| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP

Temat: PIT - podatek dochodowy od osób fizycznych

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu PIT - podatek dochodowy od osób fizycznych. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące PIT - podatek dochodowy od osób fizycznych.

Blog a koszty, czyli rozliczenie PIT działalności w Internecie

Aktualizacja: 15.05.2018

Blogerzy, youtuberzy i inne osoby działające w sieci osiągają z roku na rok coraz większe przychody (głównie z reklam), które podlegają co do zasady opodatkowaniu podatkiem dochodowym (drugą opcją opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych). Jak podatek dochodowy, to pojawia się od razu pytanie jakie koszty uzyskania przychodu mogą te osoby uwzględnić (potrącić) i odliczyć od przychodu. Okazuje się, że organy podatkowe w przypadku tych osób dość rygorystycznie interpretują przepisy ustawy o PIT w zakresie kosztów uzyskania przychodów. »

Podatek za reklamy na blogu

Aktualizacja: 07.08.2015

Coraz więcej osób decyduje się na prowadzenie własnego bloga. Przeważnie ma to wymiar hobbystyczny, choć są i tacy, którzy zakładają bloga z myślą o zarobku. Warto pamiętać, że z chwilą kiedy reklama zaczyna przynosić przychody, należy pomyśleć o tym jak rozliczyć je z fiskusem. »

Przychody z tytułu wykorzystania prawa do własnego wizerunku

Aktualizacja: 06.11.2014

Wynagrodzenie otrzymywane z tytułu świadczenia przez sportowca usług reklamowych z wykorzystaniem prawa do własnego wizerunku powinno być na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, traktowane jako przychód z praw majątkowych, o których mowa w art. 18 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. »

Udostępnienie strony internetowej do celów reklamowych a PIT

Aktualizacja: 24.09.2014

Osoba fizyczna udostępniająca na stronie internetowej miejsce w celu zamieszczenia treści o charakterze m.in. reklamowym za wynagrodzeniem uzyskuje przychód z tytułu umowy o podobnym charakterze do umowy najmu lub dzierżawy. »

Skutki bilansowe i podatkowe przekazania gratisów

Aktualizacja: 06.02.2014

Jednym z popularnych chwytów marketingowych mających na celu zainteresowanie produktem są tzw. gratisy. Przedmiotem takiej darowizny mogą być zarówno drobne rzeczy, jak i te bardziej wartościowe. Wydawanie gratisów w celu reklamy firmy i promocji marki powoduje jednak określone skutki podatkowe u odbiorcy oraz u przekazującego. »

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

Aktualizacja: 13.09.2013

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika. »

Wydatki na organizację spotkań promocyjnych mogą być kosztem

Aktualizacja: 12.04.2013

W trakcie targów spółka organizuje wraz z prezentacją produktów poczęstunek dla osób chcących się zapoznać z ich ofertą. Czy wydatki poniesione na ten poczęstunek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów ? »

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Masterlease Polska

Firma leasingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »