REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Najem i dzierżawa, PIT-28

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Czy wydatki na remont dachu mogą być kosztem uzyskania przychodów z najmu

Wydatki na remont dachu (o ile miał na celu odtworzenie jego stanu pierwotnego) można bezpośrednio zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów z tytułu umowy najmu.

Jakie są skutki podatkowe nieodpłatnego udostępnienia nieruchomości

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością udostępnia nieodpłatnie pomieszczenie biurowe innej spółce. Czy obie spółki poniosą konsekwencje podatkowe nieodpłatnego udostępnienia nieruchomości?

Kiedy powstaje przychód z najmu

Spółka zajmuje się wynajmem pomieszczeń magazynowych. Umowy najmu są zawierane na kilka lat, niekiedy na rok albo dwa lata. Strony umawiają się, że płatności czynszowe będę realizowane w przypadku umów krótszych co pół roku, a w przypadku umów wieloletnich – raz w roku. Kiedy spółka powinna zaewidencjonować przychód z najmu.

Jak rozliczyć koszty najmu pomieszczenia biurowego

Spółka najmuje lokal, w którym prowadzi własne biuro. Umowa najmu została podpisana 1 sierpnia tego roku na 17 miesięcy. Kiedy zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na najem, jeżeli czynsz został zapłacony z góry?

Czy na karcie podatkowej można podnająć część lokalu użytkowego

Podatnik jest rzemieślnikiem. Jest na karcie podatkowej. W celu obniżenia kosztów prowadzenia działalności gospodarczej chce podnająć jedno z pomieszczeń wykorzystywanych przez siebie (lokal należy do rzemieślnika i jest składnikiem majątku firmy). Organy podatkowe uważają, że oznacza to utratę prawa do rozliczania się według zasady dla karty podatkowej.

Jak wykazać w kpir dzierżawę środka trwałego

Pytanie: Czy z tytułu usługi dzierżawy środka trwałego podatnik powinien wystawić fakturę VAT jako firma i zaksięgować przychód w kolumnie 8 podatkowej księgi przychodów i rozchodów jako pozostałe przychody?

Najem lokalu w ramach działalności gospodarczej a ewidencja w kpir

Prowadzę działalność gospodarczą, w ramach której wynajmuję lokal. Właściciel lokalu nie jest uprawniony do wystawiania faktur VAT. W jaki sposób najemca powinien udokumentować poniesienie wydatków?

Czynsz za wynajem samochodu a „kilometrówka”

Przedsiębiorcy zepsuł się samochód. Miał pilne spotkanie z kontrahentem. Wynajął na dwa dni samochód. Przejechał nim 500 kilometrów. Do kosztów zaliczył wydatki wynikające z „kilometrówki”. Do kosztów zaliczył jednak poza tym limitem 600 zł z tytułu opłaty za wynajem samochodu. Czy postąpił słusznie?

Najemca w galerii handlowej - jak zaliczać opłaty jednorazowo do kosztów

Wynajęcie powierzchni handlowej w galerii handlowej jest kosztowną inwestycją. Podstawowy problem w zakresie zaliczania ponoszonych wydatków do kosztów uzyskania przychodu dotyczy ich kwalifikacji jako tzw. „inwestycje w obcych środkach trwałych” albo jako „jednorazowy koszt podatkowy”.

Wydatki na lokal przed wynajmem a koszty uzyskania przychodów

Mając do dyspozycji lokal, który możemy wynajmować, może zaistnieć sytuacja, gdy stracimy jednego lokatora i będziemy zmuszeni poszukiwać kolejnego najemcy. Konsekwencją tego będzie to iż przez dłuższy bądź krótszy czas lokal będzie stał pusty a niezbędne wydatki na jego utrzymanie trzeba będzie ponosić (np. czynsz czy inne regularne opłaty za energię, garaż itp.).

Zmiana ustawy o ryczałcie od 20 maja 2010 r.

Osoby chcące rozpocząć rozliczanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych - przychodów z tzw. prywatnego (czyli realizowanego poza działalnością gospodarczą) najmu lub dzierżawy - będą musiały trochę później niż przed 20 maja 2010 r. zawiadomić o tym urząd skarbowy. Od 1 stycznia 2011 roku nic się w tym zakresie nie zmieniło.

Czy wynajem jednopokojowych kawalerek można opodatkować kartą podatkową

Mam kilka małych kawalerek (w różnych punktach miasta), które w czasie roku akademickiego wynajmuję studentom. Przychód z tytułu najmu, opodatkowuję na zasadach ogólnych. W bieżącym roku, w okresie wakacyjnym chciałbym wynajmować te lokale turystom na krótkotrwałe zakwaterowanie (noclegi). Czy uzyskane przychody z tytułu najmu jednopokojowych kawalerek na usługi noclegowe w ramach działalności gospodarczej mogą być opodatkowane w formie karty podatkowej?

Gdy żona wynajmuje, mąż nie traci prawa do karty podatkowej

Czy jeśli moja małżonka wynajęła lokal pod działalność gospodarczą, to czy z chwilą osiągnięcia przez nią dochodu z najmu, ja stracę prawo do opodatkowania w formie karty podatkowej?

Ryczałt od najmu prywatnego od 2010 roku jest opłacalny jak nigdy dotąd

Od 1 stycznia 2010 r. (także w 2013 roku) osoby fizyczne osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze (o ile umowy te nie są zawierane w ramach działalności gospodarczej), jeżeli wybiorą ryczałt ewidencjonowany, płacą podatek w wysokości 8,5% uzyskanych przychodów bez względu na ich wysokość.

Rozliczamy ryczałtem dochody z najmu i dzierżawy na PIT-28 - PIT 2010

Do poniedziałku 31 stycznia 2011 r. muszą złożyć PIT-28 podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów.

PIT-28 - rozliczamy ryczałtem przychody z najmu i dzierżawy - PIT 2011

Do wtorku 31 stycznia 2012 r. muszą złożyć PIT-28 za 2011 r. podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów.

Rozliczamy ryczałtem dochody z najmu i dzierżawy na PIT-28 - PIT 2009

Do poniedziałku 1 lutego 2010 r. muszą złożyć PIT-28 podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów (bo 31 stycznia wypada w tym roku w niedzielę).

PIT-28 - rozliczamy ryczałtem przychody z najmu i dzierżawy

Do końca stycznia muszą złożyć PIT-28 podatnicy rozliczający ryczałtem przychody z najmu, dzierżawy i innych podobnych umów. Jeżeli ostatni dzień stycznia wypada sobotę - ostateczny termin przesuwa się na pierwszy dzień roboczy kolejnego miesiąca.

PIT-28 - rozliczenie roczne przychodów z działalności gospodarczej - ryczałt od przychodów ewidencjonowanych

Do końca lutego przedsiębiorcy - ryczałtowcy powinni złożyć do urzędu skarbowego zeznanie PIT-28 za ubiegły rok podatkowy. Nie ma więc już wiele czasu na zapoznanie się z zasadami tego rozliczenia.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - rozliczenie roczne przychodów z działalności gospodarczej - PIT 2009

Do 2 lutego 2009 r. przedsiębiorcy - ryczałtowcy powinni złożyć do urzędu skarbowego zeznanie PIT-28. Nie ma więc już wiele czasu na zapoznanie się z zasadami tego rozliczenia.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych - rozliczenie roczne przychodów z działalności gospodarczej - PIT 2010

Do 31 stycznia 2011 r. przedsiębiorcy - ryczałtowcy powinni złożyć do urzędu skarbowego zeznanie PIT-28. Nie ma więc już wiele czasu na zapoznanie się z zasadami tego rozliczenia.

VAT przy prywatnym najmie mieszkań

Wynajmowanie (również dzierżawa) mieszkań na cele mieszkaniowe na własny rachunek jest usługą zwolnioną z VAT (art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy o VAT w zw. z poz. 4 załącznika nr 4 ustawy o VAT).  Tak więc wynajmujący mieszkania na cele mieszkaniowe nie muszą się rejestrować jako podatnicy VAT.

Czy wynajem mieszkania dla pracowników jest dla nich przychodem

Firma wynajmuje trzy umeblowane mieszkania dla swoich pracowników pochodzących z innej miejscowości. Mieszkania wynajmowane są na rachunki od osób niebędących czynnymi podatnikami VAT. Jak rozliczyć taki wynajem, jeżeli jedno mieszkanie jest wynajmowane dla jednego pracownika? A jak, gdy wynajmowane jest dla kilku pracowników? Czy wartość wynajmu należy doliczyć do dochodu pracownika? Czy taki wydatek jest dla nas kosztem uzyskania przychodów?

Jak rozliczyć zakup mebli biurowych do wynajmowanego lokalu

Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Zakupiłam meble biurowe do lokalu wynajmowanego na działalność. Na fakturze jest napisane: meble biurowe - komplet-zestaw mebli biurowych. Cena 6355 zł + VAT. Na fakturze nie wyszczególniono, co wchodzi w skład zestawu, ale w praktyce jest to: biurko z szafką zintegrowaną, szafka z szufladami i zestaw szafek kuchennych. Jak powinnam rozliczyć ten zakup w kosztach? Czy powinnam amortyzować cały komplet przez 5 lat? A może, mimo że nie ma wyszczególnienia poszczególnych elementów zestawu na fakturze, to najpierw powinnam podzielić go na 3 części i ustalić wartość początkową każdej z nich, a dopiero potem amortyzować osobno każdą z tych części?

REKLAMA