Zdaniem organów podatkowych masowe rozdawanie przedmiotów oznakowanych logo podatnika to reklama. Wydatki na reklamę można zaliczyć do kosztów podatkowych. Masowe rozdawanie ma miejsce wtedy, gdy każdy zainteresowany podmiot ma możliwość otrzymania takich przedmiotów, podczas powszechnie stosowanych form promocji (np. degustacje, imprezy sponsorowane, targi). Rozdawanie gadżetów z logo ograniczonej grupie podmiotów, zwłaszcza partnerom handlowym – to reprezentacja. Wydatki na reprezentację nie są kosztem uzyskania przychodu.
Dla wielu działalności gospodarczych muzyka jest niezbędnym elementem. Dotyczy to zwłaszcza przedsiębiorców, dla których miejsce obsługi klienta jest bardzo istotne, np. restauracja, pub, biuro, gabinet, salon, sklep. Przedsiębiorca, który chce publicznie odtwarzać muzykę dla potrzeb prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej powinien znać zasady jej legalnego odtwarzania.
Od 1 grudnia 2012 r. obowiązuje umowa między Polską a Jersey, regulująca kwestie unikania podwójnego opodatkowania osób fizycznych osiągających w tych państwach dochody z pracy oraz inne dochody, w tym wynagrodzenia dyrektorów, artystów i sportowców, studentów, emerytów i rencistów oraz osób pełniących funkcje publiczne.
Podatnicy PIT rozliczający dochody (albo straty) uzyskane w 2013 roku będą musieli korzystać z nowych druków PIT. Minister Finansów wprowadził bowiem nowe wzory formularzy PIT-37, PIT-36, PIT-36L, PIT-38, PIT-39, PIT-40 i załączników do nich. A ponadto również PIT-16A, PIT-28, PIT-19A, PIT/O i PIT/D.
Organizator balu sylwestrowego oferuje usługę, która rozpoczyna się w grudniu, a kończy w styczniu następnego roku. Zdaniem ekspertów taki bal stanowi jedną usługę, która jest wykonana dopiero w momencie zakończenia balu, tj. w styczniu. Zatem koszty bezpośrednie uzyskania tego przychodu podatnik powinien uwzględnić w tym okresie, w którym osiągnięte zostały odpowiadające im przychody, tj. w styczniu.