku? Przybliżoną?
Faktura jest podstawowym dokumentem potwierdzającym dokonanie transakcji opodatkowanej podatkiem od towarów i usług (VAT). Posiadanie faktury, co do zasady, warunkuje możliwość odliczenia podatku naliczonego w niej zawartego i tym samym pozwala na realizację zasady neutralności VAT. Ministerstwo Finansów udzieliło obszernych wyjaśnień odnośnie wystawiania faktur, ich formy, elementów jakie faktury powinny zawierać, a także rodzajów faktur, terminów ich wystawienia oraz sposobu ich przechowywania.
W którym momencie należy zaewidencjonować na kasie fiskalnej zaliczkę wpłaconą przez osobę fizyczną, w przypadku gdy podatnik wystawił fakturę zaliczkową? Jeżeli podatnik wystawił fakturę zaliczkową, to czy w tym samym momencie powinien zarejestrować otrzymaną wpłatę na kasie fiskalnej, czy dopiero całą należność przy rozliczeniu tej zaliczki? Podatnik nie zalicza do przychodu wykazanego w podatkowej księdze przychodów i rozchodów otrzymanych zaliczek.
Podatnik wystawił fakturę zaliczkową w euro. Wpłata zaliczki nastąpiła kilka dni później. Faktura końcowa została wystawiona w następnym miesiącu. Według jakiego kursu należy przeliczyć kwoty wyrażone w walucie obcej? Czy do każdej faktury należy zastosować inny kurs?
Zgodnie z przepisami, w większości przypadków sprzedawca może wystawić fakturę do 30 dni przed dokonaniem sprzedaży. Jak w takiej sytuacji należy rozliczyć podatki?
Wcześniejsza wpłata nie zawsze będzie zaliczką. Sprawdźmy, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby wystawić fakturę zaliczkową zgodnie z ustawą o VAT.
W praktyce gospodarczej niejednokrotnie podatnik otrzymuje całość bądź jedynie część zapłaty w formie zaliczki, zadatku, przedpłaty czy też raty przed dokonaniem dostawy towarów lub przed wykonaniem usługi. Jak prawidłowo udokumentować tego rodzaju zdarzenia? Kiedy występuje konieczność wystawiania faktur zaliczkowych?
Nie wiadomo, kto ma płacić VAT w transakcjach objętych odwrotnym obciążeniem, gdy fiskus wykreśli nabywcę z rejestru VAT. Walka z oszustwami staje przez to pod znakiem zapytania.
Dokonywanie zakupów firmowych daje przedsiębiorcy możliwość obniżenia zobowiązania wobec fiskusa z tytułu VAT-u oraz powiększenia puli kosztów firmowych, czyli w skrócie obniżenia PIT-u. Przedsiębiorca odliczy też VAT od wpłaconej sprzedawcy zaliczki, natomiast nie „wrzuci” już jej w koszty.
W jakich sytuacjach występuje obowiązek posiadania odbioru faktury korygującej wystawionej do faktury zaliczkowej?
Dokonanie czynności objętej zakresem opodatkowania VAT powoduje konieczność wystawienia faktury. W przypadku natomiast otrzymania zaliczki na poczet wykonania takiej czynności, podatnik jest zobowiązany wystawić fakturą zaliczkową, dokumentującą otrzymaną od kupującego wpłatę. Dodatkowo, gdy została wystawiona więcej niż jedna faktura zaliczkowa dokumentująca otrzymanie części zapłaty, a faktury te obejmują łącznie całą zapłatę, ostatnia z tych faktur musi zawierać również numery poprzednich faktur.
Pół roku temu dostałem zaliczkę na towar. Wystawiłem fakturę zaliczkową. Teraz okazuje się, że klient chciałby trochę inny towar tego samego rodzaju i chciałby, aby tamta zaliczka stała się zaliczką na ten nowy towar (nie będzie zwrotu gotówki). Czy postąpię prawidłowo, jeżeli wystawię fakturę korygującą do zera do zaliczki na stary towar oraz nową fakturę zaliczkową?
Otrzymanie zaliczki na poczet dostawy towarów lub świadczenia usług powoduje powstanie obowiązku podatkowego w VAT. Jest to podstawowa zasada, od której istnieją nieliczne wyjątki. Pobraną sumę traktuje się wówczas jako kwotę brutto, zawierającą VAT. Natomiast wartość podatku oblicza się według stawki obowiązującej dla danego towaru lub usługi. Problem pojawia się jednak w sytuacjach, gdy dostawa lub świadczenie, na poczet których dokonano wpłaty zaliczki, są opodatkowane różnymi stawkami VAT.
28 kwietnia 2014 r. sprzedawca wystawił fakturę na poczet mającej nastąpić wpłaty zaliczki za mate¬riały budowlane i w tym samym dniu mi ją doręczył jako nabywcy. Zaliczkę, którą obejmowała faktura, sprzedawca otrzymał 12 maja 2014 r. Kiedy jako nabywca mogę odliczyć VAT?
Jakie dane powinna zawierać faktura zaliczkowa? Kiedy nie wystawia się faktur za zaliczki i przedpłaty? Kiedy na zaliczkę trzeba wystawić fakturę? Kiedy rozliczyć zaliczkę, gdy faktura została wystawiona przed jej otrzymaniem? Czy zaliczkę na poczet najmu trzeba udokumentować fakturą? Czy trzeba wystawić fakturę końcową, jeśli faktura zaliczkowa została wystawiona na 100% wartości transakcji? Kiedy wystawia się fakturę końcową? Udzielamy odpowiedzi na wszystkie te pytania.
Firma otrzymała fakturę pro forma i na jej podstawie zapłaciła za zamówiony towar. Dotychczas nie wpłynęła jeszcze faktura za ten zakup. Czy wobec tego koszt zakupu towaru powinna ująć w ewidencji na podstawie faktury pro forma?
Spółka prowadzi hurtownię artykułów instalacyjno-sanitarnych. VAT rozliczamy za okresy miesięczne. Dość często zdarza się, że klient w trakcie miesiąca wpłaca nam zaliczkę i w tym samym miesiącu odbiera zamówione towary. Czy można zrezygnować z wystawienia faktury zaliczkowej i wystawić tylko jedną fakturę, która potwierdza całą dostawę towarów, jeżeli otrzymanie zaliczki i dostawa towarów mają miejsce w tym samym miesiącu?