Przygotowując się do ewentualnej kontroli cen transferowych stosowanych przez przedsiębiorstwo, w szczególności zaś opracowując dokumentację podatkową, o której mowa w art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako: ustawa o PDOP), należy zadbać, aby spełniała ona wymogi formalne, jakie wynikają z tego przepisu.
Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu.
Podatnicy PIT rozliczający dochody (albo straty) uzyskane w 2013 roku będą musieli korzystać z nowych druków PIT. Minister Finansów wprowadził bowiem nowe wzory formularzy PIT-37, PIT-36, PIT-36L, PIT-38, PIT-39, PIT-40 i załączników do nich. A ponadto również PIT-16A, PIT-28, PIT-19A, PIT/O i PIT/D.
Organizator balu sylwestrowego oferuje usługę, która rozpoczyna się w grudniu, a kończy w styczniu następnego roku. Zdaniem ekspertów taki bal stanowi jedną usługę, która jest wykonana dopiero w momencie zakończenia balu, tj. w styczniu. Zatem koszty bezpośrednie uzyskania tego przychodu podatnik powinien uwzględnić w tym okresie, w którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody, tj. w styczniu.