REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, CIT - podatek dochodowy od osób prawnych

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wyraźna dynamika wzrostu wpływów budżetowych z CIT

Dynamika wzrostu wpływów budżetowych z podatku CIT w Polsce jest wyraźna, mimo że od ubiegłego roku uprawnieni podatnicy płacą niższy CIT - wskazał minister finansów Tadeusz Kościński.

Tarcza antykryzysowa 4.0 - zmiany w uldze na złe długi (PIT, CIT)

Tarcza antykryzysowa 4.0 wprowadza nowe regulacje w zakresie ulgi na złe długi w podatkach dochodowych, tj. w podatku PIT, CIT i ryczałcie. Ustawodawca daje możliwość skorzystania z ulgi na złe długi, w zakresie odliczania wierzytelności, począwszy od okresu rozliczeniowego, w którym upłynęło 30 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze (rachunku) lub w umowie, do okresu, w którym wierzytelność została uregulowana lub zbyta.

Tarcza antykryzysowa 4.0 – kolejne zmiany w PIT i CIT

Tarcza antykryzysowa 4.0 wprowadziła nowe zmiany na gruncie podatków dochodowych (PIT, CIT). Nowe regulacje dotyczą kar umownych i odszkodowań związanych z koronawirusem oraz ulgi na złe długi.

Jakie zmiany w podatkach i ZUS wprowadza Tarcza antykryzysowa 4.0

W dniu 24 czerwca opublikowana została w Dzienniku Ustaw ustawa o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych na zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19, w której zawarte zostały kolejny instrumenty pomocowe dotyczące podatków i ZUS. Ustawa, nazywana Tarczą Antykryzysową 4.0, jest kontynuacją działań rządu w obszarze realizacji działań antykryzysowych.

REKLAMA

Ułatwienia w obszarze cen transferowych w Tarczy antykryzysowej 4.0

W ramach ułatwień dla przedsiębiorców zawartych w Tarczy Antykryzysowej 4.0 wydłużono terminy związane z dokumentacją cen transferowych i TPR, a także wprowadzono nowe wyłączenie dla szpitali klinicznych.

Nowelizacja 6 ustaw uszczelniająca system podatkowy

Pakiet nowelizacji sześciu ustaw m.in. o CIT i VAT, które uszczelniają system podatkowy podpisał prezydent Andrzej Duda - poinformowała we wtorek 23 czerwca 2020 r. Kancelaria Prezydenta RP. Ustawa te wejdzie w życie z dniem 1 lipca 2020 r. (w tym np. zmiany w VAT) z kilkoma wyjątkami - np. zmiany w ustawie o CIT i ustawie o PIT wejdą w życie 1 stycznia 2021 r.

Zakup licencji bez limitu w kosztach podatkowych

Sądy administracyjne stale rozpatrują skargi podatników na interpretacje w zakresie kontrowersyjnego przepisu o limicie wydatków na usługi niematerialne. W jednym z ostatnich wyroków WSA w Warszawie przyznał rację podatnikowi, który odwołał się w przedmiocie zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków na zakup licencji, która nie była bezpośrednio uwzględniona w cenie realizowanej usługi.

PKWiU 2015 w podatkach dochodowych i ryczałcie od 1 stycznia 2021 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało, że od 1 lipca 2020 r. wejdą w życie przepisy, które (ze skutkiem od 1 stycznia 2021 r.) dostosują przepisy ustawy o PIT, ustawy o CIT i ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne do obowiązującej Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług z 2015 roku.

REKLAMA

Ulga robotyzacyjna częścią pakietu prorozwojowego

Wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz zapowiedziała, że ulga robotyzacyjna będzie częścią większego pakietu prorozwojowego, który może być wdrożony razem z estońskim CIT.

Jak stosować przepisy przejściowe w zakresie cen transferowych

Ministerstwo Finansów opublikowało informację o przepisach przejściowych w zakresie cen transferowych. Wskazało w niej, że do transakcji realizowanych w 2018 r. podatnicy mają możliwość wyboru nowych przepisów o cenach transferowych.

Które spółki skorzystają z estońskiego CIT

Premier Mateusz Morawiecki zaprezentował ostateczną wersję projektu o możliwości rozliczania podatku CIT w wersji estońskiej. Z szacunków wynika, że nawet 97% spółek w Polsce skorzysta na estońskim CIT. Jakie warunki musi spełnić firma, aby mogła skorzystać z tego rozwiązania?

"Estoński CIT" w Polsce - Ministerstwo Finansów przedstawia założenia projektu

W 2021 r. w Polsce zacznie obowiązywać tzw. estoński CIT. Przedsiębiorcy, którzy będą przeznaczać środki na rozwój swojej działalności, nie zapłacą podatku CIT. Z rozwiązania może skorzystać ok. 200 tys. spółek kapitałowych w Polsce. Ten nowoczesny sposób opodatkowania ma zapewnić maksymalną promocję inwestycji i minimum formalności przy rozliczeniu podatków. Wzmocnić innowacyjność rodzimego biznesu, przyczynić się do szybszego rozwoju firm, zwiększyć ich płynność finansową i produktywność.

Dwa warianty "estońskiego CIT" w Polsce

Ministerstwo Finansów chce, by projekt dotyczący estońskiego CIT-u jeszcze w czerwcu 2020 r. trafił do konsultacji i wszedł w życie 1 stycznia 2021 roku – poinformował 18 czerwca 2020 r. wiceminister finansów Jan Sarnowski. „Będzie to podatek opcjonalny, nikogo nie będziemy zmuszać”, powiedział Minister Finansów Tadeusz Kościński. Dodał, że rozwiązanie to będzie miało dwa warianty. W pierwszym, klasycznym, wszystkie zyski są przeznaczone na inwestycje, a w drugim firma może przekazywać część zysków na rachunek inwestycyjny. Podatnik będzie mógł wybrać system estoński na 4 lata i przedłużyć na kolejne 4-letnie okresy.

Estoński CIT szansą na poprawę płynności finansowej firm

Z powodu restrykcji gospodarczych płynność finansowa wielu firm została osłabiona - nowe rozwiązanie podatkowe, jakim jest estoński CIT, daje szansę na jej poprawę - ocenił PAP Jakub Sawulski z Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Według niego moment na wprowadzenie takiej zmiany jest bardzo dobry.

Estoński CIT może być bodźcem do inwestowania

Estoński CIT może być dla przedsiębiorców jednym z ważnych bodźców do podejmowania decyzji o inwestowaniu - powiedziała prof. SGH Elżbieta Mączyńska. Zaznaczyła, że w zmieniającym się w wyniku pandemii modelu gospodarczym szczególnie ważne będą inwestycje innowacyjne, np. urządzenia czy programy, które wpisują się w nowy, „ucyfrowiony” model produkcji i obsługi klienta.

Wyłączenie spółek leczniczych ze zwolnienia z CIT zgodne z konstytucją

Trybunał Konstytucyjny orzekł, że wyłączenie niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej utworzonych przez spółki z o.o. ze zwolnienia od obowiązku płacenia podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) jest zgodne z konstytucją.

Spółki o obrotach do 50 mln zł nie zapłacą CIT jeżeli nie wypłacą zysków udziałowcom

Przedsiębiorcy, którzy są osobami prawnymi (czyli np. spółki z o.o. i spółki akcyjne) o rocznych obrotach do 50 mln zł nie będą musieli płacić CIT, tak długo, jak nie będą wypłacać zysków - zapowiedział 17 czerwca 2020 r. premier Mateusz Morawiecki. To rozwiązanie, czyli tzw. estoński CIT, obejmie 97 proc. spółek. Premier liczy, że rozwiązanie wejdzie w życie za ok. pół roku. Estoński CIT ma wejść w życie od 1 stycznia 2021 r.. a projekt ustawy w tej sprawie Ministerstwo Finansów planuje opublikować na przełomie czerwca i lipca - powiedział 18 czerwca 2020 r. wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Uszczelnienie systemu podatkowego. Dostosowanie do unijnego pakietu zmian w VAT tzw. Quick Fixes

Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych opowiedziała się za przyjęciem bez poprawek nowelizacji ustaw podatkowych, która ma m.in. wdrożyć unijne dyrektywy uszczelniające system podatkowy. Rozwiązania zawarte w nowelizacji implementują trzy dyrektywy unijne oraz dostosowują polskie regulacje do unijnego pakietu zmian w VAT tzw. Quick Fixes.

Limity kosztów nabycia usług niematerialnych i praw także w SSE

Zgodnie z wyrokiem WSA w Gliwicach z 25 marca 2020 r. w specjalnej strefie ekonomicznej również nie można odliczać całości wydatków na zakup od podmiotów powiązanych usług niematerialnych czy licencji. Jeśli inne sądy administracyjne (zwłaszcza NSA) będą tak samo interpretować przepisy, to przedsiębiorcy w SSE szybciej wykorzystają przysługujący im limit pomocy publicznej, a tym samym szybciej zaczną płacić podatek dochodowy

Mikropożyczka w wysokości 5000 zł - nie trzeba będzie składać wniosków o umorzenie

Mikropożyczka dla przedsiębiorców w wysokości 5000 złotych jest jednym ze sztandarowych elementów ustaw antykryzysowych. Według ostatnich zapowiedzi rządu jej umorzenie będzie możliwe bez składania wniosków.

Zmiana terminu przesłania informacji IFT-2R

Rozporządzeniem z 29 maja 2020 r. Minister Finansów ponownie przedłużył termin do sporządzenia i przesłania informacji podatkowych IFT-2R.

Nowa ulga w CIT - podatnicy mogą zaoszczędzić jeszcze prawie 50 tys. zł

Przedsiębiorstwa, które zatrzymały zysk za 2018 r. lub planują go zatrzymać za 2019 r., mogą skorzystać z dodatkowej ulgi w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT). Od przychodu odliczą hipotetyczne odsetki od kapitału własnego.

JPK_VAT dla mikro, małych i średnich firm od 1 października?

Rzecznik MŚP proponuje trzymiesięczne przesunięcie wprowadzenia obowiązków dotyczących stosowania nowego JPK_VAT przez małych, średnich i mikroprzedsiębiorców z 1 lipca na 1 października 2020 r. – poinformowało w komunikacie z 23 maja Biuro Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Wpłaty na rzecz polskiej kinematografii (tzw. podatek od seriali) od 1 lipca 2020 r.

W Tarczy antykryzysowej 3.0 znalazły się regulacje, które rozszerzają opłatę na rzecz Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, w wysokości 1,5% przychodu, na nadawców VOD. Opłata na rzecz polskiej kinematografii, nazywana też „podatkiem od seriali”, zacznie obowiązywać dla nowych podmiotów od 1 lipca 2020 r. Wpłaty z tego tytułu będą stanowić koszty uzyskania przychodów.

Zmiany umowy leasingu - skutki podatkowe

Jeśli zmieniły się tylko strony umowy, to mamy do czynienia z kontynuacją. Ale jeżeli teraz zostanie przedłużona spłata rat, to dla celów podatkowych jest to już nowy kontrakt – uważa Ministerstwo Finansów. Ma to swoje konkretne skutki podatkowe.

Czym jest raportowanie TPR?

Informacja o cenach transferowych (TPR) stanowi zbiór informacji o transakcjach zawieranych pomiędzy podmiotami powiązanymi oraz przez podatników z podmiotami mającymi miejsce zamieszkania, siedzibę lub zarząd na terytorium lub w kraju stosującym szkodliwą konkurencję podatkową (w tzw. „rajach podatkowych”).

Czy subwencja (pożyczka) z Tarczy Finansowej jest opodatkowana?

Ministerstwo Finansów wyjaśnia, że pomoc z Tarczy Finansowej PFR jest pożyczką dla przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy nie zapłacą podatku w momencie uzyskania finansowania. Ministerstwo Finansów we współpracy z Polskim Funduszem Rozwoju prowadzi prace mające na celu przygotowanie korzystnych rozwiązań dla przedsiębiorców.

E-rezydencja w Estonii lub na Litwie a podatki w Polsce

E-rezydencja to pokusa, by skorzystać z podatkowych benefitów przyznawanych przez inne państwa. Powodem wysypu ofert dotyczących uzyskania litewskiej e-rezydencji jest zbliżający się 2021 r. Wtedy Litwa zacznie oferować taką możliwość obcokrajowcom, tak jak robi to już od sześciu lat Estonia.

Zwrot subwencji z Tarczy Finansowej przez mikroprzedsiębiorcę - zasady, termin

Polski Fundusz Rozwoju S.A. udzielił odpowiedzi na pytanie na jakich zasadach, w jakich przypadkach, w jakich kwotach i kiedy podlegają zwrotowi subwencje finansowe przyznane mikroprzedsiębiorcom w ramach Tarczy Finansowej PFR.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - Sejm za częścią poprawek Senatu

W dniu 14 maja Sejm poparł część poprawek Senatu do nowelizacji Tarczy antykryzysowej, tzw. Tarczy 3.0. Dotyczyły one m.in. ulgi w składkach na ZUS dla samozatrudnionych. Posłowie nie zgodzili się jednak, by wykreślić z ustawy przepisy dot. prezesa UKE.

Tarcza Finansowa PFR – na jakie wsparcie finansowe mogą liczyć mikroprzedsiębiorcy?

Polski Fundusz Rozwoju w związku z utworzoną przez rząd Tarczą Antykryzysową opracował program „Tarcza Finansowa PFR”, służący m.in. udzieleniu pomocy finansowej mikroprzedsiębiorcom, którzy doświadczyli negatywnych następstw pandemii koronawirusa. Program przewiduje przeznaczenie blisko 25 miliardów złotych dla mikrofirm, w celu ochrony rynku pracy i zapewnienia firmom płynności finansowej w okresie pandemii i towarzyszącej temu złej sytuacji gospodarczej. Beneficjentami programu są mikroprzedsiębiorcy, a także mali i średni oraz duzi przedsiębiorcy. W tym artykule przedstawione zostały zasady udzielania pomocy finansowej dla mikroprzedsiębiorców.

Nowelizacja Tarczy antykryzysowej, tzw. Tarczy 3.0

Senat opowiedział się za wykreśleniem z nowelizacji Tarczy antykryzysowej, tzw. Tarczy 3.0, przepisów, które - zdaniem senatorów - nie mają nic wspólnego z pomocą związaną z epidemią koronawirusa, np. regulacji dotyczącej wyboru prezesa UKE.

Dofinansowanie zakupu usług badawczo-rozwojowych - konkurs "Bony na innowacje dla MŚP" 2020

W zaktualizowanym przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej harmonogramie naborów Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, aż w czterech konkursach PARP zwiększono liczbę rund aplikacyjnych. Wnioskodawcy zyskali tym samym więcej czasu na składanie wniosków. Dodatkowo, w związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców konkursem ogólnym „Bony na innowacje dla MŚP: etap 1 usługowy”, jego budżet został zwiększony do 130 mln zł.

Zmiany dla przedsiębiorców od 2021 r. Ministerstwo Finansów zapowiada wprowadzenie estońskiego CIT

Podatek dochodowy od osób prawnych ma zostać w Polsce zrewolucjonizowany, z dużą korzyścią dla przedsiębiorców. Zmiany planowane były już w tym roku, natomiast pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany resortu finansów. Pierwsze projekty ustawy mają pojawić się w Sejmie w III kwartale tego roku, a nowe przepisy obowiązywać od początku 2021 roku.

Dofinansowania dla pracowników z Europejskiego Funduszu Społecznego

Środki z Europejskiego Funduszu Społecznego to dodatkowe, oprócz pieniędzy przewidzianych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej, 2,6 miliarda złotych na ochronę miejsc pracy, które przeznaczone są na dofinansowanie pensji i składek pracowników. Z tych środków unijnych mogą skorzystać m.in. mikroprzedsiębiorcy oraz właściciele małych i średnich firm.

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców – pytania i odpowiedzi

Niskooprocentowana pożyczka dla mikroprzedsiębiorców do 5 tys. zł, z możliwością jej umorzenia jest jednym z ważniejszych elementów Tarczy Antykryzysowej. Na rządowej stronie gov.pl opublikowano odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania związane z tą pożyczką.

Pożyczka antykryzysowa a podatek dochodowy

Tarcza antykryzysowa, uchwalona w związku z epidemią koronawirusa, przewiduje możliwość udzielenia mikroprzedsiębiorcy pożyczki w kwocie do 5000 zł, na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu na wniosek, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca ten będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki. Czy w ten sposób umorzona pożyczka podlega opodatkowaniu?

Podatki 2021 - zmiany w CIT dla małych firm

Od 2021 roku ma być wprowadzona zachęta do inwestowania, taka jak w Estonii. Przedsiębiorcy nie zapłacą podatku, jeśli zysk zainwestują, zamiast przeznaczać go na dywidendy. Oprócz tego więcej przedsiębiorców skorzysta z 9-proc. CIT i z ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Tak wynika z przyjętego przez Radę Ministrów 28 kwietnia 2020 r. Krajowego Programu Reform. Wiele zmian miałoby zacząć obowiązywać już od 1 stycznia 2021 r. Rząd miałby zająć się nimi w II i III kwartale, a Sejm uchwalić w drugiej połowie 2020 roku.

Formularze interaktywne informacji o cenach transferowych TPR-C i TPR-P

Ministerstwo Finansów opublikowało na Portalu Podatkowym formularze interaktywne informacji o cenach transferowych TPR-C i TPR-P.

Nieodpłatna umowa służebności przesyłu nie generuje przychodu w CIT

Zawarcie nieodpłatnej umowy ustanowienia służebności przesyłu, nie stanowi dla przedsiębiorstwa nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego otrzymania rzeczy lub praw, określonych w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Tak uznał WSA w Warszawie w wyroku z 13 marca 2020 r. (sygn. I SA/Wa 1095/19).

Opodatkowanie odsetek uzyskanych za pośrednictwem zagranicznej fundacji

Spółka zaskarżyła wydaną interpretację podatkową, w której organ podatkowy odmówił jej prawa do skorzystania z preferencyjnej stawki opodatkowania dochodów z odsetek (pozyskanych za pośrednictwem fundacji), jaką mogła zastosować na mocy umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania. Inaczej orzekł sąd, który stwierdził, że organ nazbyt profiskalnie interpretuje przepisy.

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców z funduszu pracy - zasady, wniosek, spłata

Rząd wychodząc naprzeciw polskim mikroprzedsiębiorcom wprowadził w Tarczy Antykryzysowej, a następnie znowelizował w Tarczy Antykryzysowej 2.0 pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Pożyczka w głównej mierze ma za zadanie pomóc mikroprzedsiębiorcom przetrwać ciężki okres spowodowany epidemią koronawirusa.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - zwolnienie ze składek ZUS dla większej grupy przedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa 3.0 zawiera rozwiązania dotyczące zwolnienia ze składek ZUS, które powiększają grono przedsiębiorców uprawnionych do zwolnienia. Po spełnieniu określonych przez ustawodawcę warunków, ze zwolnienia będą mogły skorzystać firm zatrudniające do 49 pracowników, jak również osoby korzystające z ulgi na start. Zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS będzie miało zastosowanie dla dwóch miesięcy, tj. kwietnia i maja.

Obowiązek składania informacji o cenach transferowych (TPR) - wyjaśnienia MF

W odpowiedzi na zapytanie poselskie Minister Finansów wyjaśnił, że podmioty powiązane realizujące transakcje krajowe z podmiotami powiązanymi, których wartość (rozpatrywana z perspektywy transakcji kontrolowanych o charakterze jednorodnym) nie przekracza progów kwotowych wskazanych w art. 11k ust. 2 ustawy o CIT, nie są zobowiązane do składania informacji o cenach transferowych.

Pożyczka 5 000 zł w ramach tarczy antykryzysowej - jakie warunki trzeba spełnić?

Możliwość otrzymania przez przedsiębiorców pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w wysokości 5 000 zł, w związku z wystąpieniem epidemii koronawirusa została przewidziana już w pierwotnie uchwalonej wersji ,tzw. tarczy antykryzysowej. Jednak dopiero teraz, po upgrade’owaniu, tarczy słynniejszej od tarczy Achillesa, do wersji 2.0, pożyczka ta może trafić do najmniejszych przedsiębiorców.

Które usługi IT nie podlegają limitowaniu w kosztach

Biorąc pod uwagę stanowisko organów podatkowych w zakresie limitowania różnego rodzaju usług IT, można wskazać, że co do zasady limitowaniu nie podlegają usługi techniczne, związane z utrzymaniem infrastruktury czy wsparciem technicznym. W przypadku jednak wystąpienia chociażby pierwiastka usług zarządczych czy doradczych podatnik powinien wystąpić o interpretację.

Wpłaty na rzecz fundacji dokonane przez spółkę z o.o. - skutki w CIT

Fundacja przeznaczająca uzyskane dochody na swoją działalność statutową, zbieżną z niektórymi celami użyteczności społecznej zwolniona jest w ich zakresie z ciężaru podatku CIT. Czy zwolnienie to będzie miało zastosowanie także wtedy, gdy dochodami fundacji będą odsetki spłacane przez spółkę z o.o. od wkładu, jaki fundacja ta wniosła, wstępując w rolę udziałowca spółki?

Ułatwienia w spłacie pożyczek dla mikrobiznesów

Na łatwiejsze spłacanie pożyczek mogą liczyć firmy, które powstały dzięki programowi „Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie”. Mogą skorzystać m.in. z możliwości czasowego zawieszenia działalności gospodarczej, wakacji kredytowych i karencji w spłacie. Rozwiązania są uzupełnieniem rządowej tarczy antykryzysowej.

Nowy wzory zeznania CIT-8 i innych formularzy CIT od 17 kwietnia 2020 r.

Rozporządzeniem z 9 kwietnia 2020 r. Minister Finansów zmienił rozporządzenie w sprawie określenia wzorów deklaracji, zeznania, oświadczenia oraz informacji podatkowych obowiązujących w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych. Zostały zmienione wzory: CIT-8, CIT-8AB, CIT-8/O, CIT/BR, CIT/8S, CIT/8SP, CIT/PGK, CIT/IP, CIT/WW oraz dodane dwa nowe: CIT/WZ i CIT/WZG. Te nowe wzory stosuje się do osiągniętych dochodów (poniesionych strat) w roku podatkowym rozpoczynającym się po 31 grudnia 2019 r.

Odroczenie lub zawieszenie spłaty rat leasingowych - skutki podatkowe

Z uwagi na możliwość utraty prawa do wyższych kosztów podatkowych, przedsiębiorstwa, które przed 1 stycznia 2019 r. wzięły w leasing samochody o wartości powyżej 150 tys. zł, powinny teraz dwa razy się zastanowić, zanim wystąpią o odroczenie lub zawieszenie płatności rat leasingowych.

REKLAMA