REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Unia Europejska, PIT 2020

PIT-11 i inne informacje o dochodach za 2019 rok - terminy i sposoby przesyłania

Ministerstwo Finansów przypomina, że płatnicy, którzy w 2019 roku zatrudniali osoby fizyczne lub wypłacali im np. wynagrodzenia z umowy o pracę, umowy zlecenia czy należności z praw majątkowych - mają obowiązek po zakończeniu roku sporządzić imienne informacje o wysokości dochodów tych osób (PIT-11, PIT-R) i zbiorcze deklaracje o pobranym podatku (PIT-4R, PIT-8AR). O czym trzeba pamiętać w 2020 roku m.in. podczas wypełniania PIT-11, aby poprawnie wpisać tam tzw. ulgę dla młodych pracowników? Jak poprawnie złożyć, podpisać i przesłać PIT-11, PIT-R, PIT‑4R i PIT‑8AR?

Dwa mikrorachunki podatkowe jednego podatnika - zdaniem MF to nie jest błąd systemu

Generator mikrorachunku podatkowego opublikowany na stronie podatki.gov.pl umożliwia wskazanie zarówno identyfikatora NIP, jak i PESEL, a zatem możliwe jest wygenerowanie dwóch odrębnych mikrorachunków podatkowych. Nie jest to błąd systemu - podał resort finansów.

PIT za 2019 rok - rozliczenie dochodów małoletnich dzieci

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień (w formie broszury informacyjnej) odnośnie opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT) dochodów małoletnich dzieci i wykazania ich w rocznych zeznaniach podatkowych za 2019 rok.

Zmiany legislacyjne w 2020 roku - dotyczące podatników i przedsiębiorców

W 2020 r. wchodzi w życie szereg nowych przepisów dotyczących podatników i przedsiębiorców - m.in. część Pakietu Przyjazne Prawo (PPP), ustawa przeciwdziałająca zatorom płatniczym, ulga na złe długi w PIT i CIT, NIP na paragonie, mikrorachunki podatkowe, Mały ZUS plus, Prosta Spółka Akcyjna (PSA), likwidacja deklaracji VAT, nowe pliki JPK_VAT, nowa matryca stawek VAT, kasy fiskalne on-line, zmiany w VAT z tytułu importu towarów, umowa o współdziałanie.

REKLAMA

Nowe rozporządzenie MF w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów

Minister Finansów wydał nowe rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, które obowiązuje od 1 stycznia 2020 roku. Nowe rozporządzenie nie zmienia wzoru pkpir.

Nowy wzór deklaracji PIT-28 od 1 stycznia 2020 r.

Ministerstwo Finansów określiło nowe wzory formularzy pozwalających na wykonanie obowiązków rozliczeniowych przez podatników zryczałtowanego podatku dochodowego, czyli PIT-28, PIT-28S, PIT-16A, PIT-19A, PIT-28/B, PIT/O i PIT/D. Mają one zastosowanie do przychodów uzyskanych od dnia 1 stycznia 2019 r. i dokonanych od tego dnia odliczeń. Od 1 stycznia 2021 roku obowiązują kolejne nowe wersje tych formularzy.

Nowości podatkowe w 2020 r. - zestawienie zmian i akty prawne

Najwięcej nowości podatkowych w 2020 roku dotyczy podatków dochodowych (PIT, CIT), nawet gdy jest to skutkiem uszczelniania systemu VAT, czyli obowiązujących już przepisów o split paymencie i białej liście podatników VAT. Podajemy zestawienie najważniejszych zmian i pokazujemy, w których aktach prawnych ich szukać.

PIT za 2019 rok - nowe terminy składania zeznań podatkowych

Ministerstwo Finansów informuje, że zmienia się termin złożenia zeznań podatkowych PIT dla rozliczenia za rok 2019 - można to zrobić od 15 lutego do 30 kwietnia 2020 r. Zmienił się również termin składania PIT-28 za 2019 rok - można go złożyć tylko w okresie 17 dni - od 15 lutego do 2 marca 2020 r. PIT 2021- terminy składania zeznań, deklaracji i informacji podatkowych za 2020 rok [Aktualizacja].

REKLAMA

Zmiany w PIT, CIT i VAT od 1 stycznia 2020 r.

Ministerstwo Finansów przypomina o najważniejszych zmianach, które od nowego 2020 roku będą dotyczyć podatników PIT, CIT i VAT. Ułatwienia w zapłacie podatków do urzędu skarbowego na indywidualny rachunek podatkowy, pomoc w likwidacji opóźnień w płatnościach dla firm dzięki tzw. uldze za złe długi w PIT i CIT czy obowiązek zapłaty faktury o wartości powyżej 15 tys. zł na rachunek zamieszczony w Wykazie podatników VAT – to niektóre zmiany, które wejdą w życie od 1 stycznia 2020 r.

Twój e-PIT w 2020 roku nie dla przedsiębiorców

Ministerstwo Finansów nie zdąży na 15 lutego 2020 r. przygotować usługi Twój e-PIT dla przedsiębiorców składających zeznania PIT-28, PIT-28S, PIT-36, PIT-36S, PIT-36L i PIT-36LS. Dlatego też chce znowelizować ustawę o PIT i ustawę o ryczałcie, by wykreślić z nich przepisy określające zasady udostępniania tym podatnikom przez organy podatkowe na portalu podatki gov.pl ww. wypełnionych zeznań podatkowych. Jak informuje MF nowelizacja ta będzie miała ten skutek, że co prawda usługa Twój e-PIT będzie dotyczyć w 2020 roku (oprócz PIT-37 i PIT-38) także PIT-28 i PIT-36. Jednak w zakresie PIT-28 i PIT-36 usługa Twój e-PIT nie będzie dotyczyć przychodów z działalności gospodarczej i działów specjalnych produkcji rolnej.

Ustawa anty-zatorowa a zmiany w PIT i CIT od 1 stycznia 2020 r. Zyska fiskus czy przedsiębiorca?

Od 1 stycznia 2020 r. przedsiębiorcy będą mogli pomniejszyć podstawę opodatkowania w podatkach dochodowych CIT i PIT (odpowiednio dodane art. 18f ustawy o CIT, art. 26i ustawy o PIT) o wartość zobowiązania do zapłaty świadczenia pieniężnego w rozumieniu art. 4 pkt 1a ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom, które nie zostało uregulowane. Przy czym przedsiębiorca tego zwiększenia może dokonać w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym upłynęło 90 dni od dnia upływu terminu zapłaty określonego na fakturze (rachunku) lub w umowie.

PKWiU 2008 do celów PIT, CIT, ryczałtu i karty do końca 2020 roku - do celów VAT do 31 marca

Rada Ministrów kolejny raz przedłuży stosowanie klasyfikacji statystycznej PKWiU 2008 do celów podatkowych. PKWiU 2008 będzie stosowana do 31 marca 2020 r. - do celów opodatkowania podatkiem od towarów i usług (VAT) i do 31 grudnia 2020 r. - do celów opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT), podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz zryczałtowanym podatkiem dochodowym w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych oraz karty podatkowej. Rozporządzenie w tej sprawie (projekt przechodzi właśnie rządową ścieżkę legislacyjną) ma wejść w życie 31 grudnia 2019 r.

Parlament Europejski chce sprawiedliwszego opodatkowania gospodarki cyfrowej

Parlament Europejski w Strasburgu przyjął rezolucję, w której domaga się "sprawiedliwszego" opodatkowania gospodarki cyfrowej. Zdaniem europosłów, jeśli nie uda się uzyskać porozumienia na szczeblu międzynarodowym, Unia Europejska powinna wprowadzić własne przepisy w tej kwestii.

Od 1 stycznia 2020 r. urząd skarbowy nie przyjmie PIT, CIT i VAT na dotychczasowe rachunki

Od początku 2020 roku wpłaty do urzędu skarbowego z tytułu podatków (PIT, CIT, VAT) będą dokonywane na nowe mikrorachunki podatkowe. Będzie to dotyczyło nie tylko osób prowadzących działalność gospodarczą, ale także wynajmujących mieszkanie czy też prowadzących tzw. działalność bez rejestracji.

Zwolnienie z PIT dochodów marynarzy - zgoda Komisji Europejskiej

16 grudnia 2019 r. Komisja Europejska zatwierdziła pięć programów wsparcia na rzecz transportu morskiego zaproponowane przez Polskę, a także Cypr, Danię, Estonię i Szwecję. Chodzi m.in. o zwolnienie marynarzy z polskiego podatku dochodowego (PIT) od 2020 roku.

Podatek handlowy zawieszony do 1 lipca 2020 roku

Pobór podatku od sprzedaży detalicznej (podatku handlowego) będzie zawieszony do 1 lipca 2020 roku. Tak zdecydował Sejm na posiedzeniu w dniu 12 grudnia br.

Zasady rozwiązywania sporów dotyczących podwójnego opodatkowania w UE

Unia Europejska przyjęła dyrektywę zobowiązującą państwa członkowskie do przyjęcia przepisów zmuszających państwa do rozstrzygania sporów dotyczących podwójnego opodatkowania. I o ile nowe regulacje wydają się krokiem w dobrym kierunku, o tyle już wątpliwa może okazać się ich rzeczywista użyteczność.

Podatek handlowy powinien być zawieszony do końca 2020 r.

Pracodawcy proponują, aby podatek handlowy (podatek od sprzedaży detaliczne) był naliczany od przychodów osiągniętych po 1 stycznia 2021 roku. Argumentują, że gdyby podatek zaczął obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku, to po ewentualnym niekorzystnym rozstrzygnięciu unijnego trybunału, Polska zmuszona byłaby do zwrotu pobranych kwot podatku wraz z odsetkami.

Wykaz podatników VAT - sankcje od 2020 roku

Wątpliwości dotyczące funkcjonowania wykazu podatników VAT (tzw. białej listy), sankcji jakie od 2020 roku będą grozić za zapłatę na konto bankowe, którego nie ma w tym wykazie - wyjaśnia Zbigniew Makowski, zastępca dyrektora Departamentu Podatku od Towarów i Usług w Ministerstwie Finansów w rozmowie z DGP.

Ramy prawne opodatkowania energii w UE wymagają aktualizacji

Rada do Spraw Gospodarczych i Finansowych poparła aktualizację ram prawnych opodatkowania energii, tak by przyczyniały się do realizacji szerszych celów polityki gospodarczej i środowiskowej. Zdaniem Rady UE opodatkowanie energii jako instrument fiskalny może być ważnym elementem zachęt gospodarczych, które kierują skuteczną transformacją energetyczną, prowadząc do niskiego poziomu emisji gazów cieplarnianych.

Zmiany w opodatkowaniu VAT handlu online od 2021 r.

Podatnik, którzy sprzedaje online towary lub świadczy usługi na rzecz konsumentów i przekroczy roczny próg obrotu w wysokości 10 tys. euro, będzie musiał rozliczać się z fiskusem po nowemu. Nowe regulacje wejdą w życie od 2021 r.

Twój e-PIT za 2019 r. od 15 lutego 2020 r.

Ulga na dzieci oraz ich dane automatycznie trafią do rozliczeń składanych przez Twój e-PIT, z których podatnicy będą korzystać od 15 lutego 2020 r. - informuje w rozmowie z PAP dyrektor departamentu poboru podatków w Ministerstwie Finansów Dariusz Aniećko. Aniećko zapowiedział zmiany w systemie Twój e-PIT. "Cały czas doskonalimy tę usługę" - poinformował. Wyjaśnił, że od 15 lutego 2020 r. w usłudze udostępnione zostaną nowe formularze PIT-36 oraz PIT-28, a usługa zostanie w pełni zintegrowana z zewnętrznymi rejestrami, m.in. PESEL oraz szkolnictwa wyższego.

Od 1 stycznia 2020 podatki PIT, CIT i VAT trzeba wpłacać na mikrorachunki

Od 1 stycznia 2020 r. PIT, CIT i VAT będą płacone na mikrorachunki podatników, a nie rachunki urzędów skarbowych, jak dotychczas - mówi w rozmowie z PAP dyrektor departamentu poboru podatków Dariusz Aniećko.

Udostępnianie akt podatkowych objętych tajemnicą skarbową

Które podmioty mogą uzyskać informacje z akt podatkowych objętych tajemnicą skarbową, a także, którym podmiotom mogą być udostępniane akta objęte tą tajemnicą?

Mały podatnik w 2020 r. – w podatkach dochodowych i VAT [PODCAST]

Ustawodawca podwyższył limit przychodów decydujący o statusie małego podatnika w podatkach dochodowych PIT i CIT - w roku 2020 będzie on wynosił 2 mln euro. Natomiast w podatku VAT limit pozostaje na dotychczasowym poziomie, czyli 1,2 mln euro. Warto też zwrócić uwagę, że od 1 listopada 2019 r. zmianie uległy przepisy ustawy o VAT dotyczące prawa do składania kwartalnych deklaracji VAT przez małych podatników. W efekcie część podatników już od początku 2020 r. będzie musiała przejść na deklaracje miesięczne. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.

Co zmieni się w 2020 roku w związku z VAT?

Z początkiem 2020 roku zaczną obowiązywać kolejne zmiany przepisów podatkowych za sprawą nowej ustawy o VAT. Nowelizacja ustawy o VAT niesie za sobą ważne zmiany, na które przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę. Spójrzmy zatem, co zmieni się od 1 stycznia 2020 roku.

Jednorazowa amortyzacja w 2020 r.

Podatnicy podatku dochodowego (PIT lub CIT), którzy posiadają status małego podatnika oraz podatnicy rozpoczynający prowadzenie działalności mogą dokonywać jednorazowych odpisów amortyzacyjnych od niektórych środków trwałych do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 50 000 euro. Limit ten dla roku 2020, po przeliczeniu według średniego kursu euro z dnia 1 października br., wynosi 219 000 zł.

Jak zmienią się wynagrodzenia w 2020 r.

Wysokość wynagrodzeń zależy od wielu wskaźników, takich jak tempo wzrostu PKB, inflacja, produktywność pracy czy bezrobocie. Jak zmienią się wynagrodzenia w Polsce w 2020 roku? Czy nadal będą rosnąć?

Raportowanie o podatkach przez korporacje - brak porozumienia w UE

Nie będzie wspólnych przepisów unijnych o obowiązku raportowania przez korporacje informacji o podatkach, jakie płacą w każdym z państw członkowskich. Przeciw takim regulacjom opowiedziały się mniejsze państwa członkowskie, które przyciągają korporacje niższymi stawkami podatkowymi.

Podatek od sprzedaży detalicznej zawieszony do 1 lipca 2020 r.

Zawieszenie podatku od sprzedaży detalicznej (podatku od sklepów wielkopowierzchniowych, podatku od hipermarketów) zostanie przedłużone do 1 lipca 2020 r. Tak wynika z przyjętego przez Radę Ministrów projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.

Akcyz na wyroby tytoniowe i alkohol - w Polsce i innych krajach UE

Polska jest państwem w Unii Europejskiej z jedną z najniższych akcyz na wyroby tytoniowe i alkohol - powiedziała minister resortu rozwoju Jadwiga Emilewicz. Dodała, że nawet po podniesieniu akcyzy, podatek ten w Polsce będzie "jedną z najniższych tego typu opłat w Europie".

Podatek cyfrowy - jeden dla całej Unii Europejskiej

Premier Mateusz Morawiecki powiedział, że "mamy informację z Komisji Europejskiej, że w najbliższych miesiącach zamierza zaproponować jeden podatek dla całej Unii Europejskiej". Jak dodał, Polska czeka na tę propozycję i bardzo chętnie ją wdroży.

Nowy wzór formularza CIT/NZI (exit tax) od 13 listopada 2019 r.

Resort finansów w drodze rozporządzenia określił nowy wzór formularza w podatku od niezrealizowanych zysków (exit tax), tj. wzór informacji o wysokości wartości rynkowej składnika majątku określonej w państwie członkowskim Unii Europejskiej do celów opodatkowania podatkiem równoważnym do podatku od dochodów z niezrealizowanych zysków (CIT/NZI). Nowy wzór ma zastosowanie do dochodów osiągniętych od dnia 1 stycznia 2019 r.

Ograniczenie odliczenia VAT od samochodów do końca 2022 r.

Rada Unii Europejskiej wydała decyzję wykonawczą, która przedłuża do końca 2022 r. m.in. ograniczenie do wysokości 50% prawa do odliczania VAT od zakupu, nabycia wewnątrzwspólnotowego, przywozu, wynajmu lub leasingu niektórych silnikowych pojazdów drogowych oraz wydatków z nimi związanych, jeśli takie pojazdy nie są używane wyłącznie do celów działalności gospodarczej.

Ulga na złe długi w PIT i CIT od 2020 r. - uprawnienia dla wierzycieli, obowiązki dla dłużników

Wprowadzenie ulgi na złe długi w podatkach dochodowych (PIT i CIT) od 1 stycznia 2020 r. będzie wiązało się z nowymi uprawnieniami dla wierzycieli oraz obowiązkami dla dłużników. Uprawnienie bądź obowiązek stosowania przepisów o uldze na złe długi, jak podkreśla ekspert Grant Thornton, będzie powstawało już na etapie wpłacanych w ciągu roku zaliczek na podatek.

Udział pracowników w rozgrywkach e-sportowych - opodatkowanie VAT

Czynności, polegające na świadczeniu usług umożliwiających udział pracowników w rozgrywkach e-sportowych, nie korzystają z preferencyjnej stawki VAT, ale podlegają opodatkowaniu według stawki podstawowej 23%. Usługi takie nie stanowią bowiem usług wstępu na imprezy sportowe lub rekreacyjne.

Ustawa o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania

W Dzienniku Ustaw z 14 listopada 2019 r. opublikowana została ustawa z dnia 16 października 2019 r. o rozstrzyganiu sporów dotyczących podwójnego opodatkowania oraz zawieraniu uprzednich porozumień cenowych. Jakie regulacje zawiera nowa ustawa i od kiedy wejdą one w życie?

Dyrektywa o ogólnych zasadach podatku akcyzowego

Rada Unii Europejskiej (działająca jako ECOFIN - wypracowała 8 listopada 2019 roku wstępne porozumienie w sprawie nowych przepisów mających ulepszyć otoczenie biznesowe dla handlu towarami objętymi podatkiem akcyzowym. Ma to poprawić warunki uczciwej konkurencji i ograniczyć obciążenia administracyjne wobec firm. Porozumienie dotyczy dyrektywy o ogólnych zasadach podatku akcyzowego i rozporządzenia o współpracy administracyjnej co do zawartości rejestrów elektronicznych.

Mały podatnik PIT, CIT i VAT w 2020 r.

Ustawodawca podwyższył limit przychodów decydujący o statusie małego podatnika w podatkach dochodowych PIT i CIT. W roku 2020 będzie on wynosił 2 mln euro, natomiast w podatku VAT limit dla małego podatnika pozostaje na dotychczasowym poziomie, czyli 1,2 mln euro.

Zmiany w unijnym VAT - zwalczanie nadużyć w handlu elektronicznym

Rada ECOFIN 8 listopada 2019 r. uzgodniła 2 pakiety projektów dot. VAT. Pierwszy ma służyć wzmocnieniu współpracy administracyjnej w celu ograniczenia skali oszustw związanych z VAT w sektorze handlu elektronicznego i wsparciu uczciwej konkurencji na rynku wspólnym. Polska poparła przyjęcie takich regulacji, ponieważ stanowią one narzędzia do skutecznego wykrywania i eliminowania nieuczciwych podatników w sektorze e-commerce. Rada przyjęła także dyrektywę, która umożliwia (pod pewnymi warunkami) korzystanie ze zwolnienia podmiotowego z VAT transgranicznie przez małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP).

Nowe zasady wymiany danych o płatności VAT

Ministrowie finansów Unii Europejskiej wypracowali porozumienie w sprawie nowych zasad wymiany informacji o danych, dotyczących płatności podatku VAT. Regulacje mają pomóc w wykrywaniu oszustw podatkowych w transgranicznych transakcjach handlowych online.

Jak firmy budowlane mogą omijać split payment

Eksperci twierdzą, że firmy budowlane znalazły sposób na uniknięcie mechanizmu podzielonej płatności (split payment). Wystarczy, że przedsiębiorcy z branży zaczną wystawiać faktury w euro. Zdaniem Ministerstwa Finansów, nie będzie to próbą obejścia przepisów, jeżeli prawidłowe będzie opodatkowanie danej transakcji, na zasadzie importu usług.

Ulga na złe długi w podatkach dochodowych od 1 stycznia 2020 r.

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych wejdzie w życie 1 stycznia 2020 r. Zakres regulacji ustawy w głównej mierze sprowadza się do wprowadzenia tzw. ulgi na złe długi w podatkach dochodowych (zarówno dla osób fizycznych, jak i osób prawnych), tak więc przyjęte rozwiązania można określić nawet jako rewolucyjne.

Dochody gmin i miast z PIT w 2020 roku - sprawdź prognozę dla Twojej gminy

Ministerstwo Finansów, jak co roku, przygotowało prognozę na 2020 rok dochodów gmin i miast w Polsce z podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT). Najmniejsza prognoza (bo 490 tys. zł) dotyczy podlaskich Przytuł, a najwięcej dostanie oczywiście Warszawa - ponad 6 mld zł. Do miast i gmin wpłynie więc w 2020 roku blisko 55 mld zł z tytułu udziału w PIT. Gminy (miejskie i wiejskie) otrzymają 38,16 proc. podatku PIT zapłaconego przez swoich mieszkańców, natomiast do powiatów trafi 10,25 proc. Dochody miast na prawach powiatu obejmują zarówno część "gminną", jak i "powiatową".

Świadczenie usług na nieruchomościach w UE – rozliczenie VAT

Polscy przedsiębiorcy zawierają transakcje zarówno z podmiotami krajowymi, jak i zagranicznymi. Nie ma tu znaczenia, czy sprzedawcą jest czynny podatnik VAT, czy podmiot korzystający ze zwolnienia z VAT – każdy z nich ma prawo do świadczenia usług na nieruchomościach położonych w Polsce lub innym kraju Unii Europejskiej. Jak rozliczyć taką transakcję na gruncie VAT, jeżeli usługa świadczona jest przez nievatowca?

Magazyn call off stock zastąpi magazyn konsygnacyjny – zmiany od 2020 r.

Będzie miało miejsce ujednolicenie zasad korzystania z magazynu call off stock na terenie państw członkowskich Unii Europejskiej. Od 1 stycznia 2020 r. magazyn call off stock zastąpi magazyn konsygnacyjny. Co to oznacza dla przedsiębiorców?

Nowy wzór PIT-11 od 2020 roku

Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju przygotował nowe wzory informacji PIT-11, PIT-8C, PIT-R, IFT–1/IFT–1R, oświadczeń PIT–2, PIT–2A, PIT–3 oraz deklaracji PIT–4R, PIT– 6 i PIT–8AR. Nowe wzory ww. oświadczeń mają być stosowane do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2020 r.. Natomiast nowe wzory ww. informacji i deklaracji mają być stosowane do przychodów, dochodów (strat) uzyskanych (poniesionych) od dnia 1 stycznia 2019 r.

Podatek lotniczy, podatek od transakcji finansowych czy podatek cyfrowy - nowe źródła finansowania w UE

Zdaniem premiera Mateusza Morawieckiego, w kontekście negocjacji w sprawie unijnego budżetu, konieczne jest znalezienie nowych źródeł finansowania priorytetów UE. Wśród nich wymienił m.in. podatek lotniczy, podatek od transakcji finansowych czy podatek cyfrowy.

Konsekwencje w PIT i CIT bezumownego wyjścia Wielkiej Brytanii z UE (tzw. „twardy Brexit”)

Ministerstwo Finansów opublikowało najważniejsze informacje dotyczące możliwych konsekwencji w PIT i CIT tzw. "twardego Brexitu" (hard Brexit), czyli bezumownego wyjścia Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej z Unii Europejskiej.

Nowe formularze podatkowe dla ryczałtu, karty podatkowej i duchownych od 2020 roku

Minister Finansów, Inwestycji i Rozwoju przygotował projekt rozporządzenia, w którym zostały określone nowe wzory zeznań, deklaracji i informacji podatkowych obowiązujących w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, karty podatkowej i zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów osób duchownych (m.in. PIT-28, PIT-16A, PIT-19A). Wzory określone rozporządzeniem wejdą w życie 1 stycznia 2020 roku i będą miały zastosowanie do przychodów uzyskanych od dnia 1 stycznia 2019 r. i dokonanych od tego dnia odliczeń.

REKLAMA