REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Wierzyciel, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Media relations. 10 przykazań i więcej…

Relacje z mediami wydają się skutecznym i prostym sposobem na zwrócenie uwagi otoczenia oraz budowanie wizerunku firmy. To prawda, ale tylko wtedy, gdy znamy i stosujemy zasady, którymi kierują się dziennikarze. Chociaż media ewoluują w ekspresowym tempie, to pewne standardy działania pozostają niezmienne. Jakie reguły rządzą światem mass mediów? Które praktyki stosować w relacjach z dziennikarzami, a czego należy się wystrzegać? Jak sprawić, aby dialog był satysfakcjonujący dla obu stron? O tym będzie mowa podczas kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations, która odbędzie się w dniach 23-24 kwietnia 2015 roku w Rzeszowie - patronat medialny nad wydarzeniem objął portal Infor.pl. Już teraz prezentujemy krótki przewodnik dla wszystkich piarowców.

Założenie firmy po 1 grudnia 2014 r.

Przedsiębiorcy wpisywani do KRS będą mogli szybciej rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej. Po zmianach przedsiębiorca założy firmę już w 7 dni. Pomoże w tym możliwość szybszego uzyskiwania numerów REGON i NIP. Rozwiązania wprowadzone ustawą o zmianie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz zmianie niektórych innych ustaw (dalej: ustawa nowelizująca) będą obowiązywać od 1 grudnia 2014 r.

Podpisywanie umów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego

Założenia zmian w ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym (PPP), przygotowane przez rząd, zakładają, że samorządy będą mogły udzielać wykonawcy dotacji celowych na realizację inwestycji w ramach PPP, przewidują także ułatwienia w podpisywaniu umów w ramach PPP na okres dłuższy niż 4 lata.

Łatwiejsza restrukturyzacja firm w 2015 r.

Rząd przyjęła projekt ustawy Prawo restrukturyzacyjne. Nowe regulacje, które zaplanowane są na rok 2015, mają zapewnić przedsiębiorcom znajdującym się w trudnej sytuacji finansowej możliwość skutecznej restrukturyzacji, przy jednoczesnym zachowaniu ochrony praw wierzycieli.

Jak usprawnić obieg dokumentów pracowniczych w firmie?

Jednym z najlepszych sposób na optymalizację obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, w dobie ogólnodostępnego Internetu, jest moduł WWW. Interfejs ten, z uwagi na podobieństwo do klasycznych stron internetowych, jest bardzo intuicyjny, może być dostępny z każdego miejsca oraz oferuje szereg praktycznych możliwości, oszczędzających czas, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i z punktu widzenia pracownika.

Kredyt czy emisja akcji?

Jedną z najczęściej stosowanych form obcego, zewnętrznego finansowania przedsiębiorstw są kredyty bankowe. W skład kosztów udzielanych przez banki kredytów wliczane są głównie odsetki oraz dodatkowe opłaty i prowizje. Wiarygodność finansowa przedsiębiorstwa determinuje dostęp do niego. Duże firmy mogą zastosować podwyższenie kapitału własnego przez emisję akcji. Akcja udowadnia współwłasność części kapitału przedsiębiorstwa. Emisja nowych akcji zapewnia większe poczucie bezpieczeństwa aniżeli zaciągnięcie kredytu, gdyż niesie ze sobą mniejsze ryzyko.

Firmy chcą tworzyć nowe miejsca pracy

Co czwarta firma chce w tym roku stworzyć nowe miejsca pracy. Tak wynika z najnowszego badania „Plany Pracodawców” przeprowadzonego przez Instytut Badawczy Randstand i TNS. Coraz więcej firm pozytywnie ocenia sytuację gospodarczą i dlatego planuje wzrost zatrudnienia. Z drugiej strony coraz trudniej znaleźć wykwalifikowanych pracowników. Czy to prawda?

Rekomendacja jako sposób promocji firmy

W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.

Firma jako współczesne pole walki

Lider nie ingeruje w to, jak pracownik ma realizować swoje zadania, ale wtedy, kiedy sytuacja staje się kryzysowa, a pracownicy nie radzą sobie ze stresem i zagrożeniami – tłumaczy gen. Roman Polko, dwukrotny dowódca elitarnej jednostki specjalnej GROM.

Niedozwolone postanowienia umowne stosowane przez firmy

Zmienią się przepisy dotyczące klauzul umownych. Rząd przygotował w tej sprawie założenia zmian w Kodeksie postępowania cywilnego. Nowe regulacje mają zmodyfikować procedurę uznawania za niedozwolone postanowień umów stosowanych przez firmy z konsumentami. Zmienią się w dużym stopniu np. przepisy dotyczące mocy wiążącej orzeczeń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tych sprawach.

Komórki wierzycielskie w urzędach skarbowych

Od 1 lipca na podstawie zarządzenia ministra finansów z 27 stycznia 2014 r. w sprawie organizacji urzędów i izb skarbowych oraz nadania im statutów w urzędach skarbowych funkcjonują komórki do spraw wierzycielskich.

Odstąpienie od umowy z kontrahentem - co warto wiedzieć?

Obowiązek wywiązywania się z umów to jedna z najważniejszych zasad w obrocie gospodarczym. Czasami jednak zachodzą wyjątkowe okoliczności, w konsekwencji których możliwe jest odstąpienie od umowy, czyli powrót do stanu, w którym kontrakt uważa się za niezawarty.

Rozliczanie nieterminowo płaconych należności w podatku dochodowym

Jednymi z największych trudności, z jakimi mierzą się polskie przedsiębiorstwa są nieopłacone w terminie należności za wykonane przez firmy usługi lub dostarczone towary. Często zdarza się, że pomimo upływów kolejnych terminów płatności, wezwań do zapłaty, należności z tytułu wystawionych faktur nie wpływają na konta przedsiębiorców.

Potrącenie wierzytelności przy upadłości

Oświadczenie o potrąceniu złożone przed dniem ogłoszenia upadłości, obejmującej likwidację majątku upadłego, przez jego dłużnika, który nabył wierzytelność w okresie roku przed dniem ogłoszenia upadłości wiedząc o istnieniu podstawy do ogłoszenia upadłości, nie powoduje umorzenia wierzytelności.

Ulga na złe długi w księgach rachunkowych wierzyciela

Od 1 stycznia 2013 r. zmieniły się przepisy ustawy o VAT dotyczące ulgi na złe długi. Wiele artykułów prasowych opisywało ten temat, niewiele jednak dotyczyło ujęcia w księgach rachunkowych tego przywileju. W niniejszym materiale prezentujemy ewidencję księgową ulgi u wierzyciela.

Poręczenie jako forma zabezpieczenia wierzytelności

Umowa poręczenia to popularny sposób zabezpieczenia interesów wierzyciela. Ta metoda asekuracji wykonalności roszczenia jest skuteczna, szczególnie w przypadkach, gdy wierzyciel nie jest pewny wiarygodności i wypłacalności swojego kontrahenta.

Kiedy warto korzystać z faktoringu - skutki bilansowe

Faktoring stanowi źródło środków pieniężnych. Pozwala przedsiębiorcy na zachowanie płynności finansowej. Jest też coraz częściej stosowaną metodą windykacji należności. Może również stanowić sposób zabezpieczenia przed nieściągalnością dłużnika.

Zobowiązania spółki komandytowej a odpowiedzialność wspólników

Jaka jest odpowiedzialność wspólników za zobowiązania spółki komandytowej?

Czy wierzytelność nieściągalna może być kosztem

Podatnik prowadzi indywidualną działalność gospodarczą. W czerwcu 2011 r. wystawił fakturę dla kontrahenta na kwotę 24 000 zł netto. Wartość faktury zaliczył do przychodów należnych. Faktura nie została zapłacona do dzisiaj. Kontrahent zmarł w styczniu 2013 r. Podatnik otrzymał od żony zmarłego pisemną informację, że spadkobiercy odrzucili spadek. Czy wierzytelność nieściągalna z powodu śmierci kontrahenta i odrzucenia spadku przez spadkobierców może być kosztem uzyskania przychodów?

Jak określić wysokość opłaty za wykonanie postanowienia o udzieleniu zabezpieczenia

Sąd Najwyższy podjął uchwałę, zgodnie z którą podstawą ustalenia wysokości opłaty należnej komornikowi za wykonanie postanowienia o udzieleniu zabezpieczenia jest wartość roszczenia pieniężnego określonego we wniosku przez wierzyciela.

Czy przedsiębiorca, który korzystał z faktoringu i windykacji ma prawo korekty VAT

Próba odzyskania wierzytelności przez przedsiębiorcę nie przekreśla prawa do korekty VAT. Przedsiębiorca, który chcąc uzyskać zapłatę za wystawione faktury, korzystał z usług faktoringu i windykacji, nie traci prawa do skorygowania rozliczonego VAT-u jeśli działania te okazałyby się nieskuteczne.

Skarbówka straci pierwszeństwo w ściąganiu długów

Ministerstwo sprawiedliwości planuje zmianę prawa upadłościowego, w wyniku którego urzędy skarbowe mogą stracić pierwszeństwo w ściąganiu długów.

Sprzedaż wierzytelności – skutki w PCC

Umowa sprzedaży wierzytelności, co do zasady, podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych na podstawie art. 1 ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych. Jednak w przypadku objęcia tej czynności podatkiem VAT, podatku od czynności cywilnoprawnych płacić nie trzeba

Jak udokumentować nieściągalność wierzytelności by zaliczyć je do kosztów?

W dniu 5 maja 2011 r. zapadł istotny wyrok WSA w Szczecinie (sygn. akt I SA/Sz 132/11) w zakresie zasad zaliczania do kosztów uzyskania przychodów nieściągalnych wierzytelności. Wyrok jest niekorzystny dla wierzycieli, którzy uważali, że jedno postanowienie wydane w toku egzekucji o tym, że dłużnik nie posiada majątku pozwalającego na egzekucję, pozwala na zaliczenie wszystkich wierzytelności (w tym nigdy nie skierowanych na drogę sądową) wobec tego dłużnika do kosztów podatkowych.

Jak rozliczyć dotacje otrzymane z urzędu pracy na wyposażenie stanowiska pracy?

Pracodawca, który zamierza wyposażyć lub doposażyć stanowisko pracy dla skierowanego bezrobotnego, może złożyć do starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tego stanowiska pracy lub siedzibę pracodawcy, wniosek o refundację ze środków Funduszu Pracy, kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

REKLAMA