Kategorie

Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowelizacja ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw zakłada możliwość załatwiania spraw dotyczących spółek jawnych, komandytowych i z ograniczoną odpowiedzialnością za pośrednictwem internetu. Większość nowych regulacji weszła w życie 15 stycznia 2015 r.
Paradoksem internetu - sieci zaprojektowanej do bezpośredniego kontaktu pomiędzy użytkownikami - jest to, że korzystamy z niej głównie za pomocą pośredników w postaci wyszukiwarek, serwisów społecznościowych, czy dostawców poczty elektronicznej. Co to oznacza w praktyce?
Import towarów na terytorium kraju podlega opodatkowaniu VAT w Polsce niezależnie od tego, czy w państwie, z którego sprowadzane są towary, istnieje VAT. VAT z tytułu importu towarów jest rozliczany w sposób odmienny od obowiązującego przy innych czynnościach podlegających opodatkowaniu. W tym zakresie zasady odliczania są określone w przepisach art. 33–40 ustawy o VAT.
Smartfony i tablet są coraz częściej wykorzystywane przez polskich internautów jako narzędzia do dokonywania zakupów. 35% internautów deklaruje, że do zakupów w sieci wykorzystuje telefon, 19% - tablet, wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014” opublikowanego przez Gemius. Tym bardziej dziwi fakt, że niewiele polskich sklepów internetowych dba o tę kategorię klientów.
Dla przedsiębiorców prowadzących sklep internetowy kluczem do efektywnej sprzedaży jest znajomość klienta, jego potrzeb, oczekiwań i możliwości. W tym celu niezbędna jest analiza internetowa, która pozwala zdobyć tę wiedzę, a w efekcie – podejmować trafne decyzje biznesowe nastawione na wzrost wyników finansowych.
Nowe prawo konsumenckie, które wchodzi w życie 25 grudnia br., gruntownie zmieni przepisy w sprzedaży przez internet. Nowe regulacje zakładają m.in. wydłużenie czasu na odstąpienie od umowy bez podania powodu przez klienta z 10 do 14 dni.
Osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m.in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy.
Minister Finansów pod wpływem orzecznictwa sądów administracyjnych przyznał, że osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m. in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. Przychody z tego tytułu można więc opodatkować na zasadach ogólnych (według skali podatkowej) ale też w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych - tu wg korzystnej stawki 8,5%.
Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych ma obowiązek prowadzić ewidencję dokonanej sprzedaży na kasie fiskalnej.
Można nie prowadzić kasy fiskalnej jeżeli podatnik sprzedaje wysyłkowo towary osobom fizycznym, a wszystkie płatności za towary są dokonywane w formie przelewów bankowych. Dodatkowym warunkiem jest to, by z prowadzonej ewidencji wynikało, jakich konkretnych transakcji dotyczą poszczególne płatności.
Stoją rzekomo na straży praw autorskich i tropią piractwo w sieci. Rzekomo, bo sposób, w jaki działają, budzi ogromne kontrowersje. Do Polski dociera zjawisko zwane copyright trolling, które już uderzyło po kieszeni setek osób.
Wyrokiem C-131/12 w sprawie Google Spain SL, Google Inc. / Agencia Española de Protección de Datos Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał wyszukiwarki internetowe za podmiot administrujący danymi osobowymi. Co to oznacza w praktyce dla osób je prowadzących, a co dla użytkowników?
Ulga internetowa polega na tym, że osoba, która poniosła wydatki na korzystanie z Internetu, może je odliczyć od podstawy opodatkowania w podatku dochodowym od osób fizycznych. Jednakże, zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 6a ustawy o PIT wysokość tego odliczenia nie może przekraczać 760 zł w roku podatkowym. Inny przepis przewiduje że – dla celów korzystania z ulgi – wydatki poniesione na Internet powinny być potwierdzone odpowiednim dokumentem.