REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki, Podatki 2021

Usługi na rzeczowym majątku ruchomym a VAT

Miejsce opodatkowania VAT w przypadku usług na rzeczowym majątku ruchomym uzależnione jest od statusu nabywcy. Zgodnie z ustawą o VAT miejscem opodatkowania usług na rzeczowym majątku ruchomym świadczonych na rzecz podmiotów niebędących podatnikami VAT jest miejsce, gdzie usługi te są faktycznie wykonywane. Co jeszcze warto wiedzieć o usługach dokonywanych na ruchomym majątku rzeczowym?

Spółka komandytowa płatnikiem CIT, gdy nie złoży informacji o wspólnikach - nowa propozycja

Spółki komandytowe mogłyby być płatnikiem CIT w sytuacji, gdy nie złożą informacji o wspólnikach, bądź gdy ich wspólnikami są przedsiębiorcy z innych krajów - to propozycja zaprezentowana 21 października 2020 r. podczas konferencji on-line zorganizowanej przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Nieuprawnione doradztwo podatkowe – KIDP składa 60 wniosków do prokuratury

Nawet 50 tys. zł kary mogą zapłacić osoby i spółki, które świadczą usługi doradztwa podatkowego bez odpowiednich uprawnień. Krajowa Izba Doradców Podatkowych namierzyła blisko 500 takich firm w Polsce. Do prokuratury trafiło dziś 60 zawiadomień o popełnieniu przestępstwa, kolejnych kilkaset jest w przygotowaniu.

Polskie firmy stracą na opodatkowaniu spółek komandytowych CIT

W efekcie planowanego wprowadzenia opodatkowania spółek komandytowych CIT budżet państwa niewiele zyska, stracą polscy przedsiębiorcy zajęci walką o przetrwanie w czasach pandemii – wynika z raportu CRIDO, ZPP i InfoCredit „Opodatkowanie spółek komandytowych w Europie”. Większość racjonalnie działających firm zmieni formę prowadzenia działalności na formę zapewniającą obecny poziom opodatkowania a firmy zagraniczne będą płaciły tyle co do tej pory.

REKLAMA

Ponad 40 tys. spółek komandytowych zostanie objętych CIT

Od 2021 r. ponad 40 tys. spółek komandytowych musi się liczyć z dodatkowymi obciążeniami podatkowymi. Zostaną one objęte 19-proc. CIT-em, co razem z podatkiem PIT od dywidendy pobieranym od wspólników złoży się na łączną daninę rzędu 34,4 proc.

Warunki niepobierania podatku u źródła (WHT)

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wydał korzystne dla podatników orzeczenie dotyczące warunków niepobierania podatku u źródła (WHT). Sąd uznał, że spółka wypłacająca wynagrodzenie (w ramach limitu 2 mln zł rocznie) musi jedynie posiadać certyfikat rezydencji i dokonać odpowiedniej kwalifikacji przychodu w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania. Innego zdania są organy podatkowe, które nakazują badanie statusu odbiorcy płatności jako rzeczywistego właściciela (beneficjenta) oraz prowadzenia przez niego rzeczywistej działalności gospodarczej (czyli wymagają one dochowania należytej staranności, czego udokumentowanie sprawia płatnikom w praktyce wiele trudności).

Nowy JPK_VAT - mapowanie powiązań niezbędne dla znacznika „TP”

W artykule wskazujemy problematykę dotyczącą nowego JPK_VAT w zakresie analizy powiązań przy znaczniku "TP". Posługujemy się przykładami w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy zasadne jest mapowanie kierowniczych stanowisk/działów w firmie.

Paragony fiskalne będące fakturami uproszczonymi w nowym JPK_VAT od 2021 r.

Od 1 stycznia 2021 r. paragony fiskalne (do kwoty 450 zł brutto z NIP) uznane za faktury uproszczone będą wykazywane odrębnie w nowym JPK_VAT, obejmującym deklarację i ewidencję tego podatku - wynika z tzw. objaśnień podatkowych Ministerstwa Finansów.

REKLAMA

Nowy JPK_VAT pozwoli zweryfikować podatki dochodowe

Dane z nowego JPK_VAT zostaną wykorzystane do badania przepływów między spółką a indywidualną działalnością wspólnika, a także by weryfikować koszty usług niematerialnych, np. doradztwa - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

CIT i PIT w 2021 roku - dużo zmian w projekcie nowelizacji

Spółkom komandytowym pozostawiony będzie wybór, czy stać się podatnikiem CIT od 1 stycznia 2021 r., czy dopiero od maja 2021 r. Definicja spółek nieruchomościowych będzie doprecyzowana. Ponadto z zerowego PIT dla młodych skorzystają również uczniowie i absolwenci. Takie poprawki wprowadziła na ubiegłotygodniowym posiedzeniu sejmowa komisja finansów publicznych. Chodzi o projekt nowelizacji ustaw o PIT, o CIT i o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne oraz niektórych innych ustaw, procedowany obecnie w Sejmie.

W kontaktach z urzędami skarbowymi korzystaj z e-usług, e-PUAP i infolinii

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) zachęca do korzystania z e-usług i kontaktu z urzędami skarbowymi poprzez e-PUAP i infolinie. Jedynie w wyjątkowych sytuacjach, w których nie można załatwić sprawy zdalnie, możliwa jest wizyta w urzędach.

Zmiany w podzielonej płatności (split payment) od początku 2021 r.

Zmiany dotyczące mechanizmu podzielonej płatności (split payment) wprowadzone zostaną od 1 stycznia 2021 r. do ustawy o VAT. W przedstawionym przez Ministerstwo Finansów projekcie noweli ustawy przewidziano przede wszystkim zmiany mające zlikwidować pojawiające się obecnie wątpliwości interpretacyjne dotyczące stosowania split payment.

XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021 – istotne zmiany w VAT i podatku dochodowym

W dniach 28-30 października 2020 r. odbędzie się XXIV Ogólnopolskie sympozjum podatkowe online Podatki 2020/2021, poświęcone istotnym zmianom w VAT i podatku dochodowym. Konferencję organizuje Akademia MDDP Sp. z o.o. Sp. k. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

Przedterminowe rozwiązaniem umowy a VAT

Poleskie organy podatkowe stoją na stanowisku, że roszczenie o zwrot wypłaconych ulg w związku z przedterminowym rozwiązaniem umowy jest czynnością znajdującą się poza VAT. Natomiast w ocenie Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) takie roszczenia o zwrot ulgi powinny być opodatkowane VAT.

Podatki 2022. Jak będą opodatkowane fundacje rodzinne?

Projekt ustawy o fundacjach rodzinnych wkrótce zostanie przekazany do konsultacji społecznych. Ustawa ma wejść w życie od 1 stycznia 2022 r. Fundacje rodzinne mają być zwolnione z opodatkowania, z tym że do określonego poziomu. Dzięki nim będzie można zapewnić funkcjonowanie firmy po śmierci jej założyciela i zapewnić wypłaty np. dzieciom.

Kontrole podatkowe w nadchodzących miesiącach – co będą weryfikować organy podatkowe i jak przygotować firmę?

W najbliższym czasie należy spodziewać się wzmożonej aktywności ze strony organów skarbowych - kontrolujących będą interesować nie tylko przeszłe rozliczenia podatkowe, ale również prawidłowe wydatkowanie wsparcia finansowego przyznanego w ramach kolejnych Tarcz Antykryzysowych. Kierunek, w którym zmierza fiskus wskazują również planowane zmiany legislacyjne, wymierzone w zwalczanie transakcji i operacji służących sztucznej optymalizacji podatkowej. Z tego względu coraz więcej przedsiębiorców decyduje się zapewnić sobie profesjonalną asystę w relacjach z organami podatkowymi.

Kto zapłaci za podatek od plastiku (plastic tax)?

Od 1 stycznia 2021 r. Polska będzie zobligowana do płacenia podatek od plastiku (plastic tax) w wysokości 0,80 € za każdy kilogram plastiku, który nie został poddany recyklingowi. Zdaniem ekspertów rząd powinien zareagować i wspierać polski recykling.

Czy prawa autorskie do oprogramowania korzystają z IP BOX?

Autorskie prawo do oprogramowania komputerowego wytwarzane i rozwijane (ulepszane) przez podatnika w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej jest kwalifikowanym prawem własności intelektualnej w rozumieniu art. 30ca ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. podatnik może rozliczać oprogramowaniem przy zastosowaniu ulgi IP BOX (Innovation Box).

Pakiet zmian w podatkach w 2021 r.

W 2021 roku zostanie wprowadzony pakiet zmian w podatkach - zapowiedział Jan Sarnowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, podczas IV Kongresu Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan. Resort finansów chce w 2021 roku m.in. uprościć opodatkowanie najmniejszych firm, wprowadzić proinwestycyjne opodatkowanie przedsiębiorstw rozwijających się oraz zachęcić duże firmy do inwestowania.

Bony lub karty prepaid dla pracowników a podatek dochodowy

Wręczanie pracownikom bonów podarunkowych lub kart przedpłaconych, jest aktualnie szeroko rozpowszechnionym narzędziem motywacyjnym. Mogą być one nagrodą za osiągnięte wyniki, czy też prezentem okolicznościowym. W każdym razie jedne i drugie mogą powodować poprawę relacji pomiędzy pracodawcą a pracownikami, co w założeniu ma istotne znaczenie dla efektywności i wydajności wykonywanych przez tych drugich zadań. Jakie skutki w podatku dochodowym wywołuje przekazanie pracownikom bonów podarunkowych czy kart prepaid?

Spółki komandytowe objęte CIT od maja 2021 r.

Objęcie spółek komandytowych CIT zacznie obowiązywać od maja 2021 r. - zadeklarował minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński. Projekt zmian w tej sprawie wzbudził liczne kontrowersje.

Podatki 2021 - estoński CIT i specjalny fundusz inwestycyjny

Trwają prace legislacyjne nad rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (druk sejmowy numer 643). Pierwsze czytanie projektu odbyło się na posiedzeniu Sejmu RP w dniu 7 października 2020r., projekt został skierowany do Komisji Finansów Publicznych. Zmiany dotyczą m.in. wprowadzenia modelu opodatkowania wzorowanego na regulacjach obowiązujących w Estonii – tzw. estoński CIT oraz utworzenia specjalnego funduszu inwestycyjnego. Planowany termin wejścia w życie nowych przepisów to 1 stycznia 2021 r. Opis projektowanych zmian w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przedstawia radca prawny Mariusz Mirosławski, wspólnik w MGM Kancelarii Radców Prawnych Mirosławski, Galos, Mozes w Sosnowcu.

Dochody budżetowe z VAT coraz wyższe

Wpływy do budżetu, zwłaszcza z VAT, wracają do wcześniejszych poziomów - powiedział wiceminister finansów Sebastian Skuza. Jego zdaniem wraz ze wzrostem dochodów z VAT, w tym roku dochody budżetu mogą być na poziomie mniej więcej z 2019 r.

VAT 2021 - zmiany wdrażające pakiet VAT e-commerce

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad projektem nowelizacji ustawy o VAT, która ma wdrożyć unijne przepisy dot. opodatkowania handlu elektronicznego (tzw. pakiet VAT e-commerce). Nowe przepisy (mają wejść w życie 1 lipca 2021 roku) mają przede wszystkim na celu zwalczanie oszustw związanych z VAT i uszczelnienie poboru VAT w tym obszarze, a także wprowadzenie ułatwień w rozliczaniu VAT w związku z prowadzeniem przez Internet transgranicznej sprzedaży towarów lub usług na rzecz konsumentów w UE. Wśród wielu projektowanych zmian znalazła się m.in. likwidacja zwolnienia z VAT dla importu towarów w przesyłkach o wartości nieprzekraczającej 22 euro, czy wprowadzenie definicji ustawowych pojęcia "wewnątrzwspólnotowej sprzedaży towarów na odległość" oraz pojęcia "sprzedaży na odległość towarów importowanych z państw trzecich".

Kody GTU w nowym JPK_VAT - pytania i odpowiedzi

Kody GTU to nowy wymóg wprowadzony przez ustawodawcę w ramach obowiązku sporządzania i wysyłania nowych plików JPK_VAT (tj. plików JPK-V7M i JPK-V7K). Od 1 października 2020 r. kodami GTU należy oznaczać niektóre dostawy towarów lub świadczenia usług. Odpowiadamy na podstawowe pytania z zakresu prawidłowego stosowania kodów GTU.

Korzystna zmiana w ustawie o podatku od spadków i darowizn

Ustawa rozszerzająca zakres osób zwolnionych z objęcia podatkiem od spadków i darowizn wejdzie w życie 27 października 2020 r. W efekcie zmian do grona osób zaliczanych w I grupie podatkowej będą zaliczane osoby, które przebywają lub przebywały w rodzinie zastępczej, w rodzinnym domu dziecka, w placówce opiekuńczo – wychowawczej lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej, a także osoby tworzące rodzinę zastępczą, prowadzące rodzinny dom dziecka lub pracujące z dziećmi w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej.

Jak rozliczać usługi turystyczne w procedurze VAT marża?

W przypadku świadczenia usług turystyki usługodawca zdecydował się na wprowadzenie do ustawy o VAT specjalnej procedury marży dla biur podróży. Przyjrzyjmy się bliżej tej szczególnej procedurze. Jakie warunki musi spełniać przedsiębiorca, by z niej skorzystać?

System ceł i VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Jak uszczelnić?

Zdaniem przedsiębiorców konieczne są działania uszczelniające w systemie ceł i podatku VAT dla zagranicznych sprzedawców e-commerce. Proponują szereg działań mających na celu zapewnienie uczciwej i wysokiej konkurencji w branży e-commerce. Wśród rozwiązań znalazła się m.in. konieczność wprowadzenie systemu informatycznego w ramach e-administracji służącego opłacaniu stawek celnych oraz jego integracja z systemami platform e-commerce.

Zwolnienia z podatku od spadków i darowizn - zmiany od 27 października 2020 r.

Zakres zwolnienia podmiotowego z podatku od spadków i darowizn zostanie rozszerzony o nowe kategorie osób. Zmiana, która wchodzi w życie 27 października 2020 r., obejmuje zwolnieniem m.in. osoby, które przebywają lub przebywały w rodzinie zastępczej, w rodzinnym domu dziecka, w placówce opiekuńczo-wychowawczej lub w regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej.

Polskie fundacje rodzinne od 2022 r. Jak będą opodatkowane?

Znane są już wstępne założenia dotyczące opodatkowania polskich fundacji rodzinnych. Fundacja ma być podstawowym narzędziem sukcesji dla średniego i dużego biznesu, a ustawa wchodziłaby w życie na początku 2022 r.

Zasady opodatkowania koncernów internetowych - w połowie 2021 r.

Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) z siedzibą w Paryżu oświadczyła, że z powodu pandemii koronawirusa i rozbieżności politycznych międzynarodowe rozmowy w sprawie zasad opodatkowania globalnej działalności wielkich spółek internetowych (takich jak Apple czy Google) przedłużyły się. Porozumienie może zostać osiągnięte do połowy 2021 roku.

Nota korygująca - kto ją wystawia i kiedy?

Nota korygująca jest szczególnym rodzajem faktury pozwalającym na korygowanie niektórych pomyłek w fakturach wyjątkowo przez nabywcę towaru lub usługi, a nie przez wystawcę faktury. Przyjrzyjmy się dokładniej temu dokumentowi. Jakie elementy powinna zawierać nota korygująca? Kiedy ją wystawiać? Czy wymaga akceptacji wystawcy faktury? Jakie pomyłki można poprawiać notą korygującą, a jakich nie?

Ulga na robotyzację od 2021 roku - co już wiadomo o planowanych przepisach motywujących firmy do inwestycji?

„Więcej robotów w produkcji przemysłowej, zwiększenie wydajności produkcji i obniżenie jej kosztów, a także utrzymanie światowych trendów w polskiej gospodarce” – szumnie zapowiadana podatkowa ulga na robotyzację ma przynieść właśnie takie efekty, co zakomunikowało wspólnie Ministerstwo Finansów i Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii[1].

Przedłużanie terminu zwrotu VAT a postępowanie sankcyjne

Organ skarbowy wszczął w przedsiębiorstwie kontrolę celno-skarbową i wstrzymał wykazany przez nią, należny jej zwrot podatku VAT. Podczas kontroli sąd rejonowy otworzył postępowanie sanacyjne spółki w celu uniknięcia jej upadłości. Mimo to organ skarbowy jeszcze przez pół roku przedłużał termin zwrotu VAT.

Nieuzasadnione zawieszenie biegu terminu przedawnienia zobowiązań podatkowych

Naczelny Sąd Administracyjny (NSA) wyjaśnił, że organy podatkowe nie mają uprawnienia do swobodnego, niczym nieograniczonego wszczynania postępowań karnych, jedynie w celu zawieszenia biegu przedawnienia zobowiązań podatkowych.

Podatkowa księga przychodów i rozchodów (pkpir) 2021 - limit przychodów

Podatkową księgę przychodów i rozchodów (pkpir) może prowadzić w 2021 roku ten rozliczający się wg skali podatkowej PIT lub 19% podatkiem liniowym podatnik PIT (tj. osoby fizyczne, spółki cywilne osób fizycznych, spółki jawne osób fizycznych, spółki partnerskie – wykonujące działalność gospodarczą), który w 2020 r. uzyskał mniej niż 9 030 600,- zł (2.000.000,- euro x 4,5153 zł) przychodów netto ze sprzedaży towarów, produktów i operacji finansowych.

Wspólnicy spółek partnerskich i komandytowych nie rozliczą się ryczałtem ewidencjonowanym

Po objęciu (planowanym od 2021 roku) spółek komandytowych CIT-em ich wspólnicy nie będą mogli rozliczać się ryczałtem ewidencjonowanym. Dotyczy to również przedstawicieli wolnych zawodów, m.in. prawników, księgowych i architektów. Ryczałt będzie wykluczony również u wspólników spółki partnerskiej.

Opodatkowanie wspólników spółek komandytowych - zmiany od 2021 roku

Od 2021 r. wspólnicy spółek komandytowych będą płacić 19-proc. PIT, bez względu na wysokość dochodu. Nie obejmie ich już także danina solidarnościowa. Dziś płacą oni PIT według liniowej stawki 19 proc. lub według skali podatkowej (17 proc. i 32 proc.). Jeżeli ich dochód przekroczy 1 mln zł, to dodatkowo muszą też uiścić 4-proc. daninę solidarnościową.

Limity przychodów uprawniające do 9% stawki CIT w 2021 r.

Status małego podatnika w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) w 2021 r. będą posiadali podatnicy, których przychody (wraz z kwotą należnego VAT) za 2020 r. nie przekroczą 9 031 000 zł (2 000 000 euro). Status małego podatnika CIT to jeden z warunków dających możliwość zastosowania 9% stawki CIT, drugim jest limit odnoszący się do przychodów bieżących (obecnie 1 200 000 euro). Prawdopodobnie już od 1 stycznia 2021 r. czekają nas jednak nowości w tym zakresie, o czym w artykule.

Jakie będą koszty estońskiego CIT?

Koszty estońskiego CIT w pierwszym roku jego wprowadzenia wyniosą 4,3 mld zł dla budżetu państwa i 1,3 mld zł dla samorządów - poinformował w Sejmie wiceminister finansów Jan Sarnowski. Istotą estońskiego CIT jest przesunięcie czasu poboru podatku na moment wypłaty zysków z przedsiębiorstwa. Wprowadzenie estońskiego CIT planowane jest na 1 stycznia 2021 r.

Planowane zmiany w CIT i PIT od stycznia 2021 roku

Ministerstwo Finansów zapowiedziało zmiany w rozliczaniu części podatków m.in. wprowadzenie rozliczania podatku dochodowego od osób prywatnych na wzór estońskiego CIT oraz podniesienie progu do korzystania z CIT, oraz ryczałtowego PIT do 2 mln euro. Nowe przepisy mają być uzupełnieniem zapowiadanej jeszcze w 2019 roku „piątki dla przedsiębiorców”.

Domiar akcyzy za Porsche zakupione na firmę

Fiskus domierzył blisko 20 000 zł akcyzy spółce za nabycie Porsche za granicą, biorąc pod uwagę średnią wartość rynkowa takiego pojazdu w Polsce. Sąd uznał jednak za niedopuszczalne praktyki organów podatkowych, które z automatu, bez względu na okoliczności biorą za podstawę opodatkowania akcyzą średnią wartość rynkową podobnego auta w Polsce, a następnie do tej wartości porównują kwotę, jaką podatnik zapłacił za samochód za granicą.

Stawki VAT zostaną utrzymane na poziomie 23 i 8 proc. w 2021 r.

Utrzymanie w 2021 r. stawek VAT na poziomie 23 i 8 proc. - takie rozwiązanie przewiduje przyjęta przez Sejm ustawa. Posłowie odrzucili senacką poprawkę, skutkującą powrotem do 22 i 7 proc. VAT od przyszłego roku.

Szczególne procedury rozliczania VAT - dostawa towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków

Istotą szczególnej procedury rozliczania VAT jest opodatkowanie podatkiem VAT samej marży ze sprzedaży niektórych towarów. Specjalne zasady opodatkowania VAT zostały przewidziane dla dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich oraz antyków.

Obowiązek informowania o polityce podatkowej firmy od 2021 roku

Procedowana obecnie w Sejmie nowelizacja ustawy o CIT zakłada m.in. nałożenie na największych podatników obowiązku sporządzenia i podania do publicznej wiadomości informacji o realizowanej strategii (polityce) podatkowej za każdy rok podatkowy.

Przekształcenie i sukcesja działalności gospodarczej – czy już czas na zdecydowane działania?

Zapowiedź opodatkowania spółek komandytowych podatkiem dochodowym od osób prawnych skłania przedsiębiorców do poszukiwania nowych form prowadzenia biznesu. Rok 2020 może być też ostatnią szansą na skorzystanie podmiotów powstałych z przekształconych spółek komandytowych z dobrodziejstw tzw. estońskiego CIT. Z kolei osoby fizyczne prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą z pewnością zainteresuje rozpoczęcie prac nad instytucją fundacji rodzinnej umożliwiającej korzystne, również podatkowo, przejęcie firmy przez spadkobierców.

Unia Europejska zaktualizowała czarną listę rajów podatkowych

Unia Europejska zaktualizowała swą czarną listę rajów podatkowych, wykreślając z niej m.in. Kajmany. Zdaniem Socjalistów i Demokratów z PE decyzja ta jest szokująca i pokazuje, że unijne kryteria nie działają.

Uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym

Uszczelnienie VAT w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami zakłada projekt nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o VAT oraz niektórych innych ustaw, który ukazał się w wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów.

Zapłacimy nowe podatki i parapodatki

Rekordowy deficyt budżetu państwa powoduje, że zapłacimy nowe podatki i parapodatki. Dlatego powinniśmy jednocześnie redukować obciążenia fiskalne zniechęcające do inwestowania, a Ministerstwo Finansów powinno zapewnić szybsze rozliczanie podatków.

JPK dla ksiąg rachunkowych (JPK_KR) od 1 stycznia 2021 r. Co się zmieni?

Ministerstwo Finansów opublikowało nową broszurę informacyjną dotyczącą jednolitego pliku kontrolnego dla ksiąg rachunkowych (JPK_KR). Wprowadzone zmiany, czyli zaktualizowane opisy niektórych elementów JPK_KR będą obowiązywać od 1 stycznia 2021 r.

REKLAMA